Lalu艣, Laleczka, Laluniek

Data: 2013-10-26 00:07:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
Bogdan Idzikowski wrote:
A 偶eby by艂o jeszcze 艣mieszniej, to teraz pan Marek Franczak, czyli syn,
czyli Lalu艣 Junior, usi艂uje nam wm贸wi膰, 偶e wszystko by艂o okey, 偶e
grasowanie z broni膮 po lasach i napadanie na kogo si臋 da 20 lat po wojnie,
to nie objaw zaawansowanej i nieuleczalnej ju偶 schizofrenii, a jedynie
przyk艂ad bezgranicznego patriotyzmu i bohaterstwa. A kto twierdzi inaczej
to 偶ydokomuna. Czyli niedaleko jab艂ko pada od jab艂oni.

E tam schizofrenia... to si臋 nazywa po polsku u艂a艅ska fantazja. Wiem, 偶e niekt贸rzy wariatolodzy nazywaj膮 to "paranoja polska", ale czym by艣my byli jako nar贸d bez tej paranoii czy fantazji? A mianowicie bez takich "Lalk贸w". Zadzorno艣c i bezkompromisowo艣膰 utrzymywa艂a Polak贸w nie tylko w PRL-u, ale r贸wnie偶 przez 123 lata zaor贸w. Inny nar贸d ju偶 dawno by si臋 podda艂 i sko艅czy艂 jak tacy Kornwalijczycy albo Breto艅czycy. Dlatego jestem jak najbardziej za sier偶. Franczakiem takim jaki by艂 w narodowej mitologii. A ma艂o to dawnych Janosik贸w i Ondraszk贸w jest bohaterami? XX-wiek te偶 na takiego cz艂owieka zas艂uguje -- - przyk艂ad obywatelskiego niepos艂usze艅stwa. M贸wi臋 to z pozycji anarchistycznej aczkolwiek nie czerwonej -- - jak si臋 przyjrze膰 dobrze Bakuninowi, Nietzschemu, Stirnerowi i ich kolegom spod znaku Czarnej R贸偶y, to byli jak najbardziej narodowcami, p贸藕niejszy romans z czerwon膮 mi臋dzynarod贸wk膮 tylko zniszczy艂 podstawy autentycznego indywidualistycznego anarchizmu. Nie m贸wi膮c o wcze艣niejszej Rzeczyopspolitej Obojga Narod贸w opieraj膮cej si臋 na konserwatywnym anarchizmie szlachty. Dlatego w艂a艣nie ceni臋 偶o艂nierzy wykl臋tych, bo w tym czasie to by艂a chyba jedyna si艂a, kt贸ra mog艂a wypowiedzie膰 "nie" pa艅stwu.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-26 00:22:57
Autor: u2
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-26 00:07, Jakub A. Krzewicki pisze:
Dlatego jestem jak najbardziej za sier偶. Franczakiem takim jaki by艂 w
narodowej mitologii. A ma艂o to dawnych Janosik贸w i Ondraszk贸w jest
bohaterami?

ale nie sa to Polacy, no wiesz janusik, teraz modne jest tuskowo-rostoskie odchylenie reakcjonistyczne, antypolskie ...-;)

--
"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego, tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita', 'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2013-10-26 01:29:54
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4eq3m$6ph$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| konserwatywnym anarchizmie szlachty. Dlatego w艂a艣nie ceni臋 偶o艂nierzy
| wykl臋tych, bo w tym czasie to by艂a chyba jedyna si艂a, kt贸ra mog艂a

   jakiemu pa艅stwu? GG te偶 nazwiesz 'pa艅stwem', a akowc贸w anarchistami?

Data: 2013-10-26 07:48:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

   jakiemu pa艅stwu? GG te偶 nazwiesz 'pa艅stwem', a akowc贸w anarchistami?

B膮d藕 co b膮d藕 ONZ uzna艂a PRL za pa艅stwo. By艂o to pa艅stwo wyj膮tkowo 藕le rz膮dzone przez ekio臋 poklroju quislingowskiego, wobec czego zbrodnicz膮 i permanentnie sk艂贸con膮 przynajmniej do 1956 z narodem (a cz臋stokro膰 i p贸藕niej), ale pa艅stwo. Nie b膮d藕my bardziej katoliccy ni偶 sam papie偶.

Ale s膮dzi艂em, 偶e ty wiesz doskonale misiu, jaki jest m贸j pogl膮d na pa艅stwo. Dla przypomnienia: toleruj臋 dop贸ki wy艂膮cznie w minimalnym stopniu wtr膮ca si臋 do 偶ycia prywatnego i duchowego obywatela Kowalskiego, a zdrowy (tj. nie czerwony) anarchizm uwa偶am za cnot臋. Je偶eli pojawia si臋 totalitaryzm (jak do 1956) czy te偶 twardy auytorytaryzm (jak w nast臋pnych latach) to ju偶 wtedy takie pa艅stwo, taka w艂adza jest nie do zniesienia. Jestem w sumie anarchist膮-wolno艣ciowcem i takim b臋d臋 niezale偶nie od ekipy, czy b臋dzie lepsza i gorsza. No i to w艂a艣nie z pozycji wolno艣ciowych wykl臋tych broni臋, bo ich deklaratywna lojalno艣膰 wobec rz膮du niepodleg艂ego w Londynie by艂a de facto figowym listkiem w czasach gdy rz膮d ten nie posiada艂 ju偶 偶adnej mocy egzekutywnej. Tak膮 m贸g艂 og艂osi膰 ka偶dy zdrowy na umy艣le buntownik przeciwko uciskowi i nazwa膰 si臋 rz膮dem i powiedzie膰, 偶e jest moc膮 egzekutywn膮 Londynu. Dlaczego stale podkre艣la si臋 i owszem istotny konserwatywny aspekt wykl臋tych zapominaj膮c o aspekcie wolno艣ciowym, istotniejszym na dzi艣, w nowoczesnym 艣wiecie? Dla mnie wykl臋ci s膮 zatem sui generis odpowiednikiem pirackich utopii Hakim Beya w historii Polski i uwa偶am, 偶e to w tym kierunku powinno si臋 rozwija膰 ich mitologi臋. Moc wykonawcza w r臋kach ludzi to jest w艂a艣nie to, o co chodzi -- - jakie pa艅stwo mo偶e tak膮 da膰?

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-27 00:08:14
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4fl2v$8ad$1node2.news.atman.pl...

| B膮d藕 co b膮d藕 ONZ uzna艂a PRL za pa艅stwo.

W czasach GG nie by艂o ONZ.

 By艂o to pa艅stwo wyj膮tkowo 藕le
| rz膮dzone

By艂o perfekcyjnie rz膮dzone, mimo tego, 偶e pocz膮tkowo ludzie uwa偶ali, 偶e ten absurd szybko musi sie sko艅czy膰. Podobnie by艂o podczas bolszewickiej rewolty - wszyscy na Wschodzie i Zachodzie uwa偶ali bolszewizm jest zjawiskim przejsciowym ze wzgl臋du na absurdalne realia tego systemu. Mimo to Zwiazek Sowiecki przetrwa艂 kilka pokole艅, a w pewnym sensie trwa nadal.

 przez ekio臋 poklroju quislingowskiego, wobec czego zbrodnicz膮 i
| permanentnie sk艂贸con膮 przynajmniej do 1956 z narodem (a cz臋stokro膰 i
| p贸藕niej), ale pa艅stwo. Nie b膮d藕my bardziej katoliccy ni偶 sam papie偶.

Pa艅stwo nowego typu, demokracja nowego typu, gospodarka nowego typu i w efekcie cz艂owiek nowego typu. Do dzi艣 ca艂uje swojego 'zbawiciela' po butach, Quislinga Norwegowie os膮dzili i stracili.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Vidkun_Quisling#Proces_i_egzekucja

Data: 2013-10-27 02:08:13
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

> [...]
| do 偶ycia prywatnego i duchowego obywatela Kowalskiego, a zdrowy (tj. nie

Na jakiej艣 polinezyjskiej wyspie tw贸j anarchizm m贸g艂by si臋 sprawdzi膰. W postkomunistycznej Polsce sprawdza sie anarchizm okre艣lonej kasty. Chcesz go poszerzy膰 na wszystkich? Obawiam si臋, 偶e nie zd膮偶ysz.

 Je偶eli pojawia si臋 totalitaryzm (jak do
| 1956) czy te偶 twardy auytorytaryzm (jak w nast臋pnych latach) to ju偶 wtedy
| takie pa艅stwo, taka w艂adza jest nie do zniesienia. Jestem w sumie
| anarchist膮-wolno艣ciowcem

Wolno艣膰 jest tak偶e wewn臋trznym stanem cz艂owieka. Daj wolno艣膰 ludziom zniewolonym wewn臋trznie, otrzymasz dzisiejsz膮 Bia艂oru艣 (i nie tylko Bia艂oru艣).

 i takim b臋d臋 niezale偶nie od ekipy, czy b臋dzie
| lepsza i gorsza.
|
| No i to w艂a艣nie z pozycji wolno艣ciowych wykl臋tych broni臋

Z tej pozycji zgo艂a nies艂usznie. Wi臋kszo艣膰 z nich by艂a po prostu wierna z艂o偶onej przysi臋dze.

, bo ich
| deklaratywna lojalno艣膰 wobec rz膮du niepodleg艂ego w Londynie by艂a de facto
| figowym listkiem w czasach gdy rz膮d ten nie posiada艂 ju偶 偶adnej mocy
| egzekutywnej.

Co r贸wnie偶 nie jest s艂uszne. Wiekszo艣膰 wykl臋tych naprawd臋 wierzy艂a w Trzeci膮 Wojn臋 i Andersa na bia艂ym koniu.

