Ładowanie elektryka w 20 minut

Data: 2020-08-26 12:37:48
Autor: T.
Ładowanie elektryka w 20 minut
Podsumowując kilka wcześniejszych wątków na temat elektryków i czasu ich ładowania - w przyszłym roku ma się pojawić Lucid Air - auto za ok. 70 tys. USD, które naładuje sie w 20 minut. Będą do tego potrzebne ładowarki 900 V przy mocy rzędu 300 kW. Chyba obsługa będzie musiała być specjalnie przeszkolona :-)  No i pewnie takie ładowarki tylko przy większych podstacjach da się wybudować.
Prezentacja auta już 9.09.

Więcej:

https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-ladowarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zaledwie-20-minut/

T.

Data: 2020-08-26 03:55:43
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
100 tys USD raczej

prezentacja jak najbardziej moze nawet nie bedzie trzeba wypychac auta na scene :-)

a co w tle ? byli wspolpracownicy Muska oraz saudyjskie petrodolary ... czy to moze sie udac ? po wtopie szejkow w Ubera gdzie umoczyli pare miliardow teraz ostrozniej beda podchodzic do 100% inwestycji :-) a lucid czekaja te same problemy co tesle z tym ze nie beda mieli Elona na pokladzie zeby w razie zagrozenia dokonac cudu ... ale szanse sa rzeklbym nawet ze wieksze niz mrzonki Pinokia o milionie elektrycznych hulajnog pardon samochodow :-)

http://www.new-corner.com/lucid-motors/

Data: 2020-08-26 13:01:21
Autor: T.
W dniu 2020-08-26 o 12:55, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Ale zwróć uwagę, że prawdopodobnie szejkowie rozebrali Teslę i skopiowali co najlepsze, jednocześnie eliminując niektóre wady. Pożyjemy - zobaczymy. Im większa konkurencja, tym lepiej :-)
T.

Data: 2020-08-26 04:22:25
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
-- Ale zwróć uwagę, że prawdopodobnie szejkowie rozebrali Teslę i skopiowali co najlepsze, jednocześnie eliminując niektóre wady.

ale to zrobili juz wszyscy producenci samochodow, efekt ? znikomy jesli w ogole mierzalny

-- Pożyjemy - zobaczymy. Im większa konkurencja, tym lepiej :-)

konkurencja bedzie miala dokladnie te same problemy co Tesla plus brak wizjonera

In a 2019 Bloomberg survey, hundreds of Tesla owners reported dangerous behaviors with Autopilot, such as phantom braking, veering out of lane, or failing to stop for road hazards.[152] Autopilot users have also reported the software crashing and turning off suddenly, collisions with off ramp barriers, radar failures, unexpected swerving, tailgating, and uneven speed changes.

https://www.ccn.com/saudi-arabia-joins-softbank-biggest-loser-uber-loss/#:~:text=billion%20Uber%20Loss-,Saudi%20Arabia%20Joins%20SoftBank%20in%20Biggest%2DLoser,with%20%241.1%20billion%20Uber%20Loss&text=On%20paper%2C%20Saudi%20Arabia's%20sovereign,firm%20over%20three%20years%20ago.

no przynajmniej poplyneli w dobrym towarzystwie, szejkowie, banksterzy i google :-) o aucie od Ubera juz cisza wiec krecimy nowy deal tym razem na 110% pewny :-)

Data: 2020-08-26 11:56:36
Autor: K
On 26/08/2020 11:37, T. wrote:
[...]

No to pozostaje jeszcze problem dostepnosci ladowarek o takiej mocy i/lub generatorow diesla tam gdzie sie nie da. Jesli inni producenci nie pojda w tym kierunku ciezko to widze.

Data: 2020-08-26 15:52:29
Autor: Zenek Kapelinder
Ładowanie elektryka w 20 minut
środa, 26 sierpnia 2020 o 12:56:39 UTC+2 K napisał(a):
On 26/08/2020 11:37, T. wrote: > Podsumowując kilka wcześniejszych wątków na temat elektryków i czasu ich > ładowania - w przyszłym roku ma się pojawić Lucid Air - auto za ok. 70 > tys. USD, które naładuje sie w 20 minut. Będą do tego potrzebne > ładowarki 900 V przy mocy rzędu 300 kW. Chyba obsługa będzie musiała być > specjalnie przeszkolona :-) No i pewnie takie ładowarki tylko przy > większych podstacjach da się wybudować. > Prezentacja auta już 9.09. > > Więcej: > > https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-ladowarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zaledwie-20-minut/ >
No to pozostaje jeszcze problem dostepnosci ladowarek o takiej mocy i/lub generatorow diesla tam gdzie sie nie da. Jesli inni producenci nie pojda w tym kierunku ciezko to widze.
To mi się podoba. Ładowanie elektryka na stacji ładowania zasilanej z lokalnego generatora napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Czegoś takiego to akademik Elektrykow z Wszechzwiazkowego Instytutu Ładowania by nie wymyślił.

Data: 2020-08-26 16:31:05
Autor: Shrek
W dniu 26.08.2020 o 12:37, T. pisze:
[...]

Jak to? Przecież juz ładują się do 80% w 30 minut i nie ma problemów ze znalezieniem ładowarki, a kto uważa że zasięg i czas ładowania to problem to jest nieokrzesanym barbarzyncą jezdzacym wbrew postępowi na benzynę a nie węgiel. To już się pogubiłem - myjk się rozmijał z prawdą czy jak?

--
Shrek

Data: 2020-08-26 15:34:40
Autor: K
On 26/08/2020 15:31, Shrek wrote:
[...]

Ale zrobisz z tych 80% 500km (latem, z gorki, bez klimy;)?

Data: 2020-08-26 15:35:35
Autor: K
On 26/08/2020 15:34, K wrote:
[...]

i ogolnie 500km bez przerwy to tylko taki spalinowy zboczeniec jak ja moze zrobic ;)

Data: 2020-08-26 23:00:40
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
-- i ogolnie 500km bez przerwy to tylko taki spalinowy zboczeniec jak ja moze zrobic ;)

moc a musiec robi roznice ... latajacy kolo komina, do biedry i z powrotem czy nawet od wielkiego dzwonu w trase na wakacje beda zadowoleni ale jak ktos tlucze tysiace km w miesiacu to elektryka poki co oleje

Data: 2020-08-27 16:40:22
Autor: Shrek
W dniu 27.08.2020 o 08:00, Przemek Jedrzejczak pisze:

ale jak ktos tlucze tysiace km w miesiacu to elektryka poki co oleje

Póki co to elektryka olewają statysycznie wszyscy.

--
Shrek

Data: 2020-08-27 22:26:28
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
-- Póki co to elektryka olewają statysycznie wszyscy.

statystyczny Kowalski na bank ale tych paru znajomych ktorzy maja elektryka, zarabia grubo powyzej sredniej no i Tesla staje sie elementem prestizu .... tak jak nadgryzione japko ma swoich wiernych wyznawcow ktorzy przymkna oko na niedoskonalosci produktu :-)

Data: 2020-08-28 17:30:17
Autor: Shrek
W dniu 28.08.2020 o 07:26, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Coś w tym stylu. Czyli statystycznie niewiele - ile aut klasy premium sprzedaje się na osoby prywatne w polsce?

--
Shrek

Data: 2020-08-28 12:50:43
Autor: ąćęłńóśźż
Ładowanie elektryka w 20 minut
Jaki jest procent wśród służbowych?
IMHO na dziś nawet w nowoczesnych biurowcach nie ma gniazdka przy każdym stanowisku parkingowym.
Ciekawe byłyby dane z firm leasingowych.

-- -- -
Póki co to elektryka olewają statysycznie wszyscy.

Data: 2020-08-28 08:19:02
Autor: robot
Ładowanie elektryka w 20 minut
Jak wy się wszyscy nie znacie na elektrykach i ich zaletach.
Ja się dowiedziałem na tej grupie, że czas ładowania powinien być jak największy.
I to jest zaleta, bo można w czasie ładowania przeczytać mądrą książkę i być mądrzejszym.
Albo modlić się.

Data: 2020-08-28 08:47:09
Autor: K
On 28/08/2020 07:19, robot wrote:
[...]

Mozna tez opierdolic trzeci obiad w ciagu czterech godzin.

Data: 2020-08-28 01:09:36
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
-- Mozna tez opierdolic trzeci obiad w ciagu czterech godzin.

no niestety po prostu trzeba znalezc wystarczajaco duzo lemingow aby sfinansowac e-rewolucje :-) zamiast narzekac powinniscie byc wdzieczni e-pionierom ktorzy przecieraja e-szlak i kibluja wytrwale przy ladowarkach, dzieki nim kiedys w przyszlosci kupicie dobry e-produkt :-)

Data: 2020-08-28 10:00:46
Autor: K
On 28/08/2020 09:09, Przemek Jedrzejczak wrote:
[...]

A jak sie fajnie pruja w swoich postach jak im ktos w ich teorie o meleksach nie wierzy.

Data: 2020-08-28 02:56:00
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ładowanie elektryka w 20 minut
-- A jak sie fajnie pruja w swoich postach jak im ktos w ich teorie o meleksach nie wierzy.

to nie jest kwestia wiary tylko doswiadczenia :-) zanim Pinokio obiecal milion elekrykow pare lat wczesniej zrobila to Merkel i kupa z tego wyszla ... rodzimy przemysl samochodowy ja olal i gdyby nie Tesla to e-rewolucja w Niemczech by zdechla a tak Elon postawil Niemcow pod sciana i nie maja wyjscia jak uciekac do przodu na razie glownie przy pomocy oszukanczych hybryd :-)

mimo wpakowania miliardow euro (ktorych Pinokio nie ma) liczby sa nieublagane, 3,7% tyle wlasnie elektrykow pojawilo sie wsrod nowych aut w czerwcu, ludzie nie sa glupi, brak infrastruktury, co chwile podwyzki cen czy w koncu kalecznosc produktu skutecznie odstrasza wiekszosc ale oczywiscie e-pionierzy sa mile widziani bo ktos musi sfinansowac e-rewolucje :-)

Data: 2020-08-28 12:05:35
Autor: robot
W dniu 28.08.2020 o 11:56, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

To i tak więcej niż myślałem. Może hulajnogi też liczą?

Data: 2020-08-28 13:36:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7c270aa6-97cc-4972-af1a-7c2d5111030eo@googlegroups.com...
[...]

Ale 3.7% to wcale nie jest tak malo ... i to juz jest jakis impuls do zrobienia infrastruktury ...

J.

Data: 2020-08-30 07:19:04
Autor: robot
Ładowanie elektryka w 20 minut
W dniu 28.08.2020 o 13:36, J.F. pisze:

sfinansowac e-rewolucje :-)

Ale 3.7% to wcale nie jest tak malo ... i to juz jest jakis impuls do zrobienia infrastruktury ...

Wyczuwam w moczu ściemę w tej liczbie.
Może jakieś korporacyjne firmowe policzyli?
Ale nie wiem. Trzeba by było dokładniej sprawdzić.
Mi się nie chce.

Data: 2020-08-28 19:34:31
Autor: Shrek
W dniu 28.08.2020 o 11:00, K pisze:

A jak sie fajnie pruja w swoich postach jak im ktos w ich teorie o meleksach nie wierzy.

Najzabawniejsze jest to że główny druid elektryków elektryka nie ma... bo już miał kupić, ale żona muz zabroniła;)

--
Shrek

Data: 2020-08-28 19:33:12
Autor: Shrek
W dniu 28.08.2020 o 09:47, K pisze:

I to jest zaleta, bo można w czasie ładowania przeczytać mądrą książkę i być mądrzejszym.
Albo modlić się.

Mozna tez opierdolic trzeci obiad w ciagu czterech godzin.

I co najważniejsze jak stoisz w kolejce do ładowarki to nie spalasz prądu a więc oszczędzasz. Jakbyś jechał spalinką, to właśnie wtedy jak elektrykiem stoisz byś przepalał wachę. Więc elektryk jest tańszy w przeliczeniu na godziny - oszczędzasz czas i pieniądze!

--
Shrek

Data: 2020-08-28 15:53:21
Autor: J.F.
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f48a1d6$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ano widzisz - Cavallino dobry przyklad dal - darmowy parking blisko centrum.
Ale to by fajnie bylo, gdyby sie pare godzin auto ładowało :-P

Albo np podlączasz o 21:00, i na rano jest naladowany, a nie ze trzeba w srodku nocy schodzic i odlaczac :-)

J.

Data: 2020-08-28 14:57:03
Autor: K
On 28/08/2020 14:53, J.F. wrote:
[...]

Ja bym nie zostawial bez opieki. Jeszcze ci zlomiarze ukradna przedluzacz, a w karitasie moga nie miec. Chyba, ze taki do choinki tez sie nada.

Data: 2020-08-28 17:40:48
Autor: Cavallino
W dniu 28-08-2020 o 15:53, J.F. pisze:
[...]

Elektryk ma darmowy parking w strefie zawsze, więc ładowanie mu do tego nie potrzebne.
To był przykład na możliwość połączeniu kilku rzeczy naraz, przy czym każda z nich z osobna i tak jest dla spaliniaków niedostępna.

