Ladowanie na lodzie :)

Data: 2010-02-23 23:15:54
Autor: Michal W.
Ladowanie na lodzie :)
2 ULe wyladowaly ostatnio na zamarznietym jeziorze Mikolajskim :)
Oczywiscie od razu pojawily sie "krawezniki" celem spisania
personaliow. I teraz pytanie do znawcow:

Czy jest na to jakis paragraf zakazujacy ladowania na zamarznietych
wodach srodladowych?

Oryginalny tekst:

Drogi na Mazurach jakie s± - każdy widzi - w±skie, kręte, gęsto
obsadzone drzewami i zim± bardzo niebezpieczne. Spo¶ród 41 (!)
przygotowywanych przez ostatnie dwa lata wariantów krajowej 16-tki
przecinaj±cej Mazury z zachodu na wschód - wszystkie okazały się złe
(przechodziły przez cenne przyrodniczo tereny). Modernizacja sieci
mazurskich dróg znów odsunie się o conajmniej kilka lat... ....jednak pomysłowym, zasobnym w gotówkę 'lotnikom' już nie straszny
wielogodzinny dojazd nad ulubione jeziora - także zim±...

Wiecej Szczegolow:
http://www.mazury.info.pl/foto/10-01-31-samolotem-na-lodzie/index.html

Pozdrawiam Michal W.

Data: 2010-02-23 15:58:04
Autor: heja
Ladowanie na lodzie :)
Czy jest na to jakis paragraf zakazujacy ladowania na zamarznietych
wodach srodladowych?

Art. 93. 1. Statki powietrzne mog± l±dować i startować na l±dowiskach
i w innych miejscach poza lotniskami wpisanymi do rejestru lotnisk, w
przypadkach:
1) przymusowego l±dowania;
2) ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo udziału w zwalczaniu
klęsk żywiołowych;
3) uzasadnionych potrzebami szkolenia lub treningu;
4) uzasadnionych potrzebami usług lotniczych;
5) jeżeli pozwalaj± na to przepisy wydane na podstawie art. 33 ust.
4. (dotyczy statków powietrznych wyjętych spod niektórych przepisów
ustawy)

BTW, w nowej wersji Prawa Lotniczego ten punkt ma być inny.

--
Michał

Data: 2010-02-24 12:02:52
Autor: Michal W.
Ladowanie na lodzie :)

BTW, w nowej wersji Prawa Lotniczego ten punkt ma być inny.

A mozesz kontretnie: wolno czy jest to zabronione ? :)

Michal W.

Data: 2010-02-24 03:42:13
Autor: Anioł
Ladowanie na lodzie :)
On 24 Lut, 12:02, "Michal W." <michal...@nou-spam.gazeta.pl> wrote:
> BTW, w nowej wersji Prawa Lotniczego ten punkt ma być inny.

A mozesz kontretnie: wolno czy jest to zabronione ? :)

Michal W.

ZABRONIONE :(((

por. projekt ustawy na http://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/projekty/prawo_lotnicze_250609.doc

a konkretnie pkt. 45 i 46....

 w tym drugim napisano, iĹĽ:

1. Dopuszcza siÄ™ w sytuacjach szczegĂłlnych wykorzystanie do startu i
lądowania statku powietrznego, a w szczególności balonu lub szybowca,
innego terenu niż lotnisko i lądowisko, zwanego dalej „terenem
przygodnym”, za zgodą właściciela lub dysponenta danego terenu, z
zastrzeĹĽeniem ust. 2 i 3.
 2. Start i lÄ…dowanie statku powietrznego z terenu przygodnego moĹĽe
się odbyć po upewnieniu się przez dowódcę statku powietrznego, że jest
moĹĽliwe bezpieczne wykonanie takiej operacji zgodnie z instrukcjÄ…
uĹĽytkowania statku powietrznego.
 3. W przypadkach:
1) konieczności wykonania lądowania zapobiegającego znalezieniu się
statku po¬wietrznego w sytuacji stanowiącej potencjalne zagrożenie
jego bezpieczeństwa, gdyby kontynuował lot,
2) transportu medycznego służącego ratowaniu życia lub zdrowia
ludzkiego,
3) udziału lotnictwa w zwalczaniu klęsk żywiołowych lub w innych
nagłych stanach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego,
4) lotów wykonywanych przez statki powietrzne bez napędu

Pzdr
Aniol

Data: 2010-02-24 12:35:22
Autor: Jarosław Sokołowski
Ladowanie na lodzie :)
Pan Michał napisał:

[...]

Taka zima jak w tym roku zdarza się rzadko, więc warto skorzystać
z okazji do przeprowadzenia treningu na wypadek gdyby kiedy¶ miało być
jeszcze gorzej i trzeba było ratować życie ludzkie albo brać udział
w zwalczaniu klęsk żywiołowych. Przepisy s± po to, by je interpretować.

--
Jarek

Data: 2010-02-24 05:04:33
Autor: Krzysztof
Ladowanie na lodzie :)
On 24 Lut, 13:35, Jarosław Sokołowski <ja...@lasek.waw.pl> wrote:
Pan Micha napisa :

> Art. 93. 1. Statki powietrzne mog l dowa i startowa na l dowiskach
> i w innych miejscach poza lotniskami wpisanymi do rejestru lotnisk, w
> przypadkach:
>  1) przymusowego l dowania;
>  2) ratowania ycia lub zdrowia ludzkiego albo udzia u w zwalczaniu
>     kl sk ywio owych;
>  3) uzasadnionych potrzebami szkolenia lub treningu;
>  4) uzasadnionych potrzebami us ug lotniczych;
>  5) je eli pozwalaj na to przepisy wydane na podstawie art. 33 ust.

Taka zima jak w tym roku zdarza si rzadko, wi c warto skorzysta
z okazji do przeprowadzenia treningu na wypadek gdyby kiedy mia o by
jeszcze gorzej i trzeba by o ratowa ycie ludzkie albo bra udzia
w zwalczaniu kl sk ywio owych. Przepisy s po to, by je interpretowa .

--
Jarek

No tak, tylko, że to były samoloty ultralekkie. W ich przypadku zdaje
się wył±czono kilka przepisów ustawy prawo lotnicze.
Nie mam czasu sprawdzić, ale być może to wył±czenie dotyczy też i
kwestii miejsc do startów i l±dowań.

Krzysztof

Ladowanie na lodzie :)