Data: 2009-06-02 19:47:08 | |
Autor: Sawa | |
Lada Niva - pare pytań do użytkowników. | |
Witam!
Wpadła mi w oko śliczna Lada Niva z 1988r. Chciałbym nabyć to cudo do jazdy na ryby (muliste okolice Odry) egzemplarz ten nie ma prawie wcale rdzy co przy tym roczniku jest już wyczynem ;-) posiada za to jeden poważny mankament. Gość w komisie powiedział że nie potrafi włączyć przedniego napędu i sprzedaje tylko z tylnym, po dokładnym obejrzeniu tematu okazało się że brakuje przedniego wału ;-/ i stąd kilka pytań: 1 czy wał mógł się ukręcić, rozpaść czy może szukać jego braku w jakiejś awarii, reduktora, przedniego mostu? 2 Jak się używa tych dwóch małych gałek? Najmniejsza załącza przód to już wybadałem, ale co ze średnią? Na gałce są narysowane 1, 2, 3, 4, R ale dzwignia chodzi tylko do przodu i tyłu (przód środek, tył) nic na boki. Jak to ma działać a może poprostu gałka (kulka) jest od innego samochodu? 3 Na co jeszcze zwrócić baczną uwagę? Pozdrawiam Sawa |
|
Data: 2009-06-02 22:03:40 | |
Autor: Zbyszek | |
Lada Niva - pare pytań do użytkowników. | |
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:h03oio$ggq$1news.onet.pl... Witam!Jaka jest przyczyna braku wału ? trudno zgadnąć . Ażeby jechać musisz mieć teraz włączoną blokadę mostów . czyli najmniejsza dźwignia do przodu . Normalnie najmniejszą dźwignie używa się przy włączonym reduktorze aby zapobiegać poślizgowi kół . Średnia dżwignia to reduktor - ma 3 pozycje : 1. jazda szybka - szosowa /do tyłu? 2. luz 3. jazda w ciężkim terenie z dużym przełożeniem /do przodu/ Nieprawdą jest twoje twierdzenie , że "najmniejsza załącza przód" . Niva ma na stałe napęd na cztery koła .Najmniejsza dźwignia włącza tylko blokadę międzymostową w skrzyni rozdzielczej . A w twojej sytuacji jeżeli niemasz przedniego wału to przy wyłączonej blokadzie napęd na przód będzie się kręcił 2 x szybciej , a napęd na tył stoi i samochód też stoi . Gdy włączasz blokadę wtedy zaczyna pracować napęd na tylny wał i możesz pojechać . Na średniej dźwigni masz chyba niewłaściwą gałkę .Powinno być 2 , 0 , 1 Zbyszek . |
|
Data: 2009-06-03 06:29:07 | |
Autor: Sawa | |
Lada Niva - pare pytań do użytkowników. | |
Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h040mr$s8$1atlantis.news.neostrada.pl...
Średnia dżwignia to reduktor - ma 3 pozycje : Czyli jak jade po asfalcie 1. Po błocku 2 a luz kiedy? rozłancza całkiem czy do jazdy miejskiej? Nieprawdą jest twoje twierdzenie , że "najmniejsza załącza przód" . Tak wywnioskowałem (błędnie) leżąc pod nią a że kompletnie auta nie znam... Na średniej dźwigni masz chyba niewłaściwą gałkę .Powinno być 2 , 0 , 1 Pewnie jest z innego auta wygląda identycznie jak od biegów, czy skrzynia jest synchronizowana czy trzeba stosować "przygazówki"? Za pomoc wielkie dzieki Sawa |
|
Data: 2009-06-03 16:33:22 | |
Autor: Zbyszek | |
Lada Niva - pare pytań do użytkowników. | |
Użytkownik "Sawa" <fiku@miku.pl> napisał w wiadomości news:h04u6d$1er$1news.onet.pl... Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h040mr$s8$1atlantis.news.neostrada.pl...==================================================== Tylko gdy używasz wyciągarki lub jesteś na holu .Zresztą ten luz to tylko przejście z szosowych na terenowe biegi . ==================================================== ===================================================== W skrzyni 3-biegowej jedynka nie była zsynchronizowana i tam przegazówka z 2 na 1 była konieczna . Późniejsze 4 i 5 biegowe niepotrzebują " =====================================================
|
|
Data: 2009-06-03 07:24:15 | |
Autor: Szyszkowa | |
Lada Niva - pare pytań do użytkownikó w. | |
Sawa wrote:
Witam!(...) Poczytaj tutaj: http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=13 Są odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania ;) Pozdrawiam |