Data: 2013-05-12 13:01:01 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 00:59, tᴏ pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru to dopiero beda fajerwerki... -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 11:22:26 | |
Autor: Mirek | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Przychodzi the_foe i tupta:
W dniu 2013-05-12 00:59, tᴏ pisze: Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i tym samym likwidację spalin do 2050 roku. |
|
Data: 2013-05-12 13:37:27 | |
Autor: Michoo | |
LPG jednak niebezpieczne | |
On 12.05.2013 13:22, Mirek wrote:
jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru Raczej nie. Z wodorem podobnie jak z LPG - jest palny, jest wybuchowy, ale w odpowiednim zmieszaniu z powietrzem. "Normalnie" się tylko pali (fakt, ze jest pryz tym dość gorący). W optymalnych warunkach może i mąką wybuchnąć.
Ale właśnie jednym z ciekawych pomysłów składowania energii elektrycznej jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz, dzięki czemu masz dużą gęstość energii a spaliny to czysta woda. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-05-12 13:58:31 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 13:37, Michoo pisze:
On 12.05.2013 13:22, Mirek wrote: Sprawność taka sobie, a jak już wspomniano, wodór jest koszmarny w przetrzymywaniu. Nie daje się skroplić pod ciśnieniem! Do tego dyfunduje przez większość substancji. Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie, aś nawet projekty na produkcję wodoru i metanu wykorzystując cieplo w elektrowniach atomowych), a łatwiejszy w obsłudze. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 14:07:11 | |
Autor: J.F. | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 13:58:31 +0200, bartekltg napisa(a):
Sprawno taka sobie, a jak ju wspomniano, wodr jest Ale ma te sama wade. I nie nadaje sie do ogniw paliwowych. J. |
|
Data: 2013-05-12 14:19:29 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:07, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 13:58:31 +0200, bartekltg napisał(a): Ze skropleniem nadal problem, ale przynajmniej nie przenika przez wszytko. I nie nadaje sie do ogniw paliwowych. Do tych na wodór nie. Do ogniw paliwowych na metan już się nadaje;-) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 14:10:48 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 13:58, bartekltg pisze:
jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz, jezeli dobrze zrozumiałem, ze chodzi o to, ze wode poddajemy elektrolizie a nastepniu spalaniu (lub jako paliwo do ogniw), to taki system nie moze miec dodatniej sprawnosci (bo przeciez moze dzialac w obiegu zamknietym). Pojazdy oparte na takim schemacie to czesty naukowy scum. Pojazd działa pięknie, jesli porusza sie z punktu położonego wyzej do punktu polozeonego nizej. Sadze ze z Zakopanego do Gdanska taki pojazd dojechałby bez zewnetrznego doładowania baterii w trasie. Tyle, ze juz by nie wrócił. -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 14:26:53 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:10, the_foe pisze:
W dniu 2013-05-12 13:58, bartekltg pisze: Źle rozumiesz. Nie jesteśmy na forum oszołomów od ufo. Sprawność taka sobie, czyli znacznie mnijesza od 100%, a właściwie całkiem chujowa. Sprawność elektrolizy to w porywach 35%. Do tego dochodzi sprawność silnika ceiplnego (wtedy leżymy) lub ogniwa + silnika elektrycznego. Do 30 może dobije. A nie uwzględniliśmy uciekania wodoru. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 15:14:58 | |
Autor: J.F. | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisa(a):
Sprawno elektrolizy to w porywach 35%. Dlaczego taka niska ? A nie uwzgldnilimy uciekania wodoru. Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka. J. |
|
Data: 2013-05-12 15:51:46 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 14:26:53 +0200, bartekltg napisał(a): Bóg tak chciał;) Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach. Resztę pewnie zżera "opór" i przerabia na cieplo.
Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore nie są puste. Protony (bo wodór to tyle) wnikają miedzy siec metalu, a potem się je stamtąd wyjmuje:) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 16:28:48 | |
Autor: WOJO | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu... :) WOJO |
|
Data: 2013-05-12 16:46:01 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze:
Wiesz, że pracuje się nad pojemnikami na wodór, ktore Kiedy jest wewnątrz metalu mamy jony wodowu i gaz elektronowy. Dośść dobrze oddzielony. Dlatego też wodór tak łatwo dyfunduje przez metale, jak wejdzie w metal elektron się uwspolnia i jest jedynie malutkim, lekkim wypierdkiem. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 18:24:44 | |
Autor: J.F. | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 16:46:01 +0200, bartekltg napisa(a):
W dniu 2013-05-12 16:28, WOJO pisze: Hel dyfunduje lepiej, a przeciez to samo moglbys napisac o wszystkich gazach - czemu tlen czy azot nie dyfunduja tak latwo, jadro i ta jest mikroskopijne ? Hm, zaraz - czy sie myle odnosnie helu ? J. |
|
Data: 2013-05-12 19:10:04 | |
Autor: Michoo | |
LPG jednak niebezpieczne | |
On 12.05.2013 18:24, J.F. wrote:
Dnia Sun, 12 May 2013 16:46:01 +0200, bartekltg napisa(a): Nie mylisz si - ale to nadal ledwo dwa protony+2 neutrony. A afaik chodzi zarwno o rozmiar jak i o to jak chtnie si elektronw pozbd. Btw - wiki podaje w kwestii samej dyfuzji w ciaach staych: helium's diffusion rate through solids is three times that of air and around 65% that of hydrogen. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-05-12 19:24:25 | |
Autor: ALEX Alpha MR | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 18:24:44 +0200, J.F. napisał(a):
szMaciarewicz nic na ten tamat nie mówił. Jakiś nowy trop? ;-)Śmiem twierdzić, że atom wodoru składa się nie tylko z protonu... -- ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D |
|
Data: 2013-05-12 17:25:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Hello WOJO,
Sunday, May 12, 2013, 4:28:48 PM, you wrote: Wiesz, e pracuje si nad pojemnikami na wodr, ktoremiem twierdzi, e atom wodoru skada si nie tylko z protonu... W metalu (siatce metalicznej) jest goym protonem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-12 16:48:12 | |
Autor: J.F. | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisa(a):
W dniu 2013-05-12 15:14, J.F. pisze: Ale czy aby na pewno ? Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba dostarczyc dokladnie tyle ile pozniej da sie odzyskac. http://www.intech.eu/generatory_wodoru.html 4,3 kWh/Nm3 = 15MJ/Nm3 = 169MJ/kg a wartosc opalowa dla wodoru to 10.8MJ/Nm3 lub 121MJ/kg. Choc inne zrodla podaja gestosc energii 143MJ/kg ... czyzby kwestia pary wodnej ze spalania ? Tyle si uzyskuje w dobrych urzdzeniach. Czyli trzeba takie o mniejszym oporze robic ? Wiesz, e pracuje si nad pojemnikami na wodr, ktoreA nie uwzgldnilimy uciekania wodoru.Wbrew pozorom az tak bardzo nie ucieka. No ale jak do zwyklej stalowej butli napompujesz 150 atm, i zakrecisz, to ile bedzie na drugi dzien ? J. |
|
Data: 2013-05-12 17:24:16 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 16:48, J.F. pisze:
Dnia Sun, 12 May 2013 15:51:46 +0200, bartekltg napisał(a): Nie na pewno, nie ma naukowych dowodów na istnienie Boga :) Wydaje sie ze do czasteczki wody energii trzeba Słyszałeś kiedyś o takim pojęciu jak straty? Idąc Twoim tokiem rozumowania akumulator czy wnoszenie wiadra na pięτro też jest magazynuje energię ze 100% sprawnością. Tak nie jest.
Wygoglałem, że sprawność tego procesu wynosi 25-35%. Jeśli jesteś w stanie podać lepsze źródła, zrób to. DAne mogły być nieco przedawnione. Ale folderom reklamowym bym do końca nie ufał;) Może to na metr wodoru i tlenu;-) Tyle się uzyskuje w dobrych urządzeniach. Tak, trzeba minimalizować straty;)
Ktoś pisał, że w eksperymentalnym aucie pak pustoszeje (ulatuje połowa?) w tydzień. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 17:34:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Hello bartekltg,
Sunday, May 12, 2013, 5:24:16 PM, you wrote: [...] Moe to na metr wodoru i tlenu;-) Biecy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-12 17:35:00 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 17:34, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello bartekltg, Metr od dna:) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 18:39:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Hello bartekltg,
Sunday, May 12, 2013, 5:35:00 PM, you wrote: Metr od dna:)Moe to na metr wodoru i tlenu;-)Biecy. Ale w d. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-12 18:45:17 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 18:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello bartekltg, A jak to zapuka od spodu? pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 14:31:05 | |
Autor: Mario | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:10, the_foe pisze:
