Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Lądowanie na 2 NDB

Lądowanie na 2 NDB

Data: 2009-02-24 13:13:37
Autor: konradmatyja
Lądowanie na 2 NDB
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
wiedza podzieli

Data: 2009-02-24 23:28:23
Autor: Delfino Delphis
Lądowanie na 2 NDB
konradmatyja@wp.pl wrote:
Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
wiedza podzieli

Nie wiem, ale strzelam - może jest tak, że drugi NDB nieco lepiej pozwala się zorientować w przestrzeni, np. lecąc po radialu do jednego drugi daje nam namiastkę wiedzy o odległości, poprzez pomiar różnicy kątów.

Data: 2009-02-25 08:25:43
Autor: Lukasz Jachowcz
Lądowanie na 2 NDB
konradmatyja@wp.pl napisał(a):
 Hmm. Sam sie zastanawiam na czym dokladnie to polega. Milo by bylo
 gdyby zamiast docinek i dowcipow napisal ktos kto wie i sie chetnie
 wiedza podzieli

Przeciez odpowiedz byla w jednym z pierwszych postow watku - dwa NDB jeden
za drugim pozwalaja lepiej sie ustawic w ich linii. Busola magnetyczna
w samolocie ma pewna dokladnosc (lepszym slowem bedzie - niedokladnosc),
zmieniajaca sie wraz z kursem. Na zdjeciach kokpitow malych samolotow widac
czesto karteczke przy busoli pokazujaca, jaka poprawke trzeba naniesc przy
kursie polnocnym, poludniowym, wschodnim, zachodnim. Ale te liczby nie zawsze
sa prawdziwe :)  Z kolei zyrobusola, pomijajac fakt ze i tak jest uzgadniana
z magnetyczna, co 20-30 minut musi byc korygowana. Podsumowujac - w wielu
samolotach nie ma wiarygodnego zrodla informacji o kursie co do 0.1 stopnia.
Czyli, jesli chcesz ladowac idealnie - NDB+busola nie wystarcza. Musisz miec
cos innego. Na przyklad dwa NDB :)

l.

Lądowanie na 2 NDB

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona