Data: 2011-07-27 10:41:15 | |
Autor: BartekK | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów odblokowujących "z centrali". Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO... Wniosek - kupować auta które mają dostępne i udokumentowane interfejsy, do których nie ma dużego problemu się dostać. Auta z grupy Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel - przewalone, ale nie tak strasznie, cośtam da się tanszymi interfejsami zrobić.. Niby ODB2 "do celów diagnostycznych" jest w każdym aucie, ale co ci daje wiedza że masz błąd czegośtam, jak przy wymianie tego czegośtam trzeba już "poważnym komputerem" to coś skalibrować/zalogować/ustawić... A sama wymiana do naprawienia nie prowadzi. Kiedyś ideał to był VAG, gdzie interfejs za 40zł i soft z internetu i wszystko można było, ale nie mam pojęcia jak teraz to wygląda. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-07-27 11:41:17 | |
Autor: Ariusz | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
W dniu 2011-07-27 10:41, BartekK pisze:
W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze: Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej, a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę... Jest sporo warsztatów dobrze prosperujących i utrzymujących się z napraw i to bez złodziejskich stawek, a na częściach nie doliczają. Ale w ASO są rozpasani bo za gwarancyjne przeglądy i wymiany trzeba zedrzeć. Mam znajomego, któremu sporo taniej wyszło - zawieźć samochód do salonu w Berlinie niż robić to w Polsce w Wa-wie. Nie pamiętam dokładnie co robił i jaki samochód - pamiętam tylko że to terenówka była - ale mw. za podłączeni do kompa wymianę czujnika i ustawienie zażądali w Polsce prawie 5 tys. w Berlinie wyszło go niecałe 2 tys. z kosztami dojazdu. Ariusz |
|
Data: 2011-07-27 11:45:28 | |
Autor: Cavallino | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów 100 zł to by było mało, za 100 zł to w Norauto możesz się nie wmieścić. a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę... Nie - to producent (importer) części dyktuje takie ceny części, ASO tylko ma obowiązek je stosować. ASO trochę na tym zarabia, ale na pewno nie 200%. Porównywałem ceny części oryginalnych z rynku i ASO, narzut był kilka razy mniejszy niż twierdzisz. Po prostu Renault żyje z tego że ich auta psują się na potęgę. Renault, a nie ASO, które uciekają od niego dość chętnie. |
|
Data: 2011-07-27 11:57:25 | |
Autor: Ariusz | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
W dniu 2011-07-27 11:45, Cavallino pisze:
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault - może i marże są niższe ale jak zaczęły się u mnie problemy. Tzn 3 dni było ok, po czym godzinę źle..., nieistotne - pewnego razu nie dało się jechać więc dla własnego spokoju zadzwoniłem po assistans (w końcu po to płacę by móc skorzystać) i zawieźli auto do ASO - ok pomyślałem sprawdźcie co się zepsuło wyceńcie naprawę i zobaczę. Okazało się, że zapłaciłem prawie 300 zł za - podłączenie do kompa, rozkręcenie i przedmuchanie przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie wiedzą i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł i do niczego nie doszli. Ariusz |
|
Data: 2011-07-27 12:15:06 | |
Autor: Cavallino | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault Współczuję, gorszego nie spotkałem. - może i marże są niższe ale jak zaczęły się u mnie problemy. Tzn 3 dni było ok, po czym godzinę źle..., nieistotne - pewnego razu nie dało się jechać więc dla własnego spokoju zadzwoniłem po assistans (w końcu po to płacę by móc skorzystać) i zawieźli auto do ASO - ok pomyślałem sprawdźcie co się zepsuło wyceńcie naprawę i zobaczę. Okazało się, że zapłaciłem prawie 300 zł za - podłączenie do kompa, rozkręcenie i przedmuchanie przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie wiedzą i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł i do niczego nie doszli. Standard, dokładnie tak samo u mnie naprawiali np. komputer sterujący centralnym zamkiem (zalany), z tym że nawet go nie wysuszyli, tylko chcieli wymieniać. Po kilku dniach wyszechł sam. |
|
Data: 2011-07-27 11:44:34 | |
Autor: Waldek Godel | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
Dnia Wed, 27 Jul 2011 10:41:15 +0200, BartekK napisa³(a):
Wniosek - kupowaæ auta które maj± dostêpne i udokumentowane interfejsy, do których nie ma du¿ego problemu siê dostaæ. Auta z grupy Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel - przewalone, ale nie tak strasznie, co¶tam da siê tanszymi interfejsami NO to zab³ysn±³e¶... Lexia/Planet2000 kosztuje obecnie poni¿ej 700 z³ -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. |
|
Data: 2011-07-27 17:48:49 | |
Autor: BartekK | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
W dniu 2011-07-27 12:44, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 27 Jul 2011 10:41:15 +0200, BartekK napisał(a):Ta, w chinach, i soft z chomika? http://www.obdchina.com/peugeot-planet-2000-citroen-lexia-3-569.html Tak samo TECH-2 do opla, niby za 5-7kzł kupisz "coś", ale karte z softem trzeba spiracić, a potem się okazuje że połowa modułów się nie komunikuje, a do najważniejszych i tak potrzeba "z centrali" dostać kodu autoryzującego/zabezpieczającego, którego nie dostaniesz jako nielegalny user... To powinno być zupełnie inaczej rozwiązane, ale żadna marka nie chce podcinać gałęzi na której siedzi. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-07-27 17:34:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
Laguna II - psujÄ…ce siÄ™ auto!? | |
Dnia Wed, 27 Jul 2011 17:48:49 +0200, BartekK napisa³(a):
Tak samo TECH-2 do opla, niby za 5-7kz³ kupisz "co¶", ale karte z softem trzeba spiraciæ, a potem siê okazuje ¿e po³owa modu³ów siê nie komunikuje, a do najwa¿niejszych i tak potrzeba "z centrali" dostaæ kodu autoryzuj±cego/zabezpieczaj±cego, którego nie dostaniesz jako nielegalny user... Do aut PSA kod póki co jest jeden, mo¿na go dostaæ w ASO jako w³a¶ciciel samochodu. Wiêc daruj sobie takie g³odne kawa³ki. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. |
|