Ładowanie telefonu cd

Data: 2019-02-13 00:39:46
Autor: Bolko
Ładowanie telefonu cd

Syn mi choruje. Kilka dni temu miał gorączkę koło 40 stopni.
Wiec tabletki na obniżenie i do lekarza.
Kiedyś dawałem nawet jak miał 37+ stopni.
Ale lekarka mi wyjaśniła że gorączka to dobra rzecz bo informuje że coś jest NIE TAK i organizm musi walczyć.

podsumowanie na końcu

Wiec usiadłem do kompa i znalazłem coś takiego
To są topowe modele z wszystkimi bajerami:
https://www.youtube.com/watch?v=X0C6LBadwb4
model     temperatura w C
IphoneX   40
PixelXL   34
MiMix2    38
OnePlus5t 36
SamsungS9 37
Note5PRO  37

Tutaj Xperia J Stary telefon ale pokazuje jak się zmienia temperatura w czasie.
https://www.youtube.com/watch?v=btHpcqbxvZA
Tutaj temperatura podchodzi pod 34 stopnie.

Pytanie brzmi czy to jest dobrze czy źle.
Przejrzałem kilka stron internetowych i wszędzie jest napisane o górnej granicy 30 stopni jako tej optymalnej.

Kolejna ciekawa rzecz Tesla X 90D w ciągu dwóch lat przejechała 480 kkm.
W tym czasie jej zasięg zmniejszył się z 250 mil do 216.
Przy czym największy spadek nastąpił w ciągu pierwszych 9 miesięcy.
Tesla dodaje  że akumlatory były łądowane do 95% zmiast do 80% tak jak zalecał producent.
"Ten egzemplarz miał akumulatory ładowane regularnie do 95 proc., często nawet 4 razy dziennie."
https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-rekordowy-przebieg/

Podsumowywując ten samochód był używany przez dwa lata baaardzo intensywnie.
Myślę że rzadko kto smartfona używa w tak intensywny sposób.
A i tak akumlatory straciły TYLKO 13% pojemności.
Wiec to nie jest tak że TRZEBA telefon wyrzucić po dwóch latach bo bateria już do niczego się nie nadaje.

Zastanawiałem się dlaczego tak się stało.
Ktoś na grupie samochodowej napisał że w Tesli akumlatory są chłodzone wodą.
No i faktycznie tak jest (chociaż tutaj podano nazwę "czynnik chłodzący")
https://elektrowoz.pl/porady/jak-sa-chlodzone-baterie-w-samochodach-elektrycznych-spis-modeli/
czyli problem to "temperatura"

I na koniec :
"
W pracy zostałą omówiona technologia quick charge i jej wpływ na temperature i trwałość baterii. Przeprowadzone badania pozwoliły określić wpływ temperatury na parametry ładowania. Decydującym czynnikiem wpływającym bezpośrednio na zużycie betrii jest napięcie łądowania, prąd ładowania oraz temperatura towrzysząca temu procesowi
(...)
Technologie szybkiego ładowania negatywnie wpływają na zużycie baterii
 - wynika to bezpośrednio z wyższej wartości prądu ładowania jak i podwyższonej temperatury baterii w porównaniu do ładowania standardowego. Technika ładowania Quick Charge ma na celu ograniczenie tych negatywnych skutków, poprzez optymalizację zużycia i szybkości ładowania baterii. Dostarczana energia do urządzenia podlega zmniejszeniu w dwóch przypadkach: w wyniku podwyższonej temperatury baterii (po przekroczeniu progu
40°C, rys. 3c, 3d) lub po osiągnięciu określonego stopnia naładowania (pierwsze spowolnienie następuje przy 60%, rys 3d, rys. 4). Standard Quick Charge
ogranicza możliwość osiągnięcia przez baterię zbyt wysokich temperatur, które
mogłyby stanowić przyczynę awarii, a nawet eksplozji baterii.. Mimo wzrostu
temperatury i spowolnienia ładowania technologia ta nadal przesyła urządzeniu
więcej energii niż w sytuacji ładowania konwencjonalnego - spełniając tym
samym swoją ideę. Swobodna regulacja napięcia oraz prądu na wyjściu ładowarki w czasie rzeczywistym pozwala na dokładniejsze dopasowanie się do
warunków ładowania. "

opracowane na Politechnice Poznańskiej całość poniżej
https://tiny.pl/tmpnm

(nie wiem jak wrzucić linka do pdf znajdującego się na serwerze.
trzeci link od góry
wpływ temperatury na proces łądowania)

PODSUMOWANIE:

Dla mnie wniosek jest jeden.
Współczesne akumulatory są wstanie znieść naprawdę dużo nie tracąc przy tym  zbyt dużo pojemności (Tesla).
Trzeba o nie tylko dbać czytaj pilnować temperatury.

Rynek wymaga jednak żeby było szybciej.
I dlatego powstała technologia Quick Charge.
"Technika ładowania Quick Charge ma na celu ograniczenie tych negatywnych skutków, poprzez optymalizację zużycia i szybkości ładowania baterii. "

Czyli akumulator się grzeje ale na tyle żeby te dwa lata wytrzymał.
Jak chcesz dłużej mieć baterie w dobrym stanie musisz dbać o temperature.
Jaki ja mam wpływ na temperaturę?
Prąd łądowania.

I taka mała ciekawostka na koniec.
Prąd zmierzony aplikacją ampere.
Ładowie przez komputer USB3.0 prąd 1,3 ampera
USB2.0 prąd ,5 ampera

Data: 2019-02-13 10:41:58
Autor: ToMasz
Ładowanie telefonu cd

W tym czasie jej zasięg zmniejszył się z 250 mil do 216.
Podsumowywując ten samochód był używany przez dwa lata baaardzo intensywnie.
nie. W sensie akumulatory w telefonach, latarkach, biorąc pod uwagę ich pojemność, dostają "w dupę" dużo mocniej. mniej wiecej tak, jak tesla podczas gwałtownego przyśpieszania. a samochód jeździł w normalnym ruchu ulicznym - prawda?

Technologie szybkiego ładowania negatywnie wpływają na zużycie baterii

I taka mała ciekawostka na koniec.
Prąd zmierzony aplikacją ampere.
która wróży z fusów
Ładowie przez komputer
USB3.0 prąd 1,3 ampera
USB2.0 prąd ,5 ampera

dziękujemy Ci

ToMasz

Data: 2019-02-13 04:46:55
Autor: Bolko
Ładowanie telefonu cd
W dniu środa, 13 lutego 2019 10:42:34 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
nie. W sensie akumulatory w telefonach, latarkach, biorąc pod uwagę ich pojemność, dostają "w dupę" dużo mocniej. mniej wiecej tak, jak tesla podczas gwałtownego przyśpieszania. a samochód jeździł w normalnym ruchu ulicznym - prawda?
a) tam są autostrady
b) to było auto służbowe d
   a każdy wie dlaczego auto służbowe to najlepsze auta terenowe
c) ludzie różnie używają telefonów
dla jednych wyzwaniem jest otworzyć yotuba inni zmieniają systemy
jeszcze inni grają
natomiast każdy z tych co mają "wiedze" powie że dwa lata w dzisiejszych czasach i trzeba myśleć o nowym telefonie
> Technologie szybkiego ładowania negatywnie wpływają na zużycie baterii

> I taka mała ciekawostka na koniec.
> Prąd zmierzony aplikacją ampere.
która wróży z fusów

czyli układ odpowiadający za quickcharge zakładam że korzysta z tych samych danych
wniosek degeneracja akumulatora będzie następować jeszcze szybciej?

Data: 2019-02-13 13:51:44
Autor: Liwiusz
Ładowanie telefonu cd
W dniu 2019-02-13 o 13:46, Bolko pisze:
natomiast każdy z tych co mają "wiedze" powie że dwa lata
w dzisiejszych czasach i trzeba myśleć o nowym telefonie

Dla większości - jeśli tylko starcza pamięci wewnętrznej na aplikacje, to nie ma sensu wymieniać.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-13 14:28:44
Autor: Animka
Ładowanie telefonu cd
W dniu 2019-02-13 o 11:41, ToMasz pisze:

[...]

LOL

ToMasz

Ty jesteś dwa w jednym tak? Z tego co widzę to tak.

--
animka

Data: 2019-02-13 11:13:19
Autor: radekp@konto.pl
Ładowanie telefonu cd
Wed, 13 Feb 2019 00:39:46 -0800 (PST), w
<fef1a66a-b67b-4266-8eb1-790396b22d58@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

[...]

W zasadzie ma rację, ale tabletki likwidują/zmniejszają też stan zapalny, który
sprzyja dalszej infekcji.

[...]

Zupełnie tym nie przejmowałbym się -- zacząłbym gdyby było 50st. A tyle potrafi
dojść w upalny dzień na słońcu.

I taka mała ciekawostka na koniec.
Prąd zmierzony aplikacją ampere.
Ładowie przez komputer USB3.0 prąd 1,3 ampera
USB2.0 prąd ,5 ampera

Lepiej miernikiem, no ale zawsze to coś.

Data: 2019-02-13 11:39:05
Autor: Jacek Maciejewski
Ładowanie telefonu cd
Dnia Wed, 13 Feb 2019 00:39:46 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

Jaki ja mam wpływ na temperaturę?

Musisz smartfona ładować w zamrażarce.
--
Jacek