Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Ladowanie CBR900RR -- deafult

Ladowanie CBR900RR -- deafult

Data: 2011-05-16 16:26:12
Autor: Mystik
Ladowanie CBR900RR -- deafult
Cześć

W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:

1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?

Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest największe.
Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to wymieniasz.

Oczywiście stan złączek/wtyczek to podstawa. Czasami krótki brak masy może spowodować uszkodzenie elektroniki.

2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?

Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach (napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
Jak będzie OK, to regulator.

Najważniejsze, żebyś był w stanie powtórzyć eksperyment z obniżeniem napięcia ładowania.

pozdr.
Mystik

Data: 2011-05-16 18:47:54
Autor: Kopyt
Ladowanie CBR900RR -- deafult

Użytkownik "Mystik" <mystik@po.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:iqrc65$neb$1news.onet.pl...

Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
największe.
Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystaj±c z
jakiego¶ spraya mroż±cego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
nieszczęsnej warto¶ci 12V i chłodzisz regulator. Jak wzro¶nie, to
wymieniasz.

Dzieki za rade. Faktycznie popmucham na ten regler.

Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
wynosić. W zależno¶ci od układu i doj¶cia, możesz jeszcze sprawdzić ile
ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
(napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
Jak będzie OK, to regulator.

Wg. serwisowki opor na uzwojeniach powinien byc maks. 0.3 Ohma. Ja mam 0.6,
ale te nadmiarowe 0.3 zwalam na kontakt kabli miernika z odpowiednia
zlaczka.

Dzieki raz jeszcze

Pozdro

Pawel

Ladowanie CBR900RR -- deafult

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona