Ładowarka Sigma Pava

Data: 2012-05-15 19:47:05
Autor: piecia aka dracorp
Ładowarka Sigma Pava
Witam
Może mnie ktoś oświecić i poda parametry ładowarki do Sigma Pava?
Aczkolwiek to pewnie będzie zwykły zasilacz, a konkretny układ jest w lampce.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-15 13:16:52
Autor: ms.joda
Ładowarka Sigma Pava
On 15 Maj, 21:47, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Witam
Może mnie kto¶ o¶wiecić i poda parametry ładowarki do Sigma Pava?
Aczkolwiek to pewnie będzie zwykły zasilacz, a konkretny układ jest w
lampce.

--
piecia aka dracorp

zwykły zasilacz, 9V DC (czyli daj±cy napięcie stałe) z "+" w ¶rodku
wtyczki.
http://www.sigmasport.de/en_media/produkte/beleuchtung/standard_lights/pava/allgemein/visuals/ba.pdf

Data: 2012-05-15 13:21:34
Autor: ms.joda
Ładowarka Sigma Pava
On 15 Maj, 22:16, "ms.joda" <ms.j...@gmail.com> wrote:
> [...]

> pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

zwykły zasilacz, 9V DC (czyli daj±cy napięcie stałe) z "+" w ¶rodku

Pr±d 450mA w oryginalnej. Je¶li mnie wzrok nie myli to końcówka to
"mini jack mono" więc czego¶ takiego należałoby szukać.

Data: 2012-05-16 06:19:56
Autor: piecia aka dracorp
Ładowarka Sigma Pava
Dnia Tue, 15 May 2012 13:21:34 -0700, ms.joda napisał(a):

zwykły zasilacz, 9V DC (czyli dający napięcie stałe) z "+" w środku
wtyczki.http://www.sigmasport.de/en_media/produkte/beleuchtung/
standard_light...

Prąd 450mA w oryginalnej. Jeśli mnie wzrok nie myli to końcówka to "mini
jack mono" więc czegoś takiego należałoby szukać.

Czyli bez problemu do kupienia w sklepie z elektroniką. Dzięki.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-15 14:22:10
Autor: Wilk
Ładowarka Sigma Pava
[...]

A po co się bawić w taki sposób? Przecież wystarczy wyj±ć akumulatorki
z lampki i włożyć je do typowej ładowarki AA, ładuj±c je dowolnym
pr±dem (co istotne, gdy zależy nam na czasie, ja mam tak± co może
ładować nawet pr±dem 2A)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-05-16 06:21:48
Autor: piecia aka dracorp
Ładowarka Sigma Pava
Dnia Tue, 15 May 2012 14:22:10 -0700, Wilk napisał(a):

A po co się bawić w taki sposób? Przecież wystarczy wyjąć akumulatorki z
lampki i włożyć je do typowej ładowarki AA, ładując je dowolnym prądem
(co istotne, gdy zależy nam na czasie, ja mam taką co może ładować nawet
prÄ…dem 2A)
Też taką mam, ale zobaczyłem że do lampki jest zasilacz który umożliwia ładowanie a nie doszukałem się jaki. Małą wersję takiego zasilacza zawsze można wziąć ze sobą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-16 03:45:15
Autor: rmikke
Ładowarka Sigma Pava
On Wednesday, May 16, 2012 8:21:48 AM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
> [...]

> lampki i włożyć je do typowej ładowarki AA, ładuj±c je dowolnym pr±dem
> (co istotne, gdy zależy nam na czasie, ja mam tak± co może ładować nawet
Też tak± mam, ale zobaczyłem że do lampki jest zasilacz który umożliwia ładowanie a nie doszukałem się jaki. Mał± wersję takiego zasilacza zawsze można wzi±ć ze sob±.

Ja tam biorę zwykł± ładowarkę do paluszków i załatwia mi ładowanie przedniej lampki, tylnej, i jeszcze GPSa, i aparatu (ale aparat rzadko wożę, bo jako¶ kijowo działa na akumulatorkach, a zdjęcia mogę i kalkulatorem robić). Żeby tak jeszcze telefon działał na paluszkach...

Data: 2012-05-16 11:37:10
Autor: piecia aka dracorp
Ładowarka Sigma Pava
Dnia Wed, 16 May 2012 03:45:15 -0700, rmikke napisał(a):

Ja tam biorę zwykłą ładowarkę do paluszków i załatwia mi ładowanie
przedniej lampki, tylnej, i jeszcze GPSa, i aparatu (ale aparat rzadko
wożę, bo jakoś kijowo działa na akumulatorkach, a zdjęcia mogę i
kalkulatorem robić). Żeby tak jeszcze telefon działał na paluszkach...
Aktualnie nie mam takie ładowarki ale mogę ją sobie bez problemu pożyczyć. Jednak wolę mieć jakiś wybór niż być skazany tylko na jedną możliwość.
Z drugiej strony poszukam czy któraś z ładowarek/zasilaczy nie będzie pasowała do Sigmy. Swoją drogą o ile mi wiadomo tylko napięcie musi być 9V a prąd może być większy ale i tak pójdzie taki prąd jaki pociągnie lampka z zasilacza.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-16 04:47:54
Autor: rmikke
Ładowarka Sigma Pava
On Wednesday, May 16, 2012 1:37:10 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
> [...]

> wożę, bo jako¶ kijowo działa na akumulatorkach, a zdjęcia mogę i
> kalkulatorem robić). Żeby tak jeszcze telefon działał na paluszkach...
Aktualnie nie mam takie ładowarki ale mogę j± sobie bez problemu pożyczyć. Jednak wolę mieć jaki¶ wybór niż być skazany tylko na jedn± możliwo¶ć.

Ale wła¶ciwie, to jaki wybór zyskujesz?

Ja bym prędzej zrozumiał argument, że nie masz innych paluszków do ładowania, a ładowarka do lampki jest mniejsza niż uniwersalna do paluszków (bo pewnie jest).
Pytanie tylko, kiedy się okaże, że jednak chciałby¶ ładować również paluszki... No ale zawsze wtedy możesz dedykowan± ładowarkę zostawić w domu.

Z drugiej strony poszukam czy która¶ z ładowarek/zasilaczy nie będzie pasowała do Sigmy. Swoj± drog± o ile mi wiadomo tylko napięcie musi być 9V a pr±d może być większy ale i tak pójdzie taki pr±d jaki poci±gnie lampka z zasilacza.

To chyba zalezy od tego, czy Sigma władowała elektronikę w lampkę, czy w ładowarkę. Ja tam jestem lajkonikiem, ale moja uniwersalna ładowarka ma ustawiany pr±d, jakim ładuje baterie, więc zależy to od sterownika ładowarki. Być może w Pavie jest to umieszczone w lampce i będzie tak, jak piszesz.

Data: 2012-05-16 12:59:36
Autor: piecia aka dracorp
Ładowarka Sigma Pava
Dnia Wed, 16 May 2012 04:47:54 -0700, rmikke napisał(a):

Ale właściwie, to jaki wybór zyskujesz?
No właśnie wybór. Po prostu wybór.

To chyba zalezy od tego, czy Sigma władowała elektronikę w lampkę, czy w
Ĺ‚adowarkÄ™. Ja tam jestem lajkonikiem, ale moja uniwersalna Ĺ‚adowarka ma
ustawiany prąd, jakim ładuje baterie, więc zależy to od sterownika
ładowarki. Być może w Pavie jest to umieszczone w lampce i będzie tak,
jak piszesz.
To raczej na 100% zwykły zasilacz(co najwyżej impulsowy), nawet w instrukcji jest napisane aby nie ładować powyżej 5h. Więc nawet nie ma żadnego zabezpieczenia. Więc pewnie nie można przesadzić z prądem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-16 06:06:33
Autor: rmikke
Ładowarka Sigma Pava
On Wednesday, May 16, 2012 2:59:36 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 16 May 2012 04:47:54 -0700, rmikke napisał(a):

> Ale wła¶ciwie, to jaki wybór zyskujesz?
No wła¶nie wybór. Po prostu wybór.

> [...]
> ustawiany pr±d, jakim ładuje baterie, więc zależy to od sterownika
> ładowarki. Być może w Pavie jest to umieszczone w lampce i będzie tak,
To raczej na 100% zwykły zasilacz(co najwyżej impulsowy), nawet w instrukcji jest napisane aby nie ładować powyżej 5h. Więc nawet nie ma żadnego zabezpieczenia. Więc pewnie nie można przesadzić z pr±dem.

Hmm.. To może oznaczać, że nie ma żadnych zabezpieczeń przeci przeładowaniu, ani w lampce, ani w zasilaczu. Dla mnie to kolejny argument za ładowark± do paluszków...

Data: 2012-05-16 06:18:51
Autor: Wilk
Ładowarka Sigma Pava
On 16 Maj, 14:59, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

No wła¶nie wybór. Po prostu wybór.

Tak jak Rmikke napisał - wybór jest żaden. Cał± różnica sprowadza się
do tego, że do ładowarki trzeba wyj±ć baterie z lampki (co zajmuje
10sek). Natomiast ładowarka dedykowana jest gorsza bo daje nam do
wyboru tylko jeden pr±d ładowania, w zwykłej ładowarce - wybieramy go
sami.

Jednym słowem - to niepotrzebny gadżet, lepiej kupić porz±dn±
ładowarkę AA, która obsłuży nam wszystkie sprzęty na ten typ baterii