Laguna czy Vectra ??

Data: 2010-11-13 10:09:01
Autor: Scyzoryk
Laguna czy Vectra ??

Jak w temacie, roczniki to 2005 - 2007. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, czy
Laguna po liftingu dalej słynie z dużej awaryjności ?? Słyszałem o wynalazkach typu karta zamiast klucza itp, podobno bywa to problematyczne = laweta do serwisu.
Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady tego auta ?? Na pewno rocznikowo za te same pieniądze można kupić młodszą Lagunę.

poliftowa laguna jest już dopracowana i nie sprawa psikusów jak pierwsze roczniki z okolic 2001r które słynęły z awaryjności. Karty sie nie bój bo w tym momencie każde Reno od Megane w górę ma tylko kartę więc jest to już patent dopracowany. Silniki DCI raczej delikatne więc jak coś szukaj samochodu serwisowanego i zadbanego żeby nie mieć kłopotów.

Vectra będzie większa ale jak na moje oko brzydsza. Pełno ich jeździ jak Passatów a Laguna ma coś w sobie.

Lagunę teraz kupisz dużo taniej (myślę że nawet ok 7-10tys na tym samym roczniku) ale później dużo szybciej traci na wartości i za kilka lat będzie warta jakieś grosze. Znajomy teraz sprzedawał Lagunę z 2001r i poszła poniżej 10tys a zainteresowanie było niewielkie.

Osobiście wybrałbym Lagunę :)

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2010-11-13 12:02:01
Autor: PaweL
Laguna czy Vectra ??
Silniki DCI raczej delikatne ...

od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

Data: 2010-11-13 12:18:58
Autor: M
Laguna czy Vectra ??

od 2005 w Lagunie pojawił się 2.0dCi. Zupełnie nowy bezawaryjny i mocny
silnik. 2 moce - 150 i 173 konie.

Słyszałem, ale ciężko go trafić, pozatym (oczywiście nie jest to potwierdzone praktyką) podobno paliwożerne są te 2.0.
Czy ta delikatność to słynny problem samonapędzającej się turbiny?? Czy od 2005 jakoś to wyeliminowali ???

Data: 2010-11-15 08:46:37
Autor: bratPit[pr]
Laguna czy Vectra ??
[...]

nie wiem czy to dużo ale LII kombi 2.0dCi -150KM nad morze z Chrzanowa przez Niemcy i z powrotem jadąc po autostradach z prędkościami 160-170km/h (skrzynia VI biegowa) spaliła średnio 7.2l/100km,

brat

Data: 2010-11-15 12:12:03
Autor: M
Laguna czy Vectra ??

[...]

Nie wiem jak w Lagunie, ale znajomy miał 307CC zdaje się z tym samym silnikiem a potem przesiadł się na MeganeCC z 1.9 DCI i z jego wypowiedzi wnioskowałem że różnica w spalaniu była znaczna na korzyść 1.9. W sumie auta te same prawie, nie wiem czy silnik ten sam 2.0 co w Lagunie dlatego napisalem ze "słyszałem" ;-)

Pozdrawiam

Data: 2010-11-15 12:51:01
Autor: bratPit[pr]
Laguna czy Vectra ??
[...]

no ale jak?
przecież 307 to grupa PSA Peugeot-Citroen a oni mają swoje 2.0HDI,
w Renówce 2.0 dCi to nowy silnik opracowany przez Nissana, korzysta z niego właśnie Nissan i Renault,

brat

Data: 2010-11-15 13:11:09
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
[...]

No to teraz już wiem, generalnie jeżdżę golfem i mam braki w wiedzy na temat francuzów, laguny mi się zawsze podobały i to byłoby takie spełnienie marzeń. Myślałem że to ten sam silnik ale moja klasyfikacja aut polegała na tym że Peugeot i Renault są Francuskie :-) więc i silniki te same

Data: 2010-11-15 13:19:47
Autor: Konrad L
Laguna czy Vectra ??
> moja klasyfikacja
aut polegała na tym że Peugeot i Renault są Francuskie :-) więc i
silniki te same

Za prosto by bylo :)
HDI -> peugeot, citroen, a ostatnio (w szczególności 2.0 i 1,6) ford, volvo i mazda
DCI -> renault, nissan, dacia

Pozdr.

Laguna czy Vectra ??