Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   LPG szarpie na ciep³ym

LPG szarpie na ciep³ym

Data: 2017-01-22 17:37:32
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu siê poprawia to ju¿ wiem ¿eby sprawdziæ np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu ³atwiej im).

Ale czemu siê przyjrzeæ je¿eli na zimnym po prze³±czeniu na gaz pracuje równo, a po 40-50km "podszapruje" na ja³owych/niskich np. podczas toczenia siê na dwójce?

Pomijam, ¿e reduktor i wtryskiwacze maj± dopiero po 15 tys. km, na ch³opski rozum te mia³y by problem prêdzej na zimnym, nie na ciep³ym.

Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o ¿adnych usterkach czy wypadaniu zap³onów.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-22 17:38:54
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Dodam tylko, ¿e w ka¿dym momencie po prze³±czeniu na benzynê zaczyna chodziæ równo.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-24 12:14:33
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-22 o 17:38, Mateusz Bogusz pisze:
Dodam tylko, ¿e w ka¿dym momencie po prze³±czeniu na benzynê zaczyna chodziæ równo.


Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie te¿ szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje nadal. Cholerny postêp techniki. Czego ja ju¿ nie robi³em, i ile kasy nie wyda³em - wymiana ¶wiec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i ca³a masa innych dupereli, a on jak szarpa³ tak szarpie.

Data: 2017-01-24 12:43:32
Autor: Maciek
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisa³(a):

Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie te¿ szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje nadal. Cholerny postêp techniki. Czego ja ju¿ nie robi³em, i ile kasy nie wyda³em - wymiana ¶wiec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i ca³a masa innych dupereli, a on jak szarpa³ tak szarpie.

Przep³ywomierz sprawd¼. W moim zagazowanym mondeo mk2 by³ przyczyn±
wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-01-24 13:12:29
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Przep³ywomierz sprawd¼. W moim zagazowanym mondeo mk2 by³ przyczyn±
wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).

No ale to w tym przypadku nie by³o by problemu bez znaczenia jakie ¼ród³o paliwa? :->

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-24 15:24:25
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 12:43, Maciek pisze:
Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisa³(a):

Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie te¿
szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje
nadal. Cholerny postêp techniki. Czego ja ju¿ nie robi³em, i ile kasy
nie wyda³em - wymiana ¶wiec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
ca³a masa innych dupereli, a on jak szarpa³ tak szarpie.
Przep³ywomierz sprawd¼. W moim zagazowanym mondeo mk2 by³ przyczyn±
wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).



Zdaje siê ¿e i przep³ywomierz by³ sprawdzany. Jednak dziêki za sugestiê, bêdê u mechanika to extra zwrócê jego uwagê na przep³ywomierz.

Data: 2017-01-24 23:13:10
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 24 Jan 2017 15:24:25 +0100, Trybun napisa³(a):

W dniu 2017-01-24 o 12:43, Maciek pisze:
Dnia Tue, 24 Jan 2017 12:14:33 +0100, Trybun napisa³(a):

Czyli sprawa raczej prosta. Pozostaje wizyta u gazownika. U mnie te¿
szarpie, ale jazda na samej benzynie nic nie zmienia - auto poszarpuje
nadal. Cholerny postêp techniki. Czego ja ju¿ nie robi³em, i ile kasy
nie wyda³em - wymiana ¶wiec, kabli WN, cewek, czyszczenie przepustnicy i
ca³a masa innych dupereli, a on jak szarpa³ tak szarpie.
Przep³ywomierz sprawd¼. W moim zagazowanym mondeo mk2 by³ przyczyn±
wiecznych problemów (falowanie, szarpanie).



Zdaje siê ¿e i przep³ywomierz by³ sprawdzany. Jednak dziêki za sugestiê, bêdê u mechanika to extra zwrócê jego uwagê na przep³ywomierz.

Przep³ywomierz w IV generacji dok³adnie w ten sam sposób odpowiedzialny
jest za dawkowanie benzyny co i gazu.
Je¶li problem wystêpuje tylko na gazie, to spokojnie mo¿esz za³o¿yæ ¿e
problem jest w instalacji gazowej.

Z jedynym wyj±tkiem, ¿e czasami problem z cewk± zap³onow± i przewodami
wysokiego napiêcia zacznie nieco szybciej objawiaæ siê na gazie ni¿ na
benzynie (z powodu wy¿szej ró¿nicy potencja³ów potrzebnej do przebicia
mieszanki gazu).

Data: 2017-01-25 09:28:14
Autor: viktorius
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:


Z jedynym wyj±tkiem, ¿e czasami problem z cewk± zap³onow± i przewodami
wysokiego napiêcia zacznie nieco szybciej objawiaæ siê na gazie ni¿ na
benzynie (z powodu wy¿szej ró¿nicy potencja³ów potrzebnej do przebicia
mieszanki gazu).

Potwierdzam, oplowski 1,6 16V X16XEL szarpa³ na gazie gdy zaczyna³y byæ problemy z cewkami albo ¶wiecami, na benzynie wtedy by³o OK.
Jak siê pogorszy³ jeszcze bardziej stan tych elementów, to szarpanie by³o niezale¿ne od paliwa.

--
viktorius

Data: 2017-01-25 09:40:08
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:

Zdaje siê ¿e i przep³ywomierz by³ sprawdzany. Jednak dziêki za sugestiê,
bêdê u mechanika to extra zwrócê jego uwagê na przep³ywomierz.
Przep³ywomierz w IV generacji dok³adnie w ten sam sposób odpowiedzialny
jest za dawkowanie benzyny co i gazu.
Je¶li problem wystêpuje tylko na gazie, to spokojnie mo¿esz za³o¿yæ ¿e
problem jest w instalacji gazowej.

Z jedynym wyj±tkiem, ¿e czasami problem z cewk± zap³onow± i przewodami
wysokiego napiêcia zacznie nieco szybciej objawiaæ siê na gazie ni¿ na
benzynie (z powodu wy¿szej ró¿nicy potencja³ów potrzebnej do przebicia
mieszanki gazu).


Szarpie na jednym i drugim. Prawdê pisz±c to zak³adaj±c gaz mia³em nadziejê ¿e  poza mniejszymi kosztami paliwa da siê równie¿ wyeliminowaæ to szarpanie.

To auto ma jeszcze jedn± mocno irytuj±c± cechê - obroty za wolno spadaj± po puszczeniu gazu. Do¶æ d³ugo musia³em siê uczyæ nim je¼dziæ. Przed wci¶niêciem sprzêg³a trzeba na parê chwil wcze¶niej zdj±æ nogê z gazu bo inaczej silnik zaczyna ryczeæ.

Data: 2017-01-25 09:49:04
Autor: viktorius
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:


To auto ma jeszcze jedn± mocno irytuj±c± cechê - obroty za wolno spadaj±
po puszczeniu gazu. Do¶æ d³ugo musia³em siê uczyæ nim je¼dziæ. Przed
wci¶niêciem sprzêg³a trzeba na parê chwil wcze¶niej zdj±æ nogê z gazu bo
inaczej silnik zaczyna ryczeæ.

U mnie tak nie by³o.
Mo¿e za du¿e dawki i w kolektorze ss±cym zostaje mieszanka, pomimo ¿e wstryskiwacz ju¿ siê nie otwiera?

Co na to gazownik?
--
viktorius

Data: 2017-01-25 18:23:59
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 09:49, viktorius pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:


To auto ma jeszcze jedn± mocno irytuj±c± cechê - obroty za wolno spadaj±
po puszczeniu gazu. Do¶æ d³ugo musia³em siê uczyæ nim je¼dziæ. Przed
wci¶niêciem sprzêg³a trzeba na parê chwil wcze¶niej zdj±æ nogê z gazu bo
inaczej silnik zaczyna ryczeæ.

U mnie tak nie by³o.
Mo¿e za du¿e dawki i w kolektorze ss±cym zostaje mieszanka, pomimo ¿e wstryskiwacz ju¿ siê nie otwiera?

Co na to gazownik?


Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale ka¿dy mechanik u którego by³em odradza³ grzebanie w tym. ¯adnych gwarancji ¿e ten objaw usunie a mo¿liwo¶æ jeszcze pogorszenia ca³kiem realna. No i koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama g³upia przepustnica to koszt oko³o 1800z³

Data: 2017-01-26 08:47:35
Autor: viktorius
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 18:23, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:49, viktorius pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:


To auto ma jeszcze jedn± mocno irytuj±c± cechê - obroty za wolno spadaj±
po puszczeniu gazu. Do¶æ d³ugo musia³em siê uczyæ nim je¼dziæ. Przed
wci¶niêciem sprzêg³a trzeba na parê chwil wcze¶niej zdj±æ nogê z gazu bo
inaczej silnik zaczyna ryczeæ.

U mnie tak nie by³o.
Mo¿e za du¿e dawki i w kolektorze ss±cym zostaje mieszanka, pomimo ¿e
wstryskiwacz ju¿ siê nie otwiera?

Co na to gazownik?


Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale ka¿dy
mechanik u którego by³em odradza³ grzebanie w tym. ¯adnych gwarancji ¿e
ten objaw usunie a mo¿liwo¶æ jeszcze pogorszenia ca³kiem realna. No i
koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama g³upia przepustnica
to koszt oko³o 1800z³

Mo¿e jestem lajkonikiem, ale je¶li co¶ wystêpuje tylko na gazie, to wina ¼le dobranej instalacji, albo z³ej regulacji. Nie mo¿e byæ tak, ¿e obroty chwilowo rosn± po puszczeniu peda³u gazu na wci¶niêtym sprzêgle.

Choæ z drugiej strony nie napisa³e¶ wprost czy ten objaw wystepuje równie¿ na benzynie.

--
viktorius

Data: 2017-01-31 11:25:51
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-26 o 08:47, viktorius pisze:


Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale ka¿dy
mechanik u którego by³em odradza³ grzebanie w tym. ¯adnych gwarancji ¿e
ten objaw usunie a mo¿liwo¶æ jeszcze pogorszenia ca³kiem realna. No i
koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama g³upia przepustnica
to koszt oko³o 1800z³

Mo¿e jestem lajkonikiem, ale je¶li co¶ wystêpuje tylko na gazie, to wina ¼le dobranej instalacji, albo z³ej regulacji. Nie mo¿e byæ tak, ¿e obroty chwilowo rosn± po puszczeniu peda³u gazu na wci¶niêtym sprzêgle.

Choæ z drugiej strony nie napisa³e¶ wprost czy ten objaw wystepuje równie¿ na benzynie.


Szarpie na gazie i benzynie. Co do wzrastania obrotów - w Daewoo Espero 2.0 te¿ by³o to norm±, tyle przynajmniej wyczyta³em w necie. Widaæ niektóre modele aut maj± tak zestrojony uk³ad zasilania w fabryce.

Data: 2017-01-22 23:21:02
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Sun, 22 Jan 2017 17:37:32 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

Ale czemu siê przyjrzeæ je¿eli na zimnym po prze³±czeniu na gaz pracuje równo, a po 40-50km "podszapruje" na ja³owych/niskich np. podczas toczenia siê na dwójce?

Podstawowa sprawa to trzeba sprawdziæ korekty LTFT i STFT - czy nie
osi±gaj± istotnie innych warto¶ci podczas pracy na gazie i benzynie.

I czy sondy lambda podaj± poprawne warto¶ci.

A sprawdziæ to trzeba wszystko - czy problemy wystêpuj± np. w jaki¶
przedzia³ach temperatury gazu lub parownika, czy mo¿e zmienia siê ci¶nienie
gazu na listwie.

Data: 2017-01-23 20:03:34
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Podstawowa sprawa to trzeba sprawdziæ korekty LTFT i STFT - czy nie
osi±gaj± istotnie innych warto¶ci podczas pracy na gazie i benzynie.

I czy sondy lambda podaj± poprawne warto¶ci.

A sprawdziæ to trzeba wszystko - czy problemy wystêpuj± np. w jaki¶
przedzia³ach temperatury gazu lub parownika, czy mo¿e zmienia siê ci¶nienie
gazu na listwie.

Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-23 20:28:48
Autor: wowa
LPG szarpie na ciep³ym

Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

Najpierw zatankuj na innej stacji, w sensie ¿eby by³o od innego dostawcy.
Wojtek

Data: 2017-01-24 08:46:34
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Najpierw zatankuj na innej stacji, w sensie ¿eby by³o od innego dostawcy.
Wojtek

Cztery pe³ne butle po drodze w góry i z powrotem sprawdzone.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-23 22:13:53
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Mon, 23 Jan 2017 20:03:34 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

Podstawowa sprawa to trzeba sprawdziæ korekty LTFT i STFT - czy nie
osi±gaj± istotnie innych warto¶ci podczas pracy na gazie i benzynie.

I czy sondy lambda podaj± poprawne warto¶ci.

A sprawdziæ to trzeba wszystko - czy problemy wystêpuj± np. w jaki¶
przedzia³ach temperatury gazu lub parownika, czy mo¿e zmienia siê ci¶nienie
gazu na listwie.

Czyli bez kompa jednak nic nie wyczaruje.

No bez kompa to zawsze po omacku.

Do sprawdzania korekt wystarczy Ci ELM327, do grzebania w sterowniku
komputer do Twojej gazowni.

Data: 2017-01-24 12:48:38
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu siê poprawia to ju¿ wiem ¿eby
sprawdziæ np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu ³atwiej im).

Ale czemu siê przyjrzeæ je¿eli na zimnym po prze³±czeniu na gaz pracuje
równo, a po 40-50km "podszapruje" na ja³owych/niskich np. podczas
toczenia siê na dwójce?

Pomijam, ¿e reduktor i wtryskiwacze maj± dopiero po 15 tys. km, na
ch³opski rozum te mia³y by problem prêdzej na zimnym, nie na ciep³ym.

Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o ¿adnych
usterkach czy wypadaniu zap³onów.

Pojed¼ do kumatego gazownika, ale naprawdê kumatego, który te¿ wie jak dzia³a silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko wk³ada instalacje.
W moment Ci to ogarnie.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-24 15:25:37
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu siê poprawia to ju¿ wiem ¿eby
sprawdziæ np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu ³atwiej im).

Ale czemu siê przyjrzeæ je¿eli na zimnym po prze³±czeniu na gaz pracuje
równo, a po 40-50km "podszapruje" na ja³owych/niskich np. podczas
toczenia siê na dwójce?

Pomijam, ¿e reduktor i wtryskiwacze maj± dopiero po 15 tys. km, na
ch³opski rozum te mia³y by problem prêdzej na zimnym, nie na ciep³ym.

Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o ¿adnych
usterkach czy wypadaniu zap³onów.

Pojed¼ do kumatego gazownika, ale naprawdê kumatego, który te¿ wie jak dzia³a silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko wk³ada instalacje.
W moment Ci to ogarnie.


Zdaje siê ¿e dzisiaj ju¿ nie robi siê instalacji "na oko", na (prawie) ka¿dy samochód, na ka¿dy silnik jest stosowny program, i nic tu "z³ota r±czka" mechanika nie pomo¿e..

Data: 2017-01-24 19:04:45
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 15:25, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:48, Lewis pisze:
W dniu 2017-01-22 o 17:37, Mateusz Bogusz pisze:
Gdy szarpie na zimnym, a po rozgrzaniu siê poprawia to ju¿ wiem ¿eby
sprawdziæ np. wtryskiwacze (zalepione i po rozgrzaniu ³atwiej im).

Ale czemu siê przyjrzeæ je¿eli na zimnym po prze³±czeniu na gaz pracuje
równo, a po 40-50km "podszapruje" na ja³owych/niskich np. podczas
toczenia siê na dwójce?

Pomijam, ¿e reduktor i wtryskiwacze maj± dopiero po 15 tys. km, na
ch³opski rozum te mia³y by problem prêdzej na zimnym, nie na ciep³ym.

Instalacja sekwencja IV generacji, OBDII nie informuje o ¿adnych
usterkach czy wypadaniu zap³onów.

Pojed¼ do kumatego gazownika, ale naprawdê kumatego, który te¿ wie jak
dzia³a silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
wk³ada instalacje.
W moment Ci to ogarnie.


Zdaje siê ¿e dzisiaj ju¿ nie robi siê instalacji "na oko", na (prawie)
ka¿dy samochód, na ka¿dy silnik jest stosowny program, i nic tu "z³ota
r±czka" mechanika nie pomo¿e..


¯e jak? Ka¿da instalacja 4gen oparta jest o tzw "¶winiê", sterownik gazowy bierze sygna³ z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje sygna³ do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zale¿no¶ci od kilku zmiennych typu obroty, temp gazu, ci¶nienie w kolektorze ci¶nienie gazu etc modyfikuje sygna³ wtrysku gazowego. Tak wiêc w³a¶nie ta z³ota rêka ma ty najwiêkszy wp³yw aby odpowiednio te mapy napisaæ. Tzw autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników ca³o¶æ strojenia opiera w³asnie na niej. O je¼dzie testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondê AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-24 23:19:41
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:04:45 +0100, Lewis napisa³(a):

Tzw autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników ca³o¶æ strojenia opiera w³asnie na niej. O je¼dzie testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondê AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...

Powiedzia³bym ¿e "strojenie w oparciu o sondê AFR" robi ze 20% gazowników,
ale mam wra¿enie ¿e wszyscy ¼le :)

Data: 2017-01-25 08:27:13
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 23:19, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:04:45 +0100, Lewis napisa³(a):

Tzw autokalibracja sterownika
jest g. warta a niestety z 75% gazowników ca³o¶æ strojenia opiera
w³asnie na niej. O je¼dzie testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
tekst "strojenie w oparciu o sondê AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...

Powiedzia³bym ¿e "strojenie w oparciu o sondê AFR" robi ze 20% gazowników,
ale mam wra¿enie ¿e wszyscy ¼le :)


A to jeszcze inna para kaloszy. LTFT zamyka skalê ale paaanie sonda w sinusie, krótkoterminowa ³adnie czego pan chce, AFR te¿ 14.7... O CL i OL ju¿ te¿ ma³o s³yszeli.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-25 09:39:29
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-24 o 19:04, Lewis pisze:



Zdaje siê ¿e dzisiaj ju¿ nie robi siê instalacji "na oko", na (prawie)
ka¿dy samochód, na ka¿dy silnik jest stosowny program, i nic tu "z³ota
r±czka" mechanika nie pomo¿e..


¯e jak? Ka¿da instalacja 4gen oparta jest o tzw "¶winiê", sterownik gazowy bierze sygna³ z wtrysku benzynowego i na jego podstawie generuje sygna³ do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zale¿no¶ci od kilku zmiennych typu obroty, temp gazu, ci¶nienie w kolektorze ci¶nienie gazu etc modyfikuje sygna³ wtrysku gazowego. Tak wiêc w³a¶nie ta z³ota rêka ma ty najwiêkszy wp³yw aby odpowiednio te mapy napisaæ. Tzw autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników ca³o¶æ strojenia opiera w³asnie na niej. O je¼dzie testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondê AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...


Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿ instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu. Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg. zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³ na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym powodzeniem w¶ród klientów.

Data: 2017-01-25 15:16:45
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 09:39, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-24 o 19:04, Lewis pisze:



Zdaje siê ¿e dzisiaj ju¿ nie robi siê instalacji "na oko", na (prawie)
ka¿dy samochód, na ka¿dy silnik jest stosowny program, i nic tu "z³ota
r±czka" mechanika nie pomo¿e..


¯e jak? Ka¿da instalacja 4gen oparta jest o tzw "¶winiê", sterownik
gazowy bierze sygna³ z wtrysku benzynowego i na jego podstawie
generuje sygna³ do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty
silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zale¿no¶ci od kilku
zmiennych typu obroty, temp gazu, ci¶nienie w kolektorze ci¶nienie
gazu etc modyfikuje sygna³ wtrysku gazowego. Tak wiêc w³a¶nie ta z³ota
rêka ma ty najwiêkszy wp³yw aby odpowiednio te mapy napisaæ. Tzw
autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników
ca³o¶æ strojenia opiera w³asnie na niej. O je¼dzie testowej rzadko
ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondê AFR" 95%
gazowników robi wielkie oczy...


Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku
temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿
instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu.
Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej
pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³
na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym
powodzeniem w¶ród klientów.

instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza mo¿liwa opcja nie pozwalaj±ca na ¿adne modyfikacje. Ale dla heñków gazowników idealna bo nie trzeba mieæ ¿adnego pojêcia o robocie. Klik i jazda :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-25 18:22:53
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:

Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku
temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿
instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu.
Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej
pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³
na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym
powodzeniem w¶ród klientów.

instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza mo¿liwa opcja nie pozwalaj±ca na ¿adne modyfikacje. Ale dla heñków gazowników idealna bo nie trzeba mieæ ¿adnego pojêcia o robocie. Klik i jazda :)


Tak, w³a¶nie BRC. Wiesz, s± ró¿ne priorytety w kwestii najgorsza, najlepsza. Dla mnie liczy³a siê przede wszystkim cena, i tak± za³o¿y³em. By³y w ofercie jeszcze tañsze, facet od instalacji szczerze ich nie poleca³. I heniek nie heniek, wa¿ne aby by³o tanio i ekonomicznie. Nikt nie zagwarantuje ¿e droga automatycznie prze³o¿y siê na ekonomiczno¶æ. A chyba w³a¶nie po to siê zak³ada gaz, aby by³o taniej.. W starej Vectrze  mia³em tak± instalacjê za 1200z³, przez 12 lat u¿ytkowania mia³a tylko raz butlê wymienion± na now±, a pozosta³e elementy nie ruszone nawet palcem.

Data: 2017-01-25 18:36:10
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 18:22, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:

Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku
temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿
instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu.
Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej
pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³
na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym
powodzeniem w¶ród klientów.

instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza mo¿liwa opcja nie
pozwalaj±ca na ¿adne modyfikacje. Ale dla heñków gazowników idealna bo
nie trzeba mieæ ¿adnego pojêcia o robocie. Klik i jazda :)


Tak, w³a¶nie BRC. Wiesz, s± ró¿ne priorytety w kwestii najgorsza,
najlepsza. Dla mnie liczy³a siê przede wszystkim cena, i tak± za³o¿y³em.
By³y w ofercie jeszcze tañsze, facet od instalacji szczerze ich nie
poleca³. I heniek nie heniek, wa¿ne aby by³o tanio i ekonomicznie. Nikt
nie zagwarantuje ¿e droga automatycznie prze³o¿y siê na ekonomiczno¶æ. A
chyba w³a¶nie po to siê zak³ada gaz, aby by³o taniej.. W starej Vectrze
mia³em tak± instalacjê za 1200z³, przez 12 lat u¿ytkowania mia³a tylko
raz butlê wymienion± na now±, a pozosta³e elementy nie ruszone nawet
palcem.


W jakich¶ wolnoss±cych dupowozach jako¶ to siê sprawdza³o. Mnie osobi¶cie na wymioty zbiera jak przyje¿d¿a Pan benz± z turbo, najpierw chce program a pó¼niej zak³ada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, ¿e to nie bêdzie dzia³aæ ale musi byæ tanio bo gaz jest przecie¿ po to ¿eby by³o tanio no nie? No kurwa w³a¶nie nie, gaz zak³adamy u fachowca czêsto 2x dro¿eszgo ni¿ panowie kilka km dalej, wówczas to je¼dzi.
Przez takich jak najtaniej powsta³ mit ¿e gaz psuje silniki, non stop s± jakie¶ problemy itd...



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-25 18:40:10
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 18:36, Lewis pisze:
W dniu 2017-01-25 o 18:22, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:

Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku
temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿
instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu.
Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej
pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³
na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym
powodzeniem w¶ród klientów.

instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza mo¿liwa opcja nie
pozwalaj±ca na ¿adne modyfikacje. Ale dla heñków gazowników idealna bo
nie trzeba mieæ ¿adnego pojêcia o robocie. Klik i jazda :)


Tak, w³a¶nie BRC. Wiesz, s± ró¿ne priorytety w kwestii najgorsza,
najlepsza. Dla mnie liczy³a siê przede wszystkim cena, i tak± za³o¿y³em.
By³y w ofercie jeszcze tañsze, facet od instalacji szczerze ich nie
poleca³. I heniek nie heniek, wa¿ne aby by³o tanio i ekonomicznie. Nikt
nie zagwarantuje ¿e droga automatycznie prze³o¿y siê na ekonomiczno¶æ. A
chyba w³a¶nie po to siê zak³ada gaz, aby by³o taniej.. W starej Vectrze
mia³em tak± instalacjê za 1200z³, przez 12 lat u¿ytkowania mia³a tylko
raz butlê wymienion± na now±, a pozosta³e elementy nie ruszone nawet
palcem.


W jakich¶ wolnoss±cych dupowozach jako¶ to siê sprawdza³o. Mnie
osobi¶cie na wymioty zbiera jak przyje¿d¿a Pan benz± z turbo, najpierw
chce program a pó¼niej zak³ada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, ¿e to nie
bêdzie dzia³aæ ale musi byæ tanio bo gaz jest przecie¿ po to ¿eby by³o
tanio no nie? No kurwa w³a¶nie nie, gaz zak³adamy u fachowca czêsto 2x
dro¿eszgo ni¿ panowie kilka km dalej, wówczas to je¼dzi.
Przez takich jak najtaniej powsta³ mit ¿e gaz psuje silniki, non stop s±
jakie¶ problemy itd...

Dzi¶ w³a¶nie mia³em takiego szpeca. Saab 9-3II 175KM seria. Ale ju¿ za³o¿ony gaz z tzw zapasem pod soft... Wrzucamy wiêksze wtryski benzywnowe i robimy ile turbo wydmucha rzek³ w³a¶ciciel... No super tylko panowie gazownicy zrobili taki gnój pod mask±, ¿e trzeba by³o najpierw naprawiæ co spierdolili... Kolektor powiercony bez zdejmowania, wszêdzie nasypane opi³ków, wkrêtki wkrêcone jak popadnie, ka¿da lu¼na i ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby kto¶ kijem w wiadrze zamiesza³ i pierdoln± pod maskê...
No ale by³o tanio!!


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-01-31 09:57:44
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 18:40, Lewis pisze:

Dzi¶ w³a¶nie mia³em takiego szpeca. Saab 9-3II 175KM seria. Ale ju¿ za³o¿ony gaz z tzw zapasem pod soft... Wrzucamy wiêksze wtryski benzywnowe i robimy ile turbo wydmucha rzek³ w³a¶ciciel... No super tylko panowie gazownicy zrobili taki gnój pod mask±, ¿e trzeba by³o najpierw naprawiæ co spierdolili... Kolektor powiercony bez zdejmowania, wszêdzie nasypane opi³ków, wkrêtki wkrêcone jak popadnie, ka¿da lu¼na i ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby kto¶ kijem w wiadrze zamiesza³ i pierdoln± pod maskê...
No ale by³o tanio!!



No i powinien przy tej tanio¶ci pozostaæ. I równanie tanio¶ci z zwyk³ym partactwem nie zawsze musi oznaczaæ prawdê.

Data: 2017-02-02 09:06:57
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-31 o 09:57, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 18:40, Lewis pisze:

Dzi¶ w³a¶nie mia³em takiego szpeca. Saab 9-3II 175KM seria. Ale ju¿
za³o¿ony gaz z tzw zapasem pod soft... Wrzucamy wiêksze wtryski
benzywnowe i robimy ile turbo wydmucha rzek³ w³a¶ciciel... No super
tylko panowie gazownicy zrobili taki gnój pod mask±, ¿e trzeba by³o
najpierw naprawiæ co spierdolili... Kolektor powiercony bez
zdejmowania, wszêdzie nasypane opi³ków, wkrêtki wkrêcone jak popadnie,
ka¿da lu¼na i ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby kto¶ kijem w
wiadrze zamiesza³ i pierdoln± pod maskê...
No ale by³o tanio!!



No i powinien przy tej tanio¶ci pozostaæ. I równanie tanio¶ci z zwyk³ym
partactwem nie zawsze musi oznaczaæ prawdê.


A powiedz mi po co kto¶ kto robi co¶ naprawdê dobrze ma robiæ to w tej samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako argument stosuj± ale tam obok robi± taniej, gonie tam gdzie taniej.

Ja mam spokój i robiê swoje a oni i tak przyjad± z czasem z pochylon± g³ow±...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-02 11:27:56
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 09:06, Lewis pisze:




No i powinien przy tej tanio¶ci pozostaæ. I równanie tanio¶ci z zwyk³ym
partactwem nie zawsze musi oznaczaæ prawdê.


A powiedz mi po co kto¶ kto robi co¶ naprawdê dobrze ma robiæ to w tej samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako argument stosuj± ale tam obok robi± taniej, gonie tam gdzie taniej.

Ja mam spokój i robiê swoje a oni i tak przyjad± z czasem z pochylon± g³ow±...


Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki po s±siedzku", przecie to nie tak funkcjonuje.  Czemu "Olej Kujawski" jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo reklama kosztuje, w rzeczywisto¶ci ten olej poza cen± nie ró¿ni siê niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pó³ tañszego.

Data: 2017-02-02 19:49:54
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 11:27, Trybun pisze:
W dniu 2017-02-02 o 09:06, Lewis pisze:




No i powinien przy tej tanio¶ci pozostaæ. I równanie tanio¶ci z zwyk³ym
partactwem nie zawsze musi oznaczaæ prawdê.


A powiedz mi po co kto¶ kto robi co¶ naprawdê dobrze ma robiæ to w tej
samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako
argument stosuj± ale tam obok robi± taniej, gonie tam gdzie taniej.

Ja mam spokój i robiê swoje a oni i tak przyjad± z czasem z pochylon±
g³ow±...


Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
po s±siedzku", przecie to nie tak funkcjonuje.  Czemu "Olej Kujawski"
jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
reklama kosztuje, w rzeczywisto¶ci ten olej poza cen± nie ró¿ni siê
niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pó³ tañszego.


W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej bierze siê za wszystko i niczego nie zrobi jak nale¿y - a bierze siê za wszystko bo ma ma³o roboty i zdech³by z g³odu.

Kto¶ kto jest w czym¶ dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu. Nie musi wtedy dbaæ o ¿adn± reklamê, ludzie sami go reklamuj±.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-02 19:40:40
Autor: Budzik
LPG szarpie na ciep³ym
U¿ytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
po s±siedzku", przecie to nie tak funkcjonuje.  Czemu "Olej Kujawski"
jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
reklama kosztuje, w rzeczywisto¶ci ten olej poza cen± nie ró¿ni siê
niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pó³ tañszego.


W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej bierze siê za wszystko i niczego nie zrobi jak nale¿y - a bierze siê za wszystko bo ma ma³o roboty i zdech³by z g³odu.

Kto¶ kto jest w czym¶ dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu. Nie musi wtedy dbaæ o ¿adn± reklamê, ludzie sami go reklamuj±.

Moje do¶wiadczenie z gazownikami s± nastepuj±ce:
- Poznañ PitecPower - jeden z najdrozszych, bardzo polecany: po zamontowaniu  po niewielkim przebiegu zlecia³ ca³y p³yn z instalacji - okaza³o sie, ze gdzies za mocno obejme skrecili, dobrze ze kobieta nie zagotowa³a silnika, bo by³a blisko...
- potem okaza³o siê, ze naderwa³o siê jedno z mocowañ wezyka ktory idzie do wtryskiwacza. Mechanik stwierdiz³, ze zamontowali za blisko silnika przez co drgajacy silnik uderza³ w te czesc.
- prawie zawsze po prze³±czeniu auta na gaz trzeba mocniej przegazowaæ, bo inaczej siê krztusi. Niby nic wielkiego ale mnie takie sprawy denerwuj±.
- oczyw¶cie instalacja na stagu300.
Koszt 2500 (dwa lata temu)


Druga instalacja we Fiacie Doblo w warsztacie ktory poleci³ mi kolega s³owami: tylko siê nie przestrasz ba³aganu bo oni tam maja w garazu chyba sk³adowisko z³omu. I rzeczywi¶cie tak to wygl±da³o. Ale zawierzy³em koledze. I nie za³uje.
- deinstalacja ca³ej instalacji i zbiorników CNG
- instalacja zrobiona wzorowo, zadnych problemów po instalacji
- zadnych problemów po prze³±czeniu na gaz jak powyzej, - instalacja na qboxie, ponoc tez z lepszymi wtryskiwaczami niz takie najbardziej standardowe.
Cena 2550.


Reasumujac - teraz juz zawsze bede jezdzi³ do tego garazowego - widac ze pierwsze wrazenie nie jest tak wazne jak to ze w tym pierwszym robi± pracownicy a w tym drugim szef wszystkiego dogl±da.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Wolno¶æ to tylko jeszcze jedno s³owo dla tych,
którzy nie maj± ju¿ nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-02-03 18:25:23
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 19:49, Lewis pisze:



Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
po s±siedzku", przecie to nie tak funkcjonuje.  Czemu "Olej Kujawski"
jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
reklama kosztuje, w rzeczywisto¶ci ten olej poza cen± nie ró¿ni siê
niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pó³ tañszego.


