LPG zapach spalin

Data: 2019-03-12 12:21:25
Autor: Lewis
LPG zapach spalin
W dniu 2019-02-21 o 09:38, miumiu pisze:
Czemu spaliny LPG w ogole smierdza? Teoretycznie propan-butan spala sie
czysto do
wody i dwutlenku wegla, ktore nie maja zadnego zapachu. Resztki sa dopalane
w katalizatorze, jesli w ogole cokolwiek pozostaje ze spalania tak prostych
weglowodorow. Tlenki azotu powstajace w komorze spalania z azotu
atmosferycznego tez maja inny zapach (taki jak po otwarciu butelki ze
stezonym kwasem azotowym).

Wiec skad ten zapach spalin LPG?

Pzdr

Nie za kazdym. Z praktyki Ci powiem że 90% instalacji LPG w naszym kraju (i pewnie nie tylko) jest kompletnie nie wyregulowana. Autokalibracja na stanowisku, później autoadaptacja po OBD i nara. A się okazuje że to gówno nie robota...

Lewis

Data: 2019-03-12 12:41:14
Autor: J.F.
LPG zapach spalin
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q684np$fa9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale czy cos wiecej trzeba ?
Tam przeciez teraz ze dwa komputery, to powinny razem dobrze czuwac, zeby sklad byl prawidlowy.

A jakby nie byl, to przeciez lampka sie zaraz zapali ... wiec chyba tylko przy przyspieszaniu moze byc zly sklad ...

J.

Data: 2019-03-12 18:35:27
Autor: Lewis
LPG zapach spalin
W dniu 2019-03-12 o 12:41, J.F. pisze:
[...]

No właśnie nie działa. Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo silniki psuje... OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel. Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi świecić... Tak to wygląda...

Lewis

Data: 2019-03-12 19:53:41
Autor: Shrek
LPG zapach spalin
W dniu 12.03.2019 o 18:35, Lewis pisze:

No właśnie nie działa.

Generalnie działa - nie tak prosto to spieprzyć. No chyba że ktoś z chceckiem jeżdzi "bo na gazie tak ma".

Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo silniki psuje...

To nie LPG psuje silniki tylko jak ktoś uprawia druciarstwo przy LPG to takie samo druciarstwo odwala ogólnie przy utrzymaniu samochodu.

OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel.

Jak się zamyka korekta to wali check. Z chceckiem to jednak 90% gaźników nie jeździ, więc nie dramatyzuj.

Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi świecić... Tak to wygląda...

Bez przesady - żeby się check świecił to musi być konkretnie spieprzone - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie. Oczywiście lepiej by było gdyby gazownik to dobrze zrobił, ale to nie tak, że po autokalibracji auto pali zawory i capi mu z odwłoka gazem. No może na openloop może się coś dziać, ale tak po prawdzie, to ile czasu na OL można jechać - krótka rozgrzewka i WOT.

BTW - bardziej bym się obawiał tej rozgrzewki na benzynie z korektami zebranymi na LPG.

Shrek

Data: 2019-03-12 12:11:40
Autor: Bolko
LPG zapach spalin
W dniu wtorek, 12 marca 2019 19:53:40 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Bez przesady - żeby się check świecił to musi być konkretnie spieprzone - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie.

Mam mazdę W tamtym roku zaczął lać jeden z wtryskiwaczy.
Ale jakoś tak czasu nie było żeby zrobić.
I żadna kontrola się nie świeciła.
Tzn raz się zaświeciła ale zgasła.

Miesiąc temu w końcu wymieniłem wtryski u polecanego gaziarza.
Pojeździłem po Krakowie było OK.
W tamtym tygodniu pojechałem na autostrade.
I zaczeło się świecić   i nie chce zgasnąć :(

LPG zapach spalin