Laguna czy Vectra ??

Data: 2010-11-13 09:14:27
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
Witam

Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, czy Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ?? Słyszałem o wynalazkach typu karta zamiast klucza itp, podobno bywa to problematyczne = laweta do serwisu.
Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady tego auta ?? Na pewno rocznikowo za te same pieniądze można kupić młodszą Lagunę.

Oba samochody to diesle, kombi.

Data: 2010-11-13 10:09:01
Autor: Scyzoryk
Laguna czy Vectra ??

[...]

poliftowa laguna jest już dopracowana i nie sprawa psikusów jak pierwsze roczniki z okolic 2001r które słynęły z awaryjności. Karty sie nie bój bo w tym momencie każde Reno od Megane w górę ma tylko kartę więc jest to już patent dopracowany. Silniki DCI raczej delikatne więc jak coś szukaj samochodu serwisowanego i zadbanego żeby nie mieć kłopotów.

Vectra będzie większa ale jak na moje oko brzydsza. Pełno ich jeździ jak Passatów a Laguna ma coś w sobie.

Lagunę teraz kupisz dużo taniej (myślę że nawet ok 7-10tys na tym samym roczniku) ale później dużo szybciej traci na wartości i za kilka lat będzie warta jakieś grosze. Znajomy teraz sprzedawał Lagunę z 2001r i poszła poniżej 10tys a zainteresowanie było niewielkie.

Osobiście wybrałbym Lagunę :)

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-11-13 12:02:01
Autor: PaweL
Laguna czy Vectra ??
Silniki DCI raczej delikatne ...

od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

Data: 2010-11-13 12:18:58
Autor: M
Laguna czy Vectra ??

od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny
silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

Słyszałem, ale ciężko go trafić, pozatym (oczywiście nie jest to potwierdzone praktyką) podobno paliwożerne są te 2.0.
Czy ta delikatność to słynny problem samonapędzającej się turbiny?? Czy od 2005 jakoś to wyeliminowali ???

Data: 2010-11-15 08:46:37
Autor: bratPit[pr]
Laguna czy Vectra ??
[...]

nie wiem czy to dużo ale LII kombi 2.0dCi -150KM nad morze z Chrzanowa przez Niemcy i z powrotem jadąc po autostradach z prędkościami 160-170km/h (skrzynia VI biegowa) spaliła średnio 7.2l/100km,

brat

Data: 2010-11-15 12:12:03
Autor: M
Laguna czy Vectra ??

[...]

Nie wiem jak w Lagunie, ale znajomy miał 307CC zdaje się z tym samym silnikiem a potem przesiadł się na MeganeCC z 1.9 DCI i z jego wypowiedzi wnioskowałem że różnica w spalaniu była znaczna na korzyść 1.9. W sumie auta te same prawie, nie wiem czy silnik ten sam 2.0 co w Lagunie dlatego napisalem ze "słyszałem" ;-)

Pozdrawiam

Data: 2010-11-15 12:51:01
Autor: bratPit[pr]
Laguna czy Vectra ??
[...]

no ale jak?
przecież 307 to grupa PSA Peugeot-Citroen a oni mają swoje 2.0HDI,
w Renówce 2.0 dCi to nowy silnik opracowany przez Nissana, korzysta z niego właśnie Nissan i Renault,

brat

Data: 2010-11-15 13:11:09
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
[...]

No to teraz już wiem, generalnie jeżdżę golfem i mam braki w wiedzy na temat francuzów, laguny mi się zawsze podobały i to byłoby takie spełnienie marzeń. Myślałem że to ten sam silnik ale moja klasyfikacja aut polegała na tym że Peugeot i Renault są Francuskie :-) więc i silniki te same

Data: 2010-11-15 13:19:47
Autor: Konrad L
Laguna czy Vectra ??
> moja klasyfikacja
aut polegała na tym że Peugeot i Renault są Francuskie :-) więc i
silniki te same

Za prosto by bylo :)
HDI -> peugeot, citroen, a ostatnio (w szczególności 2.0 i 1,6) ford, volvo i mazda
DCI -> renault, nissan, dacia

Pozdr.

Data: 2010-11-13 13:37:37
Autor: to
Laguna czy Vectra ??
begin M
[...]

