Lądowanie na 2 NDB

Data: 2009-02-20 17:32:17
Autor: Piotr [trzykoty]
Lądowanie na 2 NDB
Dlaczego wprowadzono procedurę lądowania na dwie NDB?
Czyż nie można lądować na jedną+określony kurs magnetyczny?
Teoretycznie to chyba dałoby to samo, podejście na kierunku pasa. Może chodzi o dokładność?

Data: 2009-02-20 16:53:49
Autor: Samotnik
L?dowanie na 2 NDB
Dnia 20.02.2009 Piotr [trzykoty] <rzykoty_WYTNIJ_TO_@o2.pl> napisał/a:
Dlaczego wprowadzono procedur? l?dowania na dwie NDB?
Czy? nie mo?na l?dowa? na jedn?+okre?lony kurs magnetyczny?
Teoretycznie to chyba da?oby to samo, podej?cie na kierunku pasa. Mo?e chodzi o dok?adno???

Raczej tak, podejście na jedną NDB to +-5 stopni, w nocy podobno gorzej. No
i do tego spory stożek martwy...
--
Samotnik

Data: 2009-02-20 18:58:27
Autor: saturn5
Lądowanie na 2 NDB

Dlaczego wprowadzono procedurę lądowania na dwie NDB?
Czyż nie można lądować na jedną+określony kurs magnetyczny?

Jest wiele podejsc na jeden NDB.

A wogole to podejscia na NDB to juz sredniowiecze lotnictwa, ale w Rosji i
Afryce jeszcze popularne.

Data: 2009-02-21 11:40:42
Autor: Michał Grzelak
Lądowanie na 2 NDB
saturn5 pisze:

Jest wiele podejsc na jeden NDB.

A wogole to podejscia na NDB to juz sredniowiecze lotnictwa, ale w Rosji i
Afryce jeszcze popularne.

W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem.
M..M

Data: 2009-02-22 10:31:30
Autor: Janusz Pabłocki
Lądowanie na 2 NDB
> Michał Grzelak pisze:
W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem.
M..M
Wychodzi na to, że albo we wschodniej Rosji albo w północnej Afryce ;-))

--
Janusz

Data: 2009-02-22 21:09:04
Autor: LoboV
Lądowanie na 2 NDB
Michał Grzelak pisze:
W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy Afryce? Bo już sie pogubiłem.
M..M

Tak jak Kraków, Rzeszów, Wrocław i jeszcze pewnie kilka innych :)

Data: 2009-02-23 08:30:53
Autor: Sqeeb
Lądowanie na 2 NDB
On Sun, 22 Feb 2009 21:09:04 +0100
LoboV <foto@tousun.lobo.z.pl> wrote:

Michał Grzelak pisze:
> W takim razie port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest w Rosji, czy > Afryce? Bo już sie pogubiłem.
> M..M

Tak jak Kraków, Rzeszów, Wrocław i jeszcze pewnie kilka innych :)

Weszliśmy do UE a w mediach że "wreszcie weszliśmy do Europy".
Czyli Europa teraz do Afryki weszła czy jak? ;-]

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-02-24 13:13:37
Autor: konradmatyja
Lądowanie na 2 NDB
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
wiedza podzieli

Data: 2009-02-24 23:28:23
Autor: Delfino Delphis
Lądowanie na 2 NDB
konradmatyja@wp.pl wrote:
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
wiedza podzieli

Nie wiem, ale strzelam - może jest tak, że drugi NDB nieco lepiej pozwala się zorientować w przestrzeni, np. lecąc po radialu do jednego drugi daje nam namiastkę wiedzy o odległości, poprzez pomiar różnicy kątów.

Data: 2009-02-25 08:25:43
Autor: Lukasz Jachowcz
Lądowanie na 2 NDB
konradmatyja@wp.pl napisał(a):
 Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
 gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
 wiedza podzieli

Przeciez odpowiedz byla w jednym z pierwszych postow watku - dwa NDB jeden
za drugim pozwalaja lepiej sie ustawic w ich linii. Busola magnetyczna
w samolocie ma pewna dokladnosc (lepszym slowem bedzie - niedokladnosc),
zmieniajaca sie wraz z kursem. Na zdjeciach kokpitow malych samolotow widac
czesto karteczke przy busoli pokazujaca, jaka poprawke trzeba naniesc przy
kursie polnocnym, poludniowym, wschodnim, zachodnim. Ale te liczby nie zawsze
sa prawdziwe :)  Z kolei zyrobusola, pomijajac fakt ze i tak jest uzgadniana
z magnetyczna, co 20-30 minut musi byc korygowana. Podsumowujac - w wielu
samolotach nie ma wiarygodnego zrodla informacji o kursie co do 0.1 stopnia.
Czyli, jesli chcesz ladowac idealnie - NDB+busola nie wystarcza. Musisz miec
cos innego. Na przyklad dwa NDB :)

l.

Lądowanie na 2 NDB