Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?

Data: 2017-04-10 10:20:28
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

Data: 2017-04-10 11:29:32
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

5V. Ale tak zgrubnie.

W kazdym badz razie jak nokie C6 podlacze do ladowarki samsunga USB, to sie cos buntuje.
Samsung daje 5V, ale pod obciazeniem podnosi do 5.25 i to juz Nokii za duzo.

Z dluzszym kabelkiem nie ma problemow.

J.

Data: 2017-04-10 13:40:53
Autor: nadir
W dniu 2017-04-10 o 10:20, radekp@konto.pl pisze:
Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

Oryginalne ładowarki NOKII:
- ACP-12E, z grubym bolcem: 5,7V/800mA
- AC-8E, cienkim bolcem: 5,0V/890mA

Data: 2017-04-10 14:30:17
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Mon, 10 Apr 2017 13:40:53 +0200, w
<58eb6f4c$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <none@hell.org>
napisał(-a):

W dniu 2017-04-10 o 10:20, radekp@konto.pl pisze:
> Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

> [...]

Dzięki.
Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

Data: 2017-04-10 16:10:02
Autor: nadir
W dniu 2017-04-10 o 14:30, radekp@konto.pl pisze:

Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

Ja mam akurat dwa, ile było, to nie mam pojęcia.

Data: 2017-04-10 16:32:19
Autor: ALEX MR
W dniu 10.04.2017 o 14:30, radekp@konto.pl pisze:

Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

Oryginalne ładowarki NOKII:
- ACP-12E, z grubym bolcem: 5,7V/800mA
- AC-8E, cienkim bolcem: 5,0V/890mA

Tak z ciekawości, po co pytasz? Dowolny telefon Nokii możesz zapiąć do dowolnej ładowarki i ZAWSZE zadziała :-)

Dzięki.
Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

Dwa, ale mechanicznie. Sensu stricte to nadal ta sama ładowarka :-)

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2017-04-11 10:29:39
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Mon, 10 Apr 2017 16:32:19 +0200, w <58eb9774$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,
ALEX MR <kill@spamers.us> napisał(-a):

Tak z ciekawości, po co pytasz? Dowolny telefon Nokii możesz zapiąć do dowolnej ładowarki i ZAWSZE zadziała :-)

Chcę przerobić sobie ładowarkę samochodową Nokii (tzn. zmienić kabel) na
dedykowaną do navi. Takie najłatwiej zdobyć, a powinny być lepsze od jakichś
wesołych chińczyków.

> Dzięki.
> Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

Dwa, ale mechanicznie. Sensu stricte to nadal ta sama ładowarka :-)

Skoro jeden daje 5,7V, a drugi 5,0V, to chyba nie całkiem?

Data: 2017-04-12 10:34:05
Autor: ALEX MR
W dniu 11.04.2017 o 10:29, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Są lepsze, bez dwóch zdań. Ale też made in china ;-)

Dzięki.
Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

Dwa, ale mechanicznie. Sensu stricte to nadal ta sama ładowarka :-)

Skoro jeden daje 5,7V, a drugi 5,0V, to chyba nie całkiem?

Nie znam się na technikaliach. Wiem jedno: dowolną ładowarkę Nokii można było bez zastanawiania się wpiąć w dowolny telefon/smartfon Nokii. Różnica ewentualnie w bolcach, ale to załatwiało się przejściówką :-)
Legendarną 6210 ładowałem 6 ładowarkami i przeżyła :-) Domowymi po 800mA i samochodowymi po 2,4A. No ale Nokia to Jakość, nie to co dzisiejszy chłam.
W jednym muszę zgodzić się z Pszemolem: iPhone faktycznie jest niezniszczalny, tak jak kiedyś Nokia :-)

Data: 2017-04-12 11:08:32
Autor: J.F.
Użytkownik "ALEX MR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58ede67f$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak wiekszosc telefonow, standard "okolo 5V" okazal sie uniwersalny.

Ale jak pisalem - nokia z jedna z ladowarek samsunga ma klopot.
I nie wiem czy jej napiecie szkodzi (5.25V ... nie powinna), czy mierzy spadek napiecia, a tu go nie ma, czy ogranicznik pradu jest w ladowarce ... i znow go nie ma.

J/

Data: 2017-04-12 11:42:22
Autor: ALEX MR
W dniu 12.04.2017 o 11:08, J.F. pisze:

[...]

A zawdzięczamy go Nokii:-)
Zresztą N8 miałem 4 lata, nie pytaj jak ją traktowałem
N9 miałem 5 lat, nie pytaj jak ją traktowałem
To były sprzęty wręcz nie do zarżnięcia :-)
A co zrobię z Huaweiem, którego mam? Za rok, czy pół wyrzucę go do śmietnika, bo tyle jest wart.

Ale jak pisalem - nokia z jedna z ladowarek samsunga ma klopot.

A od kiedy Nokia ma współdziałać z Samsungiem?

Data: 2017-04-12 12:38:33
Autor: J.F.
[...]

Nie bylbym taki pewien.

Kiedys w telefonach byly akumulatory NiMH. Jak 4 sztuki, to napiecie ladowania ponad 5V, ladowarka powinna dawac jeszcze wiecej.

Z drugiej strony w elektronice cyfrowej 3.3V stawalo sie coraz bardziej popularne i np taki siemens C35 mial w bateryjce 3 ogniwa NiMH
(nominalnie 3.6V). Ale byly tez juz przewidziane li-ion do niego.
Nokia to o ile pamietam w jednym modelu wstawila bateryjke 2.4V.

W kazdym badz razie li-ion zdominowaly rynek, napiecie koncowe ladowania 4.2V, cholera wie czy jakiejs przetwornicy nie maja na pokladzie, ale ~5V zasilania w miare dobrze do tego pasuje.

Potem Chinczycy zazadali standardu microUSB.
Nokia i Apple sie wylamywaly :-)

Zresztą N8 miałem 4 lata, nie pytaj jak ją traktowałem
N9 miałem 5 lat, nie pytaj jak ją traktowałem
To były sprzęty wręcz nie do zarżnięcia :-)

Moj Siemens ME45 jest ciagle w uzyciu. Nie pamietam kiedy kupilem ... ale to juz kolo 15 lat bedzie.
Tylko ... ile bateryjek mu zmienilem, to juz nie zlicze.
Szybko je zuzywal, chyba jakis blad Siemens w programie popelnil.

Za to Nokia C6 ... juz sie jej troche ekran rozkalibrowal, a skalibrowac juz sie nie da
(gdzie ta wredna Nokia trzyma dane kalibracji ?)
Zreszta nigdy z niej nie bylem bardzo zadowolony, ot, dziala.

Ale jak pisalem - nokia z jedna z ladowarek samsunga ma klopot.
A od kiedy Nokia ma współdziałać z Samsungiem?

Ladowarka USB, prawie jak kazda inna.
Tylko ma ujemny opor wewnetrzny :-)

J.

Data: 2017-04-12 13:48:20
Autor: ALEX MR
W dniu 12.04.2017 o 12:38, J.F. pisze:
[...]

Tylko że w Nokiach nigdy nie zmieniałem akumulatorów. W N9 wytrzymała 5 lat :-)

To zgłoś ją do reklamacji :-)

Data: 2017-04-12 14:10:13
Autor: J.F.
Użytkownik "ALEX MR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58ee1406$0$648$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Takie opinie uzytkownikow pamietam - 5 lat i bateria ciagle dobra.
W siemensach - 1.5 roku i bateria polowicznie zuzyta.

Najpierw kladlem na karb uzywanych przez ich ogniw Panasonic - w owym czasie mi mocno podpadly.
Ale kolejne bateryjki juz byly z roznych firm.

[...]

Z samsungiem dziala :-)

Ale widac cos jest, i Nokii cos przeszkadza w pradzie z tej ladowarki, a wydaje sie calkiem niewinny.

J.

Data: 2017-04-20 19:50:58
Autor: Alojzy
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?

