Data: 2011-08-03 13:19:55 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
LPG inaczej... | |
Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy możliwie najbliżej zaworów i tyle.W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4, ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość sygnału ze wtrysku benzynowego? |
|
Data: 2011-08-03 13:32:15 | |
Autor: Lewis | |
LPG inaczej... | |
W dniu 2011-08-03 13:19, Vlad The Ripper pisze:
Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akuratW sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia. Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza, przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę gazu na 1 cykl pracy ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-08-03 21:10:36 | |
Autor: venioo | |
LPG inaczej... | |
W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
G³ównym bod¼cem, z powodu którego wpad³em na ten pomys³ by³a chêæ a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8 wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :) -- venioo GG:198909 http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok-93tys-przebiegu-ID6T6H.html |
|
Data: 2011-08-04 11:17:12 | |
Autor: Lewis | |
LPG inaczej... | |
W dniu 2011-08-03 21:10, venioo pisze:
W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-08-05 20:30:37 | |
Autor: pm | |
LPG inaczej... | |

Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;Ppodziel się wrażeniami jak zrobisz. a jak strugasz to dostrugaj potem wariator zapłonu. |
|
Data: 2011-08-03 14:07:19 | |
Autor: J.F. | |
LPG inaczej... | |
Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:19:55 +0200, Vlad The Ripper napisa³(a):
W sumie nie znam siê na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysl±c, je¶li wtryski bêd± chodziæ 2 razy za czêsto to mo¿e wystarczy daæ 2 zamiast 4, A nawet 1 zamiast 4, ale kolega chce 4. ewentualnie jako¶ prostym uk³adem dwukrotnie zmniejszyæ czêstotliwo¶æ sygna³u ze wtrysku benzynowego? To nie jest takie proste, bo wymaga synchronizacji ktory cylinder teraz pali. Byly takie rozwiazania w benzynie, gdzie wtryskiwacze byly 4, ale polaczone po 2 rownolegle. Tylko ze w benzynie to troche inaczej skutkuje. J. |