Laluś, Laleczka, Laluniek

Data: 2013-10-25 09:52:01
Autor: Bogdan Idzikowski
Laluś, Laleczka, Laluniek
Z wielką pompą odbyło się świętowanie rocznicy śmierci nijakiego Józefa Franczaka. To tak zwany żołnierz wyklęty, posługujący się dość wymownymi pseudonimami Lalek, Laluś lub Laleczka (tak, tak to nie żarty).

Obywatel Laleczka czy jak mu tam, jest uważany za najdłużej stawiającego opór żołnierza Niepodległej Polski, bowiem odstrzelono go w akcji dopiero w roku 1963, a więc bez mała  20 lat po wojnie. Zapytacie pewnie o co przez te długie lata walczył ów oryginał? O wolną Polskę walczył. A jak walczył o tę wolną Polskę? No, normalnie walczył, zabijał.

Strzelał do milicjantów, żołnierzy, nie oszczędzał uboli, napadał na banki, rabował kasy, ogołacał domy a opornych i niechętnych niesieniu pomocy żołnierzowi Wolnej Polski likwidował bez zastanowienia i refleksji.

Tak oto zgłupiał doszczętnie, naiwny w sumie i prosty człowiek (przedwojenny sierżant wojska polskiego, więc żaden tam raczej intelekt) głupio wplątany w głupią historię i jeszcze głupszą awanturę bez szans na powodzenie.

Okolicznością łagodzącą mógłby tu być fakt, że Pan Laluś nie wiedział być może, że wojna się już skończyła. Przypominam, że bodaj w latach 70-tych na jakiejś zapomnianej pacyficznej wyspie, odnaleziono japońskiego żołnierza, który od 1944 roku, ciągle trwał na powierzonym mu wtedy posterunku,  bo ciągle był przekonany że wojna toczy się nadal. Nikt mu po prostu o tym nie powiedział, że jest już po zawodach, bo najzwyczajniej w świecie o nim zapomniano.

No, ale umówmy się, Polska, nawet tamta Polska, to jednak nie bezludna wyspa i w roku 1963 jako tako kumaty facet, a nawet kompletnie niekumaty, powinien wiedzieć, że wojny już od dawna nie ma, a partyzanci zamiast w lesie siedzą na herbatce i lufie w ZBoWID-zie.

Laluś więc niepostrzeżenie z żołnierza, zmienił się w najzwyczajniejszego rzeźmieszka, zatracając dystans do siebie i do rzeczywistości, nie mając pojęcia gdzie przebiega cienka granica miedzy walką “o coś” a zwykłą bandyterką. Wpierdolił się po uszy i zrozumiał w pewnym momencie, że z tej sytuacji nie ma już wyjścia, więc trwał w tym do końca nadal udając bohatera. Niestety dla niego, nikt (wyłączajćc jednostki) nie dał się na to nabrać i nikt też (znów wyłączając jednostki) za bardzo o nim nie chce pamiętać. Biedny człowiek zmielony na miazgę przez okrótne tryby historii.

A żeby było jeszcze śmieszniej, to teraz pan Marek Franczak, czyli syn, czyli Laluś Junior, usiłuje nam wmówić, że wszystko było okey, że grasowanie z bronią po lasach i napadanie na kogo się da 20 lat po wojnie, to nie objaw zaawansowanej i nieuleczalnej już schizofrenii, a jedynie przykład bezgranicznego patriotyzmu i bohaterstwa. A kto twierdzi inaczej to żydokomuna. Czyli niedaleko jabłko pada od jabłoni.

Szkoda mi w sumie tych Franczaków, ale z drugiej strony najzwyczajniej w świecie nie lubię przegranych. Podobnie jak nie trawię sado-maso-narodowych bajek, a tych dziś wyjątkowo pod dostatkiem.

http://tiny.pl/qmpsh

Data: 2013-10-25 15:35:02
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek
 Bogdan Idzikowski pisze:

Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych
budować swoją karierę polityczną".

   Więc czemu gra? - na nienawiści do tych co tragicznie zginęli
   dlaczego nie uczci ich pamięci należycie co więcej on i jego
   uchichani zwolennicy nie mogą przeżyć, że prezydent L.K. ma
   kwaterę na Wawelu.

Data: 2013-10-25 16:59:00
Autor: Bogdan Idzikowski
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:526a738b$0$2284$65785112news.neostrada.pl...
 Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

To Tusk czy Kaczyński z Macierewiczem wycinają hołupce na grobach ofiar smoleńskich?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-10-25 17:56:06
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Klin" pisze:
 Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

   Zawsze mówią o nich z szacunkiem to Ty i Tobie podobni robicie
   wszystko by ich pamięć znieważać.

Data: 2013-10-25 19:48:39
Autor: Bogdan Idzikowski
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:526a949b$0$2144$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Klin" pisze:
 Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

O kim mówisz?

ubawiony

Data: 2013-10-26 01:13:26
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:526aaefc$0$2167$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości

| O kim mówisz?

  no przecież nie o mnie Idzikowski!

Data: 2013-10-26 01:19:42
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

| Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości

| To Tusk czy Kaczyński z Macierewiczem wycinają hołupce na grobach ofiar
| smoleńskich?

Grobem tych ludzi stał sie ten samolot. I kto na nim tańczy? (od grobu na Wawelu też się odpierdolcie)

Data: 2013-10-25 15:51:20
Autor: abc
Laluś, Laleczka, Laluniek
No, ale umówmy się, Polska, nawet tamta Polska, to jednak nie bezludna wyspa i w roku 1963 jako tako kumaty facet, a nawet kompletnie niekumaty, powinien wiedzieć, że wojny już od dawna nie ma,

Ależ jest wojna.  Nie ma przecież traktatu pokojowego kończącego II wojnę światową.

Data: 2013-10-26 00:07:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
Bogdan Idzikowski wrote:
[...]

E tam schizofrenia... to się nazywa po polsku ułańska fantazja. Wiem, że niektórzy wariatolodzy nazywają to "paranoja polska", ale czym byśmy byli jako naród bez tej paranoii czy fantazji? A mianowicie bez takich "Lalków". Zadzornośc i bezkompromisowość utrzymywała Polaków nie tylko w PRL-u, ale również przez 123 lata zaorów. Inny naród już dawno by się poddał i skończył jak tacy Kornwalijczycy albo Bretończycy. Dlatego jestem jak najbardziej za sierż. Franczakiem takim jaki był w narodowej mitologii. A mało to dawnych Janosików i Ondraszków jest bohaterami? XX-wiek też na takiego człowieka zasługuje -- - przykład obywatelskiego nieposłuszeństwa. Mówię to z pozycji anarchistycznej aczkolwiek nie czerwonej -- - jak się przyjrzeć dobrze Bakuninowi, Nietzschemu, Stirnerowi i ich kolegom spod znaku Czarnej Róży, to byli jak najbardziej narodowcami, późniejszy romans z czerwoną międzynarodówką tylko zniszczył podstawy autentycznego indywidualistycznego anarchizmu. Nie mówiąc o wcześniejszej Rzeczyopspolitej Obojga Narodów opierającej się na konserwatywnym anarchizmie szlachty. Dlatego właśnie cenię żołnierzy wyklętych, bo w tym czasie to była chyba jedyna siła, która mogła wypowiedzieć "nie" państwu.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-26 00:22:57
Autor: u2
Laluś, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-26 00:07, Jakub A. Krzewicki pisze:
Dlatego jestem jak najbardziej za sierż. Franczakiem takim jaki był w
narodowej mitologii. A mało to dawnych Janosików i Ondraszków jest
bohaterami?

ale nie sa to Polacy, no wiesz janusik, teraz modne jest tuskowo-rostoskie odchylenie reakcjonistyczne, antypolskie ...-;)

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-10-26 01:29:54
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4eq3m$6ph$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| konserwatywnym anarchizmie szlachty. Dlatego właśnie cenię żołnierzy
| wyklętych, bo w tym czasie to była chyba jedyna siła, która mogła

   jakiemu państwu? GG też nazwiesz 'państwem', a akowców anarchistami?

Data: 2013-10-26 07:48:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

   jakiemu państwu? GG też nazwiesz 'państwem', a akowców anarchistami?

Bądź co bądź ONZ uznała PRL za państwo. Było to państwo wyjątkowo źle rządzone przez ekioę poklroju quislingowskiego, wobec czego zbrodniczą i permanentnie skłóconą przynajmniej do 1956 z narodem (a częstokroć i później), ale państwo. Nie bądźmy bardziej katoliccy niż sam papież.

