Łącznik schodowy i problem

Data: 2009-03-09 10:16:37
Autor: wywalto
Łącznik schodowy i problem
Dorwałem w necie schemat montażu dwóch łączników schodowych i klapa. Mam w nowym mieszkaniu dwie puszki (dwie lampy) na suficie z 3 przewodami: faza, zero i ziemia w każdej. Natomiast w ścianie w jednej puszcze mam 3 przewody, z czego neonowka swieci na dwoch, a w drugiej puszcze 4 przewody, z czego neonowka swieci na kazdym (na jednym bardziej intensywnie-więc to chyba faza). Ma ktoś jakis pomysł jak to rozgryźć? Chciałbym sie jeszcze wstrzymać z elektrykiem.
pozdr.

Neonówka świeci, bo bo luźny (nie podłączony do niczego) przewód biegnący od gniazda do gniazda
równolegle z fazowym robi za okładkę kondensatora. A neonówce dużo prądu nie trzeba. Weź oprawkę z
żarówką i sprawdź gdzie naprawdę jest faza, gdzie zero i tak dalej. A potem już będzie z górki ;)

pozdrawiam
Jacek.

Łącznik schodowy i problem