Data: 2012-05-23 13:38:04 | |
Autor: J.F | |
Ładownosc pojazdu a ilosc miejsc. | |
Użytkownik "Polakko" napisał w wiadomości
Zastanawia mnie jak to wyglada z kontol± ITD odnosnie przeladowania auta. Czy samochod dostawczy/ciezarowy jest wazony z jadacymi pasazerami? A moze waza samo auto z towarem? Trzeba przeszkolic pasazerow zeby skorzystali z przerwy i pobiegli do lasu :-) Dlaczego pytam, bo duzo dostawczakow do 3,5tony wydaje sie miec balagan w dowodzie rejestracyjnym. Moze sie myle, ale dziwnie wyglada fakt, ze samochód wazy np 1800kg i ma ladownosci 1650kg oraz ma 7 miejsc siedzacych (np. iveco dubelkabina+wywrotka) 7 osob to juz moze byc 700kg wtedy ladownosc jakby spadla do 1000kg dla towaru. Zapewne jest o tym stosowny zapis w instrukcji. Zapewne ITD ma prawo zwazyc auto tak jak jechalo i zrobi sie problem po przekroczeniu DMC i po przekroczeniu 3.5t. Mysle ze zazwyczaj problemu nie ma, jak ludzie to nie ladunek, choc oczywiscie moze sie okazac ze z brygada i cementem ktos przekroczyl. Znajomek ostro sie zdziwil jak zwazyl swojego sprintera blaszaka, zatankowany bez kierowcy 3000kg! W kabinie 3 miejsca siedzace, to ile moze ciezarow w przestrzeni ladonkowej przewozic? Tylko styropian? Pszczoły luzem? Na moj gust to niech on ta wage sprawdzi. Przeciez tego nie robia w celu wozenia styropianu. Pewnie jak Iveco wazy rzedu 1800kg. A jak waga dobra, to czas sprawdzic kto tam co przemyca.. J. |
|