A Mondeo 2,2 TDCI? To podobnie jak w przypadku Vectry koniec produkcji, więc konstrukcja dopracowana. Auto tańsze od Vectry, a zwykle lepiej wyposażone i lepiej jeżdżące niż Vectra i Laguna.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-13 17:03:11
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
[...]

Mondeo też rozważam ale jak już to 2.0 TDCI w mojej okolicy - Szczecin - można kupić od 22000 do 29000 za rocznik od 2005. Tam z kolei podobno awaryjne były wtryski, tak słyszałem.

Data: 2010-11-13 16:08:43
Autor: to
Laguna czy Vectra ??
begin M
Mondeo teĹź rozwaĹźam ale jak juĹź to 2.0 TDCI w mojej okolicy - Szczecin -
można kupić od 22000 do 29000 za rocznik od 2005. Tam z kolei podobno
awaryjne były wtryski, tak słyszałem.

W późniejszych rocznikach z wtryskami było mniej problemów. Z tego co wiem w przypadku 2.2 ten problem był dużo rzadszy, dlatego poleciłem tą wersję. --
ignorance is bliss

Data: 2010-11-13 17:19:09
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
W późniejszych rocznikach z wtryskami było mniej problemów. Z tego co
wiem w przypadku 2.2 ten problem był dużo rzadszy, dlatego poleciłem tą
wersję.

ale tych z silnikiem 2.2 to prawie wcale nie ma :-(

Data: 2010-11-13 14:35:19
Autor: srnietana
Laguna czy Vectra ??

Użytkownik "M" <erwp@o2.pl> napisał w wiadomości news:iblhf7$ok7$1inews.gazeta.pl...
Witam

Skoro rozważasz Vectrę to może zerknij na Fiata Cromę lub Alfę 159 - to niemal bliźniacze konstrukcje.

Data: 2010-11-13 16:34:48
Autor: Scyzoryk
Laguna czy Vectra ??
Skoro rozważasz Vectrę to może zerknij na Fiata Cromę lub Alfę 159 - to niemal bliźniacze konstrukcje.

fakt, Croma fajna propozycja. Autko na płycie Vectry z porządnym dieslem 1,9JTD.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-11-13 15:11:52
Autor: Gregorius
Laguna czy Vectra ??
W dniu 2010-11-13 09:14, M pisze:
Witam

Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007.

Laguna II FL czyli modele po 2005 roku mają całkiem niezłą opinię jeżeli chodzi o bezawaryjność (łatwo poznać bo nie mają z przodu między maska a grilem listwy ze szczotkowanego aluminium). Opinia o tych autach ciągnie się od początku modelu i tak naprawdę problematyczne były sztuki z roczników 2001-2002 bo na początku 2003 roku był duży "lifting mechaniczny" i Renault wyeliminowało największe bolączki wieku dziecięcego a robotę dokończyło w 2005 roku jak wyszła wersja FL. Lagunę kupisz na pewno taniej niż inne porównywalne auto z tego segmentu. Ja drugi rok wożę tyłek LII 1,8 16V kombi z 2004 roku i następne auto to pewnie też będzie Laga - pewnie będę celował w kombi 2.0T w okolicach 2007 - jedyny problem to, że 2.0T jeździ raczej mało.

--
Gregorius

Data: 2010-11-13 15:48:11
Autor: =Marcos=
Laguna czy Vectra ??
Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, czy Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ??

Słynie. W raporcie TUV za rok 2009 Laguna znalazła się na 111 miejscu na 117 modeli samochodów pod względem bezawaryjności samochodów 2-3-letnich (roczniki 2006-2007). 9,5% aut w ciągu roku miało wizytę w serwisie. Dla przykładu Vectra jest na 65 miejscu z wynikiem 5%.

Niskie ceny dość młodych aut nie biorą się znikąd :]

Tu warto zajrzeć:
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2009-2-3/218

Myślę, że dość godne zaufania źródło, gdyż oparte na wynikach tysięcy egzemplarzy, a nie kilkunastu-kilkudziesięciu jak w przypadku np. recenzji w Autocentrum.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-11-13 16:44:51
Autor: Scyzoryk
Laguna czy Vectra ??

Niskie ceny dość młodych aut nie biorą się znikąd :]

biorą się :) Np. wg. ADAC Laguna z roczników 2005-2007 plasuje się na wyżeszj pozycji niż Avensis, Volvo S60, Mondeo, Octavia a jakoś tańsze nie są :) Z założenia fracuskie są tańsze i nie ma się co doszukiwać drugiego dnia. Passat "w dizlu" choćby nawet psuł się co 100m i tak będzie najdrożdzy na rynku wtórnym...

W klasie samochodów kompaktowych Megane też wypada lepiej niż Civic, Leon czy Corolla a i tak jest najtańszy. Podobnie 307 po lifcie (po 2005r) w rankingach stoi zdecydowanie wyżej niż wspomniane wcześniej, ale również Golf, Astra itd... a jakoś na cenę to nie wpływa. Po prostu francuski zawsze będzie tańszy. Ale ma to swoje plusy bo można na rynku wtórnym kupić niedrogie, młode i stosunkowo bezawaryjne autko.

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-11-14 09:22:58
Autor: MariuszM
Laguna czy Vectra ??
W dniu 13-11-2010 16:44, Scyzoryk pisze:

biorą się :) Np. wg. ADAC Laguna z roczników 2005-2007 plasuje się na
wyżeszj pozycji niż Avensis, Volvo S60, Mondeo, Octavia a jakoś tańsze nie
są :)

Obawiam się, że w przypadku Polski i naszych doskonałych dróg, te tabelki mogą zupełnie nie mieć zastosowania. W lagunie II sypie się zawieszenie.

M.

Data: 2010-11-13 18:03:34
Autor: Mirek Ptak
Laguna czy Vectra ??
Dnia 2010-11-13 09:14, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady
tego auta ??

To auto bez wad :)
Tak na poważnie to może straszyć DPF - z 2005 może jeszcze nie w 100% samochodów z 1.9 CDTI - musisz sprawdzić. Ja mam DPF i jak na razie bez kłopotu mimo, że 80% mojego przebiegu to miasto. Po prostu trzeba pamiętać o tym i nie przerywać procesu wypalania.
Zawieszenie, które było dosyć delikatne przed liftem jest już spoko w poliftowych i jest naprawdę nieźle zestrojone (wbrew powszechnej opinii) organoleptycznie sprawdzone na mikrotorze w Legionowie, że jeździ lepiej niż Passat B6 i Avensis z 2008 roku - od Mondeo (poprzedni model, czyli MK2 lub dla tych co FL też liczą :) MK3) nie odstaje - nowym jeszcze jako kierowca nie jeździłem.
Na gwarancji dwie naprawy związane z elektryką - moduł drzwi kierowcy i czujnik temperatury spalin.
Generalnie jestem zadowolony.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-11-13 19:48:54
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
[...]

A to wypalanie to co ile się odbywa ??? i czy jest jakoś sygnalizowane ?? no i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawdę jade do pracy na "ostatni dzwonek".

Data: 2010-11-13 20:10:27
Autor: Flyte
Laguna czy Vectra ??
Hej,

A to wypalanie to co ile si&#234; odbywa ??? i czy jest jako&#182; sygnalizowane ?? no i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawd&#234; jade do pracy na "ostatni dzwonek".

mam vectre z sierpnia 2004 z silnikiem 1.9 i dopiero po 3 latach dowiedzialem
sie (po podpieciu do Tech'a) ze mam DPF. W zasadzie nie jest to zauwazalne. Jak
masz komputer pokladowy, to wypalanie DPFa mozna rozpoznac po zwiekszonym spalaniu.

Podobnie jak Mirek, wiekszosc czasu jezdze po miescie.

_Podobno_ sa problemy z wypalaniem DPFa, ale jest to raczej sprawa marginalna.

Flyte

Data: 2010-11-14 17:27:46
Autor: Mirek Ptak
Laguna czy Vectra ??
Dnia 2010-11-13 19:48, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Co ile się odbywa to trudno powiedzieć - bardzo wiele zależy od stylu jazdy - częste ostre przyspieszanie generuje więcej sadzy do odfiltrowania a zatem i częstsze wypalanie. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że co około 200 km przy jeździe miejskiej, ale nie potwierdzam - u mnie najczęściej po tankowaniu, czyli co 600-700 km.
Objawy wypalania to większe zużycie paliwa - widać zwłaszcza na światłach - około 5 l/h zamiast 0.7 - 0.8 l/h. Czasem też lekkie wibracje. Jak zauważę, że się zaczęło a jestem już pod domem to zwykle 5 minutowa rundka po osiedlu na 2 - 3 biegu spokojnie wystarcza. W trasie zupełnie niezauważalne.

Data: 2010-11-13 18:16:24
Autor: Flyte
Laguna czy Vectra ??
Witam,

nie wiem jak z laguna, nigdy nie mialem, tak wiec trudno mi cokolwiek doradzic. Ale:

od prawie 4 lat mam vectre kombi '04 1.9CDTI i zlego slowa na samochod nie moge
powiedziec. Jest bardzo pojemne: z przodu, na tylnej kanapie i ma przeogromny
bagaznik. Mozna sie spokojnie spakowac na dluzsze wakacje (rodzina 2+2)
zabierajac prawie pol domu (jak to jest z malymi dziecmi). Trakcja naprawde OK,
spalanie poza miastem, przy okolo 150km/h okolo 6,5l to bardzo dobry wynik.
Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
droagach) i wlasciwie kosz utrzymania to koszt serwisowania. W trakcie 3,5 roku
wymienilem:

- potencjometr nawiewu w kabinie (koszt 400zl)
- uklad dokolotowy (okolo 2000zl). Na poczatku myslalem ze to EGR, i go na
poczatku wymienilem, ale to nie rozwiazalo problemu i wymienilem inne czesci tez.

Dostep do czesci jest latwy, i sa one stosunkowo niedrogie. Jezeli chcesz sam
robic drobne naprawy, nie ma nic prostszego. Jak powiedzial jeden z mechanikow,
w vectrze wiekszosc spraw zalatwic torxem 13. Sprobuj tak zalatwic sprawe we
francuzach....

Oczywiscie slychac dwumase, ale poki co daleko do jej wymiany.

Z mniejszych rzeczy wymienilem tarcze hamulcowe (przod tyl) i na wymiane czekaja
amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci). Do tego regularne wymiany filtrow i
oleju.

Auto nie ma sladu rdzy, mimo ze garazowane jest pod chmura.

Wg mnie vectra jest warta polecenia, zwlaszcza z silnikiem 1.9DTH (150KM).
Poszukaj zadbanego egzemplarza i nie szukaj pseudookazji.

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2010-11-13 21:25:25
Autor: Grzegorz
Laguna czy Vectra ??
Hello Flyte !:

Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci).

No nie ..... ja wymieniłem przednie amortyzatory po raz pierwszy po 300.000, a jeden (!!!) tylny (nivomat) po 230.000 km.

Ale tak dobrych aut już nie robią - to ostatni model Forda Scorpio :-( ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-11-13 23:45:26
Autor: MariuszM
Laguna czy Vectra ??
W dniu 13-11-2010 09:14, M pisze:

Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie,
czy Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ?

Chciałem taką Lagunę, z 2006 r., ale benzynę 2,0T. Nawet taką zamówiłem w ASO.
Niestety wybił mi ją z głowy kolega, który od lat pracuje w Kiljańczyku. Stwierdził, że o ile inne Renie przyjeżdżają na przeglądy, to akurat Laguna głównie na naprawy.
Główne zonki dotyczą: zawieszenia (nonstop), komputera sterującego+elektroniki, a w benzynie skrzyń biegów.
Kolega z pracy ma 1,9DCI, przed liftu, i faktycznie nonstop coś naprawia w zawieszeniu.

Jak szukałem dla siebie to największym problemem było znalezienie auta niebitego (połowa przodu i tylna klapa to plasyk - trudno podejść z miernikiem lakieru). Zwróciłem też uwagę na kiepską jakość materiałów wewnątrz - chodzi mi o łuszczącą się gumę.

Szkoda, bo samochód super. Super wyposażenie, ładnie wygląda, wygodnie wozi tyłek a wersja 2,0T w dodatku sprawnie jeździ. Bardzo sprawnie nawet.....

M.

Data: 2010-11-14 08:38:18
Autor: icek2
Laguna czy Vectra ??
W dniu 2010-11-13 23:45, MariuszM pisze:
W dniu 13-11-2010 09:14, M pisze:

[...]

czyli Laga II po FL tez sie sypie?

--
pozdros
icek

Data: 2010-11-14 09:20:26
Autor: MariuszM
Laguna czy Vectra ??
W dniu 14-11-2010 08:38, icek2 pisze:

czyli Laga II po FL tez sie sypie?

Z tego co mówił kolega to tak.
Dopiero najnowszą bardzo chwalił.
--
M.

Data: 2010-11-14 20:07:04
Autor: jerzu
Laguna czy Vectra ??
On Sat, 13 Nov 2010 23:45:26 +0100, MariuszM <usn@poczta.onet.pl>
wrote:

Niestety wybił mi ją z głowy kolega, który od lat pracuje w Kiljańczyku.

Od kilku lat już nie pracuje pewnie :P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-11-14 19:06:07
Autor: chriso
Laguna czy Vectra ??
8 lat jeździlem Lagunami HB, jako następne auto szukałem kombi
rok temu wybrałem VC z trzech powodów:

1) bagażnik (jego wielkość w L2 kombi to śmiech na sali, porównywalny z L1
hatchback)
2) kombi w VC jest na dłuższej płycie podłogowej niż VC sedan i HB, co
odczuwalne jest  na tylnych siedzeniach, kolejny duży plus w stosunku do L2
(nie biegałem z centymetrem, po prostu posiedziałem w jednym i drugim
3) silnik, po latach GM stwierdził że jednak diesli "nie umi" i wziął
silniki od Fiata, mam z19dth (150KM),
2.0dci w rocznikach Laguny, która mnie interesował był trudny do znalezienia
a o 1.9 dci już napisano wszystko

Po roku używania (pisze były użytkownik Laguny):
1) drewniany w prowadzeniu, ale z czasem idzie się przyzwyczaić
2) designersko w środku przypomina Rudego 102, na zewnątrz lifting przodu
pomógł
3) silnik pomimo, że na forach wyszukałem od którego numeru silnika już
wszystkie bolączki zostały zlikwidowane (po 03.2007), to i tak zabawa w różne trzy
literki (EGR, DPF) jest na okrągło
A jak już EGR jest wyczyszczony i akurat DPF się nie wypala to banan na
gębie.
Auto zapakowane wakacyjnie z pełna obsadą i z prędkościami autostradowymi
pali średnio 6,5L/100

Data: 2010-11-14 21:23:22
Autor: icek2
Laguna czy Vectra ??
W dniu 2010-11-14 19:06, chriso pisze:

[...]
ale to jest problematyczna obsługa tego silnika?

ja bede chciał kupic auto
i na 3 lata/100k km
nie myslec o za wielu problemach :)

Auto zapakowane wakacyjnie z pełna obsadą i z prędkościami autostradowymi
pali średnio 6,5L/100
to git :)

--
pozdros
icek

Data: 2010-11-15 13:42:22
Autor: icek2
Laguna czy Vectra ??
[...]

to powiedz mi jeszcze, z jakimi (najlepiej) sie rozglądac?
na zakup mam z 3-6 miesięcy
wiec bede szukał :)

1,9 150KM
wyprodukowane po marcu 2007?

--
pozdros
icek

Data: 2010-11-15 19:59:55
Autor: chriso
Laguna czy Vectra ??
1,9 150KM
wyprodukowane po marcu 2007?

tak,
od 03.2007 niby mają poprawiony EGR, ponoć rzadziej się blokuje
i mocowanie listwy na kolektorze ssącym, nie spada po 100k

co i tak o kant d.. rozbić ze względu na pseudoekologiczne rozwiązania
sadza wpuszczana przez EGR (a zaślepić się nie da bo elektronika się drze) połączona z oparami oleju wpadającymi przez odmę
skutecznie potrafią zatkać wszystko

ponadto były jakieś zmiany w osprzęcie, ale nie wnikałem jakie
generalnie wszystko znajdziesz tu:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/forum/25-porady-vectra-c/

Laguna czy Vectra ??