Laguna czy Vectra ??

Data: 2010-11-13 18:03:34
Autor: Mirek Ptak
Laguna czy Vectra ??
Dnia 2010-11-13 09:14, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Podobnie w Vectrach na co zwrócić uwagę przy oglądaniu ?? Jakie są wady
tego auta ??

To auto bez wad :)
Tak na poważnie to może straszyć DPF - z 2005 może jeszcze nie w 100% samochodów z 1.9 CDTI - musisz sprawdzić. Ja mam DPF i jak na razie bez kłopotu mimo, że 80% mojego przebiegu to miasto. Po prostu trzeba pamiętać o tym i nie przerywać procesu wypalania.
Zawieszenie, które było dosyć delikatne przed liftem jest już spoko w poliftowych i jest naprawdę nieźle zestrojone (wbrew powszechnej opinii) organoleptycznie sprawdzone na mikrotorze w Legionowie, że jeździ lepiej niż Passat B6 i Avensis z 2008 roku - od Mondeo (poprzedni model, czyli MK2 lub dla tych co FL też liczą :) MK3) nie odstaje - nowym jeszcze jako kierowca nie jeździłem.
Na gwarancji dwie naprawy związane z elektryką - moduł drzwi kierowcy i czujnik temperatury spalin.
Generalnie jestem zadowolony.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-11-13 19:48:54
Autor: M
Laguna czy Vectra ??
[...]

A to wypalanie to co ile się odbywa ??? i czy jest jakoś sygnalizowane ?? no i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawdę jade do pracy na "ostatni dzwonek".

Data: 2010-11-13 20:10:27
Autor: Flyte
Laguna czy Vectra ??
Hej,

A to wypalanie to co ile siê odbywa ??? i czy jest jako¶ sygnalizowane ?? no i jeszcze jedno, ile trwa ?? Czasem naprawdê jade do pracy na "ostatni dzwonek".

mam vectre z sierpnia 2004 z silnikiem 1.9 i dopiero po 3 latach dowiedzialem
sie (po podpieciu do Tech'a) ze mam DPF. W zasadzie nie jest to zauwazalne. Jak
masz komputer pokladowy, to wypalanie DPFa mozna rozpoznac po zwiekszonym spalaniu.

Podobnie jak Mirek, wiekszosc czasu jezdze po miescie.

_Podobno_ sa problemy z wypalaniem DPFa, ale jest to raczej sprawa marginalna.

Flyte

Data: 2010-11-14 17:27:46
Autor: Mirek Ptak
Laguna czy Vectra ??
Dnia 2010-11-13 19:48, *M* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Co ile się odbywa to trudno powiedzieć - bardzo wiele zależy od stylu jazdy - częste ostre przyspieszanie generuje więcej sadzy do odfiltrowania a zatem i częstsze wypalanie. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że co około 200 km przy jeździe miejskiej, ale nie potwierdzam - u mnie najczęściej po tankowaniu, czyli co 600-700 km.
Objawy wypalania to większe zużycie paliwa - widać zwłaszcza na światłach - około 5 l/h zamiast 0.7 - 0.8 l/h. Czasem też lekkie wibracje. Jak zauważę, że się zaczęło a jestem już pod domem to zwykle 5 minutowa rundka po osiedlu na 2 - 3 biegu spokojnie wystarcza. W trasie zupełnie niezauważalne.