Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?

Data: 2011-07-25 11:35:51
Autor: J.F
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
U偶ytkownik "Ariusz"  napisa艂 w wiadomo艣ci
A ja ze swoich obserwacji stwierdzam, 偶e sko艅czy艂a si臋 epoka mechanik贸w z brudnymi r臋koma - teraz bez kompa i to odpowiedniego oraz znajomo艣ci rzeczy nie ma co si臋 bra膰 za naprawianie auta - zw艂aszcza laguny II.

No wlasnie .. bo alternatywne stwierdzenie - sa firmy, ktore zmuszaja klienta do regularnego pozostawiania haraczu w ASO.
Np Renault.

Wi臋c panowie mechanicy do podr臋cznik贸w i uczy膰 si臋 obs艂ugi komputer贸w - komputerowej obs艂ugi aut.

Niestety - podrecznikow nie ma, interfejsow nie ma, programow nie ma.
Tzn sa - po cenie dla ASO. I niewykluczone ze tylko dla ASO.

Hm, a juz sie zastanawialem czy nie laguna .. chyba mi odradziles :-)

J.

Data: 2011-07-25 11:55:33
Autor: Ariusz
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
W dniu 2011-07-25 11:35, J.F pisze:
[...]

To fakt - byle pod艂膮czenie do kompa i 150 z艂 i tylko ASO ma dost臋p do pewnych rzeczy - jak cho膰by soft, kt贸ry na dodatek musi by膰 rozkodowany - czy co艣 takiego po numerze VIN - i dodatkowe 50 z艂.

No ale przypuszczam, 偶e nowszych modelach innych marek r贸wnie偶 b臋dzie ten problem.

W ko艅cu w 2001 r. ma艂o kt贸ry samoch贸d by艂 napakowany tak elektronik膮 jak laguna.

Ariusz

Data: 2011-07-25 12:01:24
Autor: Cavallino
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
U偶ytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

[...]

No i Twoim zdaniem to jest plus czy minus?
Bo moim konkretny minus, zw艂aszcza 偶e tak awaryjnej elektroniki czy elektryki jak w Renault to ze 艣wiec膮 szuka膰.

Data: 2011-07-25 13:38:14
Autor: Ariusz
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
W dniu 2011-07-25 12:01, Cavallino pisze:
[...]

No ja bym nie powiedzia艂, 偶e plus czy minus - kolejnych latach we wszystkich autach jest wi臋cej elektroniki ni偶 mechaniki. Ot taka przypad艂o艣膰.
Minusem jest to, 偶e jak wielu twierdzi jest awaryjna.
Plusem jest fajna :)

Ariusz

Data: 2011-07-26 12:46:36
Autor: J.F
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
[...]

Owszem, juz jest,  choc z cala reszta moze byc lepiej - popularniejszy model, dostepne programy, moze nie takie upierdliwe oprogramowanie ze np nie pozwoli uruchomic silnika bez nalania plynu do wycieraczek :-)

J.

Data: 2011-07-25 12:02:31
Autor: Ariusz
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
[...]

Co do wyboru auta i jego awaryjno艣ci - wystarczy przez kilka dni przejecha膰 ko艂o jakiego艣 dobrego warsztatu - i oka偶e si臋, 偶e auta wszystkich marek tam s膮. W jednym pada turbo, w innym przeguby, jeszcze innym zbyt szybko zu偶ywa si臋 zawieszenie... Osobi艣cie mia艂em ju偶 poloneza, audi C4, passata i teraz lagun臋 i wiem jedno albo mam totalnego pecha albo ka偶dy z nich potrafi si臋 psu膰. O cz臋艣ciach, kt贸re si臋 zu偶ywaj膮 nie b臋d臋 pisa艂 cho膰 to te偶 jest specyfik膮 konkretnej marki, a nawet modelu.

Z czystym sumieniem nie polec臋 Ci laguny, ale r贸wnie偶 nie polec臋 Ci 偶adnego innego samochodu :)

Ariusz

Data: 2011-07-25 19:30:26
Autor: Marcin Jan
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
W dniu 11-07-25 12:02, Ariusz pisze:
[...]

nie, nie mia艂e艣 pecha, po prostu cud贸w nie ma  i auta si臋 zu偶ywaj膮. A niekt贸rzy ludzie tak maj膮 cho膰by nie wiem jakim trupem je藕dzili to b臋d膮 twierdzi膰 偶e tylko lej膮 i je偶d偶膮.  Osobi艣cie mam kumpla co najnowsze auto to mia艂 14 letni膮 omega i jak go zapyta膰 jak je藕dzi to zawsze by艂o ta sama odpowied藕 : tylko leja benzyn臋 i je藕dzi.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2011-07-25 19:54:57
Autor: R2r
Laguna II - psuj膮ce si臋 auto!?
W dniu 2011-07-25 11:35, J.F pisze:
No wlasnie .. bo alternatywne stwierdzenie - sa firmy, ktore zmuszaja
klienta do regularnego pozostawiania haraczu w ASO.
Np Renault.

A kt贸re niby nie zmuszaj膮? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.