W dniu 2013-05-12 13:58, bartekltg pisze: Chyba nie o to chodziło, tylko o wodór jaka akumulator czystej energii z elektrowni. Wiadomo ze sprawność nie jest 100%, ale sprawność akumulatora chemicznego tez nie jest porażająca. -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2013-05-14 09:49:39 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 12.05.2013 13:58, bartekltg pisze:
Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie, Dodatkowo metan jest produktem ubocznym dobrze skonstruowanych wysypisk śmieci (Penn i Teller pokazali takie kalifornijskie w swojej serii). Ale nieeeeeeeeeeee. Wysypiska to ZŁO. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-05-14 15:04:34 | |
Autor: J.F | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
W dniu 12.05.2013 13:58, bartekltg pisze: Metan zrobić niewiele trudniej (nawet w jednym procesie, Dodatkowo metan jest produktem ubocznym dobrze skonstruowanych wysypisk śmieci (Penn i Teller pokazali takie kalifornijskie w swojej serii). Ale nieeeeeeeeeeee. Wysypiska to ZŁO. No wiesz, jesli przecietny kalifornijczyk zuzywa np 5 l benzyny dziennie ... myslisz ze smieci organicznych produkuje choc 4 kg codziennie ? Hm gazety tam ponoc grube :-) J. |
|
Data: 2013-05-12 14:03:43 | |
Autor: Mario | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 13:37, Michoo pisze:
On 12.05.2013 13:22, Mirek wrote: W zakresie od 26% do 96% zawartości powietrza. To dosyć szeroki zakres. http://portalwiedzy.onet.pl/5589,,,,mieszanina_piorunujaca,haslo.html -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2013-05-12 13:46:41 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
Przychodzi the_foe i tupta: jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne. Pozostaje wodór. W wersji hardcorowej, jako paliwo do spalania jest bardzo uzyteczny, łatwo go gromadzic i przechowywac, w procesie spalania wyzwala bardzo duzo energii, a efektem ubocznym jest czysciutka woda. Spalac mozna mieszanke wewnetrznie jak i zewnetrznie (stirling). W wersji bardziej eleganckiej (i drozszej) mozna użyć wodoru (i tlenu) jako paliwo do ogniwa paliwowego. Otrzymujemy prąd elektryczny i wodę jako odpad. Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez techniczny problem. Przy wewnetrznym spalaniu silnik bedzie, relatywnie, mało zywotny (przy podobnych do dzisiejszych kosztach produkcji). W drugiej wersji, sprawa rozbija sie o koszty instalacji. DOdatkowo potrzebne jest zrodlo czystego tlenu. -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 14:14:12 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze: Bzdury z tym polem nie dla cywilów:) Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne. Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria). BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe. http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach. Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'. Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór? Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 14:34:34 | |
Autor: Mario | |
LPG jednak niebezpieczne | |
To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta Ciekły wodór nie jest ciężko zrobić (oczywiście nie w garażu). Znacznie trudnij zrobić wodór metaliczny :) -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2013-05-12 14:50:40 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:34, Mario pisze:
Nie jest ciężko w laboratorium:> TAkim miejscem, gdzie zimne temperatury wchodzą pod strzechy jest temperatura ciekłego azotu. Tu musi być zimniej. Do tego drożej (azot tani) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 23:52:00 | |
Autor: Mario | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:50, bartekltg pisze:
W dniu 2013-05-12 14:34, Mario pisze: Nie ma problemu jak się ma ciekły hel :) Ale mając ciekły azot i trochę wiedzy to też da radę. Możesz zrobić chłodziarkę gazową. Oczywiście też raczej nie bazując na wyposażeniu przeciętnego garażu. -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2013-05-13 00:43:52 | |
Autor: tᴏ | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Mario wrote:
Nie ma problemu jak się ma ciekły hel :) Ale mając ciekły azot i trochę Ja bez problem u załatwiam sprawę za pomocą ciepłego azotu. :> -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-05-12 15:24:52 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze: efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone
Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%
gestosc to nie wszystko
jest jeszcze metoda ekstrakcyjna. To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100% zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr. -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 16:07:53 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze: Przecież pole magnetyczne nie wyjdzie poza urządzenie. Nie problem je tak zbudować.
I co z tego. Aku ma pewnie z 70%, więc i tak zajedziesz 8 razy dalej. A zasięg jest głownym minusem samochodów na prąd. BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe. Pod warunkiem, że jest odpowiednio duża. Tu jest zbyt niska, by o tym poważnie myśleć. Dodając potrzebę chłodzenia (nie wentylatorek, ale wpizdu ciekłego azoty!), pomysł ląduje w szufladzie do czasu znalezienia prawdziwie wyskokotemperaturowcyh nadprzewodników z wyższym polem/natężeniem niż obecne. Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to I jak metoda otrzymywania zmieni temperaturę wrzenia wodoru? Przekroczysz 33K, nie masz cieczy. Jeśli miałeś ją w zbiorniku, masz pierdut;) To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga Raczej 30 centow, ale rząd wielkości ok. Pamięte o koszcie infrastruktury kriogenicznej. Nie jest to magiczna technologia znacznei lepsza od pozostałych pomysłów. Tyle. Jak to ma paranoje na widok lpg, to na taki wodór będzie robił zamachy samobójcze;) pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-12 16:34:22 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 16:07, bartekltg pisze:
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze: patzrac jakie sa strefy buforowe w medycynie, trudno by było zbudowac mały miejski kompaktowy wóz
Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w moim przypadku 100 km nie ujade); obecny system napedu elektrycznego nie trawi problem zasiegu, tylko problem z czasem ładowania energii. W przypadku cewki nadprzewodzacej to ładowanie moze być szybsze niz nalanie benzyny do baku.
cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest bezpieczny wiec nie widze problemów z dolewkami.
nie zmieni, ale to Ty bez powodu tu zaczales mówić o tym oczywistym fakcie. Zbiornik nie pierdyknie bo jest obudowany odpowiedniym system upuszczania parującego wodoru
tak, mój bład, zalożyłem, ze rynkowe ceny sa w galonach a były w funtach.
dlatego pisałem o tym w kontekscie wyczerpania ropy i gazu. Zadna inna technologia nie jest ekonomicznie zasadną alternatywą dla kopalin. -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 16:50:51 | |
Autor: Michoo | |
LPG jednak niebezpieczne | |
On 12.05.2013 16:34, the_foe wrote:
Sa ludzie, np. ja, którzy w baku maja zawsze minimalna ilosc paliwa (w Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć specjalistyczne "składy" energii na stacjach ładowania bo inaczej sieć energetyczna tego i tak nie uciągnie. cena cieklego azotu w produkcji to ok 5 centów z litr. No i jest Dopóki ci nie wcieknie do kabiny (nawet nie poczujesz, tylko stracisz przytomność) albo nie spowoduje odmrożeń...
Nowoczesne koła zamachowe brzmią w sumie ciekawie biorąc pod uwagę, że kilkadziesiąt lat temu zrobiono autobusy o zasięgu kilku kilometrów na jednym ładowaniu( http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus ): - autobusy ładowane podczas postoju na przystankach - samochody miejskie ładowane podczas postoju + ewentualnie w specjalnych zatokach) -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-05-12 17:01:31 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 16:50, Michoo pisze:
Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć he? mógłbyś to rozwinąć, nie wiem o czym mówisz
jak to nie jest kabina cisnieniowa to azot jest zupelnie obojetny dla organizmu. By uspic człowieka trzeba by mu zaaplikować azot o cisnieniu rzedu 10 atm. Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje.... -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 17:40:55 | |
Autor: ALEX Alpha MR | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Dnia Sun, 12 May 2013 17:01:31 +0200, the_foe napisał(a):
Obawiam się, że pewnych granic się nie przeskoczy - musiałbyś mieć Zapewne o tym że taki skład musiałby magazynować tę energię. Poleganie na sieci przesyłowej jest zawodne. -- ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D |
|
Data: 2013-05-12 19:01:51 | |
Autor: Michoo | |
LPG jednak niebezpieczne | |
On 12.05.2013 17:01, the_foe wrote:
W dniu 2013-05-12 16:50, Michoo pisze: Jeżeli rzeczywiście chcesz ładować w "kilka sekund" to np dla miejskiego pojazdu o zasięgu 100km - powiedzmy 15kWh energii i czasie ładowania 30 sekund masz wymaganą moc 1.8MW/ samochód. Sieć energetyczna kiepsko sobie poradzi z takim obciążeniem podłączanym "impulsowo".
Nie mówię o narkozie azotowej (co chyba oczywiste - powietrze ma ~80%) a o wypieraniu tlenu - normalnie masz ~21%, jak spadnie poniżej (?) ~12% to tracisz przytomność, wcześniej masz już znacznie opóźnione odruchy i refleks a nie czujesz tego, bo uczucie "duszenia się" zależy od ilości C02 a nie O2. Zagrozenia odmrozeniami nawet nie skomentuje.... Dlaczego? W razie wypadku masz dodatkowe ryzyko. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-05-12 16:20:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Hello the_foe,
Sunday, May 12, 2013, 3:24:52 PM, you wrote: [...] Auto z baniakiem z ciekym azotem. Jaasne.Ale adowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95% Raczysz artowa? BTW, s lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koo zamachowe.gestosc to nie wszystko To podstawa. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-12 16:53:38 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 16:20, RoMan Mandziejewicz pisze:
"Mimo, iż zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzują się mniejszą gęstością energii w stosunku do konwencjonalnego akumulatora kwasowo-ołowiowego, jednak zaletą ich jest bardzo duża gęstość mocy, którą można pobrać lub oddać bardzo szybko. Ponadto charakteryzują się wysoką sprawnością, wynikającą z naturalnej przemiany energii pola magnetycznego na energię elektryczną oraz praktycznie nieograniczonym czasem przechowywania energii pola magnetycznego uwarunkowanym jedynie działaniem układu chłodzenia."Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%Raczysz żartować? http://bc.pollub.pl/Content/159 -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 17:32:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Hello the_foe,
Sunday, May 12, 2013, 4:53:38 PM, you wrote: "Mimo, i zasobniki nadprzewodnikowe charakteryzuj si mniejszAle adowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%Raczysz artowa? Dodaj energi konieczn na uzyskanie i utrzymanie temperatury i Twoje 95% zmienia si w mae uamki. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-12 18:41:08 | |
Autor: the_foe | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 17:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello the_foe,mylisz pojecia.taki naukowy mini-SMES zuzywa ok 40kW na uklad chlodzenia, jego pojemnosc to ok 2MJ energii i szczytowej mocy 88kW. Bez zewnetrznego zasilania system chodzenia wyczerpie ca pojemnosc po 50 sek. Jednak w trybie cigym uzyskuje ponad 50% sprawnosc. Duze SMESy stosowane jako prototypy elektrowni szczytowych osiagaja skutecznosc rzedu 90% (z chodzeniem). W samochodzie problemem byby postj bo wtedy system i tak pobieraby energie. Czesciowym rozwiazaniem byoby "dotankowywanie" cieklego azotu. tak czy siak w samochodach sie to nei sprawdzi, byc moze w tramwajach czy trolejbusach (oszczednosci na trakcji energetycznej -- @foe_pl |
|
Data: 2013-05-12 19:00:21 | |
Autor: Bartosz Feński aka fEnIo | |
LPG jednak niebezpieczne | |
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.pregierz.]
W artykule the_foe napisał(a): [...] Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór? To jest jakieś paliwo w którym koszt wytworzenia jest większy niż akcyza i inne podatki, które się do niego dodaje? :) Dam sobie rękę uciąć, że po mniej niż 4zł ten litr wodoru na rynku nie będzie chodził gdyby to paliwo spowszedniało. pozdr, fEnIo -- ,''`. Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland `. `' phone:+48602383548 | proud Debian maintainer and user `- http://fenski.pl | xmpp:fenio@jabber.org | rlu:172001 |
|
Data: 2013-05-12 23:54:11 | |
Autor: Mario | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze:
To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta Zamiast skraplać można nasycić nim pallad. Wchodzi w niego więcej niż by się dało skroplić w tej objętości. -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2013-05-12 15:57:42 | |
Autor: kogutek444 | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu niedziela, 12 maja 2013 23:54:11 UTC+2 uytkownik Mario napisa:
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze: Woziby w samochodzie 10 kilogramw zota? 25 kilogramw palladu kosztuje tyle co 10 kilogramw zota. Pallad byby dobry jak by kilogram kosztowa ze dwa razy tyle co kilogram aluminium. |
|
Data: 2013-05-13 00:51:29 | |
Autor: bartekltg | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-12 23:54, Mario pisze:
W dniu 2013-05-12 15:24, the_foe pisze: Koncepcja słuszna, ale jest jeden problem. Weźmy to, co mówisz, czyli ponad litr "ciekłego wodoru" wsadzamy w litr palladu. Niech to ponad będzie rzędu 3litry, (200g), wtedy energia będzie z grubsza jak litra benzyny. Pallad to 12kg/litr i 700 dolców za uncję. Jakieś 860 000zł za litrowy zbiornik:( Kombinuje się z innymi materiałami (znajomy probowal z tego prace pisac, ale nic nie wychodziło:) ale nie wiem, czy są jakieś wielkie sukcesy. pzdr bartekltg |
|
Data: 2013-05-14 09:52:48 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 12.05.2013 15:24, the_foe pisze:
zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad 1. źródło poproszę 2. wytworzenia z czego? 3. akcyzę policzyłeś? ;) -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-05-14 09:46:18 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 12.05.2013 13:22, Mirek pisze:
Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i A prąd wezmą skąd? -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-05-14 21:00:28 | |
Autor: DoQ | |
LPG jednak niebezpieczne | |
W dniu 2013-05-14 09:46, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 12.05.2013 13:22, Mirek pisze: Z węgla, bo przecież EJ też jest ponoć be ;> Pozdr. |
|