Data: 2010-08-12 09:09:07 | |
Autor: Ariusz | |
Laguna II bierze olej | |
Witam,
Laguna II 1.9 dci Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu. Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika. Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz, nie zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty dochodzą maximum. Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się, że ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać. Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję. Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika. Ariusz |
|
Data: 2010-08-12 09:17:31 | |
Autor: Agent | |
Laguna II bierze olej | |
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i406mo$c9k$1news.onet.pl... Witam,Przejedź nie 1500 a 15000 km. Wtedy wyciagniesz wnioski. Pomiarowi komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30 minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby bagnet pokazał dobry poziom |
|
Data: 2010-08-12 15:05:27 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Laguna II bierze olej | |
W dniu 2010-08-12 09:17, Agent pisze:
Poziom oleju powinien sprawdzać tak, jak opisuje to instrukcja obsługi, bo w niektórych autach należy to robić na krótko po zgaszeniu silnika. Pozdrawiam -- Marcin Kiciński Grande Punto 360° 1.4 77KM |
|
Data: 2010-08-13 07:13:49 | |
Autor: Agent | |
Laguna II bierze olej | |
Użytkownik "Marcin Kiciński" <kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i40rjj$455$1news.onet.pl... W dniu 2010-08-12 09:17, Agent pisze:Instrukcje do aut (różne marki) jakie czytałem nie miały podanego czasu od zgaszenia do pomiaru. |
|
Data: 2010-08-12 10:07:27 | |
Autor: Rafał | |
Laguna II bierze olej | |
W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
Witam, Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem". Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:| Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną. Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany, przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie turbiny był on czyszczony? Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile widziane. Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie - wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne. Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku. Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i tak na koniec się dostanie. Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie. Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR. P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem, żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić. |
|
Data: 2010-08-12 10:25:05 | |
Autor: PaweL | |
Laguna II bierze olej | |
.... zobacz czy masz jakie¶ luzy na
o¶ce turbiny(poprzeczne i pod³u¿ne), poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny .... .... ??? samozap³on to normalna praca diesla. Po sikniêciu olejem z turbiny rozbiegaæ mo¿e siê silnik, a nie turbo. |
|
Data: 2010-08-12 10:38:15 | |
Autor: Rafa³ | |
Laguna II bierze olej | |
W dniu 12.08.2010 10:25, PaweL pisze:
... zobacz czy masz jakie¶ luzy na nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest wskazany sorki, oczywi¶cie wkrad³ siê b³±d, chodzi³o mi o rozbieganie siê _silnika_, *potocznie* przez wielu nazywany "samozap³onem"... |
|
Data: 2010-08-12 14:22:44 | |
Autor: PaweL | |
Laguna II bierze olej | |
Zdecydowanie normalny luz poprzeczny ma byæ wyczuwalny palcami. Wirnik powinien siê ruszaæ prawie milimetr na boki. W czasie pracy, po podaniu oleju pod ci¶nieniem luz znika, wirnik sie osiuje. Luz wzd³u¿ny nie mo¿e byæ wyczuwalny. Pawe³ |
|