Ale sądziłem, że ty wiesz doskonale misiu, jaki jest mój pogląd na państwo. Dla przypomnienia: toleruję dopóki wyłącznie w minimalnym stopniu wtrąca się do życia prywatnego i duchowego obywatela Kowalskiego, a zdrowy (tj. nie czerwony) anarchizm uważam za cnotę. Jeżeli pojawia się totalitaryzm (jak do 1956) czy też twardy auytorytaryzm (jak w następnych latach) to już wtedy takie państwo, taka władza jest nie do zniesienia. Jestem w sumie anarchistą-wolnościowcem i takim będę niezależnie od ekipy, czy będzie lepsza i gorsza. No i to właśnie z pozycji wolnościowych wyklętych bronię, bo ich deklaratywna lojalność wobec rządu niepodległego w Londynie była de facto figowym listkiem w czasach gdy rząd ten nie posiadał już żadnej mocy egzekutywnej. Taką mógł ogłosić każdy zdrowy na umyśle buntownik przeciwko uciskowi i nazwać się rządem i powiedzieć, że jest mocą egzekutywną Londynu. Dlaczego stale podkreśla się i owszem istotny konserwatywny aspekt wyklętych zapominając o aspekcie wolnościowym, istotniejszym na dziś, w nowoczesnym świecie? Dla mnie wyklęci są zatem sui generis odpowiednikiem pirackich utopii Hakim Beya w historii Polski i uważam, że to w tym kierunku powinno się rozwijać ich mitologię. Moc wykonawcza w rękach ludzi to jest właśnie to, o co chodzi -- - jakie państwo może taką dać?

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-27 00:08:14
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4fl2v$8ad$1node2.news.atman.pl...

| Bądź co bądź ONZ uznała PRL za państwo.

W czasach GG nie było ONZ.

 Było to państwo wyjątkowo źle
| rządzone

Było perfekcyjnie rządzone, mimo tego, że początkowo ludzie uważali, że ten absurd szybko musi sie skończyć. Podobnie było podczas bolszewickiej rewolty - wszyscy na Wschodzie i Zachodzie uważali bolszewizm jest zjawiskim przejsciowym ze względu na absurdalne realia tego systemu. Mimo to Zwiazek Sowiecki przetrwał kilka pokoleń, a w pewnym sensie trwa nadal.

 przez ekioę poklroju quislingowskiego, wobec czego zbrodniczą i
| permanentnie skłóconą przynajmniej do 1956 z narodem (a częstokroć i
| później), ale państwo. Nie bądźmy bardziej katoliccy niż sam papież.

Państwo nowego typu, demokracja nowego typu, gospodarka nowego typu i w efekcie człowiek nowego typu. Do dziś całuje swojego 'zbawiciela' po butach, Quislinga Norwegowie osądzili i stracili.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Vidkun_Quisling#Proces_i_egzekucja

Data: 2013-10-27 02:08:13
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

> [...]
| do życia prywatnego i duchowego obywatela Kowalskiego, a zdrowy (tj. nie

Na jakiejś polinezyjskiej wyspie twój anarchizm mógłby się sprawdzić. W postkomunistycznej Polsce sprawdza sie anarchizm określonej kasty. Chcesz go poszerzyć na wszystkich? Obawiam się, że nie zdążysz.

 Jeżeli pojawia się totalitaryzm (jak do
| 1956) czy też twardy auytorytaryzm (jak w następnych latach) to już wtedy
| takie państwo, taka władza jest nie do zniesienia. Jestem w sumie
| anarchistą-wolnościowcem

Wolność jest także wewnętrznym stanem człowieka. Daj wolność ludziom zniewolonym wewnętrznie, otrzymasz dzisiejszą Białoruś (i nie tylko Białoruś).

 i takim będę niezależnie od ekipy, czy będzie
| lepsza i gorsza.
|
| No i to właśnie z pozycji wolnościowych wyklętych bronię

Z tej pozycji zgoła niesłusznie. Większość z nich była po prostu wierna złożonej przysiędze.

, bo ich
| deklaratywna lojalność wobec rządu niepodległego w Londynie była de facto
| figowym listkiem w czasach gdy rząd ten nie posiadał już żadnej mocy
| egzekutywnej.

