Ladowanie

Data: 2020-08-14 14:42:18
Autor: Myjk
Ladowanie
Fri, 14 Aug 2020 11:54:38 +0200, J.F.
Ale spojrzcie w cennik.
Co to jest ionity i czemu tak drogo ?
0.79euro/kWh ... a mialo byc tanio :-)

Jest tanio, w domu się ładuje EV za 1/4 ceny spaliniaka.

Ile tam tesla przejezdza ? 400km z 60kWh ?  48euro, ~220 zl.

Znowu piszesz co popadnie zamiast sprawdzić. 400km ze 100kWh (przy średnim
zużyciu Tesli na poziomie 25kWh/100km). Tylko tutaj o VW jest, Tesla ma
swoje ładowarki. Jak ktoś średnio jeździ 60km/dzień, jak ja, co daje 1825km mies., 22 tkm
rocznie, gdy samochód zużywa 20kWh/100km (więcej ID3 nie zużyje, bo tyle
średnio ma mój klockowaty PHEV, a gabaryty ID3 typu Leaf zużywają okolice
15) to korzystając z planu "najbogatszego" ładowanie go wychodzi 28
zł/100km (przy kursie ełro 4,3zł jak średnia z 2019). Czyli 14 zł/100km
taniej niż na ICE ze średnim spalaniem 8 litrów i paliwie po 5 zł (średnia
cena z z 2019). Jak się zniżyć do 15kWh/100 (co w przypadku jazdy w
większości po mieście jest relatywnie łatwe) to wychodzi więcej niż 2x
taniej (szczególnie że w mieście spaliniakom jeszcze skacze spalanie).

Ponieważ ja (jak i większość decydujących się na EV) ładuję tylko w domu,
od święta musiałbym w trasie, to wychodzi 10zł/100km. Zaś za 4 lata (wtedy
się instalacja PV zwróci) to już będą jakieś grosze -- tj. mniej niż
1zł/100km.

Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.

Czyli standardowo -- są tańsze opcje, ale można je spuścić do kibla, bo nie
pasują do teorii dieslomana. Eh... Się potem dziwić że w prasie, która
zarabia przecież na poczytności, syf -- skoro sami ludzie syf kreują.

Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat.
Ale innych oczywiscie zachecam do elektrykow :-)

Oczywiście, bo po co uruchamiać myślenie...

--
Pozdor
Myjk

Ladowanie