Data: 2012-05-23 20:39:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ładownosc pojazdu a ilosc miejsc. | |
On Wed, 23 May 2012 12:51:21 +0200, Polakko wrote:
Witam, DMC (dopuszczalna masa całkowita) i RMC (rzeczywista masa całkowita) określają faktyczną masę, razem z wyposażeniem, osobami na pokładzie i ładunkiem. Dlaczego pytam, bo duzo dostawczakow do 3,5tony wydaje sie miec balagan w dowodzie rejestracyjnym. Moze sie myle, ale dziwnie wyglada fakt, ze samochód wazy np 1800kg i ma ladownosci 1650kg oraz ma 7 miejsc siedzacych (np. iveco dubelkabina+wywrotka) 7 osob to juz moze byc 700kg wtedy ladownosc jakby spadla do 1000kg dla towaru. No tak jest, a bywa nawet gorzej. Chodzi o magiczne 3500kg DMC z którym samochód staje się ciężarówką wymagającą PJ kat C. Często bywa tak że samochód np. nazywa się nawet VW LT 46 (gdzie 46 oznacza 4.6t masy dopuszczalnej konstrukcyjnie), a rejestrowane jest to na 3.5t. I jeździłem taką wielką lawetą która waży 2200kg, w środku 7 miejsc i ładowność w dowodzie 1300kg, z czego jak wsiądzie 7 osób do środka to na pakę można załadować najwyżej Cinquecento, chociaż konstrukcja przygotowana do wożenia samochodów które mają nawet 2t. Znajomek ostro sie zdziwil jak zwazyl swojego sprintera blaszaka, zatankowany bez kierowcy 3000kg! Nie wiem czy dobrze zważył, bajwiększy Sprinter blaszak (Extra Long, Super High Roof z najcięższym wyposażeniem) waży około 2.6t. Chociaż tu też dziwacznie wygląda jak samochód który ma 17m^3 pakę ma 970kg ładowności. |
|