Łączenie S-video - jak?

Data: 2010-02-04 10:42:10
Autor: jagr
Łączenie S-video - jak?
Witam!

Telewizor to Panasonic txp42x10y,
DVD, to część z Funai-D8D-D4110DB (combo).

W TV jest gniazdo SCART, opisane jako VIDEO, S-VIDEO,
jest też z boku wyprowadzone gniazdo 4-styk. s-video.

W odtw. DVD jest gniazdo SCART,
jest też wyprowadzone gniazdo 4-styk. s-video.

Jak najlepiej połączyć?
Czy przez samo gn. SCART jest możliwość podania osobno chromin. i lumin., czy trzeba dodatkowo użyć kabla z okrągłymi końcówkami? A może obowiązkowo należy rozłączyć kabel SCART, a połączyć 4-styk, s-video i dodatkowo tory dźwięku L+R?

A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

Dzięki za ew. rady,
pozdrawiam,
jagr

Data: 2010-02-04 10:53:13
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> napisał w wiadomości news:

A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

S-video to nie jest rodzaj kabla czy gniazda, więc musiałbyś dokładnie napisać jakie tryby obsługuje tv i n a jakim gnieździe i to samo o dvd.

Np. jeśli na scart oba urządzenia mają RGB to to jest lepsze niż s-video.

Data: 2010-02-04 10:58:16
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
jagr pisze:
[...]

tak, ale musisz użyć kabla 21-pinowego,
telewizor musi mieć opcje wejścia również przez euro (tak może być).
możesz użyć kabla euro - svideo, a jeżeli nie to wówczas typowego svideo.

A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

dvd nie podłączałem takim kablem, svideo używałem do kamer i tam obraz
był dużo lepszy. ustaw dvd na rgb, może to wystarczy.

Dzięki za ew. rady,
pozdrawiam,
jagr

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-04 11:06:02
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

dvd nie podłączałem takim kablem, svideo używałem do kamer i tam obraz
był dużo lepszy.

Niż?
Bo to że s-video jest lepsze od rgb to bajki.

Data: 2010-02-04 11:18:52
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
Cavallino pisze:
[...]

widać, że nie wiesz o co chodzi.
to do kamer zostało stworzone, a potem zaadoptowane
do innych urządzeń, ale napisałem że nie podłączałem dvd
przez svideo i nie pisałem nic o tym, że będzie lepszy obraz.
kamery nie mają wyjścia rgb to po pierwsze,
po drugie dotyczy to kamer svhs - więcej linii.

Data: 2010-02-04 11:28:35
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

kamery nie mają wyjścia rgb to po pierwsze,

Ale mają chyba inne niż s-video, więc Twoje stwierdzenie że s-video jest lepsze jest bez sensu.
To było tak w stylu, że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

Data: 2010-02-04 11:36:46
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
Cavallino pisze:
[...]

jakie inne? cvbs, a to wg lepsze?

Data: 2010-02-04 11:51:38
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
[...]

Sugerujesz że nie ma kamery z innym wyjściem niż composite lub s-video?

Data: 2010-02-04 13:12:08
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
Cavallino pisze:
[...]

w analogowych nie spotkałem

Data: 2010-02-04 13:26:17
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

Sugerujesz że nie ma kamery z innym wyjściem niż composite lub s-video?

w analogowych nie spotkałem

A gdzie było zastrzeżenie o analogowych?

P.S.
Tak trudno poprawić ewidentny błąd w jasności wypowiedzi, lepiej ciągnąć dyskusję przez następne 100 postów?

Data: 2010-02-04 13:51:23
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
Cavallino pisze:

w analogowych nie spotkałem

A gdzie było zastrzeżenie o analogowych?

jest sens używania svideo w kamerach cyfrowych jak istnieje
firewire i usb?

P.S.
Tak trudno poprawić ewidentny błąd w jasności wypowiedzi, lepiej ciągnąć dyskusję przez następne 100 postów?

widać jaki jest Twój tok myślenia.

Data: 2010-02-04 14:00:00
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b6ac2d0$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

w analogowych nie spotkałem

A gdzie było zastrzeżenie o analogowych?

jest sens używania svideo w kamerach cyfrowych jak istnieje
firewire i usb?

Dokładnie dlatego się zdziwiłem.

P.S.
Tak trudno poprawić ewidentny błąd w jasności wypowiedzi, lepiej ciągnąć dyskusję przez następne 100 postów?

widać jaki jest Twój tok myślenia.

Jasne, bo to ja nawijam z błedami składniowymi i nie chcę tego poprawić.

Data: 2010-02-04 11:38:42
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
Cavallino pisze:
[...]

nie dopisałem, że w kamerach znacznie poprawiało jakość obrazu

Data: 2010-02-04 11:52:09
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?

Data: 2010-02-04 13:25:55
Autor: jagr
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:
nie dopisałem, że w kamerach znacznie poprawiało jakość obrazu
Wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

Czyli, że mam zostawić scarta i nie zawracać sobie tym głowy?   :-)

Data: 2010-02-04 13:52:46
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
jagr pisze:
[...]

ja bym sprawdził wszystkie warianty i sam wybrał

Data: 2010-02-04 14:02:20
Autor: jagr
Łączenie S-video - jak?
Czyli, że mam zostawić scarta i nie zawracać sobie tym głowy?   :-)
ja bym sprawdził wszystkie warianty i sam wybrał

Tyle tylko, że musiałbym udać się do sklepu i kupić kable na samą próbę.
W instrukcji TV jest napisane, że na SCART podawane jest RGB, ale w instr. DVD nic o tym nie wspominają.
Jak sprawdzić, że z DVD kablem scart wychodzą właśnie trzy kolory osobno?

Data: 2010-02-04 14:08:05
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
jagr pisze:
[...]

z tego co czytam to nie widzę nic o rgb.
sprawdź w menu.

Data: 2010-02-04 14:15:07
Autor: Cavallino
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> napisał w wiadomości news:hkeglr$ock$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Podawane?
Chyba pobierane jeśli już.

, ale w instr. DVD nic o tym nie wspominają.

A więc pewnie nie ma ani rgb, ani s-video na scart.
Co za tym idzie obraz z s-video może być lepszy.

Data: 2010-02-04 14:52:39
Autor: jagr
Łączenie S-video - jak?
[...]

No, tak.

, ale w instr. DVD nic o tym nie wspominają.

A więc pewnie nie ma ani rgb, ani s-video na scart.
Co za tym idzie obraz z s-video może być lepszy.

Przyjdzie kupić kabelek do s-video i spróbować.

Data: 2010-02-04 20:05:26
Autor: Bartłomiej Zieliński
Łączenie S-video - jak?
Użytkownik jagr napisał:
Tyle tylko, że musiałbym udać się do sklepu i kupić kable na samą próbę.
W instrukcji TV jest napisane, że na SCART podawane jest RGB, ale w instr.
DVD nic o tym nie wspominają.

Rzeczywiście nie ma nic o RGB, aczkolwiek uwaga o "najlepszej jakości przez AV1" może to sugerować. Ja bym chyba poszedł z tym DVD do sklepu i poprosił o podłączenie kablem SCART do TV przez wejście RGB. TV powinien prawidłowo rozpoznać taki sygnał.
PS. Jakoś mi się nie chce wierzyć, żeby ten odtwarzacz nie miał wyjścia RGB...

Jak sprawdzić, że z DVD kablem scart wychodzą właśnie trzy kolory osobno?

jw.

Data: 2010-02-05 20:33:51
Autor: Tomasz Wójtowicz
Łączenie S-video - jak?
Bartłomiej Zieliński pisze:
PS. Jakoś mi się nie chce wierzyć, żeby ten odtwarzacz nie miał wyjścia RGB...

No właśnie nieprawdopodobne, gdyż obraz na płytach DVD jest kodowany w przestrzeni YUV, a stąd jest bardzo szybkie przejście na RGB. Sygnał na S-Video jest kodowany w PAL, więc wymaga bardziej skomplikowanego przekształcenia algorytmicznego, które w dodatku jest stratne.

Data: 2010-02-05 20:35:51
Autor: Tomasz Wójtowicz
Łączenie S-video - jak?

Data: 2010-02-05 20:37:09
Autor: Tomasz Wójtowicz
Łączenie S-video - jak?

Data: 2010-02-05 20:39:45
Autor: pawell32
Łączenie S-video - jak?
W dniu 05.02.2010 20:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

po co tyle razy?

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion