LPG kilka pytań

Data: 2016-09-30 15:03:57
Autor: Shrek
LPG kilka pytań
W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:

LPG a ręczna regulacja zaworów.
Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\
Tak piszą na forach.
Chyba że ma się ręczną regulację zaworów.
Dodają niektórzy.
To jak to jest?
Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?

100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok.

Sytuacja hipotetyczna
Auto mi staneło.
Jak mam benzynę jadę do mechanika.
Jak mam LPG to gdzie jadę?

Przełaczasz na benzynę - jak na benzynie normalnie to do gazownika. Jak wogóle nie rusza to do mechanika. Zwykle jak ci auto staje, to wina "ogólna" nie gazu.

Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?

Może - jak masz zupełnie spieprzoną regulację, to ECU (komp "ogólny") nie wie, że jedzie na gazie - zbiera sobie korekty żeby na poprawić dawkę i będzie "w miarę ok". Jak przełączysz na benzynę to będzie jechał na rych samych korektach i niekoniecznie będzie OK. Niektórzy chwalą się, że na gdzie im lepiej jeżdzi. To prawdopodobnie ta sytuacja. Spieprzone nastawy na gazie, ECU poprawia na podstawie sądy lambda. Dodaje albo odejmuje czas wtrysków i jak przełączysz na benzynę to masz nieprawidłowe korekty długoterminowe. Jak pojeżdzisz na benzynie dłużej, to sobie zbierze nowe i wtedy będzie źle na gazie.

Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.
Na rynku od nastu lat.
Pytanie: potrzebuje auto kupić.
Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba
Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli.
Czytaj zero problemów.
Odpowiedź:
Nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Słusznie - jak masz bezpośredni wtrysk, to albo instalacja z wtryskiem w fazie ciekłej (8KPLN + i do tego nowość, więc nikt nie ma doświadczenia z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25% PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine. Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz (o ile nie ma jakiegoś zabezpieczenia, że od razu się wyłączy). Ogólnie bezpośredni wtrysk, to albo drogo, albo rzeźba w gównie. Jak chesz widzieć gazownika tylko raz, to odradzam;) A i jak kupisz jakiś normalny, to i tak pewnie gazownika odwiedzisz kilka razy w karierze;)

No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???

Z bezpośrenim nie - jak wyżej. Z normalnym pośrednim do kolektora tak (jak trafisz dobrego gazownika). Z dodatkowych kosztów to wymiana filtrów raz na rok (można samemu to wyjdzie jakieś 50PLN max) + 50 PLN droższy przegląd, plus cześtsza regulacja zaworów +50PLN/rok. Potem już z górki - raz na jakieś 5 lat wymiana wtrysków i reduktora (też nie powala cena - jakieś 600PLN) i raz na chyba 10 legalizacja butli (nie mam pojęcia ile kosztuje).

Shrek.

Data: 2016-09-30 23:31:55
Autor: Bolko
LPG kilka pytań
W dniu sobota, 1 października 2016 00:13:23 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
W dniu 30.09.2016 o 15:03, Shrek pisze:

> z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25%
> PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine.
> Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz

Co oznacza PB?

Benzyna

Data: 2016-10-03 17:46:49
Autor: xyz
LPG kilka pytań
W dniu 01.10.2016 o 08:31, Bolko pisze:
[...]

A wydawało by się że właśnie benzyna nie powinna zawierać Pb...
;)

--
-- - xyz

Data: 2016-10-03 18:09:45
Autor: J.F.
LPG kilka pytań
Użytkownik "xyz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nstuhd$s5$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Czas zmienic poglady - widac PB oznacza Paliwo Benzynowe :-)

J.

Data: 2016-10-03 18:42:12
Autor: Cavallino
LPG kilka pytań
napisał:
[...]

To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia.
W kontrze do etyliny. ;-)

Data: 2016-10-03 20:08:59
Autor: xyz
LPG kilka pytań
W dniu 03.10.2016 o 18:42, Cavallino pisze:

To jest skrót od No Pb, kiedyś popularnego na tej grupie oznaczenia.
W kontrze do etyliny. ;-)

Jakiś miesiąc temu pewna pani, na oko około ~30 lat, zapytała mnie:
- Czy jeśli nazwa paliwa jest przekreślona to oznacza że nie jest dostępne??
Ja patrzę a tam: http://tiny.pl/gw4vc
Obok standardowe ON na czarnym tle.

--
-- - xyz

Data: 2016-10-03 20:25:12
Autor: J.F.
LPG kilka pytań
Użytkownik "xyz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nsu6rr$p5d$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No, prawde mowiac, to olowiowe paliwo faktycznie niedostepne :-)

J.

Data: 2016-10-12 04:45:43
Autor: Jimiasty
LPG kilka pytań
W dniu piątek, 30 września 2016 15:03:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok.

Regulacja co 15tys... czy to nie przesada? Co to za auto?

Jimiasty

Data: 2016-10-12 14:33:26
Autor: Shrek
LPG kilka pytań
W dniu 12.10.2016 o 13:45, Jimiasty pisze:
[...]

Accord 2002. Choć ostatnio zapomniałem, więc teraz będzie co 30kkm. A potem się zobaczy czy wogóle następne będzie, choć jędza nie daje się na złom oddac;)

Shrek.

LPG kilka pytań