Lądowanie hydroplanem

Data: 2009-10-27 00:34:48
Autor: Robert Tomasik
Lądowanie hydroplanem
Zastanawia mnie niska popularność takich statków powietrznych w chwili obecnej. W końcu akwenów wodnych, na których samoloty by mogły lądować w Polsce sporo. Czy zgodnie z przepisami miejsce startu / lądowania hydroplanu musi spełniać parametry lotniska, czy pilot może skorzystać z dowolnego akwenu, jeśli tylko operacja jest bezpieczna (czyli generalnie nie ma tam osób kąpiących się czy jakiś innych jednostek pływających?

Data: 2009-10-27 00:25:22
Autor: saturn5
Lądowanie hydroplanem
Kwestia gdzie mozna ladowac reguluja lokalne przepisy. Nie niektorych wodach
wolno na innych nie. Natomiast bardziej ciekawe jest pytanie dlaczego tego
typu samoloty sa tak malo popularne. Nie wiem jak to wyglada na gruncie
europejskim ale naprzyklad w USA ubezpieczenia sa znacznie wyzsze na
hydroplany - statystyki mowia ze duzo latwiej w nich o wypadek, ladowania i
starty na wodzie wcale do latwych nie naleza. Poza wymaganym specjalnym
uprawnieniem na hydroplany jest bardzo malo miejsc gdzie taki samolot ktos ci
wyporzyczy - znowu wracamy do kwesti wysokich ubezpieczen i co za tym idzie
wysokich kwalifikacji zadanych od pilota. Wiele hydroplanow ma tez gorsze
osiagi od konwencjonalnych samolotow - wozenie plywakow znacznie obciaza
samolot choc sa samoloty-amfibie gdzie ten problem jest zmniejszony. Czy w
Polsce jest choc jedna szkoly gdzie mozna zrobic licencje na hydroplan?

Data: 2009-10-27 12:40:27
Autor: Bartek
Lądowanie hydroplanem
O ile sie nie myle, problem lezy gdzie indziej.

W polsce ladowanie na wodzie jest nielegalne:)

--

Bartek

Data: 2009-10-27 17:37:00
Autor: coolina
Lądowanie hydroplanem
W polsce ladowanie na wodzie jest nielegalne:)

od kiedy?

jk

Data: 2009-10-27 23:42:18
Autor: Paweł W.
Lądowanie hydroplanem
  Bartek pisze:
O ile sie nie myle, problem lezy gdzie indziej.

W polsce ladowanie na wodzie jest nielegalne:)

Zarejestrować hydroplan zarówno jako samolot jak i łódź. W momencie zetknięcia z wodą upierać się w razie kontroli, że to łódź i przedstawić patent sternika motorowodnego :D

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

Data: 2009-10-27 23:13:14
Autor: The Only One
Lądowanie hydroplanem
On 2009-10-27, Paweł W. <pawelek_79@poczta.onet.pl> wrote:
  Bartek pisze:
[...]

Socjalizm jest ustrojem w ktorym boatersko zwalcza sie problemy... nieznane w innych ustrojach.

Data: 2009-10-29 03:17:13
Autor: Andrzej
Lądowanie hydroplanem

Użytkownik ""Paweł W."" <pawelek_79@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hc7svt$5j4$1news.onet.pl...
 Bartek pisze:
[...]

i pomodlić się, żeby to nie była strefa ciszy ;)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-10-29 09:48:17