Data: 2010-08-12 10:07:27 | |
Autor: Rafał | |
Laguna II bierze olej | |
W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
Witam, Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem". Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:| Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną. Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany, przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie turbiny był on czyszczony? Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile widziane. Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie - wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne. Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku. Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i tak na koniec się dostanie. Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie. Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR. P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem, żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić. |
|
Data: 2010-08-12 10:25:05 | |
Autor: PaweL | |
Laguna II bierze olej | |
.... zobacz czy masz jakie¶ luzy na
o¶ce turbiny(poprzeczne i pod³u¿ne), poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny .... .... ??? samozap³on to normalna praca diesla. Po sikniêciu olejem z turbiny rozbiegaæ mo¿e siê silnik, a nie turbo. |
|
Data: 2010-08-12 10:38:15 | |
Autor: Rafa³ | |
Laguna II bierze olej | |
W dniu 12.08.2010 10:25, PaweL pisze:
... zobacz czy masz jakie¶ luzy na nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest wskazany sorki, oczywi¶cie wkrad³ siê b³±d, chodzi³o mi o rozbieganie siê _silnika_, *potocznie* przez wielu nazywany "samozap³onem"... |
|
Data: 2010-08-12 14:22:44 | |
Autor: PaweL | |
Laguna II bierze olej | |
Zdecydowanie normalny luz poprzeczny ma byæ wyczuwalny palcami. Wirnik powinien siê ruszaæ prawie milimetr na boki. W czasie pracy, po podaniu oleju pod ci¶nieniem luz znika, wirnik sie osiuje. Luz wzd³u¿ny nie mo¿e byæ wyczuwalny. Pawe³ |
|