Użytkownik "ALEX MR":
Nie znam się na technikaliach. Wiem jedno: dowolną ładowarkę Nokii
można było bez zastanawiania się wpiąć w dowolny telefon/smartfon
Nokii. Różnica ewentualnie w bolcach, ale to załatwiało się

Nie znasz się, to prawda ;-)

przejściówką :-)
Legendarną 6210 ładowałem 6 ładowarkami i przeżyła :-) Domowymi po
800mA i samochodowymi po 2,4A. No ale Nokia to Jakość, nie to co
dzisiejszy chłam.

Tu rodzi się mit.

Jak wiekszosc telefonow, standard "okolo 5V" okazal sie uniwersalny.
A zawdzięczamy go Nokii:-)

Zawdzięczamy to UE.

A od kiedy Nokia ma współdziałać z Samsungiem?

5V Samsunga jest gorsze od 5V Nokii?

Jeśli masz ładowarkę 5,0V to nie naładujesz nią Nokii 101 (najnowsza jaką sprawdziłem), czy starych 3210,3310 i podobnych.

Alojzy

Data: 2017-04-12 13:11:23
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Wed, 12 Apr 2017 10:34:05 +0200, w
<58ede67f$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>, ALEX MR <kill@spamers.us>
napisał(-a):

Domowymi po 800mA i samochodowymi po 2,4A.

To raczej bez różnicy, telefon określa prąd, nie ładowarka :]

Data: 2017-04-12 13:44:20
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0q2seche50cn89hg1p9l8bgpr0a8a9gjkf@4ax.com...
Wed, 12 Apr 2017 10:34:05 +0200, w
<58ede67f$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>, ALEX MR <kill@spamers.us>
napisał(-a):
Domowymi po 800mA
i samochodowymi po 2,4A.

To raczej bez różnicy, telefon określa prąd, nie ładowarka :]

Nie bylbym taki pewien.
Mam wrazenie, ze wiele telefonow bazuje na ograniczeniu pradu przez ladowarke/kabel.

niestety - miniaturowosc tych wtyczek utrudnia badania :-)

J.

Data: 2017-04-11 21:29:54
Autor: Witold Rodzeń [vmobile.com.pl]
[...]

Z "grubym" bolcem wyprodukowana przez Nokię jest jeszcze ACP-7E, ale to ładowarka transformatorowa, a nie impulsowa i "potrafi" tylko naładować baterie Ni-Mh.
Do Li-ion potrzebna jest impulsowa. A impulsowa ma większą wydajność prądową, a ta z kolei jest potrzebna aby telefon "potrafił" utrzymać
odpowiedni profil ładowania.

Autentycznie oryginalne ładowarki mam jeszcze w ofercie swojego sklepu vmobile.pl

pozdrawiam
WR

Data: 2017-04-20 20:03:39
Autor: Alojzy
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?

Użytkownik "Witold Rodzeń [vmobile.com.pl]":
[...]

Same bajeczki. Każda ładowarka sieciowa ma transformator, to po pierwsze,
po drugie - ACP-7E była w komplecie m.in. z Nokią 3310, a ta miała baterię BLC-2 Li-ion.

Alojzy

Data: 2017-04-27 05:00:27
Autor: Pszemol
"Alojzy" <@> wrote in message news:58f8f7fb$0$657$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Każdy elektronik wie co się kryje pod pojęciem zasilacz transformatorowy
i zasilacz impulsowy... Nie poprawiaj go bo dobrze napisał...

po drugie - ACP-7E była w komplecie m.in. z Nokią 3310, a ta miała baterię BLC-2 Li-ion.

A tu akurat się zgadzam. Napięcie wyjściowe decyduje a nie rodzaj przetwornika.

Data: 2017-04-27 16:49:15
Autor: Alojzy
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?

Użytkownik "Pszemol":
Każdy elektronik wie co się kryje pod pojęciem zasilacz transformatorowy
i zasilacz impulsowy... Nie poprawiaj go bo dobrze napisał...

Pewnie jesteś elektronikiem 40+, którego zaskoczyły transformatory z rdzeniem innym niż stalowym. A dla każdego elektronika transformator to transformator, liczy się funkcja, nie budowa.

po drugie - ACP-7E była w komplecie m.in. z Nokią 3310, a ta miała baterię BLC-2 Li-ion.

A tu akurat się zgadzam. Napięcie wyjściowe decyduje a nie rodzaj przetwornika.

Jednak nie jesteś elektronikiem. Napięcie ładowarki o niczym nie decyduje, skoro to telefon ma układ ładowania.

Alojzy

Data: 2017-04-27 22:45:56
Autor: Witold Rodzeń [vmobile.com.pl]
"Alojzy" <@> wrote in message
[...]

W nazewnictwie użyłem jedynie skrótu myślowego ...

> po drugie - ACP-7E była w komplecie m.in. z Nokią 3310, a ta miała > baterię BLC-2 Li-ion.

A tu akurat się zgadzam. Napięcie wyjściowe decyduje a nie rodzaj
przetwornika.

W tym przypadku decyduje rodzaj przetwornika, bo to rodzaj decyduje o wydajności prądowej.
W przypadku ładowania Li-ion dla utrzymania właściwego profilu ładowania potrzebna jest większa niż daje
transformator "analogowy".

Pozdrawiam,
.... tych 40- również ;)

Data: 2017-04-29 01:19:38
Autor: gtoni13
W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 10:24:50 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

Orginalne ladowarki Noki gruby i cienki bolec mialy napiecie 3,7 V.
W czesci telefonow po podaniu napecia z ladowarki usb /5 v/ odmawialy ladowania, komunikat nie orginalna ladowarka.

Data: 2017-04-29 15:11:22
Autor: J.F.
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Dnia Sat, 29 Apr 2017 01:19:38 -0700 (PDT), gtoni13@gmail.com
napisał(a):
[...]

Ktore ?
3.7 to troche za malo, zeby naladowac akumulator do 4.2V. Owszem, moze byc przetwornica.

Kojarze jakas jedna nokie z akumulatorem 2.4V, ale to jedna, reszta
miala wiecej.

Przy czym hen, hen dawno temu, w ladowarce mogl byc transformator z
prostownikiem bez stabilizatora, wtedy napiecie mocno zmienne.

J.

Data: 2017-06-20 15:29:10
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
Mon, 10 Apr 2017 10:20:28 +0200, w
<t0gmeclk9bemt0kbamiq9p307hao9cd1kb@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

No i znalazłem "kompendium":
http://ericscorner.blogspot.com/2009/08/not-all-nokia-battery-chargers-built.html

Type Short Description Connector Power Output Packaged with
AC-3 Blocky low end chargers Nokia 2mm DC 5V, 350mA Nokia 1110,
Nokia 3555, Nokia 5310, Nokia E61
AC-4 High end chargers Nokia 2mm DC 5V, 890mA Nokia 5610,
Nokia E71
AC-5 Small high end chargers Nokia 2mm DC 5V, 800mA Nokia N82,
Nokia N95
AC-6 Mid-ranged chargers designed for microUSB charging. They resemble the
AC-4 in design but output is very different.  Non-detachable cable.
microUSB DC 5V, 550mA Nokia N97
AC-8 High end chargers. They resemble the AC-4 in design. Nokia 2mm
DC 5V, 890 mA Nokia E75
AC-10 High end chargers. Non-detachable cable. microUSB DC 5V,
1200 mA Nokia N85, Nokia N86, Nokia N97, Nokia N900
AC-20 Mid-ranged chargers.  Non-detachable cable. microUSB DC 5V,
750 mA Nokia Lumia 520
AC-50 High end chargers microUSB DC 5V, 1300 mA Nokia Lumia
925, Nokia Lumia 920, Nokia Lumia 620
AC-60 High end chargers microUSB DC 5V, 1500 mA Nokia Lumia
1020
CA-101 USB cable microUSB DC 5V, 500 mA Nseries and Eseries
DC-4 High end car chargers. Nokia 2mm DC 5V, 890 mA N/A
DC-6 Mid-range car chargers. They resemble the DC-4 in design
microUSB DC 5V, 550 mA Nokia 5800, E72, N97 mini navigation editions
DC-9 Mid-range car chargers. They look like a square box with retractable
cord Nokia 2mm DC 5V, 700 mA N/A
DC-10 High end car chargers. They are similar to the DC-9 in design.
microUSB DC 5V, 1200 - 1500 mA N/A

Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?