Data: 2020-08-28 18:34:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rib8i0$q6a$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Cos takiego slyszalem, ale ... znajdziesz potwierdzenie ?
https://www.wroclaw.pl/parkowanie-osoby-niepelnosprawne

Tylko ... mimo oplaty o miejsce do zaparkowania trudno.
A pod ładowarka bedzie, chyba ze jakis #$%$# pomyli ładowarke z parkingiem :-)

To był przykład na możliwość połączeniu kilku rzeczy naraz, przy czym każda z nich z osobna i tak jest dla spaliniaków niedostępna.

J.

Data: 2020-08-28 21:27:42
Autor: Pete
Ładowanie elektryka w 20 min ut
Hello, J.F..
On 28.08.2020 18:34 you wrote:

> Cos takiego slyszalem, ale ... znajdziesz potwierdzenie ? > https://www.wroclaw.pl/parkowanie-osoby-niepelnosprawne

źle szukasz. Szukaj w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
 > Tylko ... mimo oplaty o miejsce do zaparkowania trudno. A pod > ładowarka bedzie, chyba ze jakis #$%$# pomyli ładowarke z parkingiem > :-)

Po Vozilli zostały koperty dla elektryków. Jest ich całkiem sporo w ścisłym centrum.
> Ja bym tam napisal, ze niepotrzebna :-) J.

--
Pete

Data: 2020-08-29 03:19:17
Autor: Cavallino
W dniu 28-08-2020 o 18:34, J.F. pisze:

To był przykład na możliwość połączeniu kilku rzeczy naraz, przy czym każda z nich z osobna i tak jest dla spaliniaków niedostępna.

Jasne, przecież nikt nie chciałby darmowego parkowania, czy tankowania.....

Data: 2020-08-28 19:40:39
Autor: Shrek
Ładowanie elektryka w 20 minut
W dniu 28.08.2020 o 15:53, J.F. pisze:

Ano widzisz - Cavallino dobry przyklad dal - darmowy parking blisko centrum.

I kolejny dowód, że jedne z bardzo niewielu zalet elektryków istnieją tylko dlatego, że elektryków jest jak kot napłakał:P

--
Shrek

Data: 2020-08-28 20:52:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f494195$0$17358$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie - ciekawe kiedy zrezygnuja.
Doczytalem sie - te darmowe parkingi to chyba w randze ustawy, wiec tak latwo nie zmienia, choc z drugiej strony wiemy, ze to czasem jedna noc zajmuje :-)

No i ciekaw jestem jak to sie skonczy - same elektryki beda w centrach staly ?
Bo kierowcy spalinowi moze i wk*, ale urzedasy juz i tak od dawna mowia, ze trzeba im zycie utrudnic :-)

J.

Data: 2020-08-28 21:14:21
Autor: Shrek
W dniu 28.08.2020 o 20:52, J.F. pisze:

[...]

Mogą być i w randze konstytucji i traktatu międzynarodowego. Nasi mają to w dudzie. A nawet jak nie to trzy miejsa ca na gminę są atrakcyjne jak są w gminie 4 elektryki. Jak staną się masowe, to w pompie z miejscami jak i tak zajęte. Z lektrykami jest tak na każdym krosku istnieją i mają jakiekolwiek zalety tylko dlatego, że są produktem niszowym a nie masowym.

No i ciekaw jestem jak to sie skonczy - same elektryki beda w centrach staly ?
Bo kierowcy spalinowi moze i wk*, ale urzedasy juz i tak od dawna mowia, ze trzeba im zycie utrudnic :-)

Jest to całkiem realne. Już kiedyś pisałem - w dupie się obydzimy z tymi elektrykami - będą drogie, będą utrudniać życie spalinkom bo inaczej nikt by ich nie kupił, a na końcu wszyscy zapłacą akcyzę za prąd - czy o elektryka czy do oświetlenia mieszkania...

--
Shrek

Data: 2020-08-29 07:21:25
Autor: Zenek Kapelinder
środa, 26 sierpnia 2020 o 12:38:27 UTC+2 T. napisał(a):
[...]
Najszybciej się tankuje na stacjach benzynowych samoobsługowych. W trzy minuty można się zatankować na 1000 kilometrów.

Data: 2020-08-29 22:40:38
Autor: Czarek
Ładowanie elektryka w 20 minut

Najszybciej się tankuje na stacjach benzynowych samoobsługowych. W trzy minuty można się zatankować na 1000 kilometrów.

Dla mnie (i wielu innych) każda stacja Orlenu jest samoobsługowa, nie oddalam się od samochodu i dystrybutora dalej niż 1 m, uregulowanie płatności zajmuje mi maksymalnie 10-15 s.

--
Czarek

Ładowanie elektryka w 20 minut