Ładowarka samochodowa microUSB

Data: 2012-01-11 19:47:20
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka samochodowa microUSB
Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej -- potrzebuję
2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.

Jest coś takiego, ale max 1A.

Używa ktoś takiej ładowarki? 1A to mało, ale może daje radę przy 2 urządzenia
USB?

Drugie pytanie -- są ładowarki z 2.1A na jednym USB z dedykacją, że gniazdo do
iPhone. iPhone wymaga jakiegoś specjalnego portu USB, czy w takie gniazdo można
włożyć inne urządzenie?

PS. Czy nadal można natknąć się na ładowarki, które jedynie podtrzymują
zasilanie bez ładowania? (zdaje się, że chodziło o różnicę w podłączeniui
pinów)

Data: 2012-01-11 21:00:58
Autor: ToMasz
W dniu 11.01.2012 19:47, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ktoś tutaj niedawno płakał że ładowarka samochodowa do sgs2 nie daje rady. Znaczy coś tam ładuje, ale za słabo. Ja od niedawna mam desireZ, w którym uruchomiłem widget pokazujący prąd pobierany z (lub przez) baterię. w stanie czuwania jest to 25mA, w ekstremalnej pracy 450mA, w czasie ładowania ponad 600. Tak więc widać że ów ponad amper to nie bardzo jest potrzebny. Nawet inaczej licząc. jeśli urządzenie pobiera 1A to "padnie" w ciągu 90 minut, a to jest dyskwalifikacja. Dalej 1A z ładowarki to nie są jakieś cuda...
Tak jak na ebayu i na allegro - dane techniczne wyssane są z palca. jak chcesz mieć super sprzęt a kasa nie gra roli - zbuduj lub zleć budowę. jak ma być tanio, szukaj starych oryginalnych ładowarek z PDA, siemensa, ericsona, noki, a potem przerób kabelek.
ToMasz

Data: 2012-01-11 21:22:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 Jan 2012 19:47:20 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

USB przewiduje pobór prądu do 500 mA
Część producentów olewa standard pozwalając na większy pobór prądu. Np.
takowego wymaga iPad.
1A to idealna wydajność dla dwóch standardowych urządzeń USB.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2012-01-12 17:26:59
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka samochodowa microUSB
Wed, 11 Jan 2012 21:22:23 +0000, w <1ocxrfcv4gfi8.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał(-a):

USB przewiduje pobór prądu do 500 mA

To ja wiem, tyle że to dotyczy poboru z kompa. A ja piszę o *ładowarce*.

Część producentów olewa standard pozwalając na większy pobór prądu. Np.
takowego wymaga iPad.

Nie, przestrzegają. Jeżeli urządzenie wykryje podłączenie do kompa, to
najczęściej ładuje się wolno albo i wcale (aby nie przekroczyć tych 0,5A).

1A to idealna wydajność dla dwóch standardowych urządzeń USB.

Super. Ale ja chcę ładować, a nie podtrzymywać.

Data: 2012-01-11 22:19:20
Autor: J.F.
[...]

Wiekszosc urzadzen bierze ponizej pol ampera. Tyle dopuszczaly stare
standardy.

Co prawda ladowarki zawsze sie wymykaly standardom.

http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power

J.

Data: 2012-01-11 23:28:52
Autor: Janeo
On 11 Sty, 19:47, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej -- potrzebuję
2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.

Jest coś takiego, ale max 1A.

Widać z prądem masz na bakier.
1A to potężny prąd jak na cienki kabelek i urządzenie elektroniczne..

Data: 2012-01-12 17:28:33
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka samochodowa microUSB
Wed, 11 Jan 2012 23:28:52 -0800 (PST), w
<79ddcec7-aa1f-43b8-a5f2-3f85ee3bc77f@o14g2000vbo.googlegroups.com>, Janeo
<janeo100@gmail.com> napisał(-a):

On 11 Sty, 19:47, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
> Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej -- potrzebuję
> [...]

Ach, to znowu ty, specjalisto :).

1A to potężny prąd jak na cienki kabelek i urządzenie elektroniczne.

A wiesz jaki przekrój jest wymagany do 1A? Jeżeli nie, to sprawdź sobie.

Data: 2012-01-12 09:36:01
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa microUSB
radekp@konto.pl nabazgrał(a):

Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej --
potrzebuję 2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.

2 x USB ma HTC w swojej ofercie ale nie wiem jak tam prądowo to idzie ...

Ładowarka samochodowa microUSB