W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej bierze siê za wszystko i niczego nie zrobi jak nale¿y - a bierze siê za wszystko bo ma ma³o roboty i zdech³by z g³odu.

Kto¶ kto jest w czym¶ dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu. Nie musi wtedy dbaæ o ¿adn± reklamê, ludzie sami go reklamuj±.


Nie prawda, to tylko zaklinanie rzeczywisto¶ci ¿e jak dobrze to musi byæ drogo. By³em niedawno z zapieczona ¶wiec± ¿arow± w serwisie Boscha. Nie powiedzieli konkretnie ale zastrzegli ¿e cena us³ugi mo¿e wynie¶æ i 8000z³. Zajrza³em do konkurencji  - niewielki warsztat, tu tak¿e nie podano konkretnych kosztów ale dosta³em zapewnienie ¿e gdyby co¶ nie posz³o i potrzebny by³ demonta¿ g³owicy to cena nie przekroczy 3tysiaków.

Data: 2017-02-04 08:07:43
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-03 o 18:25, Trybun pisze:
W dniu 2017-02-02 o 19:49, Lewis pisze:



Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
po s±siedzku", przecie to nie tak funkcjonuje.  Czemu "Olej Kujawski"
jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
reklama kosztuje, w rzeczywisto¶ci ten olej poza cen± nie ró¿ni siê
niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pó³ tañszego.


W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej
bierze siê za wszystko i niczego nie zrobi jak nale¿y - a bierze siê
za wszystko bo ma ma³o roboty i zdech³by z g³odu.

Kto¶ kto jest w czym¶ dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma
czasu. Nie musi wtedy dbaæ o ¿adn± reklamê, ludzie sami go reklamuj±.


Nie prawda, to tylko zaklinanie rzeczywisto¶ci ¿e jak dobrze to musi byæ
drogo. By³em niedawno z zapieczona ¶wiec± ¿arow± w serwisie Boscha. Nie
powiedzieli konkretnie ale zastrzegli ¿e cena us³ugi mo¿e wynie¶æ i
8000z³. Zajrza³em do konkurencji  - niewielki warsztat, tu tak¿e nie
podano konkretnych kosztów ale dosta³em zapewnienie ¿e gdyby co¶ nie
posz³o i potrzebny by³ demonta¿ g³owicy to cena nie przekroczy 3tysiaków.


Ok 8 kz³ to przesada ale jakby siê okaza³o ¿e poza zdjeciem g³owicy s± jeszcze problemy np z wyjêciem wtrysków to nie wiem czy taka przesada.

Owszem to ¿e jest drogo nie jest wyznacznikiem, ¿e jest dobrze ale tanio nie bêdzie dobrze na pewno. Jeszcze raz podkre¶lê kto¶ kto robi dobrze nie bêdzie robi³ tanio bo to nie ma dla niego najmniejszego sensu. Kto¶ kto nie ma roboty bêdzie przyci±gaæ cenami, a skoro nie ma roboty to znaczy ¿e co¶ z jego us³ugami jest nie do koñca OK.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-04 12:00:18
Autor: Budzik
LPG szarpie na ciep³ym
U¿ytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

Nie prawda, to tylko zaklinanie rzeczywisto¶ci ¿e jak dobrze to musi
byæ drogo. By³em niedawno z zapieczona ¶wiec± ¿arow± w serwisie
Boscha. Nie powiedzieli konkretnie ale zastrzegli ¿e cena us³ugi mo¿e
wynie¶æ i 8000z³. Zajrza³em do konkurencji  - niewielki warsztat, tu
tak¿e nie podano konkretnych kosztów ale dosta³em zapewnienie ¿e
gdyby co¶ nie posz³o i potrzebny by³ demonta¿ g³owicy to cena nie
przekroczy 3tysiaków.

Ok 8 kz³ to przesada ale jakby siê okaza³o ¿e poza zdjeciem g³owicy s±
jeszcze problemy np z wyjêciem wtrysków to nie wiem czy taka przesada.

To nadal by³aby przesada.
I mowie to z pozycji uzytkownika najdrozszego warsztatu nieautoryzowanego w miescie :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
W±troba by³a ca³y dzieñ ¶ledziona

Data: 2017-02-04 13:31:39
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-04 o 13:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

Nie prawda, to tylko zaklinanie rzeczywisto¶ci ¿e jak dobrze to musi
byæ drogo. By³em niedawno z zapieczona ¶wiec± ¿arow± w serwisie
Boscha. Nie powiedzieli konkretnie ale zastrzegli ¿e cena us³ugi mo¿e
wynie¶æ i 8000z³. Zajrza³em do konkurencji  - niewielki warsztat, tu
tak¿e nie podano konkretnych kosztów ale dosta³em zapewnienie ¿e
gdyby co¶ nie posz³o i potrzebny by³ demonta¿ g³owicy to cena nie
przekroczy 3tysiaków.


Ok 8 kz³ to przesada ale jakby siê okaza³o ¿e poza zdjeciem g³owicy s±
jeszcze problemy np z wyjêciem wtrysków to nie wiem czy taka przesada.

To nadal by³aby przesada.
I mowie to z pozycji uzytkownika najdrozszego warsztatu nieautoryzowanego w
miescie :)


jak siê oka¿e ¿e trzeba ze 2 wymieniæ to mo¿e ni byæ taka przesada ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-04 15:41:45
Autor: Budzik
LPG szarpie na ciep³ym
U¿ytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

Ok 8 kz³ to przesada ale jakby siê okaza³o ¿e poza zdjeciem g³owicy
s± jeszcze problemy np z wyjêciem wtrysków to nie wiem czy taka
przesada.

To nadal by³aby przesada.
I mowie to z pozycji uzytkownika najdrozszego warsztatu
nieautoryzowanego w miescie :)


jak siê oka¿e ¿e trzeba ze 2 wymieniæ to mo¿e ni byæ taka przesada ;)

8kpln?
To zazdroszcze ci klinetów p³ac±cych takie stawki...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Je¿eli wydaje siê, ¿e wszystko dzia³a dobrze,
to znaczy, ¿e co¶ przeoczy³e¶."  Ed Murphy

Data: 2017-01-25 23:14:18
Autor: przemek.jedrzejczak
LPG szarpie na ciep³ym
-- JAK NAJTANIEJ. Kij w to, ¿e to nie  bêdzie dzia³aæ ale musi byæ tanio bo gaz jest przecie¿ po to ¿eby by³o tanio no nie? No kurwa w³a¶nie nie, gaz zak³adamy u fachowca czêsto 2x dro¿eszgo ni¿ panowie kilka km dalej, wówczas to je¼dzi.

ale narod wlasnie w to wierzy wiec kopanie sie z koniem nie ma sensu ... miliony much nie moga sie mylic :-)

P.

Data: 2017-01-31 09:57:05
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-25 o 18:36, Lewis pisze:

Tak, w³a¶nie BRC. Wiesz, s± ró¿ne priorytety w kwestii najgorsza,
najlepsza. Dla mnie liczy³a siê przede wszystkim cena, i tak± za³o¿y³em.
By³y w ofercie jeszcze tañsze, facet od instalacji szczerze ich nie
poleca³. I heniek nie heniek, wa¿ne aby by³o tanio i ekonomicznie. Nikt
nie zagwarantuje ¿e droga automatycznie prze³o¿y siê na ekonomiczno¶æ. A
chyba w³a¶nie po to siê zak³ada gaz, aby by³o taniej.. W starej Vectrze
mia³em tak± instalacjê za 1200z³, przez 12 lat u¿ytkowania mia³a tylko
raz butlê wymienion± na now±, a pozosta³e elementy nie ruszone nawet
palcem.


W jakich¶ wolnoss±cych dupowozach jako¶ to siê sprawdza³o. Mnie osobi¶cie na wymioty zbiera jak przyje¿d¿a Pan benz± z turbo, najpierw chce program a pó¼niej zak³ada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, ¿e to nie bêdzie dzia³aæ ale musi byæ tanio bo gaz jest przecie¿ po to ¿eby by³o tanio no nie? No kurwa w³a¶nie nie, gaz zak³adamy u fachowca czêsto 2x dro¿eszgo ni¿ panowie kilka km dalej, wówczas to je¼dzi.
Przez takich jak najtaniej powsta³ mit ¿e gaz psuje silniki, non stop s± jakie¶ problemy itd...




W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zak³ada gazu aby poprawiaæ efektywno¶æ osi±gów silnika, chodzi przewa¿nie o prozaiczn± sprawê - o oszczêdno¶ci w u¿ytkowaniu. Jak widzê Dacia wstawia fabrycznie instalacjê któr± wycenia nieomal na 10000z³, a taka instalacje prywatnie mo¿na za³o¿yæ ju¿ za oko³o 3000z³. Wk³adaj±c instalacjê za oko³o 1/3 warto¶ci pojazdu ca³a inwestycja mo¿e siê nie zwróciæ do koñca u¿ytkowania pojazdu. I czy tanio¶æ instalacji z automatu oznacza problemy. Z racji tego ¿e w ostatnich czasach sporo je¼dzi³em autami wyposa¿onymi w tanie instalacje gazowe - ¶miem w±tpiæ.

Data: 2017-02-02 09:10:29
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-31 o 09:57, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 18:36, Lewis pisze:

Tak, w³a¶nie BRC. Wiesz, s± ró¿ne priorytety w kwestii najgorsza,
najlepsza. Dla mnie liczy³a siê przede wszystkim cena, i tak± za³o¿y³em.
By³y w ofercie jeszcze tañsze, facet od instalacji szczerze ich nie
poleca³. I heniek nie heniek, wa¿ne aby by³o tanio i ekonomicznie. Nikt
nie zagwarantuje ¿e droga automatycznie prze³o¿y siê na ekonomiczno¶æ. A
chyba w³a¶nie po to siê zak³ada gaz, aby by³o taniej.. W starej Vectrze
mia³em tak± instalacjê za 1200z³, przez 12 lat u¿ytkowania mia³a tylko
raz butlê wymienion± na now±, a pozosta³e elementy nie ruszone nawet
palcem.


W jakich¶ wolnoss±cych dupowozach jako¶ to siê sprawdza³o. Mnie
osobi¶cie na wymioty zbiera jak przyje¿d¿a Pan benz± z turbo, najpierw
chce program a pó¼niej zak³ada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, ¿e to
nie bêdzie dzia³aæ ale musi byæ tanio bo gaz jest przecie¿ po to ¿eby
by³o tanio no nie? No kurwa w³a¶nie nie, gaz zak³adamy u fachowca
czêsto 2x dro¿eszgo ni¿ panowie kilka km dalej, wówczas to je¼dzi.
Przez takich jak najtaniej powsta³ mit ¿e gaz psuje silniki, non stop
s± jakie¶ problemy itd...




W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zak³ada gazu aby
poprawiaæ efektywno¶æ osi±gów silnika, chodzi przewa¿nie o prozaiczn±
sprawê - o oszczêdno¶ci w u¿ytkowaniu. Jak widzê Dacia wstawia
fabrycznie instalacjê któr± wycenia nieomal na 10000z³, a taka
instalacje prywatnie mo¿na za³o¿yæ ju¿ za oko³o 3000z³. Wk³adaj±c
instalacjê za oko³o 1/3 warto¶ci pojazdu ca³a inwestycja mo¿e siê nie
zwróciæ do koñca u¿ytkowania pojazdu. I czy tanio¶æ instalacji z
automatu oznacza problemy. Z racji tego ¿e w ostatnich czasach sporo
je¼dzi³em autami wyposa¿onymi w tanie instalacje gazowe - ¶miem w±tpiæ.


Rozgraniczmy jedno, do wolnossaka który ma ze 120KM mo¿na za³o¿yæ bardzo dobr± instalacjê za 2500-2700z³ i zrobiæ to naprawdê solidnie i starannie. Do 4cyl turbo które ma 250KM nie zrobisz tego dobrze w tej kwocie.

Jak kto¶ zak³ada instalacjê i pozbywa siê wozu zanim minie 40-50kkm jest szansa ¿e dojedzie ten okres bez wiêkszej awarii. Nastêpny w³a¶ciciel pewnie bêdzie robi³ remont silnika bo siê gniazdo w g³owicy upali³o, zawór urwa³ i wbi³ w t³ok etc...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-02 11:28:21
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 09:10, Lewis pisze:




W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zak³ada gazu aby
poprawiaæ efektywno¶æ osi±gów silnika, chodzi przewa¿nie o prozaiczn±
sprawê - o oszczêdno¶ci w u¿ytkowaniu. Jak widzê Dacia wstawia
fabrycznie instalacjê któr± wycenia nieomal na 10000z³, a taka
instalacje prywatnie mo¿na za³o¿yæ ju¿ za oko³o 3000z³. Wk³adaj±c
instalacjê za oko³o 1/3 warto¶ci pojazdu ca³a inwestycja mo¿e siê nie
zwróciæ do koñca u¿ytkowania pojazdu. I czy tanio¶æ instalacji z
automatu oznacza problemy. Z racji tego ¿e w ostatnich czasach sporo
je¼dzi³em autami wyposa¿onymi w tanie instalacje gazowe - ¶miem w±tpiæ.


Rozgraniczmy jedno, do wolnossaka który ma ze 120KM mo¿na za³o¿yæ bardzo dobr± instalacjê za 2500-2700z³ i zrobiæ to naprawdê solidnie i starannie. Do 4cyl turbo które ma 250KM nie zrobisz tego dobrze w tej kwocie.

Jak kto¶ zak³ada instalacjê i pozbywa siê wozu zanim minie 40-50kkm jest szansa ¿e dojedzie ten okres bez wiêkszej awarii. Nastêpny w³a¶ciciel pewnie bêdzie robi³ remont silnika bo siê gniazdo w g³owicy upali³o, zawór urwa³ i wbi³ w t³ok etc...


Oj, tu nie bêdê polemizowa³. Na gazie znam siê tylko w kontek¶cie u¿ytku w³asnego. By³y to tylko auta wolnoss±ce i o ma³ej mocy. A tu tanie instalacje gazowe ( w Polonez, Sierra, Passat i ostatnio Vectra i Rezzo) sprawdza³y/± siê bardzo dobrze.

Data: 2017-01-26 20:22:03
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Wed, 25 Jan 2017 18:22:53 +0100, Trybun napisa³(a):

W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:

Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zak³ada³em gaz co¶ ko³o roku
temu. I odbywa³o siê to ¶ci¶le wg programu komputera. Czyli monta¿
instalacji, pod³±czenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniej±cego w laptopie programu.
Zupe³nie niedawno by³em na przegl±dzie, bo od jakiego¶ czasu wiêcej
pali³ - ca³y przegl±d to wyci±gniêcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obs³ugi konkretnego auta.

Nie wiem czy to by³a fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszed³
na jak±¶ ³atwiznê, ale z tego co widzê to jego zak³ad cieszy siê sporym
powodzeniem w¶ród klientów.

instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza mo¿liwa opcja nie pozwalaj±ca na ¿adne modyfikacje. Ale dla heñków gazowników idealna bo nie trzeba mieæ ¿adnego pojêcia o robocie. Klik i jazda :)


Tak, w³a¶nie BRC.

Tam próbuj± jak mog± zostawiæ jak najmniej pola do popisu monterowi
instalacji.
Ale to siê niestety tak do koñca nie udaje.

Monta¿ instalacji LPG to jednak powa¿na ingerencja w silnik i bez strojenia
tego siê nie obêdzie. A ¿eby jakkolwiek poprawnie to zrobiæ, to niestety
trzeba siê na tym chocia¿ trochê znaæ.

Data: 2017-01-31 09:58:13
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-26 o 20:22, Tomasz Pyra pisze:

Tak, w³a¶nie BRC.
Tam próbuj± jak mog± zostawiæ jak najmniej pola do popisu monterowi
instalacji.
Ale to siê niestety tak do koñca nie udaje.

Monta¿ instalacji LPG to jednak powa¿na ingerencja w silnik i bez strojenia
tego siê nie obêdzie. A ¿eby jakkolwiek poprawnie to zrobiæ, to niestety
trzeba siê na tym chocia¿ trochê znaæ.


Czy¿by¶ chcia³ powiedzieæ ¿e zrobi³em b³±d zak³adaj±c instalacjê BRC? Co móg³bym osi±gn±æ wiêcej instaluj±c co¶, dajmy na to dwukrotnie dro¿szego do silnika 1.6 MPI 107KM?

Data: 2017-02-02 09:11:49
Autor: Lewis
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-01-31 o 09:58, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-26 o 20:22, Tomasz Pyra pisze:

Tak, w³a¶nie BRC.
Tam próbuj± jak mog± zostawiæ jak najmniej pola do popisu monterowi
instalacji.
Ale to siê niestety tak do koñca nie udaje.

Monta¿ instalacji LPG to jednak powa¿na ingerencja w silnik i bez
strojenia
tego siê nie obêdzie. A ¿eby jakkolwiek poprawnie to zrobiæ, to niestety
trzeba siê na tym chocia¿ trochê znaæ.


Czy¿by¶ chcia³ powiedzieæ ¿e zrobi³em b³±d zak³adaj±c instalacjê BRC? Co
móg³bym osi±gn±æ wiêcej instaluj±c co¶, dajmy na to dwukrotnie dro¿szego
do silnika 1.6 MPI 107KM?


BRC jest spoko jak wszystko masz w pe³ni sprawne a samochód to jakie¶ proste toczyd³o. Jak pojawiaj± siê najmniejsze niedomagania robi problemy i nie pozwala na nic.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-02-02 11:28:45
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 09:11, Lewis pisze:


Czy¿by¶ chcia³ powiedzieæ ¿e zrobi³em b³±d zak³adaj±c instalacjê BRC? Co
móg³bym osi±gn±æ wiêcej instaluj±c co¶, dajmy na to dwukrotnie dro¿szego
do silnika 1.6 MPI 107KM?


BRC jest spoko jak wszystko masz w pe³ni sprawne a samochód to jakie¶ proste toczyd³o. Jak pojawiaj± siê najmniejsze niedomagania robi problemy i nie pozwala na nic.


A wiêc tylko potencjalna mo¿liwo¶æ remontu/modyfikacji innego zasilania jest plusem?

Data: 2017-02-02 19:34:12
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 31 Jan 2017 09:58:13 +0100, Trybun napisa³(a):

Monta¿ instalacji LPG to jednak powa¿na ingerencja w silnik i bez strojenia
tego siê nie obêdzie. A ¿eby jakkolwiek poprawnie to zrobiæ, to niestety
trzeba siê na tym chocia¿ trochê znaæ.


Czy¿by¶ chcia³ powiedzieæ ¿e zrobi³em b³±d zak³adaj±c instalacjê BRC?

B³±d to pewnie nie - im mniej ma do powiedzenia gazownik, tym lepiej :)


Co móg³bym osi±gn±æ wiêcej instaluj±c co¶, dajmy na to dwukrotnie dro¿szego do silnika 1.6 MPI 107KM?

Trudno powiedzieæ co osi±gn±³e¶ obecnie.
Jaka jest jako¶æ tego wszystkiego i jak to tam dzia³a.

Czasami ogl±dam jak±¶ instalacjê gazow± i z moich obserwacji wynika ¿e te
dziel± siê na ogarniête w³asnorêcznie przez w³a¶cicieli i pozosta³e które
s± tragiczne :)

Data: 2017-02-03 18:28:35
Autor: Trybun
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 2017-02-02 o 19:34, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 31 Jan 2017 09:58:13 +0100, Trybun napisa³(a):

Monta¿ instalacji LPG to jednak powa¿na ingerencja w silnik i bez strojenia
tego siê nie obêdzie. A ¿eby jakkolwiek poprawnie to zrobiæ, to niestety
trzeba siê na tym chocia¿ trochê znaæ.

Czy¿by¶ chcia³ powiedzieæ ¿e zrobi³em b³±d zak³adaj±c instalacjê BRC?
B³±d to pewnie nie - im mniej ma do powiedzenia gazownik, tym lepiej :)

Te¿ wychodzê z takiego za³o¿enia. Mechanicy s± ró¿ni, i im maj± mniejsz± mo¿liwo¶æ ingerencji w okre¶lone przez producenta schematy, tym lepiej..



Co
móg³bym osi±gn±æ wiêcej instaluj±c co¶, dajmy na to dwukrotnie dro¿szego
do silnika 1.6 MPI 107KM?
Trudno powiedzieæ co osi±gn±³e¶ obecnie.
Jaka jest jako¶æ tego wszystkiego i jak to tam dzia³a.

Czasami ogl±dam jak±¶ instalacjê gazow± i z moich obserwacji wynika ¿e te
dziel± siê na ogarniête w³asnorêcznie przez w³a¶cicieli i pozosta³e które
s± tragiczne :)


Je¿eli ju¿ pali wiêcej ni¿ na benzynie to jest to praktycznie niezauwa¿alne. Tak¿e wydaje siê ¿e nie straci³ na mocy. Nie znaczy to oczywi¶cie ¿e tak wygl±da stan faktyczny, bo tym autem je¿d¿ê g³ównie po bezdro¿ach i tym samym trudno co¶ precyzyjnie wyliczyæ.  Instalacja nie usunê³a poszarpywania, ale to ju¿ nie wina jazdy na gazie, podsumowuj±c - osi±gn±³em to co chcia³em, czyli k³opotów ¿adnych nie generuje a jazda znacz±co tañsza.

Data: 2017-01-24 19:54:57
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Pojed¼ do kumatego gazownika, ale naprawdê kumatego, który te¿ wie jak
dzia³a silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
wk³ada instalacje.
W moment Ci to ogarnie.

Dobra, by³em. Gaziarz odes³a³ do mechanika, bo stwierdzi³ ¿e komputer co prawda nie pokazuje ¿adnych b³êdów, obie sondy (przed i za) zwracaj± ruchomy sygna³ napiêcia ale obie korekty ("trimy" powiedzia³) stoj± na 0.0% niezale¿nie co by robiæ i nie jest w stanie ustaliæ czy listwa zalewa czy co robi i ¿ebym najpierw to rozwi±za³.

Do mechanika podjecha³em i siê umówi³em, ale marudzi³ ¿e jak jest napiêcie na sondach i siê rusza, to dzia³aj±, a korekty komputer ma tylko najwy¿ej mo¿e ich nie zwracaæ na OBD "bo tak jest ustawione". I ¿ebym poszed³ z tym do gazownika :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-24 19:57:00
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
A swoj± drog±, jakby obie/wszystkie sondy pad³y, to na benzynie objawia³o by siê to np. nierówn± prac± czy niekoniecznie?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-24 23:23:17
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:57:00 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

A swoj± drog±, jakby obie/wszystkie sondy pad³y, to na benzynie objawia³o by siê to np. nierówn± prac± czy niekoniecznie?

Sondy w sprawnym silniku generalnie nie s± potrzebne do niczego poza
ekologi±/ekonomi±. Silnik bêdzie chodzi³ równie dobrze bez nich, natomiast
b³±d ten zostanie wykryty, zapali lampkê "check engine" i bedzie do
odczytania przez OBD2.

Data: 2017-01-24 23:28:13
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:54:57 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

Pojed¼ do kumatego gazownika, ale naprawdê kumatego, który te¿ wie jak
dzia³a silnik spalinowy i jego sterownie a nie gaziarza który tylko
wk³ada instalacje.
W moment Ci to ogarnie.

Dobra, by³em. Gaziarz odes³a³ do mechanika, bo stwierdzi³ ¿e komputer co prawda nie pokazuje ¿adnych b³êdów, obie sondy (przed i za) zwracaj± ruchomy sygna³ napiêcia ale obie korekty ("trimy" powiedzia³) stoj± na 0.0% niezale¿nie co by robiæ i nie jest w stanie ustaliæ czy listwa zalewa czy co robi i ¿ebym najpierw to rozwi±za³.

Je¶li sondy siê ruszaj± sinusoidalnie, to znaczy ¿e komputer dzia³a
poprawnie w pêtli zamkniêtej i "trimy" s± takie jak maj± byæ.
Czy on wie ¿e LTFT i STFT to s± dwa ró¿ne parametry? Oba wskazywa³y 0.0?

Je¶li tak, to prawie na pewno odczytywa³ je w niew³a¶ciwy sposób.

Odczytywa³ je za pomoc± komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?
Czê¶æ sterowników gazu IV gen maj± po³±czenie z instalacj± OBD2 samochodu i
za jej pomoc± mo¿na teoretycznie czytaæ ró¿ne rzeczy, ale tak z
do¶wiadczenia wychodzi mi ¿e to prawie nigdy nie dzia³a ;)


Do mechanika podjecha³em i siê umówi³em, ale marudzi³ ¿e jak jest napiêcie na sondach i siê rusza, to dzia³aj±, a korekty komputer ma tylko najwy¿ej mo¿e ich nie zwracaæ na OBD "bo tak jest ustawione".

No to siê trzeba dowiedzieæ np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
ELM327 daje siê odczytaæ STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiej¶
magii.

Cze¶æ sterowników gazu maj±cych po³±czenie OBD2 mo¿e resetowaæ cyklicznie
komputer po to w³a¶nie ¿eby LTFT by³o ca³y czas 0% (np. w trybie
autokalibracji ¿eby siê orientowaæ na podstawie STFT).


I ¿ebym poszed³ z tym do gazownika :-)

No tak to niestety wygl±da.
Ma³o kto rozumie jak dzia³aj± wspó³czesne silniki, natomiast nie
przeszkadza im to ani byæ "mechanikiem" ani "gazownikiem".

Data: 2017-01-25 00:07:26
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Je¶li sondy siê ruszaj± sinusoidalnie, to znaczy ¿e komputer dzia³a
poprawnie w pêtli zamkniêtej i "trimy" s± takie jak maj± byæ.
Czy on wie ¿e LTFT i STFT to s± dwa ró¿ne parametry? Oba wskazywa³y 0.0?

Je¶li tak, to prawie na pewno odczytywa³ je w niew³a¶ciwy sposób.

Odczytywa³ je za pomoc± komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?

Za pomoc± OBD2 pod kierownic±, obie warto¶ci widnia³y u niego 0.0%

No to siê trzeba dowiedzieæ np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
ELM327 daje siê odczytaæ STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiej¶
magii.

Gazownik zobaczy³ u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedzia³ ¿ebym tego nie pod³±cza³, bo "psuje to mapê" i "uwalê komputer". Ja go zrozumia³em, ¿e ma na my¶li fizyczne popsucie wtyczki przez pod³±czanie marnej jako¶ci interfejsu i zrobienie np. spiêcia - dobrze go zinterpretowa³em?

I
¿ebym poszed³ z tym do gazownika :-)
No tak to niestety wygl±da.
Ma³o kto rozumie jak dzia³aj± wspó³czesne silniki, natomiast nie
przeszkadza im to ani byæ "mechanikiem" ani "gazownikiem".

Poczekam jak to bêdzie wygl±daæ u mechanika i wtedy napiszê.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-25 00:41:41
Autor: Tomasz Pyra
LPG szarpie na ciep³ym
Dnia Wed, 25 Jan 2017 00:07:26 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

Je¶li sondy siê ruszaj± sinusoidalnie, to znaczy ¿e komputer dzia³a
poprawnie w pêtli zamkniêtej i "trimy" s± takie jak maj± byæ.
Czy on wie ¿e LTFT i STFT to s± dwa ró¿ne parametry? Oba wskazywa³y 0.0?

Je¶li tak, to prawie na pewno odczytywa³ je w niew³a¶ciwy sposób.

Odczytywa³ je za pomoc± komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?

Za pomoc± OBD2 pod kierownic±, obie warto¶ci widnia³y u niego 0.0%

Popytaj na forum marki - teoretycznie mo¿e byæ tak ¿e te warto¶ci w Twoim
aucie odczytuje siê jako¶ inaczej.
Z moich skromnych praktycznych zabaw w ró¿nych autach, wynika ¿e wszêdzie
póki co by³o je widaæ, a jedyna ró¿nica by³a taka ¿e raz prawdziwa korekcja
to by³o STFT+LTFT, a w innych autach w STFT by³ ju¿ wynik dodawania.
No ale wszystkich aut ¶wiata nie widzia³em.

Ja u¿ywam ELM327 na bluetooth i apki Torque (ja mam kupione pro, ale pewnie
darmowe te¿ da radê) i wszêdzie gdzie uda³o siê nawi±zaæ po³±czenie by³o
widaæ te parametry.

STFT i LTFT s± w standarowym, podstawowym bloku pomiarowym OBD2, no ale
gwarancji nie ma ¿e wszyscy producenci je tam umieszczaj±.
Jest te¿ taka opcja ¿e komputer gazowy jest pod³±czony do OBD2 i robi co
chwilê reset tych parametrów (ale moim zdaniem STFT by³oby jednak widaæ).

Swoj± drog± - co to za auto i jaki silnik?



No to siê trzeba dowiedzieæ np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
ELM327 daje siê odczytaæ STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiej¶
magii.

Gazownik zobaczy³ u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedzia³ ¿ebym tego nie pod³±cza³, bo "psuje to mapê" i "uwalê komputer". Ja go zrozumia³em, ¿e ma na my¶li fizyczne popsucie wtyczki przez pod³±czanie marnej jako¶ci interfejsu i zrobienie np. spiêcia - dobrze go zinterpretowa³em?

Co on mia³ na my¶li to musisz jego zapytaæ.
O tym ¿e od tych wynalazków poza "psuciem map", to kury siê nie nios±, a
krowy bêd± dawaæ skwa¶nia³e mleko nie wspomina³?

Ja siê jeszcze nie spotka³em ¿eby ELM327 co¶ komu¶ popsu³ - ¿eby nie
dzia³a³ to widzia³em, ale ¿eby co¶ trwale uszkodzi³ to siê nie spotka³em.
Internet jako¶ te¿ jako nie huczy od takich opowie¶ci :)

Data: 2017-01-25 19:56:20
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Swoj± drog± - co to za auto i jaki silnik?

Octavia I 2006 1.8T.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-26 16:14:39
Autor: Shrek
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 25.01.2017 o 00:07, Mateusz Bogusz pisze:

Za pomoc± OBD2 pod kierownic±, obie warto¶ci widnia³y u niego 0.0%

Zapewne ¼le odczyta³ - szanse, ¿e d³ugoterminowa bêdzie 0,0 to jakby¶ podrzuci³ monetê i stanê³a na kancie. Szanse, ¿e obie bêd± 0,0 to jakby zacze³a lewitowaæ, a ¿e bêd± 0,0 i sta³y, to jakby zaczê³a wykonywaæ akrobacje;)


Gazownik zobaczy³ u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedzia³
¿ebym tego nie pod³±cza³, bo "psuje to mapê" i "uwalê komputer".

Zmieñ gazownika.

Shrek

Data: 2017-02-22 19:59:42
Autor: Mateusz Bogusz
LPG szarpie na ciep³ym
Zapewne ¼le odczyta³ - szanse, ¿e d³ugoterminowa bêdzie 0,0 to jakby¶
podrzuci³ monetê i stanê³a na kancie. Szanse, ¿e obie bêd± 0,0 to jakby
zacze³a lewitowaæ, a ¿e bêd± 0,0 i sta³y, to jakby zaczê³a wykonywaæ
akrobacje;)

No i informuje jak wysz³o. Mechanik (nie gazownik) pod³±czy³ swój komputer do OBDII i u niego by³o widaæ, ¿e obie korekty pracuj±. Dodatkowo sczyta³ ¿e "w cholerê" b³êdów wypadania zap³onów na 1 i 2 cylindrze. Dopyta³ siê czy tak jest zaraz po uruchomieniu, czy tylko na rozgrzanym. Powiedzia³em ¿e tylko na rozgrzanym na gazie to siê objawia. Poleci³ wymianê obu cewek, wymieni³em i chodzi jak ta lala :-) Jak znowu zacznie, to pewnie wymieniê do kompletu pozosta³e dwie.

Ja mam jedno tylko pytanie. Skoro sypa³o b³êdami o wypadaniu zap³onów i na kompie to sczyta³, to dlaczego nie za¶wieci³ siê chocia¿ check engine?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-02-22 20:29:09
Autor: Shrek
LPG szarpie na ciep³ym
W dniu 22.02.2017 o 19:59, Mateusz Bogusz pisze:

Ja mam jedno tylko pytanie. Skoro sypa³o b³êdami o wypadaniu zap³onów i
na kompie to sczyta³, to dlaczego nie za¶wieci³ siê chocia¿ check engine?

Mo¿e ile¶ tam wypadania toleruje - ¿e niby losowo ma co¶ prawo wypadaæ od czasu do czasu.

Shrek

LPG szarpie na ciep³ym

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona