Ładowanie akumulatora - czy mój prostownik jest sprawny.

Data: 2011-01-26 09:39:53
Autor: Wmak
Ładowanie akumulatora - czy mój prostownik jest sprawny.
Artur Frydel <artur.frydel@gmail.com> napisał(a): Tam nie ma żadnej automatyki, to wygląda z opisu działania na najprymitywniejszy układ: transformator + diody.
Napięcie "na luzie" o niczym nie świadczy, bo zależy głównie od typu miernika.
Gdybyś podłączył do kabli kondensator elektrolityczny  to woltomierz pewno pokazałby wartość nie średnią 12.4 tylko szczytową, ze 20-25V.

Takich prostowników używało się od niepamiętnych czasów.
Zwykłym akumulatorom z odkręcanymi korkami 16V przez rozsądny czas nie szkodziło, "bezobsługowe" , szczególnie CA, Futura nie powinny być przeładowywane , więc nie powinny być pozostawiane bez nadzoru.
Należy wyłączać po osiągnięciu ok 14,7V lub "na ucho" - gdy zaczynają szumieć i bulgotać.

--

Ładowanie akumulatora - czy mój prostownik jest sprawny.