Data: 2016-09-30 05:24:28 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
Chce LPG w aucie
czytam fora i coraz mniej wiem LPG a ręczna regulacja zaworów. Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\ Tak piszą na forach. Chyba że ma się ręczną regulację zaworów. Dodają niektórzy. To jak to jest? Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty? Sytuacja hipotetyczna Auto mi staneło. Jak mam benzynę jadę do mechanika. Jak mam LPG to gdzie jadę? Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną? Byłem wczoraj u renomowanego gazownika. Na rynku od nastu lat. Pytanie: potrzebuje auto kupić. Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli. Czytaj zero problemów. Odpowiedź: Nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa. No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry??? |
|
Data: 2016-09-30 15:03:57 | |
Autor: Shrek | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:
LPG a ręczna regulacja zaworów. 100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok. Sytuacja hipotetyczna Przełaczasz na benzynę - jak na benzynie normalnie to do gazownika. Jak wogóle nie rusza to do mechanika. Zwykle jak ci auto staje, to wina "ogólna" nie gazu. Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną? Może - jak masz zupełnie spieprzoną regulację, to ECU (komp "ogólny") nie wie, że jedzie na gazie - zbiera sobie korekty żeby na poprawić dawkę i będzie "w miarę ok". Jak przełączysz na benzynę to będzie jechał na rych samych korektach i niekoniecznie będzie OK. Niektórzy chwalą się, że na gdzie im lepiej jeżdzi. To prawdopodobnie ta sytuacja. Spieprzone nastawy na gazie, ECU poprawia na podstawie sądy lambda. Dodaje albo odejmuje czas wtrysków i jak przełączysz na benzynę to masz nieprawidłowe korekty długoterminowe. Jak pojeżdzisz na benzynie dłużej, to sobie zbierze nowe i wtedy będzie źle na gazie. Byłem wczoraj u renomowanego gazownika. Słusznie - jak masz bezpośredni wtrysk, to albo instalacja z wtryskiem w fazie ciekłej (8KPLN + i do tego nowość, więc nikt nie ma doświadczenia z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25% PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine. Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz (o ile nie ma jakiegoś zabezpieczenia, że od razu się wyłączy). Ogólnie bezpośredni wtrysk, to albo drogo, albo rzeźba w gównie. Jak chesz widzieć gazownika tylko raz, to odradzam;) A i jak kupisz jakiś normalny, to i tak pewnie gazownika odwiedzisz kilka razy w karierze;) No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem Z bezpośrenim nie - jak wyżej. Z normalnym pośrednim do kolektora tak (jak trafisz dobrego gazownika). Z dodatkowych kosztów to wymiana filtrów raz na rok (można samemu to wyjdzie jakieś 50PLN max) + 50 PLN droższy przegląd, plus cześtsza regulacja zaworów +50PLN/rok. Potem już z górki - raz na jakieś 5 lat wymiana wtrysków i reduktora (też nie powala cena - jakieś 600PLN) i raz na chyba 10 legalizacja butli (nie mam pojęcia ile kosztuje). Shrek. |
|
Data: 2016-09-30 23:31:55 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
W dniu sobota, 1 października 2016 00:13:23 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
W dniu 30.09.2016 o 15:03, Shrek pisze: Benzyna |
|
Data: 2016-10-03 17:46:49 | |
Autor: xyz | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze:
W dniu sobota, 1 października 2016 00:13:23 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb... ;) -- -- - xyz |
|
Data: 2016-10-03 18:09:45 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "xyz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nstuhd$s5$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze: A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb...z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25% Czas zmienic poglady - widac PB oznacza Paliwo Benzynowe :-) J. |
|
Data: 2016-10-03 18:42:12 | |
Autor: Cavallino | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 03-10-2016 o 17:46, xyz pisze:
W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze: To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia. W kontrze do etyliny. ;-) |
|
Data: 2016-10-03 20:08:59 | |
Autor: xyz | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 03.10.2016 o 18:42, Cavallino pisze:
To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia. Jakiś miesiąc temu pewna pani, na oko około ~30 lat, zapytała mnie: - Czy jeśli nazwa paliwa jest przekreślona to oznacza że nie jest dostępne?? Ja patrzę a tam: http://tiny.pl/gw4vc Obok standardowe ON na czarnym tle. -- -- - xyz |
|
Data: 2016-10-03 20:25:12 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "xyz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsu6rr$p5d$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 03.10.2016 o 18:42, Cavallino pisze: To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia. Jakiś miesiąc temu pewna pani, na oko około ~30 lat, zapytała mnie: No, prawde mowiac, to olowiowe paliwo faktycznie niedostepne :-) J. |
|
Data: 2016-10-01 00:13:24 | |
Autor: Kaczin | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 30.09.2016 o 15:03, Shrek pisze:
z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25% Co oznacza PB? -- Kaczin |
|
Data: 2016-10-12 04:45:43 | |
Autor: Jimiasty | |
LPG kilka pytań | |
W dniu piątek, 30 września 2016 15:03:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok. Regulacja co 15tys... czy to nie przesada? Co to za auto? -- Pozdrawiam Jimiasty |
|
Data: 2016-10-12 14:33:26 | |
Autor: Shrek | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 12.10.2016 o 13:45, Jimiasty pisze:
W dniu piątek, 30 września 2016 15:03:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał: Accord 2002. Choć ostatnio zapomniałem, więc teraz będzie co 30kkm. A potem się zobaczy czy wogóle następne będzie, choć jędza nie daje się na złom oddac;) Shrek. |
|
Data: 2016-09-30 15:07:28 | |
Autor: abn140 | |
LPG kilka pytań | |
LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???? na lpg-forum.pl byl? dobry gaziarz ogarnie i bezposredni wtrysk. Szczegoly wlasnie na forum. Tyle ze slabo sie oplaca jak na dotrysku a dedykowane sa tylko do niektorych modeli i qrewsko drogie. 10 000 pln nie przeraza? z tymi polecanymi gaziarzami to zalecam ostroznosc. Generalnie ci polecani z forum sie znaja... Podobno w kraju jest dwoch co gazuje wtrysk mechaniczny. Typowy pacjent - merc w126, w124, Robi sie to podobno przez podmiane zasilania /?/ na 'zwykle' z jakiegos innego auta i potem juz 4 generacja... Szczegolow nie znam i nie pamietam, ale jak widac magicy sa tylko trzeba szukac. Sprawdzales pogloski o drastycznych podwyzkach cen LPG? tez nie znam szczegolow , gdzies, tu nawet chyba - czytalem... |
|
Data: 2016-09-30 21:12:51 | |
Autor: Sebastian Biały | |
LPG kilka pyta? | |
On 2016-09-30 15:07, abn140 wrote:
Sprawdzales pogloski o drastycznych podwyzkach cen LPG? Jak co roku od przynajmniej 13 lat od mojego pierwszego LPG. |
|
Data: 2016-10-01 00:03:20 | |
Autor: Lewis | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-09-30 o 15:07, abn140 pisze:
LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???? Dokłada się elektroniczny wtrysk i kompa który tym będzie sterował. Np DET3 wystarczy. Co do samego LPG. Wielkiej filozofii nie ma. Podstawa to kompetentna osoba, która wie co robi a nie tylko wydaje się jej że wie. Strojenie tego w trasie, w mieście, korekta od temp gazu, dokładne doregulowanie w close loopie po STFT i LTFT i w open loopie po AFR a nie autokalibracja w warsztacie... Jak ktoś tak ogarnie instalację jest szansa że pojeździ 50-70kkm bezawaryjnie, później zmiana wtryskiwaczy i reduktora strojenie i dalej ognia. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-09-30 15:23:41 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości
Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\ Prawde mowiac z tymi filtrami to przesada. Raz zmienilem, i nie bardzo wiem po co ... Chyba że ma się ręczną regulację zaworów. Czasem mozna zrobic samodzielnie. Ale ... coraz mniej aut ma reczna regulacje, a te nieliczne, co maja .... tam chyba drogo i trudno (plytki jakies). Ale prawde mowiac - nie zauwazylem jakiegos nadmiernego zuzycia. A instalacja byla ustawiona na oko. Sytuacja hipotetyczna Dawniej ... przelaczales na benzyne, jak auto jedzie, to jedziesz do gazownika, jak nie, to do elektryka, bo problem z zaplonem. Ale teraz sa komputery w samochodach ... Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną? .... i wszelkie cuda mozliwe. No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem BEZ i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry??? Tak to jakos wychodzi, tylko czasem niektorzy musza kolektor wymieniac, albo kleic, ale to wiadomo - gazownik byl kiepski :-) J. |
|
Data: 2016-09-30 22:26:39 | |
Autor: miumiu | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:57ee676b$0$15191$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości Mi się kiedys gaz sam w czasie jazdy przelaczal na benzyne. Przyczyną był totalnie zapchany filtr fazy lotnej nie zmieniany kilka lat. Gromadzi sie na nim jakas gesta frakcja weglowodorow jak mazut. Wystarczy umyc z benzynie i jest znowu jak nówka :) Wymienialem tez raz filtr fazy cieklej i ten był zupelnie czysty, ....za to pelno opilkow było przy magnesiku nedymowym w komorze filtra. Nie wiem skad sie wzieły w zasadzie... Pzdr |
|
Data: 2016-10-03 22:18:27 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsmhqf$gsa$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\Prawde mowiac z tymi filtrami to przesada. Mi się kiedys gaz sam w czasie jazdy przelaczal na benzyne. Przyczyną był totalnie zapchany filtr fazy lotnej nie zmieniany kilka lat. Gromadzi sie na nim jakas gesta frakcja weglowodorow jak mazut. Wystarczy umyc z benzynie i jest znowu jak nówka :) To mnie spotkalo ze dwa razy - auto nie zapala na gazie. A po rozgrzaniu dziala i nawet zapala. Wystarczylo na goraco spuscic ten mazut z parownika. Filtru fazy lotnej wcale nie mialem, ale mozliwe, ze nowsze instalacje maja, bo jak sie ten mazut do precyzyjnych wtryskiwaczy dostanie ... Wymienialem tez raz filtr fazy cieklej i ten był zupelnie czysty, ....za to A ja tam mialem sporo ... jakby kawalkow grafitu. Ale spokojnie by sie jeszcze wiecej moglo uzbierac. pelno opilkow było przy magnesiku nedymowym w komorze filtra. Ze tankowania niewatpliwie. Ale z dystrybutora, czy z rafinerii jeszcze ? Ciekawe swoja droga ... w beznynie takich dodatkow raczej nie ma .. J. |
|
Data: 2016-10-03 22:39:43 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
LPG kilka pytań | |
bo jak sie ten mazut do precyzyjnych wtryskiwaczy dostanie ... To po przełączeniu na zimnym będzie telepać budą, a kontrolka OBD zrobi za dyskotekę. Po rozgrzaniu objaw ustępuje. Wtedy należy popsikać wd40 albo środkiem do czyszczenia wtrysków (lpg) do wtryskiwaczy, żeby to stamtąd usunąć. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-10-04 11:35:12 | |
Autor: Adam | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-10-03 o 22:18, J.F. pisze:
Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup Albo z niechlujstwa montażystów instalacji gazowej. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-09-30 20:42:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 05:24:28 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Chce LPG w aucie Polecam http://lpg-forum.pl/ LPG a ręczna regulacja zaworów. Poprawnie działająca instalacja gazowa nie ma na to wpływu. Niepoprawnie działająca ma tak samo zły wpływ na silnik z każdym sposobem regulacji luzu zaworowego, ale w samochodzie z ręcznym może dać wcześniej efekty. Sytuacja hipotetyczna Zależy co się stało. Mając LPG masz dodatkową możliwość podmiany instalacji paliwowej. Bo jak nie jedzie na LPG, to może pojedzie na benzynie? A jak nie uruchamia się na benzynie, to można spróbować uruchomić na LPG. Natomiast tu spodziewaj się w przypadku problemów z silnikiem że gazownik weźmie 200zł i powie że z jego punktu widzenia wszystko jest ok, pojedziesz do mechanika ten weźmie 200zł i powie że to wina gazu. Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną? Tak, oczywiście. Silnikiem nadal steruje komputer silnika, cała elektronika LPG tylko odcina wtryskiwacze benzynowe i przelicza czas otwarcia wtrysków benzynowych na gazowe. Byłem wczoraj u renomowanego gazownika. Jeżeli gazownik naprawdę ogarnia temat, to teoretycznie tak. Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy niby słyszał, ale na własne oczy jakoś nikt nie widział. Instalacja montowane są w wielkim pośpiechu, byle jak, niestarannie i potem są tego słabe efekty. Ja instalacje LPG też montowałem u renomowanego, polecanego i w ogóle sami zadowoleni wokoło - dopiero sam sobie musiałem po nim naprawić, wystroić, poprawić i teraz jest dobrze :) |
|
Data: 2016-09-30 12:54:16 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
W dniu piątek, 30 września 2016 20:44:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Fri, 30 Sep 2016 05:24:28 -0700 (PDT), Bolko napisał(a): No właśnie tam wyczytałem o tych luzach zaworowych w mondeo Że jak braknie regulacji to roboty przy tym jak przy rozrządzie. I mimo że jest łańcuch w mondeo to i tak trzeba wszystko rozkręcać. Ale wychodzi na to że paliwo teoretycznie nie ma wpływu na zaworu.. > Sytuacja hipotetyczna Natomiast tu spodziewaj się w przypadku problemów z silnikiem że gazownik No i straciłem 400 zł a auto stoi i tego się boje. > Byłem wczoraj u renomowanego gazownika. Właśnie to mnie wkurzyło. Na LPG forum pochwalili warsztat obok mnie. Wiec przeszedłem się tam wczoraj. Miałem chyba szczęście bo szefa nie było. Jest trzech gości i coś tam grzebią przy samochodzie. I pytam się: Panowie jestem na kupnie auta. Poszukuje czegoś wielkości Mondeo. Co wam mam przywieź instalacja przeszła szybko i sprawnie i nie było później problemów z gwarancją Odpowiedź yyyyyy eeee yyyy auto z pośrednim wtryskiem paliwa. I jak odchodziłem to przez okno usłyszałem jak któryś stwierdził że ja dziwny jestem bo przychodzę z takim pytaniem. No i tak się zastanawiam czy VTEC Hondy i MPI w skodzie z punktu widzenia zasilania LPG nie ma znaczenia? albo inaczej zadam pytanie podoba mi się auto sprawdzam specyfikacje ma pośredni wtrysk kupuje albo honde albo skode ważne że pośredni montuje LPG wszystko działa POMIJAM tu wpływ stanu technicznego silnika. |
|
Data: 2016-09-30 22:36:36 | |
Autor: Shrek | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 30.09.2016 o 21:54, Bolko pisze:
No i tak się zastanawiam Z Vtacami nie ma problemów. Mam i jeżdzę już chyba 8 rok;) Shrek |
|
Data: 2016-10-01 01:57:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 12:54:16 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
W dniu piątek, 30 września 2016 20:44:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał: No regulacja luzu zaworowego to po prostu coś co trzeba robić tak często jak producent zaleca i tyle. W autach z samoczynną regulacją nie ma tego problemu.
No i tak niestety cała masa ludzi płaci i stoi. Pół biedy jak tylko biorą pieniądze i nic nie robią - gorzej jak zaczną robić ;) Ale LPG tu też nie ma wpływu na ogólną niefachowość warsztatów, tyle że dają pewną swobodę z zwalaniu winy na to drugie. Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy Teoretycznie to dobrze - powiedziałbym nawet że może to być oznaka dużej pewności siebie, ale nadal nie wiadomo z której strony tej krzywej wynikającej: http://www.nauklove.pl/wp-content/uploads/2015/01/efekt-krugera-667x485.png Są samochody łatwiejsze do współpracy z gazem i trudniejsze. Sami gazownicy często nie wiedzą dlaczego, ale znają modele w których łatwo wystroić instalację, a w innych trudniej. Np. łatwiej wystroić taką która ma regulator ciśnienia benzyny na listwie, sterowany podciśnieniem w kolektorze dolotowym. Nie oznacza to oczywiście że auta bez takiego regulatora nie da się zagazować, ale będzie trudniej, a mapa będzie dziwna. Dużo ułatwić (albo i utrudnić) może jakieś cwane ECU silnika które tworzy korektę nie będącą jedną liczbą, a całe mapy korekt - potrafiąc po stronie ECU silnika naprawić, to co źle jest ustawione przez komputer gazu. Z kolei niektóre komputery gazowe też potrafią się same korygować i tu może być problem jak tak się zaczną dwa komputery korygować wzajemnie. Są takie komputery które będą się skutecznie bronić przed zbyt ubogą mieszanką, a są takie które nie potrafią. I jak odchodziłem to przez okno usłyszałem jak któryś stwierdził że ja dziwny jestem bo przychodzę z takim pytaniem. Trochę ma, trochę nie ma. Taki VTEC sam z siebie problemu nie robi, bo komputer LPG tylko mierzy czas otwarcia wtrysku benznynowego, przelicza go wg. swoich wzorów na czas otwarcia wtrysku gazowego i tyle. Więc jak auto nagle przełącza krzywki i potrzebuje więcej paliwa, to dłużej daje zasilanie na wtrysk benyzny, to i dostanie odpowiednio więcej gazu. Nie pomagają w strojeniu różne patenty zaprogramowane w ECU silnika będące jakimiś obejściami na problemy samego silnika. Do czegoś tam służą cuda takie jak kilkukrotne otwieranie wtryskiwacza benzynowego w trakcie suwu ssania, jakieś nagłe otwarcia wtryskiwacza wydające się nie w fazie itp. Samo liniowe zsumowanie ich i otwarcie gazu po prostu dłużej nie zawsze chce dać taki sam efekt jak na benzynie - niby szczegóły, ale mnie denerwowało, nawet jak nie było jakiś poważnych objawów, to zastanawiałem się po co sterownik benzyny tak robi i co się stanie jak gazowy nie będzie tak robił. albo inaczej zadam pytanie No tak niby jest, tylko jeszcze gazownik musi nie narobić dziur na lewe powietrze, nie pourywać wężyków, zrobić tak żeby nie ciekło, żeby gaz się nie ulatniał. Ważny też jest dobór komponenetów - warto dołożyć kilka stów do naprawdę dobrych wtryskiwaczy, czy przewymiarowanego reduktora który nie będzie stygł jadąc autostradą z maksymalną prędkością. Dysze wtryskiwaczy trzeba rozwiercić precyzyjnie, mając je dobrze zamocowane pod wiertarką stołową, żeby potem każdy nie miał innej wydajności. itp. itd. To się da zrobić, nawet nie wydaje się mi specjalnie trudne. Ale rzadko się zdarza. Moim zdaniem winny jest pośpiech - jak taki typowy warsztat montuje instalację z dnia na dzień, gdzie są dwie osoby do pracy i też jeszcze nie poświęcają 100% czasu na jedno auto, bo co chwilę jeszcze jakieś auto przyjeżdża na przegląd czy inny serwis. A przy samym montażu jest sporo pracy, potem to trzeba jeszcze stroić, to powinno trochę pojeździć na hamowni podwoziowej, jakieś testy drogowe, strojenie powinno być szerokopasmową sondą, pomiar AFR. To jest podobna skala modyfikacji co gdybyś chciał turbinę wsadzić do auta wolnossącego. Moim zdaniem na szybko to się nie da. Ja to mam interfejs i samochodu i gazu, mam sondę to sobie mogłem tygodniami jeździć, raz obserwując jak działa silnik na benzynie, jak zachowuje się przełączając między gazem i benzyną. Jak reagują na to sondy, to mniej-więcej rozumiem co kombinuje ECU. Z każdych zjawisk typu zafalowanie obrotów czy szarpnięcie przy zmianie biegu to się doktoryzowałem. Jak to zrobić w jeden dzień to nie mam pomysłu. Może gdybym to robił zawodowo i każdego dnia, to bym robił to szybciej, ale jakoś mam wrażenie że rutyna mechaników nie przekłada się na przeprowadzenie tych procesów szybciej, a po prostu na nieprzeprowadzenie ich. POMIJAM tu wpływ stanu technicznego silnika. No tu jedno co warto zrobić, to wymienić świece na irydowe (do LPG) o zmniejszonym odstępie - dzięki temu nie przeciąza się cewek zapłonowych, które muszą wywoływać iskrę w mieszance o większym oporze elektrycznym. |
|
Data: 2016-09-30 23:31:18 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
Tomek Bardzo dziekuję za chciało ci się wchodzić w takie szczegóły.
Życie mnie już nauczyło że czasami trzeba być mądrzejszym od fachowca. :) Pytanie tylko gdzie znaleść WIARYGODNĄ informację która auta lubią gaz. Na przykład od kilku tygodni czytam o mondeo. Rano chce kupić a wieczorem już mi przechodzi. Bo znowu trafiłem na jakieś forum gdzie ludzie narzekają. |
|
Data: 2016-10-01 09:18:05 | |
Autor: Shrek | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze:
Pytanie tylko gdzie znaleść WIARYGODNĄ informację która auta lubią gaz. Nie wiem. Ja ze swojej strony wiem, że dobrze działają Accordy. Brat ma jakąś starszą primerę i też dobrze działa. Shrek |
|
Data: 2016-10-01 14:08:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 23:31:18 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Tomek Bardzo dziekuję za chciało ci się wchodzić w takie szczegóły. No to niestety. Tu jeszcze trzeba pamiętać że wielu "fachowców z wieloletnim stażem" to są goście którzy potrafili perfekcyjnie ustawić na węch i słuch instalację I generacji w Polonezie, a ostatnio to już "komputery jakieś głupie, nic nie wiadomo o co chodzi". Pytanie tylko gdzie znaleść WIARYGODNĄ informację która auta lubią gaz. Szukałbym na forum Mondeo i lpg-forum użytkowników którzy mają takie Mondeo i sami już przeszli przez dobór podzespołów i strojenie. Montowałbym u jakiś udzielających się na lpg-forum, albo chociaż polecanych, którzy sami dobierają podzespoły do instalacji. Do tego przygotuj się że jak przyjedziesz do gazownika i mu zaczniesz wyjaśniać że Ty wiesz lepiej od niego jakie wtryskiwacze powinien użyć, to się wkurzy :) |
|
Data: 2016-10-03 22:10:44 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1qy92r3y35ftq.7a3y966dso1c$.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 30 Sep 2016 23:31:18 -0700 (PDT), Bolko napisał(a): [...] Do tego przygotuj się że jak przyjedziesz do gazownika i mu zaczniesz Ale przy niektorych silnikach moze tak byc - ze naczyta sie internetu i naprawde bedzie wiedzial lepiej. J. |
|
Data: 2016-10-03 21:40:51 | |
Autor: janusz_k | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-10-01 o 08:31, Bolko pisze:
TomekZrób inaczej, od tyłu, wybierz instalację gazową, a potem auto. Ja Ci polecam prins-a http://www.egp.pl/prins.htm sam go mam w ładzie 1600cm3 i spisuje się rewelacyjnie, faktycznie nie czuć róznicy kiedy się przełącza, pali tyle samo co na benzynie. Tu masz listę aut które należy UNIKAĆ dla instalcji gazu http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg-lista-prinsa/1eewt4n wybierasz auto spoza listy, kupujesz, gazujesz i jezdzisz :) -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2016-10-03 23:06:43 | |
Autor: cef | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-10-03 o 21:40, janusz_k pisze:
Tu masz listę aut które należy UNIKAĆ dla instalcji gazu Ha, ha - wyrazy współczucia Bolko :-) Właśnie na tej liście znajdziesz auta, które ktoś tam zagazował inną instalacją i sprawują się świetnie. Ile Ty chcesz przejeżdżać rocznie tym autem? |
|
Data: 2016-10-04 00:16:04 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
Ile Ty chcesz przejeżdżać rocznie tym autem? Ja podchodzę do tego inaczej. Ja nie lubie kupować samochodów. Wiec jeśli naprawy nie będą zbyt częste to mam plan przejechać nim 100 kkm a jak jeszcze rzadziej o i 200 kkm. Ale załóżmy że 100 kkm Dla mondeo spalanie 9 litrów benzyny / 100 spalanie 11 litrów LPG / 100 cena benzyny 5 zł cena LPG 2,5 zł przy przebiegu 100 kkm benzyna 1000 x 9 litrów x 5 zł/l= 45 kzł LPG 1000 x 11 lirów x 2.5zł/l= 27,5 kzł różnica 17,5 kzł zostaje w kieszeni Mondeo kupione w polsce 3 letnie przebieg 80 kkm 47 500 kzł liczmy na około mija 5 lat 100 kkm przy tych samych parmetrach wyszukiwania na allegro cena 27,9 kzł teoretycznie dokładam 2 kzł i mam kolejne mondeo. ale to wszystko teoretycznie bo żeby wszystko grało o muszę znać dobrego gazownika który będzie miał akurat wtedy dobry dzień kiedy będzie montował. A no i samochód też powinien być typu niemiec płakał jak sprzedawał |
|
Data: 2016-10-04 11:05:32 | |
Autor: Maciek | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Tue, 4 Oct 2016 00:16:04 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
benzyna 1000 x 9 litrów x 5 zł/l= 45 kzł Zapomniałeś, że samochód na gaz odpala na benzynie? Mam 2 auta z LPG, w tym mondeo 1.8. Przy przebiegu 1000 km/m-c w ciągu miesiąca zużywam ok. 10-15 l benzyny. Jeżeli będziesz odlalać częściej, zużyjesz jeszcze więcej. Jeżeli dobrze liczę, przy 100k to daje kwotę 5-7,5 tys. zł. Maciek -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-10-04 02:36:35 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
W dniu wtorek, 4 października 2016 11:05:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Dnia Tue, 4 Oct 2016 00:16:04 -0700 (PDT), Bolko napisał(a): Czyli się nie opłaca :) Tak już wiem. Ale jakiś uzytkownik na forum pisał że to jest problem w zimie. I to przy konkretnych mrozach. Naomiast jak temperatura jest ok 15 stopni. To paliwa teoretycznie nie potrzebuje - przeczytane na forum forda. |
|
Data: 2016-10-04 12:50:20 | |
Autor: J.F. | |
LPG kilka pytań | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e1ded703-b69e-45a8-ba54-c1c48e46e96c@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 października 2016 11:05:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał: Dnia Tue, 4 Oct 2016 00:16:04 -0700 (PDT), Bolko napisał(a): Czyli się nie opłaca :) Ja na gazie zapalalem do -15C. Ponizej byl duzy problem - nawet jak odpalil, to zgasl za 300m i uparcie juz nie chcial odpalic. Nalezalo dzien wczesniej przed zgaszeniem przelaczyc na benzyne ... a kto by pamietal. Ale to byla najprostsza instalacja, przelacznik reczny, gaznik. Teraz bedziesz mial komputer, a w nim ustawiana temperature automatycznego przelaczenia - i pewnie nie da sie mniej niz np +40C silnika. J. |
|
Data: 2016-10-04 18:33:47 | |
Autor: Shrek | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 04.10.2016 o 12:50, J.F. pisze:
Czyli się nie opłaca :) Opłaca się, tylko mniej;) Teraz bedziesz mial komputer, a w nim ustawiana temperature U mnie da się nawet na 30 stopni (stag 300). Czy da się mniej nie wiem, bo nie próbowałem. W zimę przełącza się po jednym kilometrze, jak jest -20 to pewnie dłużej. Generalnie jak nie to wychodzi jakiś jeden bak na cały rok, o ile nie robię jakiś długich przelotów na PB bo mi się gazu nie chciało zatankować. Czyli jakieś 50 litrów na 15km czyli 0.33 litra na 100. Typowe przebiegi miejskie, czyli raz kilometr, raz 30 za jednym zamachem. Ale rzeczywiście jak ktoś jeżdzi tylko do kościoła w zimę, to będzie jeżdzić głównie na benzynie;) Do tego trzeba doliczyć +60 za przegląd, plus 40 za filtry jak będzie sam wymieniał, albo +150 jak będzie z tym do gazownika jechał. Dodatkowo po 5 latach wtryski do wymiany i reduktor - od 250 do 1000 zależy jakie wtryski i reduktor i czy sobie wymieni sam czy u gazownika. Po 10 latach butla (nie mam pojęcia ile). Reasumując dodatkowo rocznie wyjdzie jakieś 250 za benzynę na podpałkę i od 150 do 350 za to co powyżej czyli od 400 do 600 PLN rocznie. Butli nie liczę, bo po 10 latach to pewnie zaczniesz się zastanawiać czy nowy samochód się nie przyda;) Niby jak jedziesz na benzynie to nie pali LPG, ale to się wlicza w mniejsze spalanie na LPG;) Ogólnie trzeba liczyć, że do tego wyliczenia trzeba dołożyć z 500PLN rocznie. A jak coś się zjebie to dodatkowo coś zapasu wypada mieć. Shrek |
|
Data: 2016-10-04 13:53:47 | |
Autor: Maciek | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Tue, 4 Oct 2016 02:36:35 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Ale jakiś uzytkownik na forum pisał że to jest problem w zimie. To zależy od instalacji. Przy minus 15 st. muszę przejechać jakieś 3 km, żeby przejść na LPG. W lecie to kwestia minuty. Dla innych aut i instalacji wyniki mogą się różnić. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-10-04 20:19:57 | |
Autor: cef | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-10-04 o 09:16, Bolko pisze:
Ile Ty chcesz przejeżdżać rocznie tym autem? Jeśli po uwzględnieniu dodatkowych niedogodności (jakieś bardziej skomplikowane przeglądy, niemożność parkowania tu i ówdzie, brak bagażnika) wychodzisz na plus, to oczywiscie tak. Ja np lubię jeździć a nie się denerwować i naprawiać. I to ma największą cenę. Już po przeczytaniu tego watku widać, że najbardziej musisz się zastanowić ile jest warty święty spokój i Twój czas. Jak Ci wyjdzie, że spędzisz co roku kilka dni na lataniu po warsztatach i szukaniu przyczyn niedomagań, to ile zostaje w kieszeni? PS Ja przejeżdżam ok 100tys w dwa lata (może 2,5 roku) i gaz mi się nie opłaca :-) |
|
Data: 2016-10-12 13:05:24 | |
Autor: adam | |
LPG kilka pytań | |
Z czego rok straciłeś na poszukiwania tego mondeo. Chyba nie znajdziesz 3 latka za taką kasę i przebiegiem po dziadku. pzdr Adam |
|
Data: 2016-10-03 09:30:38 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
LPG kilka pytań | |
Fri, 30 Sep 2016 12:54:16 -0700 (PDT), w
<b0e1a0f1-b033-43e0-83d3-6c6fdc787246@googlegroups.com>, Bolko <suryga@gmail.com> napisał(-a): > Natomiast z moich doświadczeń wynika że taki gazownik to jak yeti - każdy Jak we Wrocławiu to polecam serwis na Robotniczej (teren Dworca Świebodzkiego). A odradzam Niskie Łąki, chociaż może coś tam się zmieniło (nie byłem od XXX lat). |
|
Data: 2016-09-30 21:28:21 | |
Autor: z | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 2016-09-30 o 14:24, Bolko pisze:
Sytuacja hipotetyczna Dobre pytanie. :-) Jeden będzie zganiał na drugiego. 15 lat jeździłem na gazie. Przestałem nie dlatego żeby to było aż tak straszne. Lubię delektować się teraz momentem obrotowym diesla :-) Generalnie trzeba być trochę obeznanym w mechanice żeby nie dać sobie kitu wciskać. Trzeba wiedzieć jaki silnik lubi gaz, znaleźć gazownika co umie założyć do niego gaz i zawsze mieć margines na jakieś nieprzewidziane niekompatybilności. (np. 1,5 w Almerze - jedni twierdzą że konieczne smarowanie zaworów a inni że NIE) Sekwencja ma swoje zalety ale teraz gdybym miał gazować to coś dużego i starego z jak najmniejszą ilością elektroniki z II generacją (mam sentyment) Miałem jakiś czas fazę na 1,8 turbo od vw ale opinie gazowników podzielone I nieustająco podtrzymuję zagazowanie Priusa. Silnik prosty, nie wysilony podobno idealny do gazu :-) z |
|
Data: 2016-09-30 13:02:25 | |
Autor: Bolko | |
LPG kilka pytań | |
Trzeba wiedzieć jaki silnik lubi gaz, znaleźć gazownika co umie założyć do niego gaz i zawsze mieć margines na jakieś nieprzewidziane niekompatybilności. Czyli są silniki które bardziej niż inne lubią gaz ????? Właśnie po to byłem u renomowanego fuckowca żeby mi powiedział gaz lubi .... Fachowców było trzech. Odpowiedzieli: Gaz lubi pośredni wtrysk paliwa :( Tyle to ja wiem |
|
Data: 2016-10-03 23:02:08 | |
Autor: Maciek | |
LPG kilka pytań | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 13:02:25 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Czyli są silniki które bardziej niż inne lubią gaz ????? Są takie, które nie lubią, np. z powodu plastikowego kolektora czy wyjątkowo upierdliwych czujników, przez ktore będziesz mieć wieczny check engine. Zastanawiałbym sie też nad ekonomicznym sensem montowania gazu do samochodow w rodzaju subaru, gdzie większość silników AFAIK musi być wyjęta w celu wyregulowania zaworów (a wykluczyć takiej potrzeby nie możzesz). -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-10-04 13:06:36 | |
Autor: uciu | |
LPG kilka pytań | |
W dniu piątek, 30 września 2016 21:28:33 UTC+2 użytkownik z napisał:
I nieustająco podtrzymuję zagazowanie Priusa. Silnik prosty, nie wysilony podobno idealny do gazu :-) Mój mechanik ma zagazowanego prisa i sobie chwali;-) Ma tez zagazowanego RXa 400H ;-) i tez chwali uciu |
|
Data: 2016-09-30 22:55:00 | |
Autor: miumiu | |
LPG kilka pytań | |
Chyba że ma się ręczną regulację zaworów. U mechanika 100-200zł raz na ... hmmm... ja przy przebiegu 170tys km na LPG dwa razy regulowalem luzy zaworowe. Po samej pracy silnika latwo sie zorientowac kiedy luz robi sie za maly. Jak luz zrobi sie za mały to po prostu silnik będzie nierowno chodzil. Zwlaszcza na zimno po uruchomieniu i jeszcze jadąc pod górę efekt bedzie taki jak by jakis cylinder nie za bardzo chodzil. Jak luz bedzie juz duuuzo za maly to zawor bedzie lekko otwarty i wtedy to silnik bedzie nawet gasł na jałowych obrotach. Generalnie przy LPG jak silnik zaczyna nierowno chodzic to od razu do sprawdzenia są zawory, potem swiece :) Pzdr |
|
Data: 2016-10-03 16:23:24 | |
Autor: t-1 | |
LPG kilka pytań | |
W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:
Chce LPG w aucie Czytasz widocznie fora gdzie się produkują mądrale podobnie jak tu. A została stworzona przez profesjonalistów tzw. lista prinsa, która opisuje problemy z różnymi silnikami. http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276 A tu np. masz opisane szerzej zagadnienia LPG w samochodach. http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf |