Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG inaczej...

LPG inaczej...

Data: 2011-08-03 13:19:55
Autor: Vlad The Ripper
LPG inaczej...
Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy możliwie najbliżej zaworów i tyle.
Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.

W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4, ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość sygnału ze wtrysku benzynowego?

Data: 2011-08-03 13:32:15
Autor: Lewis
LPG inaczej...
W dniu 2011-08-03 13:19, Vlad The Ripper pisze:
Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat
mam rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i
podpinamy jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze
montujemy możliwie najbliżej zaworów i tyle.
Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.

W sumie nie znam siÄ™ na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko myslÄ…c,
jeśli wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2
zamiast 4, ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć
częstotliwość sygnału ze wtrysku benzynowego?

Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia. Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza, przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę gazu na 1 cykl pracy ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-08-03 21:10:36
Autor: venioo
LPG inaczej...
W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
G³ównym bod¼cem, z powodu którego wpad³em na ten pomys³ by³a chêæ
wstawienia wielopunktowego wtrysku, ka¿dy wtryskiwacz tu¿ przy zaworze
ss±cym, wiêc po usuniêciu po³owy wtryskiwaczy ca³± zabawê szlak trafia.
Najrozs±dniejsze wydaje siê zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
przy obrotach rzêdu 2000RPM i wiêcej (mniej raczej te¿) silnik pewnie
nie zorientuje siê ¿e wtryskiwacz poda³ 2 razy, zassie do cylindra
wszystko nie wybrzydzaj±c, gaz podany w 3 suwie pracy nie zd±¿y nigdzie
siê zapodziaæ, ;P Byle tylko odregulowaæ odpowiedni± ca³kowit± dawkê
gazu na 1 cykl pracy ;)


a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8 wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)

--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html

Data: 2011-08-04 11:17:12
Autor: Lewis
LPG inaczej...
W dniu 2011-08-03 21:10, venioo pisze:
W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć
wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze
ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia.
NajrozsÄ…dniejsze wydaje siÄ™ zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie
nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra
wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę
gazu na 1 cykl pracy ;)


a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8
wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to
bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)

Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-08-05 20:30:37
Autor: pm
LPG inaczej...

Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;P

podziel się wrażeniami jak zrobisz.
a jak strugasz to dostrugaj potem wariator zapłonu.

Data: 2011-08-03 14:07:19
Autor: J.F.
LPG inaczej...
Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:19:55 +0200, Vlad The Ripper napisa³(a):
W sumie nie znam siê na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysl±c, je¶li wtryski bêd± chodziæ 2 razy za czêsto to mo¿e wystarczy daæ 2 zamiast 4,

A nawet 1 zamiast 4, ale kolega chce 4.

ewentualnie jako¶ prostym uk³adem dwukrotnie zmniejszyæ czêstotliwo¶æ sygna³u ze wtrysku benzynowego?

To nie jest takie proste, bo wymaga synchronizacji ktory cylinder teraz
pali.

Byly takie rozwiazania w benzynie, gdzie wtryskiwacze byly 4, ale polaczone
po 2 rownolegle. Tylko ze w benzynie to troche inaczej skutkuje.

J.

LPG inaczej...

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona