LTE na wsi-który op

Data: 2016-06-29 15:06:59
Autor: koniczyn
LTE na wsi-który op
Znajomy pyta co ma sobie zamontować na wsi, radiówkę-jedyny operator dostępny w okolicy, kablowo nie ma nic, czy brać coś z LTE? Niby wszyscy operatorzy mają tam zasięg, ale co będzie lepsze? Wiem że nielimitowane LTE to ściema reklamowa, który op ma więc najwięcej GB i wychodzi to jakoś korzystnie? Radiówka tam dostępna to żaden szał, 15Mbit za 99zł, ale ponoć działa stabilnie i nie mają limitów danych.

Data: 2016-06-29 15:28:02
Autor: Adam
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 15:06, koniczyn pisze:
[...]

Niedawno zanabyłem od Plusa ichni "Internet LTE Interphone", kod towaru 108530.

Trochę się nagimnastykowali, bo teoretycznie jest to w ofercie dla użytkownika domowego, a ja brałem na firmę, w dodatku ze stałym IP.

Jeśli jest się w zasięgu LTE, to transmisja jest nielimitowana.

Jeśli masz słaby sygnał, to wtedy lepiej wziąć modem z gniazdem typu MMCX oraz dać na dach dobrą antenę kierunkową, np. typu Yaga.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-06-30 20:56:00
Autor: Robert Tomasik
LTE na wsi-który op
W dniu 29-06-16 o 15:28, Adam pisze:
[...]

A sprawdziłeś to? Ja też kupiłem LTE bez limitu i po 3 tygodniach
dostałem SMS, że prędkość spada, choć limitu nie ma. Gdy zapytałem w
punkcie, o co chodzi, pani wyjaśniła, ze limit jest tak duży, że
operator uważa, że nie da si go osiągnąć i dlatego jego zdaniem jest bez
limitu. Nie chce mi się szukać umowy sprzed 2 lat, by Ci kod oferty
podać. Mam to za 1 zł/m-c i zasadniczo w ogóle nie używam, chyba, ze
biorę laptopa w teren więc nie chce mi się z koniem kopać. Modem na
próbę podpiąłem na jednym przeze mnie używanym laptopie. W domu jest
kilka kompów, więc ten nieistniejący limit, gdybym wrzucił to na cały
dom by wystarczył na góra tydzień normalnego używania. Zalecam zatem
ostrożność.

Data: 2016-06-30 21:14:16
Autor: Adam
LTE na wsi-który op
[...]

Chodzi u mnie w domu krótko, od ok. dwóch miesięcy.
Siedzą na nim 2 kanały VPN, serwer ftp, często przerzucam w celu obróbki duże bazy danych od/do klientów (czasem po kilka GB).
Są też "zwykłe" klienty: PC-ty i telefony.

Nie włączałem licznika transmisji na głównym routerze, ale przypuszczam, że swój limit (bodajże 50GB) przekroczyłem.

Ale wg Plusa limit dotyczy transmisji wyłącznie w technologii niższej niż 4G. Nie wczytywałem się jednak dokładnie w umowę.

Jestem blisko BTS, stąd nawet nie wystawiałem modemu z anteną na zewnątrz, stoi sobie w pokoju.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-06-29 17:02:45
Autor: Uncle Pete
LTE na wsi-który op
On 2016-06-29 15:06, koniczyn wrote:
[...]

Trzeba najpierw sprawdzić, czy naprawdę ma zasięg LTE, u mnie na wsi, gdzie mam domek letniskowy, na mapach zasięg jest (na zewnątrz budynków), ale w praktyce ledwo ciągnie, a HSPA chodzi jak burza nawet pod dachem. W takiej sytuacji faktycznie, jak napisał Adam, może pomóc dobra instalacja antenowa na dachu.

Data: 2016-06-29 20:32:55
Autor: ToMasz
LTE na wsi-który op
W dniu 29.06.2016 o 15:06, koniczyn pisze:
[...]
rbm5 działa dalej. znaczy 100gb za 50zł/3mc - kasa do wytelefonowania.
jeśli zasięg lte jest słaby, to router gsm-wifi do słoika i na dach.

ToMasz

Data: 2016-06-29 21:42:42
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 20:32, ToMasz pisze:

rbm5 działa dalej. znaczy 100gb za 50zł/3mc - kasa do wytelefonowania.
jeśli zasięg lte jest słaby, to router gsm-wifi do słoika i na dach.

W sumie jak zauważył Uncle Pete w poprzednich wątkach. Play Internet na Kartę + rejestracja karty będzie lepszym rozwiązaniem na najbliższe 10mc. 100GB po LTE/H+/H/3G i to za darmo (no... 10x 1mc za darmo).

ToMasz

Data: 2016-06-29 21:55:22
Autor: ToMasz
LTE na wsi-który op
W dniu 29.06.2016 o 21:42, PlaMa pisze:
[...]

napiszę wyraźniej. rmb5. 100gb na miesiąc za ok 17zł

ToMasz

Data: 2016-06-29 22:13:46
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 21:55, ToMasz pisze:

[...]

Napiszę najwyraźniej. PInK + rejestracja. 100 gb na miesiąc (nie tylko w LTE) przez 10 mc ZA DARMO!

Data: 2016-06-29 22:23:26
Autor: Uncle Pete
LTE na wsi-który op
On 2016-06-29 22:13, PlaMa wrote:
[...]

Masz na myśli rejestrację co miesiąc nowej karty (która zresztą nie jest darmowa)? Bo inaczej 100 GB na 1 miesiąc z nieudokumentowaną opcją niezniknięcia tych gigabajtów po miesiącu, która wcale nie jest darmowa.

Piotr

Data: 2016-06-29 23:08:13
Autor: Liwiusz
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 22:23, Uncle Pete pisze:
Masz na myśli rejestrację co miesiąc nowej karty (która zresztą nie jest
darmowa)?

Ale kosztuje pewnie 5zł, a nie 17zł (wiem, 17zł można wydać na sms premium).

--
Liwiusz

Data: 2016-06-29 23:35:43
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 23:08, Liwiusz pisze:

Ale kosztuje pewnie 5zł, a nie 17zł (wiem, 17zł można wydać na sms
premium).

Hmmm... zanim się zagłębię dalej w ten temat i wyjaśnię o co mi chodziło spytam Was o jedno - który punkt, którego regulaminu wymaga aktywnych wychodzących do działania bonusowych MB?

Data: 2016-06-29 23:51:13
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 23:35, PlaMa pisze:

[...]

Co ja pie***ę? Przecież w PInK jest RWK!

OK, tłumaczę więc o co chodzi.

Szukacie po salonach Play kart "Play Internet na Kartę. Przetestuj internet 4G LTE 300MB ZA DARMO" (ZA DARMO, słowo klucz) (http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-na-karte/_img/prepaid-zasiegowy.jpg). Jest to darmowa karta z 1zł (300mb na 3 dni) Internetu LTE do przetestowania. Niemniej to nadal zwykły PInK. Rejestrujecie ją i aktywujecie 2 bonusy - RWK (Rok Ważności konta) i 100GB na 1mc (http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin-promocji-Bonus-za-rejestracje-dla-oferty-internetu-na-Karte-w-Play_06062016.pdf). Tyle w temacie.
Karta którą Play rozdaje za darmo, bo po 3 dniach miałeś ją doładować lub wywalić, nagle ma RWK i 100GB netu po LTE/H+/H/3G/ i co tam jeszcze sięga do Was. Po miesiącu oczywiście lecz niestety, powtarzamy akcję.

Wady:
- tylko 100GB - do domu może być już za mało, do komórki za dużo
- tylko na miesiąc
- tylko 10 razy można dostać bonus i tylko do lutego 2017
- powodzenia w dostaniu kart. Odwiedziłem chyba z 6 salonów zanim dostałem 1 starter. Wybierają je chyba już od kurierów.

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2016-06-29 23:06:04
Autor: Liwiusz
LTE na wsi-który op
[...]

A jak można obecnie wejść w posiadanie takiej karty i taryfy?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-29 23:39:05
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 23:06, Liwiusz pisze:

rbm5 działa dalej. znaczy 100gb za 50zł/3mc - kasa do wytelefonowania.
jeśli zasięg lte jest słaby, to router gsm-wifi do słoika i na dach.
A jak można obecnie wejść w posiadanie takiej karty i taryfy?

Allegro, ale trzeba uważać na karty pochodzące z przenoszenia numerów (Play/RBM próbował zablokować na nich DIL ze względu na Rok Ważności Konta).
RBM 5 jest także na niektórych stacjach paliwowych razem z puszką RedBulla.
Niemniej w niektórych kioskach czy innych inmedio posiadają jeszcze startery RBM5, kwestia wytrwałości w szukaniu.

Data: 2016-06-29 23:58:03
Autor: Liwiusz
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 23:39, PlaMa pisze:
[...]

Widać po opakowaniu, że to rbm5? Jest tak napisane?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-30 00:47:42
Autor: PlaMa
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-29 o 23:58, Liwiusz pisze:

Widać po opakowaniu, że to rbm5? Jest tak napisane?

Ma napisane Red Bull Mobille i nie ma słowa Energy.

Data: 2016-06-30 06:35:38
Autor: Liwiusz
LTE na wsi-który op
W dniu 2016-06-30 o 00:47, PlaMa pisze:
W dniu 2016-06-29 o 23:58, Liwiusz pisze:

Widać po opakowaniu, że to rbm5? Jest tak napisane?

Ma napisane Red Bull Mobille i nie ma słowa Energy.

Dzięki.

L.

Data: 2016-06-30 08:15:07
Autor: Trybun
LTE na wsi-który op
[...]

Stabilne 15MB brzmi znacznie lepiej niż i 150MB na papierze i w reklamie. Tylko sprawdzić czy te 15MB faktycznie jest stabilne i nie ma się nad czym zastanawiać. U mnie niestety jedyny dostawca oferuje tylko prędkość 1 MB/s, a i to tylko teoretycznie, tak że jestem zmuszony korzystać z LTE Play. A tu niestety wieczorami są problemy z przeglądaniem stron np. WP. W porywach nad ranem maksimum prędkościowi to 20MB.

LTE na wsi-który op