Ładowarka do akumulatora żelowego

Data: 2013-10-07 09:54:18
Autor: Bartłomiej Kacprzak
Ładowarka do akumulatora żelowego
Witam

Jakiego prostownika szukać? Jakaś sprawdzona firma?
Na allegro jest ich pełno ale na części aukcji nie piszą jakim prądem ładowany jest aku.
Do mojego potrzebuję czegoś co będzie ładowało prądem 0.8 Amp. Podobno te prostowniki z Lidla były ok ale już ich nie ma w sprzedaży. Potrzebuję czegoś co podtrzyma aku po sezonie.

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2013-10-07 10:11:06
Autor: Kuczu
Ładowarka do akumulatora şelowego
W dniu 2013-10-07 09:54, Bartłomiej Kacprzak pisze:
[...]

pozdrawiam

do zimowania wystarczy Ci takie cos:

http://allegro.pl/ladowarka-motocyklowa-prostownik-motocyklowy-i3559952770.html

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-10-07 14:10:40
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:l2tqb2$co3$1node1.news.atman.pl...

do zimowania wystarczy Ci takie cos:

http://allegro.pl/ladowarka-motocyklowa-prostownik-motocyklowy-i3559952770.html
Witam

Dzięki za odpowiedź, jeszcze jedno małe pytanie.
Nie zabije mi akumulatora przy długim ładowaniu? Na moim aku napisali, że prąd ładowania musi być 0,8 amp, w tym opisie nie widzę jakim prądem ładuje.
Wolałbym nie rozwalić kolejnego akumulatora.

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2013-10-07 14:36:36
Autor: Kuczu
W dniu 2013-10-07 14:10, Bartłomiej Kacprzak pisze:
> Dzięki za odpowiedź, jeszcze jedno małe pytanie.
> Nie zabije mi akumulatora przy długim ładowaniu?

nie, te ladowaczki sa madrusie. Jesli aku bedzie naladowany to po prostu nie przyjmie pradu i urzadzenie to zrozumie.

>  Na moim aku napisali, Ĺźe prąd ładowania musi być 0,8 amp,

to jest ladowanie rozladowanego akumulatora a Ty chcesz go tylko podtrzymywac.

> w tym opisie nie widzę jakim prądem
> ładuje.
> Wolałbym nie rozwalić kolejnego akumulatora.

tam jest napisane 600mA max. Po naladowaniu na maxa przelaczy sie w stan podtrzymywania.

Data: 2013-10-07 16:46:20
Autor: J_K_K
Ładowarka do akumulatora żelowego
W dniu 2013-10-07 14:36, Kuczu pisze:

tam jest napisane 600mA max.

Na zdjęciu jest 13,8V = 300 mA.

W zeszłym roku, dla odmiany w Kauflandzie :)
było faktyczne ustrojstwo do podtrzymywania nieużywanych okresowo akumulatorów (motocykle, łodzie, skutery wodne, etc.).
Tamto składało się z dwóch "pudełeczek" (zasilacz o podobnych parametrach) i okresowo ładowało / rozładowywało akumulator, symulując jego normalną pracę.

Przy okazji, takie coś znalazłem:
http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-do-akumulatora-zelowego-12v-i3533256106.html

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-07 19:51:52
Autor: Kuczu
W dniu 2013-10-07 16:46, J_K_K pisze:
W dniu 2013-10-07 14:36, Kuczu pisze:

tam jest napisane 600mA max.

Na zdjęciu jest 13,8V = 300 mA.

Rzeczywiscie, juz nie te oczy u starego czlowieka. Ale to jeszcze lepiej.

Data: 2013-10-07 22:07:26
Autor: N1
W dniu 2013-10-07 19:51, Kuczu pisze:
Rzeczywiscie, juz nie te oczy u starego czlowieka. Ale to jeszcze lepiej.

to nie kwestia wieku, ale przebiegu :-)

Data: 2013-10-23 12:54:26
Autor: Adam Wysocki
J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:

Tamto składało się z dwóch "pudełeczek" (zasilacz o podobnych parametrach) i okresowo ładowało / rozładowywało akumulator, symulując jego normalną pracę.

Akumulatory w motocyklach są przystosowane do pracy buforowej, nie cyklicznej.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-07 10:37:12
Autor: J_K_K
Ładowarka do akumulatora żelowego
W dniu 2013-10-07 09:54, Bartłomiej Kacprzak pisze:

te prostowniki z Lidla były ok ale już ich nie ma w sprzedaży.

Są tylko w okresie promocji - ze 2x do roku.

Podobne będą w Aldi za chwilę.
Na plus: wyświetlacz z napięciem
Na minus: wyłącza się trochę wcześniej niż lidlowski
(tamten lepiej doładowuje).

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-08 15:21:54
Autor: krak
W dniu 2013-10-07 10:37, J_K_K pisze:
[...]

Ten lidlowski ma 12v/0,8A. Wiadomo jak z aldi?

Data: 2013-10-08 19:20:05
Autor: J_K_K
W dniu 2013-10-08 15:21, krak pisze:

Ten lidlowski ma 12v/0,8A. Wiadomo jak z aldi?

Podobnie:
http://www.aldi.pl/aldi_prostownik_samochodowy_motocyklowy_z_wyswietlaczem_lcd_48_5_539_4741.html
--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-08 12:41:34
Autor: doktorski
W dniu wtorek, 8 października 2013 19:20:05 UTC+2 użytkownik J_K_K napisał:
W dniu 2013-10-08 15:21, krak pisze:

> Ten lidlowski ma 12v/0,8A. Wiadomo jak z aldi?

Podobnie:
I ma te sama wade ze sie nie wlacza z powrotem po zaniku napiecia?
Jak sie nie zaglada czesto do garazu to polecam http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta

--
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-10-09 07:23:57
Autor: AZ
On 2013-10-08, doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:
> Ten lidlowski ma 12v/0,8A. Wiadomo jak z aldi?

Podobnie:
I ma te sama wade ze sie nie wlacza z powrotem po zaniku napiecia?

To se dokup UPS-a do tej ladowarki i po sprawie a nie robisz problemy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-09 13:10:30
Autor: doktorski
W dniu środa, 9 października 2013 09:23:57 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

To se dokup UPS-a do tej ladowarki i po sprawie a nie robisz problemy...

Taaa, a jak ten UPS tez nie bedzie mial opcji auto-powrotu zasilania na wyjsciu to juz dupa podwojna. --
pzdr, dr
1000/525/400

Data: 2013-10-10 08:06:00
Autor: AZ
On 2013-10-09, doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:
To se dokup UPS-a do tej ladowarki i po sprawie a nie robisz problemy...

Taaa, a jak ten UPS tez nie bedzie mial opcji auto-powrotu zasilania na wyjsciu to juz dupa podwojna.
No to UPS podepnij do agregatu.

--
Artur

Data: 2013-10-10 11:24:12
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2013-10-10 10:06, AZ pisze:

No to UPS podepnij do agregatu.

A jak skonczy sie paliwo w agregacie nim wroci zasilanie w gniazdku?
Tylko zasilanie grawitacyjne, da jakas (marną, bo marną) gwarancje stabilnego ladowania akumulatora przy zastosowaniu prostownika z lidla.

pozdr
newrom

Data: 2013-10-10 23:32:15
Autor: Viking
W dniu 2013-10-08 21:41, doktorski pisze:
[...]

Tą wadę maja wszelakie takie impulsówki elektroniczne;/ Dlatego ja zabieram do domu, bo i tak w garażu (wynajmowanym) prąd zorganizowałem sobie ze świetlówki:)

A te Lidlowskie widziałem że mają być lada moment znowu. Są ok i dają radę.

--
z Komsomolskim "Czuwaj" :)
Tomek

Data: 2013-10-09 14:34:41
Autor: krak
W dniu 2013-10-08 19:20, J_K_K pisze:
W dniu 2013-10-08 15:21, krak pisze:

Ten lidlowski ma 12v/0,8A. Wiadomo jak z aldi?

Podobnie:
http://www.aldi.pl/aldi_prostownik_samochodowy_motocyklowy_z_wyswietlaczem_lcd_48_5_539_4741.html

Raczej nie :), bo 0,8A to aldi ma przy ładowaniu 6V czyli nie nadaje się.

Data: 2013-10-09 21:07:35
Autor: J_K_K
W dniu 2013-10-09 14:34, krak pisze:

Raczej nie :), bo 0,8A to aldi ma przy ładowaniu 6V czyli nie nadaje się.

"ok. 0,8 A (tryb 6 V i motocyklowy"
A motocyklowy to jest ten na 12V, nie-samochodowy :)

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-10-11 09:28:10
Autor: krak
W dniu 2013-10-09 21:07, J_K_K pisze:

"ok. 0,8 A (tryb 6 V i motocyklowy"
A motocyklowy to jest ten na 12V, nie-samochodowy :)

Czyli możesz podać bo to ważne jaki prąd dla 12V?
Pozdr.

Data: 2013-10-11 12:08:23
Autor: sbd

Użytkownik "krak" <ssanie@gazeta.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2013-10-09 21:07, J_K_K pisze:

"ok. 0,8 A (tryb 6 V i motocyklowy"
A motocyklowy to jest ten na 12V, nie-samochodowy :)

Czyli możesz podać bo to ważne jaki prąd dla 12V?
Pozdr.

Uzywam prostownika z Aldi - wylacznie z akumulatorami 12V.
Po wlaczeniu zasilania startuje w trybie "motocyklowym" 0.8A,
mozna przelaczyc na "samochodowy" 3.8A - prad jest przez
chwile wyswietlany na LCD, pozniej aktualne napiecie aukumulatora
z dokladnoscia 0.1V , wskazania pradu i napiecia potwierdzilem miernikiem.

Ladowanie odbywa sie stalym pradem do napiecia 14,4V - 14,5V
po czym jest przerywane, az napiecie spadnie do 12,8V i cykl sie powtarza.

Prostownik zakupiony w zeszlym roku.

pozdrawiam
sbd

Data: 2013-10-07 14:19:00
Autor: Monster
[...]

Na dniach mają być znów w promocji po 59zł,widziałem dziś plakat.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-10-10 12:42:51
Autor: Jacek
Wyjmować aku na zimę, czy nie
W dniu 2013-10-07 09:54, Bartłomiej Kacprzak pisze:
Witam

Jakiego prostownika szukać?

Ja mam pytanie, czy akumulator zostawić na zimę (garaż wolnostojący bez ogrzewania), czy wyjąć i trzymać w chałupie?
Jacek

Data: 2013-10-10 11:12:14
Autor: AZ
Wyjmować aku na zimę, czy nie
On 2013-10-10, Jacek <spaammmm@o2.pl> wrote:

Jakiego prostownika szukać?

Ja mam pytanie, czy akumulator zostawić na zimę (garaż wolnostojący bez ogrzewania), czy wyjąć i trzymać w chałupie?

Jak masz go tam zostawic na cala zime i nie ruszac tu wyjmij i postaw
w chalupie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-10 13:26:37
Autor: Jacek
Wyjmować aku na zimę, czy nie
W dniu 2013-10-10 13:12, AZ pisze:

Jak masz go tam zostawic na cala zime i nie ruszac tu wyjmij i postaw
w chalupie.
A jak pozostawić podłączony pod ładowarkę ale w zimnym?
Jacek

Data: 2013-10-10 15:01:35
Autor: Kuczu
Wyjmować aku na zimę, czy nie
W dniu 2013-10-10 13:26, Jacek pisze:
[...]

Ale jak to jak ? Pionowo !

Data: 2013-10-10 18:52:28
Autor: Jacek
Wyjmować aku na zimę, czy nie
W dniu 2013-10-10 15:01, Kuczu pisze:
Ale jak to jak ? Pionowo !
Ejże. Klekot, jak wiesz nie ma stopki centralnej, więc zmuszony będę go postawić pod kątem 16 stopni 36 minut ;-) więc i aku pionowo nie będzie.
Jacek

Data: 2013-10-15 13:56:16
Autor: Drzewo

Użytkownik "Bartłomiej Kacprzak" <bar.ka@wp.pl> napisał w wiadomości news:525268a7$0$2184$65785112news.neostrada.pl...
Do mojego potrzebuję czegoś co będzie ładowało prądem 0.8 Amp. Podobno te prostowniki z Lidla były ok ale już ich nie ma w sprzedaży. Potrzebuję

Podobno w ten czwartek juz beda w sprzedazy za 59 PLN :)

--
Drzewo
http://www.moto-opinie.info - opinie na temat opon, kasków i akcesoriów do motocykla

Ładowarka do akumulatora żelowego