Laguna czy Vectra ??

Data: 2010-11-13 18:16:24
Autor: Flyte
Laguna czy Vectra ??
Witam,

nie wiem jak z laguna, nigdy nie mialem, tak wiec trudno mi cokolwiek doradzic. Ale:

od prawie 4 lat mam vectre kombi '04 1.9CDTI i zlego slowa na samochod nie moge
powiedziec. Jest bardzo pojemne: z przodu, na tylnej kanapie i ma przeogromny
bagaznik. Mozna sie spokojnie spakowac na dluzsze wakacje (rodzina 2+2)
zabierajac prawie pol domu (jak to jest z malymi dziecmi). Trakcja naprawde OK,
spalanie poza miastem, przy okolo 150km/h okolo 6,5l to bardzo dobry wynik.
Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
droagach) i wlasciwie kosz utrzymania to koszt serwisowania. W trakcie 3,5 roku
wymienilem:

- potencjometr nawiewu w kabinie (koszt 400zl)
- uklad dokolotowy (okolo 2000zl). Na poczatku myslalem ze to EGR, i go na
poczatku wymienilem, ale to nie rozwiazalo problemu i wymienilem inne czesci tez.

Dostep do czesci jest latwy, i sa one stosunkowo niedrogie. Jezeli chcesz sam
robic drobne naprawy, nie ma nic prostszego. Jak powiedzial jeden z mechanikow,
w vectrze wiekszosc spraw zalatwic torxem 13. Sprobuj tak zalatwic sprawe we
francuzach....

Oczywiscie slychac dwumase, ale poki co daleko do jej wymiany.

Z mniejszych rzeczy wymienilem tarcze hamulcowe (przod tyl) i na wymiane czekaja
amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci). Do tego regularne wymiany filtrow i
oleju.

Auto nie ma sladu rdzy, mimo ze garazowane jest pod chmura.

Wg mnie vectra jest warta polecenia, zwlaszcza z silnikiem 1.9DTH (150KM).
Poszukaj zadbanego egzemplarza i nie szukaj pseudookazji.

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2010-11-13 21:25:25
Autor: Grzegorz
Laguna czy Vectra ??
Hello Flyte !:

Obecnie samochod ma przejechane ponad 180tys. km (z tego 60tys. w na polskich
amortyzatory (pierwsza wymiana od nowosci).

No nie ..... ja wymieniłem przednie amortyzatory po raz pierwszy po 300.000, a jeden (!!!) tylny (nivomat) po 230.000 km.

Ale tak dobrych aut już nie robią - to ostatni model Forda Scorpio :-( ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Laguna czy Vectra ??