Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?

Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?

Data: 2011-07-27 10:41:15
Autor: BartekK
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
komputerowej obsługi aut.
Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów odblokowujących "z centrali".

Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...

Wniosek - kupować auta które mają dostępne i udokumentowane interfejsy, do których nie ma dużego problemu się dostać. Auta z grupy Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel - przewalone, ale nie tak strasznie, cośtam da się tanszymi interfejsami zrobić.. Niby ODB2 "do celów diagnostycznych" jest w każdym aucie, ale co ci daje wiedza że masz błąd czegośtam, jak przy wymianie tego czegośtam trzeba już "poważnym komputerem" to coś skalibrować/zalogować/ustawić... A sama wymiana do naprawienia nie prowadzi.
Kiedyś ideał to był VAG, gdzie interfejs za 40zł i soft z internetu i wszystko można było, ale nie mam pojęcia jak teraz to wygląda.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-07-27 11:41:17
Autor: Ariusz
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
W dniu 2011-07-27 10:41, BartekK pisze:
W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
komputerowej obsługi aut.
Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego
komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest
inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze
"abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów
odblokowujÄ…cych "z centrali".

Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...


Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej, a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

Jest sporo warsztatów dobrze prosperujących i utrzymujących się z napraw i to bez złodziejskich stawek, a na częściach nie doliczają.
Ale w ASO są rozpasani bo za gwarancyjne przeglądy i wymiany trzeba zedrzeć.

Mam znajomego, któremu sporo taniej wyszÅ‚o - zawieźć samochód do salonu w Berlinie niż robić to w Polsce w Wa-wie. Nie pamiÄ™tam dokÅ‚adnie co robiÅ‚ i jaki samochód - pamiÄ™tam tylko że to terenówka byÅ‚a -  ale mw. za podÅ‚Ä…czeni do kompa wymianÄ™ czujnika i ustawienie zażądali w Polsce prawie 5 tys. w Berlinie wyszÅ‚o go niecaÅ‚e 2 tys. z kosztami dojazdu.

Ariusz

Data: 2011-07-27 11:45:28
Autor: Cavallino
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...


Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej,

100 zł to by było mało, za 100 zł to w Norauto możesz się nie wmieścić.

a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

Nie - to producent (importer) części dyktuje takie ceny części, ASO tylko ma obowiązek je stosować.
ASO trochÄ™ na tym zarabia, ale na pewno nie 200%.
Porównywałem ceny części oryginalnych z rynku i ASO, narzut był kilka razy mniejszy niż twierdzisz.

Po prostu Renault żyje z tego że ich auta psują się na potęgę.
Renault, a nie ASO, które uciekają od niego dość chętnie.

Data: 2011-07-27 11:57:25
Autor: Ariusz
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
W dniu 2011-07-27 11:45, Cavallino pisze:
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...


Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo
zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który
płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych
serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej,

100 zł to by było mało, za 100 zł to w Norauto możesz się nie wmieścić.

a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

Nie - to producent (importer) części dyktuje takie ceny części, ASO
tylko ma obowiązek je stosować.
ASO trochÄ™ na tym zarabia, ale na pewno nie 200%.
Porównywałem ceny części oryginalnych z rynku i ASO, narzut był kilka
razy mniejszy niż twierdzisz.

Po prostu Renault żyje z tego że ich auta psują się na potęgę.
Renault, a nie ASO, które uciekają od niego dość chętnie.

Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault - może i marże są niższe ale jak zaczęły się u mnie problemy. Tzn 3 dni było ok, po czym godzinę źle..., nieistotne - pewnego razu nie dało się jechać więc dla własnego spokoju zadzwoniłem po assistans (w końcu po to płacę by móc skorzystać) i zawieźli auto do ASO - ok pomyślałem sprawdźcie co się zepsuło wyceńcie naprawę i zobaczę. Okazało się, że zapłaciłem prawie 300 zł za - podłączenie do kompa, rozkręcenie i przedmuchanie przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie wiedzą i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł i do niczego nie doszli.

Ariusz

Data: 2011-07-27 12:15:06
Autor: Cavallino
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault

Współczuję, gorszego nie spotkałem.

- może i marże są niższe ale jak zaczęły się u mnie problemy. Tzn 3 dni było ok, po czym godzinę źle..., nieistotne - pewnego razu nie dało się jechać więc dla własnego spokoju zadzwoniłem po assistans (w końcu po to płacę by móc skorzystać) i zawieźli auto do ASO - ok pomyślałem sprawdźcie co się zepsuło wyceńcie naprawę i zobaczę. Okazało się, że zapłaciłem prawie 300 zł za - podłączenie do kompa, rozkręcenie i przedmuchanie przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie wiedzą i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł i do niczego nie doszli.

Standard, dokładnie tak samo u mnie naprawiali np. komputer sterujący centralnym zamkiem (zalany), z tym że nawet go nie wysuszyli, tylko chcieli wymieniać.
Po kilku dniach wyszechł sam.

Data: 2011-07-27 11:44:34
Autor: Waldek Godel
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 10:41:15 +0200, BartekK napisa³(a):

Wniosek - kupowaæ auta które maj± dostêpne i udokumentowane interfejsy, do których nie ma du¿ego problemu siê dostaæ. Auta z grupy Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel - przewalone, ale nie tak strasznie, co¶tam da siê tanszymi interfejsami

NO to zab³ysn±³e¶... Lexia/Planet2000 kosztuje obecnie poni¿ej 700 z³

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Data: 2011-07-27 17:48:49
Autor: BartekK
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
W dniu 2011-07-27 12:44, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 27 Jul 2011 10:41:15 +0200, BartekK napisał(a):

Wniosek - kupować auta które mają dostępne i udokumentowane interfejsy,
do których nie ma dużego problemu się dostać. Auta z grupy
Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel -
przewalone, ale nie tak strasznie, cośtam da się tanszymi interfejsami

NO to zabłysnąłeś... Lexia/Planet2000 kosztuje obecnie poniżej 700 zł

Ta, w chinach, i soft z chomika?
http://www.obdchina.com/peugeot-planet-2000-citroen-lexia-3-569.html

Tak samo TECH-2 do opla, niby za 5-7kzł kupisz "coś", ale karte z softem trzeba spiracić, a potem się okazuje że połowa modułów się nie komunikuje, a do najważniejszych i tak potrzeba "z centrali" dostać kodu autoryzującego/zabezpieczającego, którego nie dostaniesz jako nielegalny user...

To powinno być zupełnie inaczej rozwiązane, ale żadna marka nie chce podcinać gałęzi na której siedzi.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-07-27 17:34:39
Autor: Waldek Godel
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 17:48:49 +0200, BartekK napisa³(a):

Tak samo TECH-2 do opla, niby za 5-7kz³ kupisz "co¶", ale karte z softem trzeba spiraciæ, a potem siê okazuje ¿e po³owa modu³ów siê nie komunikuje, a do najwa¿niejszych i tak potrzeba "z centrali" dostaæ kodu autoryzuj±cego/zabezpieczaj±cego, którego nie dostaniesz jako nielegalny user...

To powinno byæ zupe³nie inaczej rozwi±zane, ale ¿adna marka nie chce podcinaæ ga³êzi na której siedzi.

Do aut PSA kod póki co jest jeden, mo¿na go dostaæ w ASO jako w³a¶ciciel
samochodu. Wiêc daruj sobie takie g³odne kawa³ki.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona