Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Data: 2011-04-14 14:59:51
Autor: R.Madejski
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
Znacie jakie¶ sprawdzone, tanie lakiernie warszawskie, które polakieruj± proszkowo ramę? Pimstal zdrożał (teraz 100PLN z przygotowaniem) i maj± ubog± paletę RAL (głownie posiadaj± kilka kolorów "przemysłowych", pozostałymi dysponuj± jak zostanie z innego zamówienia).

Może znacie jakie¶ alternatywy dla Pimstalu? W sumie pal licho cenę, przypuszczam, że podobne s± gdzie¶ indziej, tylko aby kolory z palety RAL posiadali.

RM

Data: 2011-04-14 15:06:50
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> napisał w wiadomo¶ci news:4da6efcc$0$2511$c3e8da3$7c32e45anews.astraweb.com...

Może znacie jakie¶ alternatywy dla Pimstalu? W sumie pal licho cenę, przypuszczam, że podobne s± gdzie¶ indziej, tylko aby kolory z palety RAL posiadali.

http://pomalujrower.pl/ niestety s± drodzy jednak maj± dobr± opinię. Znajomy przerobił u nich sporo ram i poleca. Niestety cena jest ¶rednio fajna :(

http://Endurorider.pl
13/04/2011 Rowerowy stojak serwisowy - jaki kupić?

Data: 2011-04-14 15:10:50
Autor: R.Madejski
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
kml wrote:

[...]

No faktycznie. Aluminiowa 150 netto. Raczej odpada, ale dzięki za namiar.

RM

Data: 2011-04-14 16:32:01
Autor: Coaster
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
On 4/14/11 3:06 PM, kml wrote:

[...]

Ale trzeba sie pospieszyc bo: "[...] Już _nie_długo_ strona będzie [...]" ;-)

Z drugiej strony - czy na pewno wiedza co robia? "[...] lakiernictwo proszkowe elementów _metalowych_oraz_aluminiowych_ czę¶ci rowerowych [...] Nie bierzemy odpowiedzialno¶ci za elementy _nie_metalowe_b±dĽ_nie_aluminiowe_. [...]". :-O

Jasnowidzenie tez jest w cenie uslugi? "[...] Wszystkie ramy rowerowe oraz elementy rowerowe _po_malowania_ posiadaj± zamalowane gwinty [...]"
:-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-14 18:12:29
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:io70k2$jn0$1news.supermedia.pl...

Jasnowidzenie tez jest w cenie uslugi? "[...] Wszystkie ramy rowerowe oraz elementy rowerowe _po_malowania_ posiadaj± zamalowane gwinty [...]"
:-)

Ch g w za co sobie licz± 150 netto, ale wiem że maluj± dobrze :)

Data: 2011-04-14 20:37:54
Autor: Rafał Wawrzycki
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
Dnia 14 kwi 2011 w li¶cie [news:io76dc$ri6$1inews.gazeta.pl] kml
[flySteX@gaOzeFta.lp] napisał(a):
Ch g w za co sobie licz± 150 netto, ale wiem że maluj± dobrze :)

I rzeczywi¶cie trzeba gwinty skrobać?

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-04-14 20:40:04
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9EC7D1E082C14rwawrzyckiwppl127.0.0.1...
Dnia 14 kwi 2011 w li¶cie [news:io76dc$ri6$1inews.gazeta.pl] kml
[flySteX@gaOzeFta.lp] napisał(a):

Ch g w za co sobie licz± 150 netto, ale wiem że maluj± dobrze :)

I rzeczywi¶cie trzeba gwinty skrobać?

Nie wiem, nie dopytwałem się o to w czasie rozmowy ponieważ nie interesowało mnie malowanie ramy... Wydaje mi się, że bezpieczniej jest założyć iż trzeba skrobać... bo jak nie będzie trzeba to rado¶ć tym większa :D

Data: 2011-04-14 20:48:58
Autor: Rafał Wawrzycki
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
Dnia 14 kwi 2011 w li¶cie [news:io7f24$rim$1inews.gazeta.pl] kml
[...]

Z tego co wiem w Pimstalu kilku znajomym osobom wykręcili miski zabezpieczaj±ce przed lakierem i gwinty były do narzynania. Tutaj mog± robić podobnie.

Data: 2011-04-14 21:02:00
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

[...]

Bardzo możliwe. Oni tam robi± dużo według słów ich klienta więc raczej nikt się nie cacka z ramami :)

Data: 2011-04-14 21:14:02
Autor: R.Madejski
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
kml wrote:

[...]

Pytałem ich o zabezpieczenia. Nie wiem jak było kiedy¶ w tej kwestii ale teraz powiedzieli, że nie muszę zabezpieczać oni sami to robi±.

RM

Data: 2011-04-15 06:30:16
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> napisał w wiadomo¶ci news:4da74780$0$24358$c3e8da3

Pytałem ich o zabezpieczenia. Nie wiem jak było kiedy¶ w tej kwestii ale teraz powiedzieli, że nie muszę zabezpieczać oni sami to robi±.

To by było miłe z ich strony :)

Data: 2011-04-15 11:25:38
Autor: zly
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
Dnia Thu, 14 Apr 2011 20:48:58 +0200, Rafał Wawrzycki napisał(a):

Z tego co wiem w Pimstalu kilku znajomym osobom wykręcili miski zabezpieczaj±ce przed lakierem

Mi nie wykręcili

--
marcin

Data: 2011-04-15 00:02:55
Autor: Kuba Abuk
Lakiernia z palet± RAL [WAW]
On Apr 14, 3:06 pm, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

http://pomalujrower.pl/niestety s drodzy jednak maj dobr opini . Znajomy
przerobi u nich sporo ram i poleca. Niestety cena jest rednio fajna :(

Ile pi x oko taki lakier waży na ramie? Je¶li więcej niż 100g, to
pobawię się sam...

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-04-15 09:06:17
Autor: kml
Lakiernia z palet± RAL [WAW]

Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:b793d2e5-9482-4423-acb4-b7397dc8fa64s3g2000vbf.googlegroups.com...

Ile pi x oko taki lakier waży na ramie? Je¶li więcej niż 100g, to
pobawię się sam...

Bodajże na stronie santa cruz jest/było porównanie wag ram: proszek vs anoda OIDP. Ta ostatnia jest najlżejsza. Proszek JEST ciężki i moim zdaniem może być więcej niż 100g a jeżeli pomaluj± Ci dwa razy, żeby było idealnie, to na luzie masz 100 gram.

Data: 2011-04-17 21:18:06
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Lakiernia z paletÄ… RAL [WAW]
kml wrote:

Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

Ile pi x oko taki lakier waży na ramie? Jeśli więcej niż 100g, to
pobawiÄ™ siÄ™ sam...

Bodajże na stronie santa cruz jest/było porównanie wag ram: proszek vs
anoda OIDP. Ta ostatnia jest najlżejsza. Proszek JEST ciężki i moim
zdaniem może być więcej niż 100g a jeżeli pomalują Ci dwa razy, żeby
było idealnie, to na luzie masz 100 gram.

Ciekawe jest to co piszesz, bo z mojego doświadczenia nie wynika jakoś
jednoznacznie, że proszek jest ciężki.

Goła rama = 2190g
Waga oryginalnego lakieru na mokro = 115g
Waga proszku po raz pierwszy = 50g
Waga proszku po raz drugi = 45g

Dokładność +/- 5g. Waga powłoki proszkowej dotyczy pojedynczej
warstwy. Dwa lakierowania są dlatego, że pierwsza lakiernia pokpiła
sprawę i była powtórka z rozrywki. Rama taka:
<http://i.imgur.com/WwILT.jpg>

BTW, trwałość pojedynczej warstwy pozostawia wiele do życzenia. Druga
warstwa w postaci (twardego) bezbarwnego wydaje siÄ™ jedynÄ… sensownÄ…
opcją na przyszłość.

Jak widać, w tym przypadku dwie warstwy proszku ważyłyby niespełna tyle,
co oryginalny lakier na mokro (obstawiam, że w tym przypadku były to
dwie lub trzy warstwy - ogólnie solidna powłoka).

--
KrzyĹ›

Data: 2011-04-17 22:00:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Lakiernia z paletÄ… RAL [WAW]

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:871v10znyp.fsfblah.invalid...

Jak widać, w tym przypadku dwie warstwy proszku ważyłyby niespełna tyle,
co oryginalny lakier na mokro (obstawiam, że w tym przypadku były to
dwie lub trzy warstwy - ogólnie solidna powłoka).

Miałem kiedyś zapisane dokładnie takie same dane, ale dla ramy FS i waga proszku była konkretna nawet jak na takiego kloca. Nie wiem czy to ma jakieś szczególne znaczenia, ale tamta rama była pokryta lakierem "młotkowym" czyli strukturalnym.

Poza tym jest kwestia samego lakierowania czyli jak kto daje tego proszku - ile warstw etc :) Miałem "radość" trzeć ramę z dobrej lakierni i żeby papierem ściernym zedrzeć lakier trzeba było włożyć w to dużą ilość energii. Co ciekawe ten sam lakier dosyć mocno opierał się środkowi do ściągania powłok lakierniczych - walczył do samego końca :)

Jakkolwiek nie mogę się podeprzeć liczbami z wagi to proszek jest cięższy od lakieru normalnego (z pistoletu) a najlżejsza jest anoda.

--
pozdrawiam kamil