Co również nie jest słuszne. Wiekszość wyklętych naprawdę wierzyła w Trzecią Wojnę i Andersa na białym koniu.

 Taką mógł ogłosić każdy zdrowy na umyśle buntownik przeciwko
| uciskowi i nazwać się rządem i powiedzieć, że jest mocą egzekutywną Londynu.

Tylko po co? Londyn rozwiązał AK, nie powołał na jej miejsce niczego nowego. Dowódcy musieli walczyć z okupantem na własną rękę.
http://pl.wikipedia.org/wiki/WiN

| Dlaczego stale podkreśla się i owszem istotny konserwatywny aspekt wyklętych
| zapominając o aspekcie wolnościowym

Dlatego, że lojalnośc wobec zamordowanego państwa była ich głowną motywacją. Wielu z nich mogło uciec do wolnego świata, byli tacy, którzy stamtąd wrócili, żeby walczyć.
Aspekt czysto wolnościowy pojawił się w PRL w roku 68. Dzieciom dawnych komunistów znudził się siermiężny socjalizm Gomółki, więc zaczeli wołać o ludzką twarz tego socjalizmu. Główną twarzą tego ruchu jest Adam Michnik - były wolnościowiec, poźniejszy akuszer czerwonej oligarchii (z gomółkowszczyzną walczy do dziś).

, istotniejszym na dziś, w nowoczesnym
| świecie?

Co ma wolność do nowoczesności? Najbardziej wolnym wiekiem Europy był wiek XIX. Stopień opresyjności ruskiego cara czy niemieckiego kajzera ma się nijak do totalitarnych dyktatorów. Trzeba jednak zauwazyć, że żaden z nich nie obalił żadnej monarchii. Zarówno Lenin jak i Hitler doszli do władzy w realiach demokracji.

 Dla mnie wyklęci są zatem sui generis odpowiednikiem pirackich
| utopii Hakim Beya w historii Polski i uważam, że to w tym kierunku powinno
| się rozwijać ich mitologię.

Po co im dorabiać mitologię? Mitologii mamy w Polsce po uszy! Tworzyli ją byli 'wolnościowi piraci', czyli naprawiacze komuny, mistrzowie poszerzania wolności w czerwonym psychiatryku, szarlatani leczący raka przy pomocy zaklęć. W efekcie
mamy kraj, w którym formalną cenzurę zastapiła cenzura wewnętrzna.

 Moc wykonawcza w rękach ludzi

Cała władza w ręce Rad? :-))

 to jest właśnie
| to, o co chodzi -- - jakie państwo może taką dać?

Człowiek wyszedł z Afryki i do dziś jest stworzeniem tropikalnym. Nie przeżyłby w innym klimacie bez cywilizacji i społecznej organizacji. Zreszta o czym tu mówić? - nawet afrykańskie małpy żyją w strukturach hierarchicznych. Ludzkość
wynalazła demokrację, lecz to tylko wynalazek, który trzeba potrafić obsługiwać.

Data: 2013-10-27 06:28:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

 Moc wykonawcza w rękach ludzi

Cała władza w ręce Rad? :-))

Misiek znasz mnie dobrze: ja nie jestem na lewo (przeciwnie mam alergię na czerwony) a tylko anarchizujące skrzydło Nouvelle Droite. Takiego ruchu prawicowo-anarchistycznego (świeckiego albo neopogańskiego) brakuje mi w Polsce. Żeby coś takiego zbudować, trzeba polską historię rychu wolnościowego podać w mieszance odfiltrowanej z paleokonserwatyzmu. Dlatego świadomie mocno ryję pod paleo- -- - szczególnie dla realiów Kraju Nadwiślańskiego: pod rzymskimi-katolikami. Nie da się zbudować prawicy postmodernistycznej, kiedy potencjalny elektorat zbierają premoderniości Starej Prawicy. Ja się zachwycam Benoit i Evolą, a nie Kolbem czy Franco.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-27 17:38:36
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4i89n$nsi$1node2.news.atman.pl...

| Misiek znasz mnie dobrze: ja nie jestem na lewo

I co z tego? Efekt końcowy wcale nie musi być pochodną poglądów.

 (przeciwnie mam alergię na
| czerwony) a tylko anarchizujące skrzydło Nouvelle Droite. Takiego ruchu
| prawicowo-anarchistycznego

Prawica to tradycja i porządek. Co to ma wspólnego z anarchią?

 (świeckiego albo neopogańskiego)

Pogaństwo to cywilizacje antyku. Co to ma wspólnego z anarchią? (o ile wiem, pierwszych chrześcijan posądzano o anarchię)

> [...]
| świadomie mocno ryję pod paleo- -- - szczególnie dla realiów Kraju
| Nadwiślańskiego: pod rzymskimi-katolikami.

Przeszkadza ci tradycja jako taka, czy tylko polski kler?

 Nie da się zbudować prawicy
| postmodernistycznej, kiedy potencjalny elektorat zbierają premoderniości
| Starej Prawicy.

Polityczny problem z polskim i katolikami jest taki, że oni zawłaszczają polską rację stanu, zawłaszczają antykomunizm, bedąc jednocześnie mentalnymi wasalami czerwonych. Korzenie tej sytuacji sięgają prymasa Wyszńskiego, który lansowany był przez lata na męczennika i bohatera, w rzeczywistości był głównym poputczykiem sowietyzmu w Polsce. Wpisywał się w politykę komunistów w PRL i na emigracji.
Jeśli chodzi o chrześcijańską tradycję, to różnie z nią bywało. W krajach takich jak Polska i Rosja tradycja została wmontowana w stalinowski system. Ale w krajach Bałtyckich stała się rzeczywistym bastionem oporu (i rzecz ciekawa - nikt tam nie narzeka na narzucające się kościoły).

 Ja się zachwycam Benoit

Alain de Benoist? Jedno o nim  można powiedzieć, że nie był anarchistą.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alain_de_Benoist

 i Evolą,

Juliuszem Evolą? Całe życie zmieniał poglądy, w końcu został tradycjonalistą.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Julius_Evola

Data: 2013-10-27 17:50:26
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-27 17:38, miś z okienka pisze:

Prawica to tradycja i porządek. Co to ma wspólnego z anarchią?

   Przecież o to Jakubowi chodzi Ordo ab chao! Stare masońskie hasło.

Data: 2013-10-27 22:23:48
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

W dniu 2013-10-27 17:38, miś z okienka pisze:

Prawica to tradycja i porządek. Co to ma wspólnego z anarchią?

   Przecież o to Jakubowi chodzi Ordo ab chao! Stare masońskie hasło.

A widział kolega tę stronę? (niestety już w archiwach):
http://archive.is/www.rosenoire.org

Jest taki ruch, który nazywa się Narodowy Anarchizm czyli fuzja Benoist z Bakuninem ;) http://en.wikipedia.org/wiki/National-Anarchism

A o tym panu słyszaleś?
http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_Southgate

http://kronikanarodowa.bloog.pl/id,6227861,title,Idea-Adam-T-Witczak-Narodowy-anarchizm-Troya-Southgatea,index.html?smoybbtticaid=6118f7

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-27 22:48:32
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-27 22:23, Jakub A. Krzewicki pisze:
  wrote:

[...]

  Tylko, że anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porządkować.
  Ci którzy dochodzą następnie do władzy godzą się z tym chwilowo by
  potem tym  tym mocniej ująć cugle i bat.

Data: 2013-10-28 02:32:56
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

  Tylko, że anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porządkować.
  Ci którzy dochodzą następnie do władzy godzą się z tym chwilowo by
  potem tym  tym mocniej ująć cugle i bat.

Dokładnie ;) Ale nie rób spoilerów ;)

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-28 14:49:06
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-28 02:32, Jakub A. Krzewicki pisze:
  wrote:

   Tylko, że anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porządkować.
   Ci którzy dochodzą następnie do władzy godzą się z tym chwilowo by
   potem tym  tym mocniej ująć cugle i bat.

Dokładnie ;) Ale nie rób spoilerów ;)

    Czyżby masoński lęk przed światłem?

Data: 2013-10-28 19:11:52
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek

  wrote:

[...]

Nie, po prostu psujesz Klin całą teatralną frajdę z przedstawienia, zapowiadając zakończenie już w antrakcie po pierwszym akcie ;/ To ma być lekcja dla ludzkości, a tak się ludzie niczego nie nauczą i nadal pozostaną góóópie & ciemne jak tabaka w rogu.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-28 23:31:00
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:526d8a30$0$2298$65785112news.neostrada.pl...

|  Tylko, że anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porządkować.
|  Ci którzy dochodzą następnie do władzy godzą się z tym chwilowo by
|  potem tym  tym mocniej ująć cugle i bat.

Anarchia to fikcja.
Nawet nasi zwierzęcy przodkowie żyli w ściśle shierarchizowanych stadach. Plemiona ludzi pierwotnych różniły się tym od małp, że obok samca alfa pojawił się szaman (czyli kapłan). I ten system dwuwładzy przetrwał do czasów feudalnych. Skąd zatem wzięły się te wszystkie socjalizmy, anarchizmy, liberalizmy?
Otóż Europejskie chrześcijaństwo przegrało ideoligiczy konflikt z nowożytną nauką. Zdegustowani sceptycy zaczęli się rozglądać za religią zastępczą w postaci jakiegoś 'izmu', pasujacego do XIX wiecznej nauki. Można pokazać, że marksizm jest judeochrześcijańską herezją, gdzie historiozofia biblijna została podmieniona wizją zdeterminowanej Historii wykoncypowaną z ówczesnej fizyki. Reszta została po staremu: Rzekomy raj jaskiniowców, później 'zepsucie ludzkości', oczyszczająca apokalipsa no i nowa ludzkość, czyli Królestwo Boże na ziemi. Również anarchizm sprowadza się do takiego scenariusza: Zniszczmy ludzką cywilizacją i zbudujmy lepszą.
Powiem szczerze, że śmiech mnie bierze, gdy czytam tego rodzaju proroków. Znudził im się biblijny Bóg, więc chcą wskoczyć w jego buty.
Buu-ha-ha!

Data: 2013-10-29 01:04:15
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

Powiem szczerze, że śmiech mnie bierze, gdy czytam tego rodzaju
proroków. Znudził im się biblijny Bóg, więc chcą wskoczyć w jego buty.
Buu-ha-ha!

Bo co tu mowić jest nudny. Ja już wolę różne mitologie aryjskie (grecką, słowiańską, nordycką, bön czy też eschatologię przedstawioną w Kalaczakrze a spopularyzowaną na Zachodzie przez tow. Roericha). A co do organizacji społeczeństw ludzkich to jestem raczej za autonomicznymi plemionami podobnymi jak w tradycji kastylijskich _foros_ albo w Królestwie Tybetu niż za silnymi państwami terytorialnymi i scentralizowanymi.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-29 16:32:09
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4mu20$hup$1node1.news.atman.pl...

| Bo co tu mowić jest nudny.

Powiem ci, że najnudniejszą religią na świecie jest buddyzm (bo tak siedzisz i sieeedzisz...:)) Miłośnikom religijnej akcji polecam historię Izraela (Genezis, Exodus). Na temat Starego Testamentu niezłe filmy ponakręcali, ale przejchodzą do Nowego, to już zaczyna się nuda (trochę jak w filmach buddyjskich).

Data: 2013-10-31 15:48:01
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

> [...]

Izraela (Genezis, Exodus). Na temat Starego Testamentu niezłe filmy
ponakręcali, ale przejchodzą do Nowego, to już zaczyna się nuda (trochę
jak w filmach buddyjskich). j

Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nudę duchową purytanizmu.
Biblia zakazuje kontaktów ze światem astralnym i w ogóle mistycyzmu, dlatego jest nudna, chyba Saklas/Śakra/Gottlieb (Xemu?) jest ateistą.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-10-31 18:20:05
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-31 15:48, Jakub A. Krzewicki pisze:

Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nudę duchową purytanizmu.
Biblia zakazuje kontaktów ze światem astralnym i w ogóle mistycyzmu, dlatego
jest nudna, chyba Saklas/Śakra/Gottlieb (Xemu?) jest ateistą.

   Jakbyś poczytał trochę żywotów świętych
   zmieniłbyś zdanie. Ile tam tych kontaktów
   nawet z demonami tyle, że te kontakty
   nie powinny być nawiązywane świadomie
   a raczej jako dopust Boży.

Data: 2013-10-31 20:38:29
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:52729149$0$2286$65785112news.neostrada.pl...

|   Jakbyś poczytał trochę żywotów świętych
|   zmieniłbyś zdanie. Ile tam tych kontaktów
|   nawet z demonami tyle, że te kontakty
|   nie powinny być nawiązywane świadomie
|   a raczej jako dopust Boży.

Nie wszystkie istoty pozacielesne są demonami. W chrześcijaństwie są np. aniołowie i święci, jednak i tu dochodziło do różnych instrumentalizacji. Reakcją na to był protestantyzm.

Data: 2013-11-01 07:43:39
Autor: Jakub A. Krzewicki
Laluś, Laleczka, Laluniek
 wrote:

> [...]

aniołowie i święci, jednak i tu dochodziło do różnych instrumentalizacji.

Tak czy owak wychodzi, że aby poznawać Biblię od tej ciekawej strony musiałbym zostać praktykującym satanistą i to nie laveyaninem tylko od ekscesów a la Hell-Fire Club albo na nasze: Kostek-Biernacki. Dlatego wolę raczej poznawać duchowość abrahamiczną tylko teoretycznie niż w praktyce. Wszystko przez ten przeklęty błąd dualizmu w przeważającej części duchowości monoteistycznej.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-01 16:33:54
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4viir$brn$1node1.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Tak czy owak wychodzi, że aby poznawać Biblię od tej ciekawej strony
| musiałbym zostać praktykującym satanistą

Z neutralnych pozycji nie potrafisz?

Data: 2013-10-31 20:27:01
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4tqj1$jpg$2node1.news.atman.pl...
> [...]
| > |
> [...]
| > |

| Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nudę duchową purytanizmu.
| Biblia zakazuje kontaktów ze światem astralnym i w ogóle mistycyzmu, dlatego
| jest nudna

Generalnie religijne przekazy nie są od tego, żeby zabawiać ludzi.
Przekazy dla ludzkości były dawane na różnych poziomach, w zalezności od pojęciowego języka danej społeczności (mimo tego Budda i Jezus mówili przypowieściami). Jeśli chodzi o wojownicze pustynne ludy Bliskiego Wschodu, to przekaz był jednoznacznie zamordystyczny.
Co do kontaktów z subtelnymi istotami, to sprawa jest śliska, gdyż posiadają one karmiczne ego i potrafią być groźne (człowiek w takiej konfrontacji nie ma szans). Dlatego religie autorytarne na ogół zakazują takich kontaktów.
W chrześcijaństwie jest pod tym wzgledem więcej luzu, co nie znaczy, że nie było problemów. W buddyzmie tybetańskim jest mnóstwo praktyk na różnych strażników i nie raz dochodziło do przegieć. Znana jest teoria, że komunistyczą inwazję Tybetu sprowokowali lamowie różnych szkół, którzy używali strażników przeciwko sobie.

Data: 2013-10-27 15:58:42
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek

| No i to właśnie z pozycji wolnościowych wyklętych bronię, bo ich
| deklaratywna lojalność wobec rządu niepodległego w Londynie była de facto
| figowym listkiem

Im to powiedz, tutaj mają siedziebę:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/POL_Warsaw_M%C5%82ynarska_domtramwajarzy.jpg

Data: 2013-10-26 01:20:36
Autor: miś z okienka
Laluś, Laleczka, Laluniek
  ciebie Boguś tak w domu nazywali? Bo gdyby to była ksywka jakiegoś akowca, to ja rozumiem, że może być taka lub inna.

Data: 2013-10-29 12:58:10
Autor: Lord Donald
Laluś, Laleczka, Laluniek
To był zwykły zwyrodnialec przestępca, z resztą jak i reszt dzisiejszych męt uznanych za bohaterów niektórych jeszcze żyjących siedzących przy władzy, po prostu symbol dzisiejszych czasów, oligarchii, księży pedofilii, rządzącej gangsterski typu z Pruszkowa. No ale jaki system tacy bohaterowie jego twórcy!!!

Data: 2013-10-29 12:30:27
Autor: Budzik
Lalu, Laleczka, Laluniek
Osobnik posiadajcy mail lord.donald@sejm.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

z reszt

I bez reszty...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-10-29 15:18:26
Autor: Klin
Laluś, Laleczka, Laluniek

Laluś, Laleczka, Laluniek