LPG zapach spalin

Data: 2019-02-21 09:38:31
Autor: miumiu
LPG zapach spalin
Czemu spaliny LPG w ogole smierdza? Teoretycznie propan-butan spala sie czysto do
wody i dwutlenku wegla, ktore nie maja zadnego zapachu. Resztki sa dopalane
w katalizatorze, jesli w ogole cokolwiek pozostaje ze spalania tak prostych
weglowodorow. Tlenki azotu powstajace w komorze spalania z azotu
atmosferycznego tez maja inny zapach (taki jak po otwarciu butelki ze
stezonym kwasem azotowym).

Wiec skad ten zapach spalin LPG?

Pzdr

Data: 2019-02-21 10:36:52
Autor: tck
LPG zapach spalin
W dniu 21.02.2019 o 09:38, miumiu pisze:
[...]

LPG jest sztucznie nawaniany i te dodatki wcale nie muszą się całkowicie spalać

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-21 13:31:24
Autor: Zenek Kapelinder
LPG zapach spalin
Jest sztucznie nawaniany ale to zapach gazu jaki dochodzi do kuchenki. W kuchence nawet jak jest chujowo plomien ustawiony to spaliny nie smierdza ani nawaniaczem ani spalonym olejem. Pomysl, to nie boli, zanim cos napiszesz.

Data: 2019-02-22 10:24:27
Autor: tck
LPG zapach spalin
[...]

prócz sprawności samego spalania znacząco inne są ilości gazu spalane w jednostce czasu, butla 11kg wystarcza na miesiące palenia w kuchence

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-02-22 13:01:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG zapach spalin
Hello tck,

Friday, February 22, 2019, 10:24:27 AM, you wrote:

[...]

Jak mieszkasz sam i używasz gazu tylko do zagrzania wody na herbatę do
kolacji :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-02-22 04:09:25
Autor: Kris
LPG zapach spalin
W dniu piątek, 22 lutego 2019 13:01:11 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Jak mieszkasz sam i używasz gazu tylko do zagrzania wody na herbatę do
kolacji :P
Dla 3 osobowej rodziny gotującej normalne posiłki na gazie 11kg butla starcza na 1-1,5 miesiąca

Data: 2019-02-25 11:58:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG zapach spalin
Hello Kris,

Friday, February 22, 2019, 1:09:25 PM, you wrote:

[...]

Wiem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-02-22 13:02:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
LPG zapach spalin
[...]

Ni mogę odpowiedzieć Zenkowi bezpośrednio, bo nie widze jego postów.
Oczywiście, że śmierdzi strasznie, szczególnie zanim gaz się zapali a
pod koniec butli śmierdzi już ciągle.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-03-13 01:21:38
Autor: Tomasz Pyra
LPG zapach spalin
[...]

Dokładnie - i to zarówno propan-butan jak i metan z sieci.
Jak się pali pod kilkoma palnikami to czuć.
Moim zdaniem ten nawaniacz się do końca nie spala.

A w aucie jeszcze jak są katalizatory w miarę nowe to czuć mniej, jak już takie przechodzone, że trzeba drugą lambdę przez tulejkę wkręcić żeby się check nie palił - to już zaczyna śmierdzieć.
I to samo dotyczy LPG jak i benzyny - to na pewno każdy kojarzy charakterystyczny zapach spalin silnika benzynowego bez katalizatora. To jest jakaś frakcja aromatu dodawanego do benzyny.
Tyle że benzyna (przynajmniej dla mnie) ma zapach dużo przyjemniejszy niż cebula z LPG.

Swoją drogą ciekawą właściwość mają nawaniacze zarówno od LPG jak i benzyny - jakieś frakcje przenikają przez gumowe węże i też trochę je czuć tamtędy.

Zwłaszcza w rajdówce w której jest przewód paliwowy gumowy, poprowadzony wewnątrz kabiny. Po otwarciu drzwi po postoju bardzo wyraźnie czuć zapach benzyny - a bardzo dokładny detektor gazów palnych (który wykrywa najmniejsze ilości par benzyny) niczego nie wykrywa.
Czyli przez gumę przesiąka nie benzyna, a tylko jej zapach.

Podobnie LPG które zazwyczaj jest poprowadzone pod maską od reduktora sporej długości gumowymi wężykami - jak auto stoi w garażu to po otwarciu maski trochę czuć. A detektor niczego nie pokazuje.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-02-21 20:08:46
Autor: Poldek
LPG zapach spalin
W dniu 2019-02-21 o 09:38, miumiu pisze:
[...]

To teoretycznie lub w laboratorium. W realnym samochodzie zagazowanym w specjalistycznym warsztacie już nie jest tak pięknie.

Data: 2019-02-21 21:45:43
Autor: Mateusz Bogusz
LPG zapach spalin
Czemu spaliny LPG w ogole smierdza?

Czemu u jednego z komina kopci, a u drugiego nie?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-03-12 10:58:12
Autor: robot
LPG zapach spalin
Czemu spaliny LPG w ogole smierdza?

Czemu u jednego z komina kopci, a u drugiego nie?

Czemu jeden człowiek śmierdzi, a drugi nie?

Data: 2019-03-12 12:21:25
Autor: Lewis
LPG zapach spalin
[...]

Nie za kazdym. Z praktyki Ci powiem że 90% instalacji LPG w naszym kraju (i pewnie nie tylko) jest kompletnie nie wyregulowana. Autokalibracja na stanowisku, później autoadaptacja po OBD i nara. A się okazuje że to gówno nie robota...

Lewis

Data: 2019-03-12 12:41:14
Autor: J.F.
LPG zapach spalin
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q684np$fa9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale czy cos wiecej trzeba ?
Tam przeciez teraz ze dwa komputery, to powinny razem dobrze czuwac, zeby sklad byl prawidlowy.

A jakby nie byl, to przeciez lampka sie zaraz zapali ... wiec chyba tylko przy przyspieszaniu moze byc zly sklad ...

J.

Data: 2019-03-12 18:35:27
Autor: Lewis
LPG zapach spalin
W dniu 2019-03-12 o 12:41, J.F. pisze:
[...]

No właśnie nie działa. Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo silniki psuje... OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel. Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi świecić... Tak to wygląda...

Lewis

Data: 2019-03-12 19:53:41
Autor: Shrek
LPG zapach spalin
W dniu 12.03.2019 o 18:35, Lewis pisze:

No właśnie nie działa.

Generalnie działa - nie tak prosto to spieprzyć. No chyba że ktoś z chceckiem jeżdzi "bo na gazie tak ma".

Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo silniki psuje...

To nie LPG psuje silniki tylko jak ktoś uprawia druciarstwo przy LPG to takie samo druciarstwo odwala ogólnie przy utrzymaniu samochodu.

OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel.

Jak się zamyka korekta to wali check. Z chceckiem to jednak 90% gaźników nie jeździ, więc nie dramatyzuj.

Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi świecić... Tak to wygląda...

Bez przesady - żeby się check świecił to musi być konkretnie spieprzone - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie. Oczywiście lepiej by było gdyby gazownik to dobrze zrobił, ale to nie tak, że po autokalibracji auto pali zawory i capi mu z odwłoka gazem. No może na openloop może się coś dziać, ale tak po prawdzie, to ile czasu na OL można jechać - krótka rozgrzewka i WOT.

BTW - bardziej bym się obawiał tej rozgrzewki na benzynie z korektami zebranymi na LPG.

Shrek

Data: 2019-03-12 12:11:40
Autor: Bolko
LPG zapach spalin
W dniu wtorek, 12 marca 2019 19:53:40 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Bez przesady - żeby się check świecił to musi być konkretnie spieprzone - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie.

Mam mazdę W tamtym roku zaczął lać jeden z wtryskiwaczy.
Ale jakoś tak czasu nie było żeby zrobić.
I żadna kontrola się nie świeciła.
Tzn raz się zaświeciła ale zgasła.

Miesiąc temu w końcu wymieniłem wtryski u polecanego gaziarza.
Pojeździłem po Krakowie było OK.
W tamtym tygodniu pojechałem na autostrade.
I zaczeło się świecić   i nie chce zgasnąć :(

LPG zapach spalin