LPG jednak niebezpieczne

Data: 2013-05-11 22:59:18
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc

Niezła z tego LPG podpałka!

A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie zmiażdżony w wypadku.

Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 16:05:55
Autor: kogutek444
LPG jednak niebezpieczne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 00:59:18 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
[...]

Obowiązku wożenia nie ma. Masz jakiś problem i chciałbyś o tym porozmawiać?

Data: 2013-05-11 23:18:49
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
kogutek444 wrote:

Obowiązku wożenia nie ma.

I co w związku z tym? Chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 17:28:54
Autor: kogutek444
LPG jednak niebezpieczne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 01:18:49 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> Obowiązku wożenia nie ma.

I co w związku z tym? Chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

-- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Cienki jesteś jak sprane gacie. Nic więcej nie byłeś w stanie wymyślić? Znaczy się posiadasz lotność płyty chodnikowej.

Data: 2013-05-12 09:06:47
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
kogutek444 wrote:

Cienki jesteś jak sprane gacie. Nic więcej nie byłeś w stanie wymyślić?
Znaczy się posiadasz lotność płyty chodnikowej.

Czy próby oceniania innych przez net świadczą o Twoich własnych problemach psychicznych? Czy chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 03:01:31
Autor: kogutek444
LPG jednak niebezpieczne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 11:06:47 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> [...]

Czy próby oceniania innych przez net świadczą o Twoich własnych problemach psychicznych? Czy chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

Plagiator.

Data: 2013-05-12 01:19:29
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 00:59, tᴏ pisze:
[...]

I teraz grupowicze mają Ci tłumaczyć jak krowie na rowie,
że z tego testu wynika, że zbiornik z benzyną gorszy,
bo wymiótł kabinę pasażera wcześniej, a dopalka ze zbiornika
gazu szła wtedy, gdy pasażerowie byli poza autem lub od dawna martwi?
Eee...

Słaby trollpotencjał, ni to samolot, ni balon na cieple
powietrze, _nie poleci_.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-11 23:28:39
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
bartekltg wrote:

[...]

Czy zmiótł to nie wiadomo, a gaz podsycał ogień przez wiele minut nawet przy całkowicie sprawnym układzie. A co by było, gdyby te zawory nie zadziałały albo zbiornik został rozszczelniony w trakcie wypadku?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 17:26:46
Autor: kogutek444
LPG jednak niebezpieczne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 01:28:39 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
bartekltg wrote:

> [...]

Czy zmiótł to nie wiadomo, a gaz podsycał ogień przez wiele minut nawet przy całkowicie sprawnym układzie. A co by było, gdyby te zawory nie zadziałały albo zbiornik został rozszczelniony w trakcie wypadku?

Jakie to ma znaczenie że Ty nie masz jak inni mają. Zabronisz komuś?

Data: 2013-05-12 03:05:17
Autor: Tomasz Wójtowicz
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 01:28, tᴏ pisze:
bartekltg wrote:

[...]

A co by było, gdyby przy 140 km/h urwał ci się drążek kierownicy? Albo zablokował dyferencjał powodując niekontrolowany poślizg. Awarie się zdarzają i nie są żadną podstawą do argumentów a co by gdyby.

Data: 2013-05-12 08:42:17
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Tomasz Wójtowicz wrote:

A co by było, gdyby przy 140 km/h urwał ci się drążek kierownicy? Albo
zablokował dyferencjał powodując niekontrolowany poślizg.

Na pewno auto by nie wybuchło.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 10:52:37
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 10:42, tᴏ pisze:
Tomasz Wójtowicz wrote:

A co by było, gdyby przy 140 km/h urwał ci się drążek kierownicy? Albo
zablokował dyferencjał powodując niekontrolowany poślizg.

Na pewno auto by nie wybuchło.

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

MD

Data: 2013-05-12 09:06:08
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Mario wrote:

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

I to znaczy, że nie należy bać się tego?

http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8

LPG w akcji!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 12:32:59
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 11:06, tᴏ pisze:
Mario wrote:

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

I to znaczy, że nie należy bać się tego?

http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8

LPG w akcji!

LPG zamontowane przez szwagra kolegi Ziutka
z wkładu do zapalniczek i rurek akwariowych:)

Albo bardziej prawdopodobna benzynka lub pólka pełna
farb i lakierów. Mówiłem, zesrasz się, a nie poleci:)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 17:53:37
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
bartekltg wrote:

LPG zamontowane przez szwagra kolegi Ziutka z wkładu do zapalniczek i
rurek akwariowych:)

Skąd te dane?

Albo bardziej prawdopodobna benzynka lub pólka pełna farb i lakierów.

Tak, wytwórnia MDMA.

Mówiłem, zesrasz się, a nie poleci:)

Dobrze się czujesz?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 13:18:43
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 11:06, tᴏ wrote:
Mario wrote:

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

I to znaczy, że nie należy bać się tego?

http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8

LPG w akcji!

Jesteś pewny, że to LPG? Bo wybuch wygląda jakby to równie dobrze mogły być opary dowolnej palnej substancji (w tym benzyny).

I tak poza tym wygląda jakby jacyś kretyni tam siedzieli - jest kula ognia a nie "strzał" - to znaczy, że paliwa było sporo więcej niż powietrza. Gaz (dzięki dodatkom) i benzyna mają dość charakterystyczny zapach - musiało być tam coś trefnego skoro nie postanowili przewietrzyć.

Michoo

Data: 2013-05-12 18:31:15
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne

Tu kolejny filmik: http://wikary.pl/86918/

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 20:54:37
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 20:31, tᴏ wrote:
Michoo wrote:

Jesteś pewny, że to LPG? Bo wybuch wygląda jakby to równie dobrze mogły
być opary dowolnej palnej substancji (w tym benzyny).

Tu kolejny filmik: http://wikary.pl/86918/

Za to gaz nie robi tak:
http://www.youtube.com/watch?v=CEHK14tINqU
ani tak:
http://www.youtube.com/watch?v=BoRcThZp4fc&feature=endscreen&NR=1

Tu masz pożar dużego zbiornika ze sprawnym zaworem bezpieczeństwa:
http://www.youtube.com/watch?v=mrMCtt9Sw4I

(natomiast zgadza się - niesprawny/o za małym rozmiarze robi coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=UM0jtD_OWLU
)

Michoo

Data: 2013-05-12 13:57:32
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
Mario wrote:

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

I to znaczy, że nie należy bać się tego?

A boisz się samochodu zasilanego benzyną? Boisz się suszarki do włosów, czajnika elektrycznego, ruchomych schodów?
Wszystko może być niebezpieczne.
Jeśli chcesz powiedzieć, że auto na LPG także jest niebezpieczne to będzie to truizm. Jeśli chcesz powiedzieć ze takie auto jest bardziej niebezpieczne od aut zasilanych benzyną to musiałbyś poprzeć to jakimiś danymi.

MD

Data: 2013-05-12 18:31:53
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Mario wrote:

A boisz się samochodu zasilanego benzyną? Boisz się suszarki do włosów,
czajnika elektrycznego, ruchomych schodów? Wszystko może być
niebezpieczne.

Ale nie wybucha przy byle rozszczelnieniu.

3 filmiki już pokazałem.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 20:40:53
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 12 May 2013 18:31:53 GMT, tᴏ napisa(a):
A boisz si samochodu zasilanego benzyn? Boisz si suszarki do wosw,
czajnika elektrycznego, ruchomych schodw? Wszystko moe by
niebezpieczne.

Ale nie wybucha przy byle rozszczelnieniu.

Ale ten LPG tez nie wybucha. Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
wyciek.

A miec 50 litrow plonacej benzyny pod samochodem to podobnie
nieprzyjemne.

Jeli chcesz powiedzie, e auto na LPG take jest niebezpieczne to
bdzie to truizm. Jeli chcesz powiedzie ze takie auto jest bardziej
niebezpieczne od aut zasilanych benzyn to musiaby poprze to jakimi
danymi.

3 filmiki ju pokazaem.

Ale na pierwszym brak dowodow - on akurat dowodzi ze jest bezpieczny.

J.

Data: 2013-05-12 20:56:42
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 20:40, J.F. wrote:

A miec 50 litrow plonacej benzyny pod samochodem to podobnie
nieprzyjemne.

W sumie bardziej - LPG daje ognie gwnie z tyu samochodu i to w sytuacji gdy jest tam ju naprawd gorco, zawarto baku rozlewa si duo szybciej i tworzy kau naokoo.

Michoo

Data: 2013-05-12 22:23:10
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 20:40, J.F. pisze:
Ale nie wybucha przy byle rozszczelnieniu.
Ale ten LPG tez nie wybucha.
Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
wyciek.

Ta skd, nie wybucha http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/wybuchla-instalacja-lpg-w-samochodzie-dwoje-rannych,1724242,324

Pozdr.

Data: 2013-05-12 23:45:40
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 22:23, DoQ pisze:
[...]

Ta skąd, nie wybucha
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/wybuchla-instalacja-lpg-w-samochodzie-dwoje-rannych,1724242,324

http://gazeo.pl/lpg/od-a-do-z/podrozowanie-na-lpg/Portugalia-LPG-moze-zejsc-do-podziemia,artykul,6848.html.

MD

Data: 2013-05-13 05:57:07
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 23:45, Mario pisze:
Ta skąd, nie wybucha
[...]

Co mi tu wklejasz? Jakieś pseudo opinie lobbystów paliwowych?
W/w wybuch w garażu to niby co było? Dowód na to że gaz nie wybucha i jest niezwykle bezpieczny?

Kolejne pierwsze z brzegu przykłady

http://www.lepszypoznan.pl/2011/05/30/wybuchowy-zbiornik-lpg.html

http://www.24opole.pl/4686,Wybuch_butli_w_samochodowej_instalacji_LPG,wiadomosc.html

I jeszcze "bezpieczny" CNG:

http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Autobus-na-CNG-eksplodowal,wid,12563348,wiadomosc.html?ticaid=11093d W ogóle co to za p.....nie, że paliwa gazowe nie wybuchają?

Data: 2013-05-13 07:39:25
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-13 05:57, DoQ pisze:
[...]

Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

MD

Data: 2013-05-13 12:42:08
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Mario wrote:

Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

Trochę więcej im trzeba do tego jednak. :> Poza tym w przypadku LPG masz na pokładzie i jedno i drugie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 22:47:39
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5190dfa0$0$1219$65785112news.neostrada.pl...

Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

Trochę więcej im trzeba do tego jednak. :> Poza tym w przypadku LPG masz
na pokładzie i jedno i drugie.

Opary benzyny są o wiele bardziej wybuchowe od LPG.
LPG wydobywający się z butli trudno jest nawet zapalić płomieniem. Taki gaz potrafi nawet zdmuchnąć płomień i go zgasić.
LPG aby stał się wybuchowy musi po pierwszwe uzyskać odpowiednią temperaturę oraz odpowiednie stężenie w powietrzu.
Opary benzyny zaś wybuchają od najmniejszej iskry i to przy dużo niższych temperaturach.

Masz jakieś obsesje.
Czy chcesz o tym poromawiać na kozetce? :)

Data: 2013-05-13 23:06:54
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Mon, 13 May 2013 22:47:39 +0200, uzytkownik napisa(a):
Opary benzyny s o wiele bardziej wybuchowe od LPG.
LPG wydobywajcy si z butli trudno jest nawet zapali pomieniem. Taki gaz potrafi nawet zdmuchn pomie i go zgasi.

Owszem. Podejrzewam ze opary benzyny pod cisnieniem tez.
Potrafi tez jednak niezle wybuchnac.

LPG aby sta si wybuchowy musi po pierwszwe uzyska odpowiedni temperatur oraz odpowiednie stenie w powietrzu.
Opary benzyny za wybuchaj od najmniejszej iskry i to przy duo niszych temperaturach.

Od najmniejszej to nie, bo iskra w cylindrze musi byc odpowiednio
mocna. I w sumie  przy takiej iskrze zapala sie tez PG (bo juz nie L).
I przy -15 tez sie zapala, a podejrzewam ze i nizej, jakby sie dalo
wtrysnac do cylindra.

J.

Data: 2013-05-13 23:39:15
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:g1zifsi6wi8i$.14ro09d60ymmz.dlg40tude.net...

[...]

Tyle, e w cylindrze jest ju odpowienia mieszanka wybuchowa o podwyszonej temperaturze nawet, gdy w otoczeniu jest -15
Temperatura tej mieszanki podnosi si na skutek sprania. Tak wic temperatura przy ktrej ten gaz si zapala w cylindrze to nie -15 tylko +kilkadziesit.
Poza tym trzeba take wzi pod uwag, e rozprajcy si z butli LPG pochania due iloci ciepa powodujc, e rozprony gaz ma bardzo nisk temperatur.

Data: 2013-05-14 17:40:38
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-13 07:39, Mario pisze:

W ogóle co to za p.....nie, że paliwa gazowe nie wybuchają?
Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

Naprawdę jesteś tak durny, że nie znasz różnic fizykochemicznych pomiędzy paliwem gazowym a paliwem płynnym?

Data: 2013-05-14 18:28:41
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 14.05.2013 17:40, DoQ wrote:
[...]

Na przykład takie że skroplone gazy parują obniżając temperaturę otoczenia?

Butan można rozlać na kartce papieru, zapalić i kartka się nie osmoli. Powodzenia z benzyną.

Michoo

Data: 2013-05-14 18:34:49
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:28, Michoo pisze:

Na przykład takie że skroplone gazy parują obniżając temperaturę otoczenia?
Butan można rozlać na kartce papieru, zapalić i kartka się nie osmoli.
Powodzenia z benzyną.

OK, paliwa gazowe nie wybuchają. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na PMS. To prawdziwa encyklopedia wiedzy.

Data: 2013-05-14 18:50:53
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisał w wiadomości news:kmtpkn$q00$2mx1.internetia.pl...

[...]

Paliwa gazowe wybuchają, ale muszą się najpierw dokłądnie wymieszać z powietrzem i nagrzać do odpowiedniej temperatury.
Gaz wyciekający z butli po zapaleniu prostu będzie się tylko palił, aż do momentu całkowitego wypalenia, nawet jeżeli ten palący się gaz będzie podgrzewał butlę z LPG. Gaz odparowując pochłania duże ilości ciepła, powodując obniżanie temperatury butli. To pochłanianie ciepła jest aż tak duże, że gaz wydostający się wprost z butli potrafi zdmuchnąć ogień zapalniczki i nie ulec zapaleniu. Bardzo często takie zjawisko się dzieje w przypadku palników dekarskich na LPG. Zbyt duży strumień gazu po prostu nie chce się palić i gasi palnik.

W przypadku baku z benzyną zacznie ona wrzeć i gwałtownie odparowywać powodując wzrost ciśnienia w baku, co spowoduje rozerwanie baku, a następnie silną eksplozję oparów benzyny.

Data: 2013-05-14 21:41:06
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:50, uzytkownik pisze:

[...]

Istotnie, kilkugodzinne wypuszczanie kilkudziesięciu gazu w garażu spowoduje zamrożenie jego wnętrza. Dzięki temu można rano swobodnie wejść do niego z odpalonym kiepem.

Data: 2013-05-14 21:55:17
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisał w wiadomości news:kmu4i1$tui$1mx1.internetia.pl...

[...]

Zamiast p...ć trzy po trzy, idź za radą jednego z grupowiczów, który Ci radził abyś poszukał w necie, dlaczego LPG nie wybuchnie.

Data: 2013-05-14 22:03:16
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:55, uzytkownik pisze:
[...]

Dobrze że strażacy o tym nie wiedzą http://www.sgsp.edu.pl/uczelnia/kdrg/zrch/cw/lpg_scenariusze.pdf

A tutaj (wklejałem wcześniej) wybuchł pewnie garnek z grochówką.

Data: 2013-05-14 22:32:01
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Użytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisał w wiadomości news:kmu5ri$2ed$1mx1.internetia.pl...

[...]

To czytaj dalej:

http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,4659620.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,126765,6570391,Wybuchl_zbiornik_paliwa__Ciezko_ranny_mezczyzna.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,4240109.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,1615230.html

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wybuchl-zbiornik-na-paliwo-zginal-mlody-mezczyzna,50840.html

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/wybuch-stacji-paliw-pod-czestochowa-zginela-jedna-osoba-druga-walczy-o-zycie_194360.html

http://www.fakt.pl/Eksplozja-nastapila-w-chwili-gdy-dwoch-mechanikow-uruchomialo-niesprawny-autobus,artykuly,145209,1.html

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/198427,Wybuchl-zbiornik-z-paliwem-w-samochodzie-2-ofiary

http://www.112polkowice.pl/component/content/article/43-akcje/383-wybuchu-oparow-benzyny-chocianow.html

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/news/w-garazu-doszlo-do-wybuchu-oparow-benzyny,1357481,219

http://miedziowe.pl/content/view/58414/81/

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110613/NEWS01/652340447

To tylko skromna część na szybko wyszukanych wiadomości dotyczących wybuchu oparów paliwa.

Data: 2013-05-14 22:38:02
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:32, uzytkownik pisze:
To czytaj dalej:

To tylko skromna część na szybko wyszukanych wiadomości dotyczących
wybuchu oparów paliwa.

I gdzie tam jest napisane, że mieszanina LPG z powietrzem nie wybucha?

Data: 2013-05-14 23:49:41
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 22:38, Uytkownik DoQ napisa:

To tylko skromna cz na szybko wyszukanych wiadomoci dotyczcych
wybuchu oparw paliwa.

I gdzie tam jest napisane, e mieszanina LPG z powietrzem nie wybucha?

Gdzie tam jest napisane e to ona wybucha ?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 23:51:26
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:49, RadoslawF pisze:
To tylko skromna cz na szybko wyszukanych wiadomoci dotyczcych
wybuchu oparw paliwa.
I gdzie tam jest napisane, e mieszanina LPG z powietrzem nie wybucha?
Gdzie tam jest napisane e to ona wybucha ?

Skoro nie ma, to co mnie to obchodzi? Rozmawiam o LPG a nie o czymkolwiek innym.

Data: 2013-05-15 10:20:39
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 23:51, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Ale to ty podae ten artyku jako przykad na wybuchajcy LPG.
Chwilowe zamienie czy zwyka gupota poczona z nieumiejtnoci
czytania ze zrozumieniem ?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 22:08:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello DoQ,

Tuesday, May 14, 2013, 9:41:06 PM, you wrote:

Paliwa gazowe wybuchaj, ale musz si najpierw dokdnie wymiesza z
powietrzem i nagrza do odpowiedniej temperatury.
Gaz wyciekajcy z butli po zapaleniu prostu bdzie si tylko pali, a
do momentu cakowitego wypalenia, nawet jeeli ten palcy si gaz bdzie
podgrzewa butl z LPG. Gaz odparowujc pochania due iloci ciepa,
Istotnie, kilkugodzinne wypuszczanie kilkudziesiciu gazu w garau
spowoduje zamroenie jego wntrza. Dziki temu mona rano swobodnie wej do niego z odpalonym kiepem.

Jeli pod pojciem odpalonego kiepa rozumiesz zapalonego papierosa, to
zapewniam Ci, e spokojnie moesz wle z nim do garay z
rozszczelnion butla LPG ale nie radzibym robi tego w garau z
rozszczelnion domow instalacj gazow.

Od razu wyjani istotne rnice pomidzy dwoma gazami:
1. LPG jest ciszy od powietrza a gaz ziemny lejszy.
2. LPG miesza si z powietrzem stosunkowo wolno, gaz ziemny bardzo
szybko.
3. LPG ma wysz temperatur zaponu ni gaz ziemny.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-14 22:17:38
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
[...]

wietnie. I to ma wiadczy o tym, e wymieszanie LPG z powietrzem w zamknitym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczestwo. Wysadzone filtry powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

Data: 2013-05-14 22:35:02
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:17, DoQ pisze:
[...]

Nie bd ci duej mczy. Prosz:
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2009/Fizyko-chemiaLPG.pdf

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-14 22:41:51
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:35, Roman Stachowiak pisze:

Nie bd ci duej mczy. Prosz:
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2009/Fizyko-chemiaLPG.pdf

Cytat z powyszego

"Czysty gaz pynny jest substancj paln, ale nie wybuchow
.. Natomiast zmieszany z powietrzem lub tym bardziej z tlenem, a
nastpnie zapalony spala sie wybuchowo. "

Wic bdcie askawi skoczy pierdoli, a ty naucz si jeszcze czyta.

Data: 2013-05-14 23:22:07
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu83v$9v4$1mx1.internetia.pl...

[...]

Przeczytaj napierw cao, a dopiero pniej pokazuj swoje uniesienia :)
Nikt tu nie twierdzi, e LPG nie jest wybuchowe. Cay czas prbujmy Ci uzmysowi, e LPG jest wybuchowe, ale po spenieniu okrelonych warunkw, ktre s do trudne do spenienia w przypadku normalnego wypywu LPG z butli.
Tymi warunkami s: odpowiednia mieszanka, dokadne wymieszanie, odpowiednia temperatura i energia czynnika inicjujcego zapon.

Data: 2013-05-14 23:35:34
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:22, uzytkownik pisze:
[...]

O jednak zmieniamy front? Mieszanka LPG z powietrzem jest jednak wybuchowa? Teraz zacznie si pierdzielenie, e spenienie warunkw graniczy z cudem?

A na koniec

http://www.youtube.com/watch?v=U5iCB9DIGAM
http://www.youtube.com/watch?v=4UASiw0vuW0
http://www.youtube.com/watch?v=whmaBVZ4gLg - tu wybuch propan-butan ulatniajcy sie z przewoonych butli.

Podsumowujc, wychodzi na to e to nie TO jest trollem. On po prostu ma dar aktywowania usenetowuch idiotw.

Data: 2013-05-14 23:41:33
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmub8l$k6t$1mx1.internetia.pl...

Podsumowujc, wychodzi na to e to nie TO jest trollem. On po prostu ma dar aktywowania usenetowuch idiotw.

Dobrze to poprosimy TO, aby ci zdezaktywowa :)

Data: 2013-05-14 23:47:53
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:41, uzytkownik pisze:
Podsumowujc, wychodzi na to e to nie TO jest trollem. On po prostu
ma dar aktywowania usenetowuch idiotw.
Dobrze to poprosimy TO, aby ci zdezaktywowa :)

Procie.
Pki co widz, e trudno polemizowa z materiaym filmowym.

Data: 2013-05-14 23:24:15
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:41, DoQ pisze:
[...]

Ale, jak to zauwaye, najpierw trzeba go z tym powietrzem zmiesza, a z tym bywa problem...

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-14 23:37:23
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:24, Roman Stachowiak pisze:
[...]

Tak, w garau i baganiku zwykle panuje prnia.

Data: 2013-05-14 23:46:29
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmubc1$k6t$2mx1.internetia.pl...

Tak, w garau i baganiku zwykle panuje prnia.

Nie panuje prnia tylko bezruch powietrza.
Jeeli wyciek nastpi podczas jazdy to jest wiksze prawdopodobiestwo dokadnego wymieszania si powietrza z gazem, bo gaz zachowuje si w zamknietej przestrzeni jak woda w soiku.
W przypadku, kiedy auto jest w bezruchu, gaz wypiera powietrze z przestrzeni do ktrej si ulatnia. Czy naprawd a tak masz ciasn gwk, e nie jeste w stanie tego zrozumie?
Oczywicie na mieszanie si gazu z powietrzem maj take wpyw inne czynniki, takie jak przecig w garau czy te wymuszona cyrkulacja powietrza poprzez grzejnik centralnego ogrzewania.

Data: 2013-05-15 14:41:25
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 14.05.2013 23:46, uzytkownik wrote:
[...]

Dobra, dobra. Nie przesadzaj.

LPG po wycieku zmiesza si czciowo z powietrzem wic bdzie palne i odpowiednio zapalone "fuknie" a nastpnie (o ile bdzie dochodzi powietrze) bdzie pon.

W przypadku, kiedy auto jest w bezruchu, gaz wypiera powietrze z
przestrzeni do ktrej si ulatnia. Czy naprawd a tak masz ciasn
gwk, e nie jeste w stanie tego zrozumie?

Zaley - zakadajc, e LPG wycieknie z butli to rzeczywicie wyprze powietrze i tyle. Jeeli natomiast bdzie si powoli ulatnia to w pewnych warunkach moe osign stenie wybuchowe. Tylko praktyka uywania LPG zarwno do ogrzewania jak do gotowania czy napdu pojazdw pokazuje, e doprowadzenie do wybuchu jest bardzo trudne.

Michoo

Data: 2013-05-15 17:05:20
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisa w wiadomoci news:kn00b8$2ce$1mx1.internetia.pl...

LPG po wycieku zmiesza si czciowo z powietrzem wic bdzie palne i odpowiednio zapalone "fuknie" a nastpnie (o ile bdzie dochodzi powietrze) bdzie pon.

I o to wanie chodzi, e zapali si, ale niekoniecznie wybuchnie, wyrzdzajc ogromne szkody.
Natomiast opary benzyny wybuchn i zmiot wszystko w okolicy.

[...]

Dokadnie o to chodzi.

Data: 2013-05-14 23:16:29
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu6mg$591$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nadal nie rozumiesz.
Ulatniajcy si z butli LPG, ktry jest ciszy od powietrza powoduje, e gaz ten smuje si po pododze i ziemi. Jeeli ma ktrdy wypyn na zewntrz pomieszczenia to sobie wypywa. Jeeli nie ma moliwoci wypyn to stopniowo wypenia cae pomieszczenie, a po otwory wentylacyjne, a przy tym nie miesza si z powietrzem, tylko je wypiera.
W takim stanie gaz ten nie jest wybuchowy. Spokojnie mona wej do takiego pomieszczenia i zapali zapak, a ona po prostu zganie, poniewa gaz ten, aby mg si zapali musi by dokadnie wymieszany z powietrzem w odpowiedniej proporcji to jest tzw. granica palnoci. Aby mg nastpi wybuch musi by dokdnie wymieszany z powietrzem w tzw. granicy wybuchowoci, ktra dla propanu 2,12 - 9,35%, a dla butanu 1,8-8,5%
Ponadto gaz wymieszany z powietrzem ze wzgldu na wysok temperatur zaponu ponad 450 stopni Celsjusza nie chce si zapali od byle iskry. Potrzebuje znacznie wikszej temperatury i energii inicjujcej.

W przeciwiestwie do LPG, gaz ziemny jest nieco lejszy od powietrza i do atwo miesza si z powietrzem. Dlatego jest wiksze prawdopodobiestwo, e powstanie mieszanka wybuchowa, cho take i ta mieszanka niezbyt chtnie si zapala od byle iskry.

W przypadku benzyny, jej opary s cisze od powietrza, ale do atwo si mieszaj z powietrzem. Poniewa opary benzyny maj duo nisz temperatur zaponu ni LPG (ok. minus 51 stopni Celsjusza) to potrafi si zapali nawet od iskry spowodowanej adunkiem elektrostatycznym jaki si bardzo czsto pojawia na odziey z tworzyw syntetycznych. Ponadto mieszanka wybuchowa oparw benzyny i powietrza tworzy si przy duo niszym steniu, bo 0,76 - 7,6%

Data: 2013-05-14 23:21:30
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:16, uzytkownik pisze:
[...]

To co detonuje LPG w plastikowych obudowach filtrw powietrza?
Jeszcze masz odwag trollowa?

Data: 2013-05-14 23:39:16
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmuae9$hkt$1mx1.internetia.pl...

To co detonuje LPG w plastikowych obudowach filtrw powietrza?
Jeszcze masz odwag trollowa?

W filtrach powietrza nic nie detonuje i nie ma prawa detonowa.
Detonuje tylko i wycznie mieszanina gazu LPG z powietrzem w kolektorze dolotowym, zaraz za dysz gazow. Dzieje si to tylko wtedy, kiedy samochd ma problemy z domykaniem zaworw (np. wypalone zawory lub uszkodzone popychacze hydrauliczne) i cofa si ogie z cylindra do kolektora lub kiedy uszkodzone s przewody wysokiego napicia i nastpuje przeskok iskry w okolice kolektora.
Ponadto dotyczy to tylko i wycznie leciwych instalacji LPG I i II generacji, poniewa gaz jest podawany cigle do kanau dolotowego powietrza, jeszcze przed podziaem na poszczeglne cylindry, a poza tym kolektor ten jest do mocno nagrzewany przez silnik.
W przypadku nowszych generacji tj. III i IV czyli z wielopunktowym wtryskiem LPG problem ten nie istniej, poniewa gaz jest podawany tylko i wycznie podczas cyklu ssania danego cylindra i tylko w kana danego cylindra.

Data: 2013-05-14 23:44:17
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:39, uzytkownik pisze:
[...]

O.. to jednak byle iskra wystarczy?

[...]

Czyli co, kolektor dolotowy chodzony przepywajcym powietrzem osiga 450stC powodujc zapon mieszanki LPG/powietrze czy wystarcza byle iskra? Niele si miotasz.

Data: 2013-05-14 23:51:58
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmubp1$lqr$1mx1.internetia.pl...

O.. to jednak byle iskra wystarczy?

Tak, bo temperatura panujca w kolektorze dolotowym jest wysoka.
Im wysza temperatura mieszaniny powietrza z gazem tym mniejsza energia iskry wystarczy do zaponu tej mieszanki.
Ponadto we pod uwag, e takie dotonacje to rzadko.
Jedz samochodami z LPG od kilkunastu lat. W moim przypadku zaobserowaem moe ze 2 razy tak sytuacj.

Czyli co, kolektor dolotowy chodzony przepywajcym powietrzem osiga 450stC powodujc zapon mieszanki LPG/powietrze czy wystarcza byle iskra? Niele si miotasz.

Sprbuj zrozumie moj wypowied wyej.

Data: 2013-05-14 23:55:38
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:51, uzytkownik pisze:
O.. to jednak byle iskra wystarczy?
Tak, bo temperatura panujca w kolektorze dolotowym jest wysoka.
Im wysza temperatura mieszaniny powietrza z gazem tym mniejsza energia
iskry wystarczy do zaponu tej mieszanki.

Jak wysoka?

Ponadto we pod uwag, e takie dotonacje to rzadko.
Jedz samochodami z LPG od kilkunastu lat. W moim przypadku
zaobserowaem moe ze 2 razy tak sytuacj.

Tak, w instalacjach z mikserem gdzie LPG podawane jest przed kolektorem, detonacje to niezwyka "rzadko". Od kilkunastu lat to ty chyba stpasz po tej ziemi a nie jedzisz samochodami.

Czyli co, kolektor dolotowy chodzony przepywajcym powietrzem osiga
450stC powodujc zapon mieszanki LPG/powietrze czy wystarcza byle
iskra? Niele si miotasz.
Sprbuj zrozumie moj wypowied wyej.

Jak wysoka jest temperatura przepywajcego powietrza przez kolektor sscy?

Data: 2013-05-15 00:08:02
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmuce8$nv5$1mx1.internetia.pl...

[...]

Tak wysoka, e wystarczajca.
A jeeli chcesz si dowiedzie jaka to uruchom silnik, poczekaj, a si zagrzeje i przy rk do kolektora dolotowego. Wtedy sam bdziesz wiedzia :)
Wybacz, ale zadajesz tak durne pytania, e nawet nie chce si Tobie odpowiada.

[...]

Miae cho jeden samochd z LPG?
Myl, e nie.

[...]

Co ma piernik do wiatraka?
Tu nie chodzi o temperatur powietrza, ale temperatur gazu, ktry si gromadzi w odcinku kolektora przed cylindrem podczas cykli: sprania, parcy i wydechu. Podczas tych cykli gaz jest cay czas podawany z dyszy i mieszany jest z powietrzem, ktre wedruje do innego cylindra. Tu te gaz wraz z powietrzem osigaj temperatur do jakiej jest nagrzany kolektor oraz zawory. Dopiero podczas cyklu ssania otwiera si zawr sscy i dopiero wtedy nastpuje przepyw duego strumienia zimnego powietrza do danego cylindra.

Data: 2013-05-15 00:14:12
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-15 00:08, uzytkownik pisze:
Tak wysoka, e wystarczajca.
A jeeli chcesz si dowiedzie jaka to uruchom silnik, poczekaj, a si
zagrzeje i przy rk do kolektora dolotowego. Wtedy sam bdziesz
wiedzia :)

Temperatura kolektora sscego zbliy si cho w poowie do tych 450stC?
I po choler zna mi temperatur kolektora? Liczy si temperatura powietrza przez niego przepywajcego.

Wybacz, ale zadajesz tak durne pytania, e nawet nie chce si Tobie
odpowiada.

No nie wierz, taki fachura, spec od LPG i diagnosta a nie zna typowych odczytw z podstawowych czujnikw?

[...]

Mylenie nie jest twoj najmocniejsz stron.

Data: 2013-05-15 14:23:10
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmudh3$rij$1mx1.internetia.pl...

Temperatura kolektora sscego zbliy si cho w poowie do tych 450stC?
I po choler zna mi temperatur kolektora? Liczy si temperatura powietrza przez niego przepywajcego.

Robisz bdne zaoenia, e ten gaz w kolektorzy wybucha tylko i wycznie podczas przepywu zasysanego przez cylinder powietrza. Powietrze w odcinku kolektora przepywa przez niecae 1/4 cyklu silnika

Wybacz, ale zadajesz tak durne pytania, e nawet nie chce si Tobie
odpowiada.

No nie wierz, taki fachura, spec od LPG i diagnosta a nie zna typowych odczytw z podstawowych czujnikw?

No nie wierz, taki fachura, spec od LPG i diagnosta a nie wie, e temperatur powietrza mierzy si przed kolektorem.

Miae cho jeden samochd z LPG?
Myl, e nie.

Mylenie nie jest twoj najmocniejsz stron.

Ty natomiast masz problemy ze zrozumieniem pytania, bo ww odpowied nie jest odpowiedzi na moje pytanie "Miae cho jeden samochd z LPG?".

Data: 2013-05-14 23:55:33
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 23:21, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Nic.
To dosy powszechne zjawisko zwane strzaem gazu uszkadzajce
plastikowe kolektory, gdyby to bya detonacja to rozwalio
by tez aluminiowe.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-15 00:02:02
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:55, RadoslawF pisze:
To dosy powszechne zjawisko zwane strzaem gazu uszkadzajce
plastikowe kolektory, gdyby to bya detonacja to rozwalio
by tez aluminiowe.

Mwisz, e sycha strzay?
Dziwny ten gaz.

Data: 2013-05-15 10:13:17
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-15 00:02, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Nie mwi e sycha tylko pisze jak si to zjawisko nazywa.
Zanim sie wygupisz bardziej doo informacj e zachodzio
tylko w instalacjach gazowych I i II generacji.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-15 01:42:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello DoQ,

Tuesday, May 14, 2013, 11:21:30 PM, you wrote:

[...]

Zawsze mi si wydawao, e jednak w kolektorze dolotowym... W ktrym
masz do dokadnie wymieszane LPG z powietrzem. wiadomie wymieszane.
Rozerwanie obudowy filtra powietrza jest skutkiem wybuchu w kolektorze
a sam wybuch w kolektorze jest skutkiem zetknicia si mieszanki z
resztkami gorcych spalin po otwarciu zaworu dolotowego.
A samo pojawienie si resztek gorcych spalin wynika - paradoksalnie -
z wadliwego, spnionego (samo)zaponu mieszanki w cylindrze. Jest
do znana korelacja pomidzy zym stanem ukadu zaponowego a
wybuchami w dolocie.

Jeszcze masz odwag trollowa?

Ciebie nic nie przebije.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-15 06:50:29
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
[...]

Dobrze e dodae WIADOMIE. Ma si rozumie kole w Astrze wiadomie wymiesza LPG z powietrzem doprowadzajc do jego wybuchu. Albo ten od Outlandera czy ci co wysadzili garae.

Jeszcze masz odwag trollowa?
Ciebie nic nie przebije.

Za duo gazu wdychasz, podobnie jak twoi zagazowani kompani.

Data: 2013-05-15 09:11:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello DoQ,

Wednesday, May 15, 2013, 6:50:29 AM, you wrote:

[...]

Ale ju o tych, ktrzy si wysadzili oparami benzyny nie pamitasz...

Jeszcze masz odwag trollowa?
Ciebie nic nie przebije.
Za duo gazu wdychasz, podobnie jak twoi zagazowani kompani.

Chyba Ty.

eby uci ten absurd - nikt tu nie twierdzi, e nie da si
doprowadzi do rozszczelnienia i wybuchu LPG. Twierdzimy, e
doprowadzenie do wybuchu jest trudniejsze ni w przypadku innych
paliw.
Przypadkw wybuchu LPG jest znaczco mniej ni innych. I tyle.

Sam nie zagazowaem adnego samochodu - nie przekonay mnie wzgldy
ekonomiczne, wystraszya mnie wizja nieplanowanego postoju w trasie
wywoanego zniszczeniem dolotu. Zaskoczony?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-15 14:45:07
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 14.05.2013 22:17, DoQ wrote:
wietnie. I to ma wiadczy o tym, e wymieszanie LPG z powietrzem w
zamknitym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczestwo.

Nie, nie gwarantuje. Jest niebezpieczne, ale MNIEJ niebezpieczne od benzyny w tych samych warunkach. Benzyna miesza si cakiem niele z powietrzem, LPG gorzej. Benzyn atwiej zapali.

Z 10 lat temu modne byy "spud-guny" - takie granatniki na ziemniaki zrobione z rurek wod-kan. Ile ludzie kombinowali eby uzyska odpowiedni (wybuchow) mieszank butanu z powietrzem... Wiatraczki, rne dziwne sposoby napeniania "psikn p sekundy, wietrzy 5 po czym zamkn", etc.

Wysadzone filtry
powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

Tylko w odpowiedniej mieszance z powietrzem. Samo LPG NIE wybucha (przez spalanie, nadal moesz mie wrzenie fazy ciekej).

W odpowiedniej mieszance z powietrzem MKA jest miertelnie niebezpieczna (gwnie ze wzgldu na objto gazw).  Podobnie PY wglowy. Natomiast w normalnych warunkach uytkowania s to produkty stosunkowo bezpieczne.

Michoo

Data: 2013-05-15 06:57:08
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
Jeli pod pojciem odpalonego kiepa rozumiesz zapalonego papierosa, to
zapewniam Ci, e spokojnie moesz wle z nim do garay z
rozszczelnion butla LPG ale nie radzibym robi tego w garau z
rozszczelnion domow instalacj gazow.

I tak apropos twojego trollowania

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2012/Wybuch-gazu-w-warsztacie-montazu-instalacji-LPG,wiadomosc,6212.html

Geniusze twojego pokroju.

Data: 2013-05-15 09:15:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello DoQ,

Wednesday, May 15, 2013, 6:57:08 AM, you wrote:

[...]

Chyba twojego.

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2012/Wybuch-gazu-w-warsztacie-montazu-instalacji-LPG,wiadomosc,6212.html

Nikt i nic nie jest w stanie powstrzyma desperata od prb popenienia
samobjstwa.

Geniusze twojego pokroju.

Chyba twojego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-15 17:36:31
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
Chyba twojego.

Sam jeste troll.

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2012/Wybuch-gazu-w-warsztacie-montazu-instalacji-LPG,wiadomosc,6212.html

Nikt i nic nie jest w stanie powstrzyma desperata od prb popenienia
samobjstwa.

Dopiero co gwarantowae bezpieczny pobyt z zapalonym kiepem w podobnym miejscu i podobnych warunkach.

Geniusze twojego pokroju.
Chyba twojego.

Sam jeste troll.

Data: 2013-05-15 09:48:15
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-15 06:57, DoQ pisze:
[...]

"Wbrew podawanym przez niektre media informacjom, nie doszo do wybuchu zbiornika gazu ani samochodowej instalacji LPG. Z relacji wiadkw zdarzenia wynika, e doszo do niekontrolowanego rozszczelnienia instalacji gazowej podczas prac przy wielozaworze zbiornika LPG. Zbiornik gazu, mimo zapewnie klienta, nie by pusty co zaskoczyo montaystw dokonujcych naprawy. Jak to czsto bywa w takich sytuacjach, splot nastpujcych po sobie bdw ludzkich i zbiegw okolicznoci, spowodowa wpierw poar samochodu a nastpnie eksplozj zgromadzonego w kanale warsztatowym gazu."

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-15 17:35:09
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-15 09:48, Roman Stachowiak pisze:
[...]

Standardowa piewka portalu progazowego.

[...]

No to wybucha ten LPG czy nie wybucha?

Data: 2013-05-16 11:07:53
Autor: J.F
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ"  napisa w wiadomoci
[...]

No bo taki standard.
Zbiorniki cisnieniowe mamy opanowane, praktycznie nie pekaja.
Musi byc mocny pozar w poblizu,  i uszkodzone zawory bezpieczenstwa.

Czesciej bedzie wyciek z innych przyczyn.

[...]

LPG ? Nie wybucha.
Musi najpierw odparowac, potem sie zmieszac z powietrzem, a potem musi to ktos lub cos zapalic.

Wiec owszem - nieszczelny zawor w garazu podziemnym, wyciek przez noc, jakis lokator wracajacy po nocy czy z niesprawnym nosem, iskrzacy silnik czy sterownik od bramy, i nieszczescie gotowe. Tylko wszystko razem na tyle malo prawdopodobne, ze rzadko sie zdarza.
A przeciez i  benzyna moze wyciekac i zagrozenie bedzie podobne.

J.

Data: 2013-05-15 17:46:50
Autor: Tami
LPG jednak niebezpieczne
In news:51926b56$0$1227$65785112news.neostrada.pl,
*uzytkownik* <adres@serwer.pl> typed:

Nie karmcie Trolla!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie

Data: 2013-05-15 17:49:09
Autor: Tami
LPG jednak niebezpieczne
In news:kmtpkn$q00$2mx1.internetia.pl,
*DoQ* <pawel@doq.gmail.com> typed:

OK, paliwa gazowe nie wybuchają. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
na PMS. To prawdziwa encyklopedia wiedzy.

A gdzieś Ty się chował, jak odstrzeliwali trollowatych?.

Data: 2013-05-16 22:32:41
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:34, DoQ pisze:
[...]

Pokaż debilu gdzie piszę, że paliwa gazowe nie wybuchają. Próbuję tylko uświadomić cię, że pary paliw płynnych też wybuchają. Cały czas oczekuję, że ktoś histeryzujący na temat zagrożeń związanych z LPG poda jakieś dane statystyczne stwierdzające zwiększone zagrożenie przy eksploatacji pojazdów z LPG.

MD

Data: 2013-05-16 22:41:41
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-16 22:32, Mario pisze:
Pokaż debilu gdzie piszę, że paliwa gazowe nie wybuchają. Próbuję tylko
uświadomić cię, że pary paliw płynnych też wybuchają. Cały czas

Gówno mnie obchodzą pary paliw płynnych przygłupie, piszę o LPG - KPW?

Data: 2013-05-13 00:45:41
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
J.F. wrote:

Ale ten LPG tez nie wybucha.
Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
wyciek.

A jak będzie szersza?

Ale na pierwszym brak dowodow - on akurat dowodzi ze jest bezpieczny.

Wręcz przeciwnie. Materiał jest wyprodukowany przez firmę związaną z LPG, instalacja jest nowa, a i tak LPG mocno podsyca ogień. Co będzie w przypadku starej instalacji i bardziej niekorzystnych warunków?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 08:36:26
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 13 May 2013 00:45:41 GMT, tᴏ napisa(a):
J.F. wrote:
Ale ten LPG tez nie wybucha.
Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
wyciek.
A jak bdzie szersza?

Jak bedzie szersza ... to juz nie zyjesz, w wyniku wypadku ktory
doprowadzil do pekniecia paru mm stali :-)

A dalej to roznie moze byc - moze sie zapali, moze sie nie zapali,
moze wybuchnie, a moze nie ...

Ale na pierwszym brak dowodow - on akurat dowodzi ze jest bezpieczny.
Wrcz przeciwnie. Materia jest wyprodukowany przez firm zwizan z LPG, instalacja jest nowa, a i tak LPG mocno podsyca ogie.

No ba, podsycac musi, ale tego podsycania akurat nie widac :-)

Co bdzie w przypadku starej instalacji i bardziej niekorzystnych warunkw?

raczej to samo.

J.

Data: 2013-05-13 12:47:52
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
J.F. wrote:

Jak bedzie szersza ... to juz nie zyjesz, w wyniku wypadku ktory
doprowadzil do pekniecia paru mm stali :-)

A dalej to roznie moze byc - moze sie zapali, moze sie nie zapali, moze
wybuchnie, a moze nie ...

Tak czy owak po montażu LPG mam na pokładzie oprócz niebezpiecznego zbiornika z paliwem i jego oporami dodatkowo jeszcze bardziej niebezpieczny zbiornik z LPG.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 15:06:34
Autor: J.F
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
J.F. wrote:
[...]

Albo jeszcze mniej niebezpieczny, i o to cala klotnia :-)

J.

Data: 2013-05-13 14:38:25
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
J.F wrote:

Albo jeszcze mniej niebezpieczny, i o to cala klotnia :-)

Ale tu nie chodzi o porównanie NoPB vs LPG tylko NoPB vs NoPB+LPG, bo tak to wygląda w praktyce. Zamontowanie w aucie dodatkowo zbiornika z silnie wybuchowym, w pewnych warunkach, gazem w oczywisty sposób zmniejsza bezpieczeństwo użytkowania. Notabene mniej niebezpieczny nie jest, bo gdyby tak było, to zbiorniki na benzynę miałyby grubość butli LPG i mnóstwo zabezpieczeń, tymczasem typowy zbiornik na benzynę to pospawany kawał blachy z pływającą w tej benzynie elektroniką od pompy. To najlepiej pokazuje bezpieczeństwo jednej i drugiej substancji.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 17:11:21
Autor: Tami
LPG jednak niebezpieczne
ta; wrote:

[...]

Ale ty  jestes zakuta pala!.

No popatrz, dezodorant w areozolu jest tak szczelnie zamkniety ....., a tyle samo benzyny zmiescisz w sloiczku i nie musisz nic zamykac.
Dezodorant to bomba ;->

Data: 2013-05-13 15:15:38
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Tami wrote:

No popatrz, dezodorant w areozolu jest tak szczelnie zamkniety ....., a
tyle samo benzyny zmiescisz w sloiczku i nie musisz nic zamykac.
Dezodorant to bomba ;->

Widziałeś kiedyś zbiornik LPG?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 18:20:44
Autor: Tami
LPG jednak niebezpieczne
 ta wrote:

No popatrz, dezodorant w areozolu jest tak szczelnie zamkniety ....., a
tyle samo benzyny zmiescisz w sloiczku i nie musisz nic zamykac.
Dezodorant to bomba ;->

Widziałeś kiedyś zbiornik LPG?

A zaglądałeś, jakie jest ciśnienie w zbiorniku LPG, a jakie w zbiorniku z etylina?.
Zanurz łeb i sprawdź, wróć i zamelduj;->

Data: 2013-05-13 16:29:02
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Tami wrote:

A zaglądałeś, jakie jest ciśnienie w zbiorniku LPG, a jakie w zbiorniku
z etylina?.

Powoli zaczynasz rozumieć, ale po co stawiasz kropki po znaku zapytania? Czyżbyś nie ukończył jeszcze podstawówki?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 18:53:17
Autor: Tami
LPG jednak niebezpieczne
ta wrote:

[...]

Zostawiam Ci ślady, aby naprowadzić Cię na ten zbiornik, który huknie Ci w ten zakuty łeb.
Amen!.

Data: 2013-05-13 17:58:40
Autor: J.F
LPG jednak niebezpieczne
J.F wrote:
[...]

No ale sam dales film  - instalowanie niskowybuchowego zbiornika LPG obok silniewybuchowego zbiornika benzyny nie zwieksza istotnie zagrozenia :-P

[...]

Cisnienie robocze jednak inne.
Ale grubosc blachy dobrana do cisnienia roboczego i ryzyka nie ma :-P

J.

Data: 2013-05-14 17:45:22
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
[...]

W przeciwiestwie do LPG Zbiornik z benzyn/on nie jest pod cinieniem, w przypadku rozszczelnienia zbiornika wycieki s zwykle znikome (paliwo bdzie si lekko sczy przez np. skorodowany spaw). W przypadku nieszczelnoci zbiornika LPG/wielozaworu caa zawarto wydostaje si na zewntrz (np. do wntrza samochodu czy garau). I chyba rniecie gupa albo trollujecie skoro nie widzicie takich rnic.

Data: 2013-05-14 18:21:02
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 17:45, DoQ pisze:
[...]

Oczywicie e s rnice. (wycieknie troch i te nieszczcie)
Nie mona si jednak zgodzi z tym e LPG jest bardziej niebezpieczny ni benzyna albo z podymi insynuacjami ;-) e atwiej sobie zrobi nim kuku. :-)
Ewentualnie stwarza to dodatkowe potencjalne niebezpieczestwo ale w tym kontekcie mona te wspomnie o teciowej na tylnym siedzeniu czy nisko przelatujcych meteorytach. Wszak spadaj :-)
Takie pier...

Data: 2013-05-14 18:24:32
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:21, z pisze:

[...]

Ile znasz przypadkw wybuchu benzyny w samochodzie?

Pozdr.

Data: 2013-05-14 18:30:31
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmtp1e$o79$1mx1.internetia.pl...

[...]

Sporo.
W tym wtku podawaem linka do google, gdzie mona znale setki przykadw.

Data: 2013-05-14 18:30:15
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
Jeszcze w temacie bomby.
Od maego byem przyzwyczajony e w kuchni staa butla z LPG.
Jakby kto nie wiedzia to nie wszdzie jest poprowadzony gaz ziemny albo mona sobie pozwoli gotowa prdem. Jako trzeba sobie radzi :-)
Jeli kto strachliwy to mona go zrozumie.
Chocia moe mieszy taki strach jeli si nosio w rkach pociski czogowe 100mm i strzelao na poligonie zabytkowymi eksponatami myli sowieckiej. To dopiero hardcor cieniasy ;-)

Data: 2013-05-14 18:33:22
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:30, z pisze:
[...]

oczywicie, mieszkacy tego bloku pewnie nie byli strachliwi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Gda%C5%84sku_%281995%29

Podobnie jak pracownicy i klienci Rotundy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Rotundzie_PKO_w_Warszawie

+ sporo innych strachliwych przykadw.

Data: 2013-05-14 18:45:08
Autor: MadMan
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Tue, 14 May 2013 18:33:22 +0200, DoQ napisa(a):

Oba te przypadki nie dotycz LPG tylko gazu ziemnego. http://kontakt24.tvn24.pl/temat,eksplozja-zmiotla-garaze-i-zniszczyla-samochody-jedna-osoba-ciezko-ranna,80505.html?categoryId=496
tu adne bum z benzyny. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-14 18:55:09
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:45, MadMan pisze:

[...]

"W garau byy najprawdopodobniej prowadzone jakie operacje. Samochd poszkodowanego posiada instalacj gazow" - powiedzia kpt. Krzysztof Czarnowicz z Komendy Powiatowej Pastwowej Stray Poarnej w Sokce. Doda, e moga to by manipulacja przy instalacji lub przelewanie innej substancji, np. benzyny.

To benzyna, przelewanie benzyny (jaki to ma zwizek z naturalnym uszkodzeniem instalacji paliwowej?), czy jednak eksplodowaa butla z LPG?

Data: 2013-05-14 19:55:01
Autor: MadMan
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Tue, 14 May 2013 18:55:09 +0200, DoQ napisa(a):

To benzyna, przelewanie benzyny (jaki to ma zwizek z naturalnym uszkodzeniem instalacji paliwowej?), czy jednak eksplodowaa butla z LPG?

Eksplozja butli z LPG jest raczej mao prawdopodobna, co ju tutaj
omawiano. Przelewanie paliwa, iskra i bum - jak najbardziej, podobnie
jak mieszanie przy butli LPG i bum. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-14 18:50:52
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:33, DoQ pisze:
[...]

Dawaj wicej tylko co takiego eby porzdnie dao w ko neuronom eby si ba z domu wyj ;-)

Data: 2013-05-14 20:06:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello DoQ,

Tuesday, May 14, 2013, 6:33:22 PM, you wrote:

[...]

Ale odrniasz gaz ziemny w budynkach od LPG w samochodzie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-14 20:37:42
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne

Podobnie jak pracownicy i klienci Rotundy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Rotundzie_PKO_w_Warszawie
+ sporo innych strachliwych przykadw.
Ale odrniasz gaz ziemny w budynkach od LPG w samochodzie?

No i? LPG po rozszczelnieniu instalacji nie gromadzi si w zamknitych powierzchniach i nie wybucha?

Data: 2013-05-14 21:15:39
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 20:37, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Nie.
Sam poszukaj dlaczego to zapamitasz i przestaniesz bajki opowiada.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 21:26:00
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:15, RadoslawF pisze:

[...]

ROTFL
LPG nagromadzony w zamknitej powierzchni nie wybucha. Jeszcze jakie nauki?

Data: 2013-05-14 21:58:39
Autor: MadMan
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Tue, 14 May 2013 21:26:00 +0200, DoQ napisa(a):

LPG nagromadzony w zamknitej powierzchni nie wybucha. Jeszcze jakie nauki?

Strza w bak peen benzyny te nie powoduje wybuchu. Paliwo w silniku take nie wybucha. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-14 18:37:15
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmtmo0$gq0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wyciakajca benzyna odparowuje, a mieszanina oparw benzyny z powietrzem jest bardziej wybuchowa od mieszaniny gazu z powietrzem. W przypadku wycieku benzyny w garau, niesie wiksze zagroenie wybuchem.
Albo rniesz gupa, albo trolujesz skoro nie jeste w stanie tego zrozumie.
Jeeli nie wierzysz zrb may eksperyment.

!!!! ALE OSTRZEGAM, E JEST TO BARDZO NIEBEZPIECZNE I NIE BIOR ODPOWIEDZIALNOCI ZA SKUTKI !!!!

We star beczk plastikow lub metalow. Otwrz dekiel, aby by peny przelot. Jeeli to jest beczka z maym otworem z nakrtk to obetnij jedn ze cianek na jednym z kocw - w caoci. Nie prbuj nawet robi tego eksperymentu w beczce, ktra ma may otwr, poniewa beczk rozerwie i Ci pokaleczy, albo zabije.
Ustaw beczk pionowo, otworem do gry na wolnej przestrzeni z dala od substancji i rzeczy palnych.
Przygotuj sobie jaki patyk o dugoci przynajmniej 2m. Owi jeden koniec kawakiem szmatki i nascz j paroma kroplami benzyny. Wlej do rodka beczki 50 gram benzyny. Nie prbuj wicej, bo moe beczke rozerwa. Poczekaj chwil niech benzyna odparuje, a nastpnie w bezpiecznej odlegoci zapal szmatk nasczon benzyn, po czym zbli j do otworu beczki stojc w bezpiecznej odlegoci, utrzymujc dystans dziki patykowi.
W tym momencie nastpi wybuch oparw benzyny i gony huk.

Data: 2013-05-14 18:57:31
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 18:37, uzytkownik pisze:

[...]

I teraz mi napiszesz e opary kilkudziesiciu cm3 paliwa (bo tyle zwykle przecieka z nieszczelnego-skorodowanego zbiornika podczas postoju) spowoduj takie same, lub wiksze szkody od wycieku powiedzmy 30L LPG?

Data: 2013-05-14 19:07:08
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 18:57, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Syszae aby komu skorodowa zbiornik LPG ?
Czyli LPG jest bezpieczniejsze bo nie wycieka.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 19:13:33
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Uytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomoci news:kmtqvu$v10$1node1.news.atman.pl...

[...]

Natomiast baki do czsto koroduj lub ulegaja uszkodzeniu.
Zbiorniki LPG nie zd skorodowa, bo po 10 latach uytkowania musz by wymienione na nowe.

Data: 2013-05-14 19:26:44
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 19:07, RadoslawF pisze:

[...]

Ale rozszczelnienia ktrego z elementw wielozaworu i "wyciek" LPG m.in do baganika ju nie jeste sobie w stanie wyobrazi?

Data: 2013-05-14 19:50:16
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmtsm2$4e5$1mx1.internetia.pl...

[...]

Bo takie rozszczelnienie nie ma prawa zaistnie.
Jak by cho odrobin mia pojcia na ten temat i kiedykolwiek widzia wykonan instalacj LPG w samochodzie to by wiedzia, e butle posiadaj specjalne, szczelne dekle, ktre zabezpieczaj przed wyciekiem gazu do baganika, a ewentualnie wyciekajcy gaz wdruje sobie specjaln rurk lub otworem pod samochd.
I to te przy zaoeniu, e jakims cudem zawr ulegby uszkodzeniu powodujc wyciek.

Data: 2013-05-14 21:51:13
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 19:50, uzytkownik pisze:

Jak by cho odrobin mia pojcia na ten temat i kiedykolwiek widzia
wykonan instalacj LPG w samochodzie to by wiedzia, e butle
posiadaj specjalne, szczelne dekle, ktre zabezpieczaj przed wyciekiem

Ten dekiel to zwyka pokrywka z marn uszczelk, jeli uwaasz e gwarantuje on hermetyczn izolacj to gratuluj naiwnoci.

gazu do baganika, a ewentualnie wyciekajcy gaz wdruje sobie specjaln
rurk lub otworem pod samochd.

wietne rozwizanie, szczeglnie w garau.
Ale przecie nic nie moe si zdarzy, LPG nie jest gazem wybuchowym.

Data: 2013-05-14 19:10:34
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmtqv9$uid$1mx1.internetia.pl...
[...]

Zbiorniki s zgrzewane z 2 powek. Koroduj zazwyczaj w miejscu zgrzewu lub ulegaj przedziurawieniu po uderzeniu np. w kamie. Po skorodowaniu zgrzewu ze zbirnika moe wypyn poowa jego zawartoci jeeli auto byo zatankowane do pena.
W przypadku przedziurawienia baku moe wypyn caa jego zawarto.
Tak wic nie wycieknie kilkadziesit cm3, ale sporo litrw, ktre natychmiast odparowuj tworzc mieszank wybuchow, bardzo atw do zapalenia.

Data: 2013-05-14 19:33:16
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 19:10, uzytkownik pisze:

[...]

Zapomniae doda, e stare zbiorniki. Wspczesne zbiorniki s plastikowe.

[...]

Chyba ciko przedziurawi bak na postoju, tak eby caa zawarto wycieka i odparowaa np. w garau.

Data: 2013-05-14 20:04:53
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmtt2a$570$2mx1.internetia.pl...

[...]

Wspczesne zbiorniki tylko niektre s plastikowe. Zazwyczaj s metalowe, pokrywane warstw plastiku, co nie zmienia faktu, e take bardzo atwo jest je uszkodzi lub celowo przebi.

Chyba ciko przedziurawi bak na postoju, tak eby caa zawarto wycieka i odparowaa np. w garau.

Swego czasu na osiedlu, gdzie mieszkaem nagminnie dresiarze przebijali baki z benzyn i spuszczali paliwo.
Trudno sobie wyobrazi tak sytuacj w podziemnym parkingu i ucieczka z pozostawionym lejcym si paliwem?
Albo sytuacj, e gwniarze przedziurawili bak, ale zostali sposzeniu przez waciciela samochodu, ktry postanowi autem wjecha do garau?

Mam 5 samochodw i mam gdzie je trzyma. Zmiecioby si jeszcze kilkadziesit. Jednak czasami nie chce mi si otwiera bramy i wjedza na podwrko samochodem, ktrym akurat jed. Pozostawiam auto przed bram czasami przez cay dzie, gdzie spokojnie kto mgby przebi bak, a s w niektrych z nich cakiem spore np. w jednym z vanw mam bak 80 litrw. Wieczorem lub po poudniu wjedzam do garau.

Data: 2013-05-14 20:39:20
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 20:04, uzytkownik pisze:
[...]

Rwnie prawdopodobne jak podoenie pod samochodem adunku wybuchowego.

Data: 2013-05-14 20:50:47
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu0u6$hh9$2mx1.internetia.pl...

Rwnie prawdopodobne jak podoenie pod samochodem adunku wybuchowego.

Znam tylko jeden przypadek podoenia bomby pod samochodem syna gangstera, ktry mieszka obok mnie.
Natomiast przypadkw celowego przebicia znam wiele. Trudno mi nawet wymieni ile, bo jak ju pisaem wczeniej na osiedlu, gdzie mieszkaem byo to nagminne i bywao, e nawet co kilka dni spuszczali paliwo po kilka samochodw jednoczenie.
Gwniarze w ten sposob kradli paliwo, najprawdopodobniej aby zatankowa swoje lub odsprzeda kolesiom.
Na szczcie tu, gdzie teraz mieszkam o takich problemach nie syszaem.

Data: 2013-05-14 21:12:55
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 20:50, uzytkownik pisze:

[...]

Ja z kolei syszaem o pladze kradziey sond lambda, kto by pomyla??

byo to nagminne i bywao, e nawet co kilka dni spuszczali paliwo po
kilka samochodw jednoczenie.

No to chyba nie spuszczali na ziemie, tylko do jakich swoich zbiornikw?

Data: 2013-05-14 21:28:40
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu2t6$obl$1mx1.internetia.pl...

No to chyba nie spuszczali na ziemie, tylko do jakich swoich zbiornikw?

A kto pisa, e oni spuszczali na ziemi?
Pisaem o moliwej sytuacji, e mogli komu przebi zbiornik i zosta sposzeni.
Wtedy benzyna mogaby si la na ziemi lub te na posadzk w garau.

Data: 2013-05-14 21:35:46
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:28, uzytkownik pisze:

A kto pisa, e oni spuszczali na ziemi?
Pisaem o moliwej sytuacji, e mogli komu przebi zbiornik i zosta
sposzeni.
Wtedy benzyna mogaby si la na ziemi lub te na posadzk w garau.

Wiksze prawdopodobiestwo e panowie Ziutek i Kazio zaczn samodzielnie i "fachowo" naprawia instalacje LPG.

Data: 2013-05-14 21:38:29
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:35, DoQ pisze:
[...]

I _dopiero wtedy_ to moe by niebezpieczne.

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-14 21:45:12
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:38, Roman Stachowiak pisze:

Wiksze prawdopodobiestwo e panowie Ziutek i Kazio zaczn samodzielnie
i "fachowo" naprawia instalacje LPG.
I _dopiero wtedy_ to moe by niebezpieczne.

Tak, instalacje i zawory nigdy si nie rozszczelniaj a butle na LPG maj doywotni atest.

Data: 2013-05-14 21:49:29
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:45, DoQ pisze:
[...]

Kto tak napisa?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-14 21:56:18
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 21:49, Roman Stachowiak pisze:

Tak, instalacje i zawory nigdy si nie rozszczelniaj a butle na LPG
maj doywotni atest.
Kto tak napisa?

Ja, przecie ucz si na PMS.

Data: 2013-05-14 22:05:10
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu5eg$lm$1mx1.internetia.pl...

Tak, instalacje i zawory nigdy si nie rozszczelniaj a butle na LPG
maj doywotni atest.

Kto tak napisa?

Ja, przecie ucz si na PMS.

Skoro twierdzisz, e si uczysz na PMS to si nie wymdrzaj, morda w kube i suchaj co mdrzejsi maj do powiedzenia :)

Data: 2013-05-14 22:34:41
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:05, uzytkownik pisze:

Skoro twierdzisz, e si uczysz na PMS to si nie wymdrzaj, morda w
kube i suchaj co mdrzejsi maj do powiedzenia :)

Oczywicie, fachurki z PMSu wiedz to i tamto.
A potem czyta si njusy jak to panowie eksperci wysadzili si w warsztacie, albo ktrego pierdoln prd.

Data: 2013-05-14 23:46:04
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 22:34, Uytkownik DoQ napisa:

[...]

Winnym tego e wysadzili si oparami benzyny czy popieszczenia
przez prd jest oczywicie LPG. Doronij moe najpierw a dopiero
potem omieszaj si na grupach.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 23:52:26
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 23:46, RadoslawF pisze:
Winnym tego e wysadzili si oparami benzyny czy popieszczenia
przez prd jest oczywicie LPG. Doronij moe najpierw a dopiero
potem omieszaj si na grupach.

Za duo gazu wchasz.

Data: 2013-05-15 10:18:10
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-14 23:52, Uytkownik DoQ napisa:

Jak rozumiem to ju argument kocowy.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-15 20:28:58
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
uzytkownik wrote:

Skoro twierdzisz, że się uczysz na PMS to się nie wymądrzaj, morda w
kubeł i słuchaj co mądrzejsi mają do powiedzenia :)

Chciałbyś może porozmawiać o tym na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-16 07:00:24
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5193f00a$0$1256$65785112news.neostrada.pl...
uzytkownik wrote:

Skoro twierdzisz, że się uczysz na PMS to się nie wymądrzaj, morda w
kubeł i słuchaj co mądrzejsi mają do powiedzenia :)

Chciałbyś może porozmawiać o tym na kozetce?

Czy powtarzanie tego "suchara" jest szczytem Twojej błyskotliwości?
Bardzo chętnie, "porozmawiam" z Tobą na kozetce, ale pod warunkiem, że wyjaśnisz jaka jest etymologia "kozetki" :)

Data: 2013-05-14 22:01:48
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu4pm$uhm$1mx1.internetia.pl...

Tak, instalacje i zawory nigdy si nie rozszczelniaj a butle na LPG maj doywotni atest.

Butle maj atest na 10 lat. Po 10 latach co prawda mona robi kolejne atesty co rok, ale taniej jest po prostu kupi now butl z nowym 10-letnim atestem.
Poza tym caa instalacja gazowa przechodzi coroczne badania, nawet jak auto jest nowe.
Nowe auta benzynowe czy te z silnikiem Diesla przechodz badanie dopiero po 3 latach, ale w przypadku nowego auta wyposaonego w instalacj LPG badania musz by robione co rok.

Data: 2013-05-14 22:05:55
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:01, uzytkownik pisze:

[...]

Po co, skoro LPG nie wybucha i jest bezpieczniejsze od NoPb?

Data: 2013-05-14 22:13:32
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:05, DoQ pisze:
[...]

Bo tak chcia ustawodawca, a wszyscy wiedz, e bardzo trudno przeledzi, jakimi ciekami biegn myli ustawodawcy...

--
RomanS
___________________

Data: 2013-05-14 22:18:18
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 22:13, Roman Stachowiak pisze:

Po co, skoro LPG nie wybucha i jest bezpieczniejsze od NoPb?
Bo tak chcia ustawodawca, a wszyscy wiedz, e bardzo trudno
przeledzi, jakimi ciekami biegn myli ustawodawcy...

Dokadnie. To spisek UE i Tuska, od dawna wiadomo e LPG nie jest gazem wybuchowym.

Data: 2013-05-15 20:28:09
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
uzytkownik wrote:

Butle mają atest na 10 lat. Po 10 latach co prawda można robić kolejne
atesty co rok, ale taniej jest po prostu kupić nową butlę z nowym
10-letnim atestem.

Poczytaj może na forach co się robi w praktyce -- daje w łapę albo przekłada używaną butlę ze szrotu w garażu. Samochody z LPG to statystycznie NIE SĄ te, które się utrzymuje w sensownym stanie i w sensowny sposób. LPG służy do oszczędzania. I do niczego więcej.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-15 22:49:06
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 15.05.2013 22:28, tᴏ wrote:
uzytkownik wrote:

[...]

Tylko wtedy się kończy jak u nas na osiedlu gdzie taka klepnięta butla w końcu pękła i wybiła facetowi tylną szybę.

Albo to co DoQ wklejał - facetowi wybuchł gaz z cieknącej butli - samochód skasowany a on był trochę poparzony.

Samochody z LPG to
statystycznie NIE SĄ te, które się utrzymuje w sensownym stanie i w
sensowny sposób. LPG służy do oszczędzania. I do niczego więcej.

Jak szukałem samochodu to oglądałem te z LPG i w segmencie 10-12 latków były albo kończącą się legalizacją albo z nowymi butlami. Ludzie w sporej części się boją butli z gazem i nie chcą kombinować.

Btw: Miałem butlę paintballową na CO2 bez europejskiej legalizacji (tylko z amerykańską, ostrzejsza norma) używałem ją już trochę czasu a tu nagle zaczęły się kontrole i nagle się okazało, że nikt mi jej nie chce nabić. I koniec - w hurtowni mi poradzili wynajęcie dużej butli i nabijanie we własnym zakresie, bo oni ryzykować grzywny nie będą.

Michoo

Data: 2013-05-16 07:20:03
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5193efd9$0$1256$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ale to już jest szczyt głupoty, tak samo jak to:

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10005311,Spawali_zbiornik_z_paliwem__Wybuchl__Zgineli_na_miejscu.html
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=13257
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/119920-paliwo-cieknie-z-baku-prosze-o-pomoc/
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/42886-c-360-jak-bezpiecznie-pospawac-zbiornik-paliwa/
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090505/POWIAT0111/87709954

Statystycznie o wiele więcej jest przypadków samodzielnych napraw zbiorników benzyny oraz układu paliwowego (benzyny) przez domorosłych "fahofcuf" niż napraw instalacji gazowych LPG.

Samochody z LPG to
statystycznie NIE SĄ te, które się utrzymuje w sensownym stanie i w
sensowny sposób. LPG służy do oszczędzania. I do niczego więcej.

Statystycznie samochody z LPG serwisowane są przez firmy instalacyjune, które mają odpowiednie uprawnienia i wykwalifikowany personel, bo statystycznie większość kierowców boi się gazu "jak ognia".
Sam jesteś przykładem takiego kierowcy, dla którego instalacja gazowa jest przesadnie niebezpieczna.
Dobrze, że tacy jak Ty, tak właśnie podchodzą do tego tematu. Dzięki temu nie bedą samodzielnie pchać łap do instalacji gazowej i oto właśnie chodzi :)

Data: 2013-05-14 21:49:15
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Uytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisa w wiadomoci news:kmu480$snp$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jeszcze wiksze jest prawdopodobiestwo, e kolesie, ktrzy kradli benzyn bd j tankowali do samochodu lub przelewali z pojemnikw do kanistrw w garau lub te, e bd samodzielnie grzeba przy instalacjach benzynowych.

Opary benzyny mog wybuchn od najmniejszej nawet iskry, spowodowanej adunkiem elektrostatycznym zgromadzonym na poliestrowych dresach.

Ziutkw i Kaziw, ktrzy samodzielnie naprawiaj instalacje LPG jest znacznie mniej ni "dresikw", ktrzy kombinuj przy swoich bryczkach, zwaszcza przy starych i zajedonych BMW.

Data: 2013-05-14 18:47:55
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 14.05.2013 17:45, DoQ wrote:
[...]

Co daje nieze warunki do poaru. Opary benzyny zapalisz iskr elektrostatyczn (moesz na yt poszuka filmw z tankowania gdzie si przy wyjmowaniu pistoletu zapala), opary gazu jest troch (tak 200 stopni) ciej. "Wyciek" gazu spowodowany rozszczelnieniem zbiornika jest cholernie ciko - za bogata a do tego zimna mieszanka.

Serio - izobutan (o do wysokiej temp parowania) jest w stanie zgasi karmelk saletrowo-cukrzan. eby zrobi fireball trzeba doda magnez i najlepiej "otworzy" butl za pomoc petardy a zapon karmelkowy ustawi w pewnej odlegoci. Benzyn si rozpyla w powietrzu za pomoc kilku gramw prochu i to wystarcza.

W przypadku
nieszczelnoci zbiornika LPG/wielozaworu caa zawarto wydostaje si na
zewntrz (np. do wntrza samochodu czy garau).

Zgadza si. Istnieje ryzyko uduszenia czy odmroenia. Natomiast ryzyko zapalenia si gazu jest MNIEJSZE ni benzyny a w przypadku poaru w ktrym moe doj do wybuchu butli jeste i tak prawdopodobnie martwy zanim do niego dojdzie.

I chyba rniecie gupa
albo trollujecie skoro nie widzicie takich rnic.

To ty rniesz gupa. Z ciekawych _pynnych_ paliw to np nitrometan stosowany w modelarstwie - to jest cieky materia wybuchowy detonuje po odpowiednim pobudzeniu (troch sabszy od trotylu).

Michoo

Data: 2013-05-15 17:32:02
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
DoQ wrote:

W przeciwieństwie do LPG Zbiornik z benzyną/on nie jest pod ciśnieniem,
w przypadku rozszczelnienia zbiornika wycieki są zwykle znikome (paliwo
będzie się lekko sączyć przez np. skorodowany spaw).

W ogóle coś takiego jak rozszczelnienie zbiornika paliwa praktycznie się nie zdarza w autach w normalnym stanie technicznym. Przy wypadku także, bo zbiornik jest przecież pod tylną kanapą.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-15 21:30:19
Autor: RadoslawF
LPG jednak niebezpieczne
Dnia 2013-05-15 19:32, Użytkownik tᴏ napisał:

[...]

Zdarza się.
Cała masa modeli ma tradycyjny feler polegający na przerdzewieniu
górnej części zbiornika. A nie słyszałem aby gdzieś zalecali
profilaktyczne wymiany zbiornika np. po pięciu latach eksploatacji.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-15 21:34:22
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kn0noe$vvo$1node1.news.atman.pl...

[...]

On sobie wmawia, że benzyna jest bezpieczna, bo głupio mu teraz się przyznać, że jednak LPG nie jest taki straszny jakim go "malują" i że nie jest bardziej niebezpieczny od benzyny :)

Data: 2013-05-16 11:35:20
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
RadoslawF wrote:

Cała masa modeli ma tradycyjny feler polegający na przerdzewieniu górnej
części zbiornika. A nie słyszałem aby gdzieś zalecali profilaktyczne
wymiany zbiornika np. po pięciu latach eksploatacji.

I po ilu latach tam się robi dziura? po 20?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 22:26:27
Autor: TW Dziobak
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź>

Ale nie wybucha przy byle rozszczelnieniu.

W dupie ci wybucha; wyznajesz jakąś religię wyznającą samozapłon wtedy kiedy go nie ma?
Nadajesz jak stara, nie techniczna dewotka.

Pieszy

Data: 2013-05-12 20:35:35
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
TW Dziobak wrote:

W dupie ci wybucha; wyznajesz jakąś religię wyznającą samozapłon wtedy
kiedy go nie ma?
Nadajesz jak stara, nie techniczna dewotka.

Masz jakiś problem ze sobą? Czy chcesz o tym porozmawiać na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 23:42:19
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 20:31, tᴏ pisze:
Mario wrote:

[...]

Możesz dać jeszcze kilka. A najlepiej daj jakieś dane statystyczne wskazujące że samochód zasilany LPG jest bardziej niebezpieczny niż zasilany benzyną.

MD

Data: 2013-05-13 07:52:16
Autor: MadMan
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 23:42:19 +0200, Mario napisa(a):

 A najlepiej daj jakie dane statystyczne wskazujce e samochd zasilany LPG jest bardziej niebezpieczny ni zasilany benzyn.

Ale to jest przecie oczywiste e jest - dochodzi kolejny czynnik
potencjalnie niebezpieczny. FUT na PMS.

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-12 21:07:57
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:518f5b80$0$1268$65785112news.neostrada.pl...

Uśmierciłoby cię w inny sposób.

I to znaczy, że nie należy bać się tego?

http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8

LPG w akcji!

Benzyna w akcji!
http://www.google.pl/#sclient=psy-ab&q=wybuch+opar%C3%B3w+benzyny&oq=wybuch+opar%C3%B3w+benzyny&gs_l=hp.3...27608.29245.1.29700.8.7.0.1.1.0.191.960.0j7.7.0...0.0...1c.1.12.psy-ab.y2xRKScPwJo&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46340616,d.bGE&fp=22e1fab1d2a2f23d&biw=1024&bih=666

Data: 2013-05-12 11:14:38
Autor: Tomasz Wójtowicz
LPG jednak niebezpieczne
Tomasz Wójtowicz wrote:

A co by było, gdyby przy 140 km/h urwał ci się drążek kierownicy? Albo
zablokował dyferencjał powodując niekontrolowany poślizg.

Na pewno auto by nie wybuchło.

Jesteś pewny? Już był przypadek że zablokowane koło szorując po asfalcie zapaliło się. Jeśli by to było tylne koło od strony baku…

Data: 2013-05-12 13:33:18
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 10:42, tᴏ wrote:
Tomasz Wójtowicz wrote:

A co by było, gdyby przy 140 km/h urwał ci się drążek kierownicy? Albo
zablokował dyferencjał powodując niekontrolowany poślizg.

Na pewno auto by nie wybuchło.

Gaz sam z siebie też nie wybucha - rozszczelnienie butli w razie wypadku może wręcz zapobiec zapłonowi - wypiera powietrze a przy tym ma spore ciepło parowania. [*][**]

Niebezpieczne są dwie sytuacje:
- mieszanka oparów z powietrzem (tzw. wybuch paliwowo-powietrzny) - tutaj benzyna ma zakres 1.4-7.6% i temperaturę zapłonu ~250*C, butan 1.6-8.4% i ~450*C, propan 2.1-9.5% i 480*C [***]
- eksplozja butli z gazem - polega na pęknięciu pojemnika w sytuacji gdy cała (większość) zawartości ma dość energii aby całkowicie odparować przy ciśnieniu atmosferycznym - np rozgrzanie butli w pożarze - tutaj groźne są i gazy niepalne jak C02 czy para wodna.

[*] Znane doświadczenie: nalewasz izobutan do pojemnika, zanurzasz kwiatek, możesz kwiatek poruszyć przez "pstryknięcie" w niego".
[**] Izobutan można spokojnie rozlać na kartce papieru i podpalić - kartka się nawet nie osmali.
[***] Dane z wiki.

Michoo

Data: 2013-05-12 13:53:32
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 13:33, Michoo pisze:
On 12.05.2013 10:42, tᴏ wrote:
Tomasz Wójtowicz wrote:

[...]

Do tego, jeśli taki ciśnieniowy zbiornik pękł, to znaczy,
że wypadek był z tego rodzaju, gdzie najprawdopodobniej nie
ma co zbierać.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 19:13:20
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 13:53, bartekltg wrote:
Do tego, jeśli taki ciśnieniowy zbiornik pękł, to znaczy,
że wypadek był z tego rodzaju, gdzie najprawdopodobniej nie
ma co zbierać.

<czarny humor>
Taki zbiornik to nawet zaleta bo szybko umierasz w wybuchu zamiast powoli w pożarze benzyny czy tam z wykrwawienia.
</czarny humor>

Michoo

Data: 2013-05-12 19:29:14
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 19:13, Michoo pisze:
[...]

<pregierzowe zacięcie>
A gdzie tam widzisz WYBUCH!!!!11111jedenjeden
</pregierzowe zacięcie>

:-)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 14:30:28
Autor: TW Dziobak
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tá" napisał

A co by było, gdyby te zawory nie
zadziałały albo zbiornik został rozszczelniony w trakcie wypadku?

Wiem, że chamskie ale ręce opadają:

Na razie to jak widac po twoich nonsesownych postach nie zadział jeden zawór, raz i dawno - twojemu staremu.

Pieszy

Data: 2013-05-12 17:52:21
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
TW Dziobak wrote:

Na razie to jak widac po twoich nonsesownych postach nie zadział jeden
zawór, raz i dawno - twojemu staremu.

Twój stary ma jakieś zawory?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 22:13:53
Autor: TW Dziobak
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź>

Twój stary ma jakieś zawory?

Mojemu trzymały, nie jestem wypadkiem przy pracy.

Pisali ci, że nie polecisz zafajdany trollu?
To słuchaj starszych, poukładaj kredki w pudełeczku według kolorów i spać bo jutro klasówka.

Pieszy

Data: 2013-05-12 20:36:27
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
TW Dziobak wrote:

Mojemu trzymały, nie jestem wypadkiem przy pracy.

Kto trzymał Twojemu staremu?

Data: 2013-05-12 22:20:21
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
[...]

Nie musi być wypadku, wystarczy żeby rozszczelniły się i gaz zacząłby ulatniać się do bagażnika ;)

Pozdr.

Data: 2013-05-12 20:37:19
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
DoQ wrote:

Nie musi być wypadku, wystarczy żeby rozszczelniły się i gaz zacząłby
ulatniać się do bagażnika ;)

Dokładnie, bagażnik raczej nie ma zaworu bezpieczeństwa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 23:53:07
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 22:20, DoQ wrote:
[...]

Ale twierdzisz, że nie wyczujesz, że się gaz ulatnia, czy że z ulatniającym się do bagażnika gazem można jeździć i czekać na zapłon? I jak się to ma do ulatniających się oparów benzyny, które mają znacznie niższą temperaturę zapłonu?

Michoo

Data: 2013-05-13 00:46:45
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Michoo wrote:

[...]

Jak ma wyczuć jak nie siedzi w bagażniku?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 09:25:53
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-13 02:46, tᴏ pisze:
Jak ma wyczuć jak nie siedzi w bagażniku?

Nie masz bladego pojęcia o LPG. Ty go nawet nie wąchałeś. :-)
Dawaj kolejne rewelacje. Chociaż lepiej nie. To już nawet śmieszne nie jest.

Data: 2013-05-13 12:26:38
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
z wrote:

Nie masz bladego pojęcia o LPG. Ty go nawet nie wąchałeś. :-)

A Ty często wąchasz LPG? To po nim masz takie jazdy? :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-14 07:39:04
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-13 14:26, tᴏ pisze:
A Ty często wąchasz LPG? To po nim masz takie jazdy? :)

Mam po prostu sprawny ;-) działający organ węchowy ;-)
+ kilka szarych komórek i kalkulator.
Są ludzie co na bombie by nigdy nie jeździli.
Szanujemy ich. :-)

PS. Lobbujesz czy sam wymyślasz? W sumie nie wiem co gorsze. :-)

Data: 2013-05-14 09:00:04
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5191cdfd$0$26695$65785112news.neostrada.pl...

Są ludzie co na bombie by nigdy nie jeździli.
Szanujemy ich. :-)

Niedawno takiego spotkałem w autokomisie. Gość ok. 60-tki. Spodobał mu się jeden stojący tam van, ale jak się dowiedział, że ma instalację gazową to zaczął teksty, że nigdy w życiu, że on nie lubi instalacji gazowych, że nigdy by nawet nie wsiadł do samochodu, który ma instalację gazową, że auto na gazie jest słabe, że silniki się psują i takie tam.
Wraz z nim było 3 znajomych czy też członków rodziny, którzy próbowali go przekonać do gazu, ale ten swoje, że gaz to największe zło, że gaz wybucha itp. Czego się od niego nasłuchałem o tym gazie to, aż ciarki mi po plecach "chodzą" do dnia dzisiejszego :)
W końcu grzecznie gościa zapytałem czy kiedykolwiek jeżdził samochodem z instalacją gazową. Gość na to, że nigdy i nigdy by nawet nie wsiadł do samochodu z gazem, bo gaz to zawsze czuć na odległość i może w każdej chwili wybuchnąć ..... (i tu znów cała historyjka na temat gazu).

Najfajniejszy był jednak finał. Dochodząc do samochodu, którym przyjechali, w końcu odezwał się jeden z młodych ludzi (kierowca): "wójek, ale do mojego samochodu, który ma instalację gazową to się nie bałeś wsiąść" i wszyscy w śmiech.
Na tym zakończyły się wszelkie dyskusje doświadczonego przeciwnika instalacji gazowych :)

Data: 2013-05-12 13:01:01
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
[...]

jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru to dopiero beda fajerwerki...

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 11:22:26
Autor: Mirek
LPG jednak niebezpieczne
Przychodzi the_foe i tupta:

[...]

Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

Data: 2013-05-12 13:37:27
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 13:22, Mirek wrote:
jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
to dopiero beda fajerwerki...

Raczej nie. Z wodorem podobnie jak z LPG - jest palny, jest wybuchowy, ale w odpowiednim zmieszaniu z powietrzem. "Normalnie" się tylko pali (fakt, ze jest pryz tym dość gorący). W optymalnych warunkach może i mąką wybuchnąć.

Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

Ale właśnie jednym z ciekawych pomysłów składowania energii elektrycznej jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz, dzięki czemu masz dużą gęstość energii a spaliny to czysta woda.

Michoo

Data: 2013-05-12 13:58:31
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 13:37, Michoo pisze:
[...]

Sprawność taka sobie, a jak już wspomniano, wodór jest
koszmarny w przetrzymywaniu. Nie daje się skroplić pod ciśnieniem!
Do tego dyfunduje przez większość substancji.

Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie,
aś nawet projekty na produkcję wodoru i metanu wykorzystując
cieplo w elektrowniach atomowych), a łatwiejszy w obsłudze.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 14:07:11
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 13:58:31 +0200, bartekltg napisa(a):
Sprawno taka sobie, a jak ju wspomniano, wodr jest
koszmarny w przetrzymywaniu. Nie daje si skropli pod cinieniem!
Do tego dyfunduje przez wikszo substancji.

Metan zrobi niewiele trudniej (nawet w jednym procesie,
a nawet projekty na produkcj wodoru i metanu wykorzystujc
cieplo w elektrowniach atomowych), a atwiejszy w obsudze.

Ale ma te sama wade.
I nie nadaje sie do ogniw paliwowych.

J.

Data: 2013-05-12 14:19:29
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 14:07, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 13:58:31 +0200, bartekltg napisał(a):
[...]

Ze skropleniem nadal problem, ale przynajmniej nie
przenika przez wszytko.

I nie nadaje sie do ogniw paliwowych.

Do tych na wodór nie. Do ogniw paliwowych
na metan już się nadaje;-)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 14:10:48
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 13:58, bartekltg pisze:
jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz,
dzięki czemu masz dużą gęstość energii a spaliny to czysta woda.

Sprawność taka sobie,

jezeli dobrze zrozumiałem, ze chodzi o to, ze wode poddajemy elektrolizie a nastepniu spalaniu (lub jako paliwo do ogniw), to taki system nie moze miec dodatniej sprawnosci (bo przeciez moze dzialac w obiegu zamknietym). Pojazdy oparte na takim schemacie to czesty naukowy scum. Pojazd działa pięknie, jesli porusza sie z punktu położonego wyzej do punktu polozeonego nizej. Sadze ze z Zakopanego do Gdanska taki pojazd dojechałby bez zewnetrznego doładowania baterii w trasie. Tyle, ze juz by nie wrócił.
--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 14:26:53
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 14:10, the_foe pisze:
[...]

Źle rozumiesz. Nie jesteśmy na forum oszołomów od ufo.

Sprawność taka sobie, czyli znacznie mnijesza od 100%,
a właściwie całkiem chujowa.
Sprawność elektrolizy to w porywach 35%. Do tego dochodzi
sprawność silnika ceiplnego (wtedy leżymy) lub ogniwa
+ silnika elektrycznego. Do 30 może dobije. A nie uwzględniliśmy
uciekania wodoru.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 15:14:58
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisa(a):
Sprawno elektrolizy to w porywach 35%.

Dlaczego taka niska ?
A nie uwzgldnilimy uciekania wodoru.

Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.

J.

Data: 2013-05-12 15:51:46
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.

Dlaczego taka niska ?

Bóg tak chciał;)

Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach.
Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.

A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru.

Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka.

Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 16:28:48
Autor: WOJO
LPG jednak niebezpieczne
Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore
nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają
miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:)

Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu...
:)
WOJO

Data: 2013-05-12 16:46:01
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze:
[...]

Kiedy jest wewnątrz metalu mamy jony wodowu i gaz elektronowy.
Dośść dobrze oddzielony. Dlatego też wodór tak łatwo dyfunduje
przez metale, jak wejdzie w metal elektron się uwspolnia
i jest jedynie malutkim, lekkim wypierdkiem.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 18:24:44
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 16:46:01 +0200, bartekltg napisa(a):
W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze:
miem twierdzi, e atom wodoru skada si nie tylko z protonu...

Kiedy jest wewntrz metalu mamy jony wodowu i gaz elektronowy.
Do dobrze oddzielony. Dlatego te wodr tak atwo dyfunduje
przez metale, jak wejdzie w metal elektron si uwspolnia
i jest jedynie malutkim, lekkim wypierdkiem.

Hel dyfunduje lepiej, a przeciez to samo moglbys napisac o wszystkich
gazach - czemu tlen czy azot nie dyfunduja tak latwo, jadro i ta jest
mikroskopijne ? Hm, zaraz - czy sie myle odnosnie helu ?

J.

Data: 2013-05-12 19:10:04
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 18:24, J.F. wrote:
[...]

Nie mylisz si - ale to nadal ledwo dwa protony+2 neutrony. A afaik chodzi zarwno o rozmiar jak i o to jak chtnie si elektronw pozbd.

Btw - wiki podaje w kwestii samej dyfuzji w ciaach staych:
helium's diffusion rate through solids is three times that of air and around 65% that of hydrogen.

Michoo

Data: 2013-05-12 19:24:25
Autor: ALEX Alpha MR
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 18:24:44 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

szMaciarewicz nic na ten tamat nie mówił. Jakiś nowy trop? ;-)

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-05-12 17:25:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello WOJO,

Sunday, May 12, 2013, 4:28:48 PM, you wrote:

Wiesz, e pracuje si nad pojemnikami na wodr, ktore
nie s puste. Protony (bo wodr to tyle) wnikaj
miedzy siec metalu, a potem si je stamtd wyjmuje:)
miem twierdzi, e atom wodoru skada si nie tylko z protonu...
:)

W metalu (siatce metalicznej) jest goym protonem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-12 16:48:12
Autor: J.F.
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisa(a):
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisa(a):
Sprawno elektrolizy to w porywach 35%.
Dlaczego taka niska ?>
Bg tak chcia;)

Ale czy aby na pewno ? Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba
dostarczyc dokladnie tyle ile pozniej da sie odzyskac.

http://www.intech.eu/generatory_wodoru.html
 4,3 kWh/Nm3 = 15MJ/Nm3 = 169MJ/kg

a wartosc opalowa dla wodoru to 10.8MJ/Nm3 lub 121MJ/kg.
Choc inne zrodla podaja gestosc energii 143MJ/kg ... czyzby kwestia
pary wodnej ze spalania ?
Tyle si uzyskuje w dobrych urzdzeniach.
Reszt pewnie zera "opr" i przerabia na cieplo.

Czyli trzeba takie o mniejszym oporze robic ?
[...]

No ale jak do zwyklej stalowej butli napompujesz 150 atm, i zakrecisz,
to ile bedzie na drugi dzien ? J.

Data: 2013-05-12 17:24:16
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 16:48, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisał(a):
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a):
Sprawność elektrolizy to w porywach 35%.
Dlaczego taka niska ?>
Bóg tak chciał;)

Ale czy aby na pewno ?

Nie na pewno, nie ma naukowych dowodów na istnienie Boga :)

Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba
dostarczyc dokladnie tyle ile pozniej da sie odzyskac.

Słyszałeś kiedyś o takim pojęciu jak straty?
Idąc Twoim tokiem rozumowania akumulator czy
wnoszenie wiadra na pięτro też jest magazynuje
energię ze 100% sprawnością.
Tak nie jest.

[...]

Wygoglałem, że sprawność tego procesu wynosi 25-35%. Jeśli
jesteś w stanie podać lepsze źródła, zrób to. DAne mogły
być nieco przedawnione. Ale folderom reklamowym bym do końca
nie ufał;)

Może to na metr wodoru i tlenu;-)

Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach.
Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.

Czyli trzeba takie o mniejszym oporze robic ?

Tak, trzeba minimalizować straty;)

[...]

Ktoś pisał, że w eksperymentalnym aucie pak pustoszeje (ulatuje
połowa?) w tydzień.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 17:34:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello bartekltg,

Sunday, May 12, 2013, 5:24:16 PM, you wrote:

[...]

Moe to na metr wodoru i tlenu;-)

Biecy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-12 17:35:00
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
Hello bartekltg,

Sunday, May 12, 2013, 5:24:16 PM, you wrote:

[...]

Może to na metr wodoru i tlenu;-)

Bieżący.

Metr od dna:)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 18:39:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello bartekltg,

Sunday, May 12, 2013, 5:35:00 PM, you wrote:

Moe to na metr wodoru i tlenu;-)
Biecy.
Metr od dna:)

Ale w d.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-12 18:45:17
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
Hello bartekltg,

Sunday, May 12, 2013, 5:35:00 PM, you wrote:

Może to na metr wodoru i tlenu;-)
Bieżący.
Metr od dna:)

Ale w dół.

A jak to zapuka od spodu?

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 14:31:05
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
[...]

Chyba nie o to chodziło, tylko o wodór jaka akumulator czystej energii z elektrowni. Wiadomo ze sprawność nie jest 100%, ale sprawność akumulatora chemicznego tez nie jest porażająca.

MD

Data: 2013-05-14 09:49:39
Autor: Andrzej Lawa
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 12.05.2013 13:58, bartekltg pisze:

Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie,
aś nawet projekty na produkcję wodoru i metanu wykorzystując
cieplo w elektrowniach atomowych), a łatwiejszy w obsłudze.

Dodatkowo metan jest produktem ubocznym dobrze skonstruowanych wysypisk śmieci (Penn i Teller pokazali takie kalifornijskie w swojej serii). Ale nieeeeeeeeeeee. Wysypiska to ZŁO.

Data: 2013-05-14 15:04:34
Autor: J.F
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
[...]

No wiesz, jesli przecietny kalifornijczyk zuzywa np 5 l benzyny dziennie ... myslisz ze smieci organicznych produkuje choc 4 kg codziennie ?

Hm gazety tam ponoc grube :-)

J.

Data: 2013-05-12 14:03:43
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
[...]

W zakresie od 26% do 96% zawartości powietrza. To dosyć szeroki zakres.

http://portalwiedzy.onet.pl/5589,,,,mieszanina_piorunujaca,haslo.html

MD

Data: 2013-05-12 13:46:41
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
Przychodzi the_foe i tupta:

[...]

jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.

Pozostaje wodór.
W wersji hardcorowej, jako paliwo do spalania jest bardzo uzyteczny, łatwo go gromadzic i przechowywac, w procesie spalania wyzwala bardzo duzo energii, a efektem ubocznym jest czysciutka woda. Spalac mozna mieszanke wewnetrznie jak i zewnetrznie (stirling).
W wersji bardziej eleganckiej (i drozszej) mozna użyć wodoru (i tlenu) jako paliwo do ogniwa paliwowego. Otrzymujemy prąd elektryczny i wodę jako odpad.
Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez techniczny problem. Przy wewnetrznym spalaniu silnik bedzie, relatywnie, mało zywotny (przy podobnych do dzisiejszych kosztach produkcji).
W drugiej wersji, sprawa rozbija sie o koszty instalacji. DOdatkowo potrzebne jest zrodlo czystego tlenu.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 14:14:12
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
[...]

Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)

Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).

BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.

Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
techniczny problem.

To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.

Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
do temperatury <33K.  To _cholernie_ zimno.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 14:34:34
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne

[...]

Ciekły wodór nie  jest ciężko zrobić (oczywiście nie w garażu). Znacznie trudnij zrobić wodór metaliczny :)

MD

Data: 2013-05-12 14:50:40
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 14:34, Mario pisze:

[...]

Nie jest ciężko w laboratorium:>

TAkim miejscem, gdzie zimne temperatury wchodzą pod strzechy
jest temperatura ciekłego azotu. Tu musi być zimniej. Do tego
drożej (azot tani)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 23:52:00
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 14:50, bartekltg pisze:
[...]

Nie ma problemu jak się ma ciekły hel :)
Ale mając ciekły azot i trochę wiedzy to też da radę. Możesz zrobić chłodziarkę gazową.  Oczywiście też raczej nie bazując na wyposażeniu przeciętnego garażu.

MD

Data: 2013-05-13 00:43:52
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Mario wrote:

Nie ma problemu jak się ma ciekły hel :) Ale mając ciekły azot i trochę
wiedzy to też da radę. Możesz zrobić chłodziarkę gazową.  Oczywiście też
raczej nie bazując na wyposażeniu przeciętnego garażu.

Ja bez problem u załatwiam sprawę za pomocą ciepłego azotu. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 15:24:52
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
[...]

efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone

Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).

Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.

gestosc to nie wszystko

[...]

jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100% zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 16:07:53
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
[...]

Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie.
Nie problem je tak zbudować.

Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).

Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8
razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd.

BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.

gestosc to nie wszystko

Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska,
by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie
wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje
w szufladzie  do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh
nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne.

[...]

I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru?
Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku,
masz pierdut;)

[...]

Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie
infrastruktury kriogenicznej.

Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
pomysłów. Tyle.

Jak to ma paranoje na widok lpg, to na taki wodór będzie robił
zamachy samobójcze;)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-12 16:34:22
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 16:07, bartekltg pisze:
[...]

patzrac jakie sa strefy buforowe w medycynie, trudno by było zbudowac mały miejski kompaktowy wóz

[...]

Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w moim przypadku 100 km nie ujade); obecny system napedu elektrycznego nie trawi problem zasiegu, tylko problem z czasem ładowania energii. W przypadku cewki nadprzewodzacej to ładowanie moze być szybsze niz nalanie benzyny do baku.

[...]

cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.

[...]

nie zmieni, ale to Ty bez powodu tu zaczales mówić o tym oczywistym fakcie. Zbiornik nie pierdyknie bo jest obudowany odpowiedniym system upuszczania parującego wodoru

[...]

tak, mój bład, zalożyłem, ze rynkowe ceny sa w galonach a były w funtach.

Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych
pomysłów. Tyle.

dlatego pisałem o tym w kontekscie wyczerpania ropy i gazu. Zadna inna technologia nie jest ekonomicznie zasadną alternatywą dla kopalin.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 16:50:51
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 16:34, the_foe wrote:
[...]

Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć energetyczna tego i tak nie uciągnie.

cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest
bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.

Dopóki ci nie wcieknie do kabiny (nawet nie poczujesz, tylko stracisz przytomność) albo nie spowoduje odmrożeń...

[...]

Nowoczesne koła zamachowe brzmią w sumie ciekawie biorąc pod uwagę, że kilkadziesiąt lat temu zrobiono autobusy o zasięgu kilku kilometrów na jednym ładowaniu( http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus ):
- autobusy ładowane podczas postoju na przystankach
- samochody miejskie ładowane podczas postoju + ewentualnie w specjalnych zatokach)

Michoo

Data: 2013-05-12 17:01:31
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 16:50, Michoo pisze:
Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć
specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć
energetyczna tego i tak nie uciągnie.

he? mógłbyś to rozwinąć, nie wiem o czym mówisz

[...]

jak to nie jest kabina cisnieniowa to azot jest zupelnie obojetny dla organizmu. By uspic człowieka trzeba by mu zaaplikować azot o cisnieniu rzedu 10 atm. Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje....

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 17:40:55
Autor: ALEX Alpha MR
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 17:01:31 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Zapewne o tym że taki skład musiałby magazynować tę energię. Poleganie na
sieci przesyłowej jest zawodne.

Data: 2013-05-12 19:01:51
Autor: Michoo
LPG jednak niebezpieczne
On 12.05.2013 17:01, the_foe wrote:
[...]

Jeżeli rzeczywiście chcesz ładować w "kilka sekund" to np dla miejskiego pojazdu o zasięgu 100km - powiedzmy 15kWh energii i czasie ładowania 30 sekund masz wymaganą moc 1.8MW/ samochód. Sieć energetyczna kiepsko sobie poradzi z takim obciążeniem podłączanym "impulsowo".

[...]

Nie mówię o narkozie azotowej (co chyba oczywiste - powietrze ma ~80%) a o wypieraniu tlenu - normalnie masz ~21%, jak spadnie poniżej (?) ~12% to tracisz przytomność, wcześniej masz już znacznie opóźnione odruchy i refleks a nie czujesz tego, bo uczucie "duszenia się" zależy od ilości C02 a nie O2.

Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje....

Dlaczego? W razie wypadku masz dodatkowe ryzyko.

Michoo

Data: 2013-05-12 16:20:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello the_foe,

Sunday, May 12, 2013, 3:24:52 PM, you wrote:

[...]

Auto z baniakiem z ciekym azotem. Jaasne.
Ilo energii na kg te dupna (10 razy mniej ni bateria).
Ale adowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

Raczysz artowa?

BTW, s lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koo zamachowe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
Ale gsto energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.
gestosc to nie wszystko

To podstawa.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-12 16:53:38
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
Raczysz żartować?

"Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy, którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie działaniem układu chłodzenia."

http://bc.pollub.pl/Content/159

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 17:32:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG jednak niebezpieczne
Hello the_foe,

Sunday, May 12, 2013, 4:53:38 PM, you wrote:

Ale adowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
Raczysz artowa?
"Mimo, i zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzuj si mniejsz
gstoci energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora kwasowo-oowiowego, jednak zalet ich jest bardzo dua gsto mocy, ktr mona pobra lub odda bardzo szybko. Ponadto charakteryzuj si
wysok sprawnoci, wynikajc z naturalnej przemiany energii pola magnetycznego na energi elektryczn oraz praktycznie nieograniczonym czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie
dziaaniem ukadu chodzenia."
http://bc.pollub.pl/Content/159

Dodaj energi konieczn na uzyskanie i utrzymanie temperatury i Twoje
95% zmienia si w mae uamki.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-12 18:41:08
Autor: the_foe
LPG jednak niebezpieczne
[...]

mylisz pojecia.taki naukowy mini-SMES zuzywa ok 40kW na uklad chlodzenia, jego pojemnosc to ok 2MJ energii i szczytowej mocy 88kW. Bez zewnetrznego zasilania system chodzenia wyczerpie ca pojemnosc po 50 sek. Jednak w trybie cigym uzyskuje ponad 50% sprawnosc. Duze SMESy stosowane jako prototypy elektrowni szczytowych osiagaja skutecznosc rzedu 90% (z chodzeniem).
W samochodzie problemem byby postj bo wtedy system i tak pobieraby energie. Czesciowym rozwiazaniem byoby "dotankowywanie" cieklego azotu. tak czy siak w samochodach sie to nei sprawdzi, byc moze w tramwajach czy trolejbusach (oszczednosci na trakcji energetycznej

--
@foe_pl

Data: 2013-05-12 19:00:21
Autor: Bartosz Feński aka fEnIo
LPG jednak niebezpieczne
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.pregierz.]
W artykule the_foe napisał(a):

[...]

[...]

To jest jakieś paliwo w którym koszt wytworzenia jest większy niż akcyza
i inne podatki, które się do niego dodaje? :)

Dam sobie rękę uciąć, że po mniej niż 4zł ten litr wodoru na rynku nie
będzie chodził gdyby to paliwo spowszedniało.

pozdr,
fEnIo

--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

Data: 2013-05-12 23:54:11
Autor: Mario
LPG jednak niebezpieczne
[...]

Zamiast skraplać można nasycić nim pallad. Wchodzi w niego więcej niż by się dało skroplić w tej objętości.

MD

Data: 2013-05-12 15:57:42
Autor: kogutek444
LPG jednak niebezpieczne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 23:54:11 UTC+2 uytkownik Mario napisa:

Zamiast skrapla mona nasyci nim pallad. Wchodzi w niego wicej ni by si dao skropli w tej objtoci.

-- pozdrawiam

MD

Woziby w samochodzie 10 kilogramw zota? 25 kilogramw palladu kosztuje tyle co 10 kilogramw zota. Pallad byby dobry jak by kilogram kosztowa ze dwa razy tyle co kilogram aluminium.

Data: 2013-05-13 00:51:29
Autor: bartekltg
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 23:54, Mario pisze:
[...]

Koncepcja słuszna, ale jest jeden problem.

Weźmy to, co mówisz, czyli ponad litr "ciekłego wodoru" wsadzamy
w litr palladu. Niech to ponad będzie rzędu 3litry, (200g),
wtedy energia będzie z grubsza jak litra benzyny.

Pallad to 12kg/litr i 700 dolców za uncję.

Jakieś 860 000zł za litrowy zbiornik:(

Kombinuje się z innymi materiałami (znajomy probowal
z tego prace pisac, ale nic nie wychodziło:)
ale nie wiem, czy są jakieś wielkie sukcesy.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-05-14 09:52:48
Autor: Andrzej Lawa
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 12.05.2013 15:24, the_foe pisze:

zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.

1. źródło poproszę
2. wytworzenia z czego?
3. akcyzę policzyłeś? ;)

Data: 2013-05-14 09:46:18
Autor: Andrzej Lawa
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 12.05.2013 13:22, Mirek pisze:

Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

A prąd wezmą skąd?

Data: 2013-05-14 21:00:28
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-14 09:46, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.05.2013 13:22, Mirek pisze:

Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
A prąd wezmą skąd?

Z węgla, bo przecież EJ też jest ponoć be ;>

Pozdr.

Data: 2013-05-12 14:31:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
LPG jednak niebezpieczne
tᴏ, 11 May 2013 22:59:18 GMT, pl.misc.samochody,pl.pregierz:
Ja bym jednak nie chcia wozi takiego palnika w baganiku.

To nie wo, prosta sprawa.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.

Data: 2013-05-12 16:52:50
Autor: z
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 00:59, tᴏ pisze:
Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.

http://www.wykop.pl/ramka/1432741/test-balistyczny-zbiornikow-lpg/

Jak masz ciśnienie to poszukaj sobie innych testów. :-)
Widziałem gdzieś rzucanie z wysokości...
Może ktoś strzelał z armaty albo położył na tory kolejowe ;-)

Uprawiasz jakiś lobbing bo LPG za tanie. Skumałeś się z Wincentym?

Data: 2013-05-12 18:28:49
Autor: Nygus
LPG jednak niebezpieczne
[...]

Te zawory zapobiegaja zagotowaniu sie cieczy w zbiorniku po czym fizycznego rozerwania zbiornika przez pary wrzacej cieczy i eksplozji. Jak widac na filmie wlasnie temu zapobiegly. Inne przypadki to juz martwi pasazerowie jeszcze przed wybuchem.

Data: 2013-05-12 23:27:29
Autor: Robbo
LPG jednak niebezpieczne
Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.

Nikt by nie chciał, bo ani to ładne, a poza tym zajmuje miejsce (albo zamiast koła zapasowego, albo 1/3 bagażnika zabiera). Tylko ludzie chcą jeździć, a benzyna kosztuje naprawdę drogo.

Robbo

Data: 2013-05-12 21:28:10
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Robbo wrote:

Nikt by nie chciał, bo ani to ładne, a poza tym zajmuje miejsce (albo
zamiast koła zapasowego, albo 1/3 bagażnika zabiera). Tylko ludzie chcą
jeździć, a benzyna kosztuje naprawdę drogo.

A rower to co? Pies?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 23:54:01
Autor: Robbo
LPG jednak niebezpieczne
A rower to co? Pies?

Ja po mieście poruszam się na ogół pieszo albo rowerem, bo na benzynę mnie nie stać za bardzo. Natomiast na dalsze trasy na przykład serwisować maszynę trzeba już jechać samochodem, bo trudno inaczej zabrać narzędzia. Swoim samochodem nie jadę, bo mam tylko na benzynę. Jedziemy samochodem z instalacją gazową, bo taniej.

R.

Data: 2013-05-12 22:47:57
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Robbo wrote:

[...]

A pociągiem nie możecie? Albo PKS-em?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 11:17:36
Autor: Robbo
LPG jednak niebezpieczne
A w pizdę dawno nie dostałeś?

R.

Data: 2013-05-13 12:44:44
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Robbo wrote:

A w pizdę dawno nie dostałeś?

Dlaczego jesteś taki agresywny? Chcesz o tym porozmawiać na kozetce?

PS. Ja bez problemu wożę towar pociągiem gdy mój Polonez Truck Roy jest u mechanika na corocznym przeglądzie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-13 15:03:19
Autor: ALEX Alpha MR
LPG jednak niebezpieczne
Dnia Sun, 12 May 2013 23:54:01 +0200, Robbo napisał(a):

[...]

W trasie całkiem nieźle sprawdza się diesel. Tylko trzeba o niego dbać.

Data: 2013-05-13 03:45:04
Autor: Excite
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-12 23:28, tᴏ pisze:
A rower to co? Pies?

Można też na wrotkach, łyżworolkach, hulajnogach i innych bardzo praktycznych środkach transportu. Jak ktoś nie ma na rower to może chociaż na monocykl, no co monocykl to pies ?

Data: 2013-05-13 02:02:34
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Excite wrote:

Można też na wrotkach, łyżworolkach, hulajnogach i innych bardzo
praktycznych środkach transportu. Jak ktoś nie ma na rower to może
chociaż na monocykl, no co monocykl to pies ?

Ament!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-15 07:52:05
Autor: Baczek
LPG jednak niebezpieczne

Niezła z tego LPG podpałka!

[...] lub zbiornik zostanie
zmiażdżony w wypadku.

Ja taki test niestety przeprowadziłem i to takim escortem jak na filmiku.
Przy prędkości około 100km/h obróciło mnie i uderzyłem w drzewo tyłem auta.
Zbiornik zdemolował mi samochód, jedyne co się stało ze zbiornikiem, to wgniotka
wielkości łyżki stołowej.

Data: 2013-05-16 20:26:51
Autor: tᴏ
LPG jednak niebezpieczne
Baczek wrote:

[...]

A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzało?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-16 23:03:26
Autor: DoQ
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-16 22:26, tᴏ pisze:
[...]

Zawsze można odbudować ze zbiornika samochód na nowo...

Data: 2013-05-17 10:33:11
Autor: uzytkownik
LPG jednak niebezpieczne
Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5195410b$0$26687$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A nie uważasz, że być może właśnie dzięki temu zbiornikowi uniknął jeszcze większej demolki?
Uderzenie w drzewo to najbardziej demolujący przypadek wypadku drogowego, ponieważ stanowi on przeszkodę trwałą, która nie pochłania energii uderzenia, a przy tym siły spowodowane uderzeniem kumulują się na bardzo małej powierzchni styku drzewa z karoserią samochodu. Zbiornik natomiast posiada dużą średnicę, a ten montowany w miejscu koła jest dokłdnie wpasowany w blachę podwozia i znajduje się poniżej siedzeń pasażerów.
Drzewo, którego średnica pnia jest znacznie mniejsza od średnicy zbiornika po prostu wjechałoby dużo głębiej do kabiny. Dzięki butli, która posiada większą średnicę od średnicy pnia drzewa, uderzenie rozkłada się równomierni na wszystkie elementy konstrukcyjne podwozia. Ponadto sama butla ulega także niewielkiej deformacji, przyjmując część energii.
To samo uderzenie w drzewo, ale bez butli spowodowałoby po prostu przecięcie samochodu na pół, a pień drzewa wbiłby się pomiędzy siedzenia, najprawdopodobniej zabijając pasażerów lub łamiąc im kręgosłupy.

Data: 2013-05-17 12:45:56
Autor: Roman Stachowiak
LPG jednak niebezpieczne
W dniu 2013-05-17 10:33, uzytkownik pisze:
Uytkownik "tᴏ" <tᴬ> napisa w wiadomoci

Ja taki test niestety przeprowadziem i to takim escortem jak na
filmiku. Przy prdkoci okoo 100km/h obrcio mnie i uderzyem w drzewo
tyem auta. Zbiornik zdemolowa mi samochd, jedyne co si stao ze
zbiornikiem, to wgniotka
wielkoci yki stoowej.

A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzao?

A nie uwaasz, e by moe wanie dziki temu zbiornikowi unikn
jeszcze wikszej demolki?
Uderzenie w drzewo to najbardziej demolujcy przypadek wypadku
drogowego, poniewa stanowi on przeszkod trwa, ktra nie pochania
energii uderzenia, a przy tym siy spowodowane uderzeniem kumuluj si
na bardzo maej powierzchni styku drzewa z karoseri samochodu. Zbiornik
natomiast posiada du rednic, a ten montowany w miejscu koa jest
dokdnie wpasowany w blach podwozia i znajduje si poniej siedze
pasaerw.
Drzewo, ktrego rednica pnia jest znacznie mniejsza od rednicy
zbiornika po prostu wjechaoby duo gbiej do kabiny. Dziki butli,
ktra posiada wiksz rednic od rednicy pnia drzewa, uderzenie
rozkada si rwnomierni na wszystkie elementy konstrukcyjne podwozia.
Ponadto sama butla ulega take niewielkiej deformacji, przyjmujc cz
energii.
To samo uderzenie w drzewo, ale bez butli spowodowaoby po prostu
przecicie samochodu na p, a pie drzewa wbiby si pomidzy
siedzenia, najprawdopodobniej zabijajc pasaerw lub amic im krgosupy.

No i wszystko jasne.
Gdyby prezydencka tutka bya nie na paliwo lotnicze, a na LPG, zbiorniki w skrzydach miaaby znacznie mocniejsze i w zderzeniu z brzoz miaaby zdecydowanie wiksze szanse.

Dlaczego nie zamontowano zbiornika na LPG? Sprawdzi, czy nie wina Tuska.

--
RomanS