 Tak膮 m贸g艂 og艂osi膰 ka偶dy zdrowy na umy艣le buntownik przeciwko
| uciskowi i nazwa膰 si臋 rz膮dem i powiedzie膰, 偶e jest moc膮 egzekutywn膮 Londynu.

Tylko po co? Londyn rozwi膮za艂 AK, nie powo艂a艂 na jej miejsce niczego nowego. Dow贸dcy musieli walczy膰 z okupantem na w艂asn膮 r臋k臋.
http://pl.wikipedia.org/wiki/WiN

| Dlaczego stale podkre艣la si臋 i owszem istotny konserwatywny aspekt wykl臋tych
| zapominaj膮c o aspekcie wolno艣ciowym

Dlatego, 偶e lojalno艣c wobec zamordowanego pa艅stwa by艂a ich g艂own膮 motywacj膮. Wielu z nich mog艂o uciec do wolnego 艣wiata, byli tacy, kt贸rzy stamt膮d wr贸cili, 偶eby walczy膰.
Aspekt czysto wolno艣ciowy pojawi艂 si臋 w PRL w roku 68. Dzieciom dawnych komunist贸w znudzi艂 si臋 siermi臋偶ny socjalizm Gom贸艂ki, wi臋c zaczeli wo艂a膰 o ludzk膮 twarz tego socjalizmu. G艂贸wn膮 twarz膮 tego ruchu jest Adam Michnik - by艂y wolno艣ciowiec, po藕niejszy akuszer czerwonej oligarchii (z gom贸艂kowszczyzn膮 walczy do dzi艣).

, istotniejszym na dzi艣, w nowoczesnym
| 艣wiecie?

Co ma wolno艣膰 do nowoczesno艣ci? Najbardziej wolnym wiekiem Europy by艂 wiek XIX. Stopie艅 opresyjno艣ci ruskiego cara czy niemieckiego kajzera ma si臋 nijak do totalitarnych dyktator贸w. Trzeba jednak zauwazy膰, 偶e 偶aden z nich nie obali艂 偶adnej monarchii. Zar贸wno Lenin jak i Hitler doszli do w艂adzy w realiach demokracji.

 Dla mnie wykl臋ci s膮 zatem sui generis odpowiednikiem pirackich
| utopii Hakim Beya w historii Polski i uwa偶am, 偶e to w tym kierunku powinno
| si臋 rozwija膰 ich mitologi臋.

Po co im dorabia膰 mitologi臋? Mitologii mamy w Polsce po uszy! Tworzyli j膮 byli 'wolno艣ciowi piraci', czyli naprawiacze komuny, mistrzowie poszerzania wolno艣ci w czerwonym psychiatryku, szarlatani lecz膮cy raka przy pomocy zakl臋膰. W efekcie
mamy kraj, w kt贸rym formaln膮 cenzur臋 zastapi艂a cenzura wewn臋trzna.

 Moc wykonawcza w r臋kach ludzi

Ca艂a w艂adza w r臋ce Rad? :-))

 to jest w艂a艣nie
| to, o co chodzi -- - jakie pa艅stwo mo偶e tak膮 da膰?

Cz艂owiek wyszed艂 z Afryki i do dzi艣 jest stworzeniem tropikalnym. Nie prze偶y艂by w innym klimacie bez cywilizacji i spo艂ecznej organizacji. Zreszta o czym tu m贸wi膰? - nawet afryka艅skie ma艂py 偶yj膮 w strukturach hierarchicznych. Ludzko艣膰
wynalaz艂a demokracj臋, lecz to tylko wynalazek, kt贸ry trzeba potrafi膰 obs艂ugiwa膰.

Data: 2013-10-27 06:28:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

 Moc wykonawcza w r臋kach ludzi

Ca艂a w艂adza w r臋ce Rad? :-))

Misiek znasz mnie dobrze: ja nie jestem na lewo (przeciwnie mam alergi臋 na czerwony) a tylko anarchizuj膮ce skrzyd艂o Nouvelle Droite. Takiego ruchu prawicowo-anarchistycznego (艣wieckiego albo neopoga艅skiego) brakuje mi w Polsce. 呕eby co艣 takiego zbudowa膰, trzeba polsk膮 histori臋 rychu wolno艣ciowego poda膰 w mieszance odfiltrowanej z paleokonserwatyzmu. Dlatego 艣wiadomie mocno ryj臋 pod paleo- -- - szczeg贸lnie dla reali贸w Kraju Nadwi艣la艅skiego: pod rzymskimi-katolikami. Nie da si臋 zbudowa膰 prawicy postmodernistycznej, kiedy potencjalny elektorat zbieraj膮 premodernio艣ci Starej Prawicy. Ja si臋 zachwycam Benoit i Evol膮, a nie Kolbem czy Franco.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-27 17:38:36
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4i89n$nsi$1node2.news.atman.pl...

| Misiek znasz mnie dobrze: ja nie jestem na lewo

I co z tego? Efekt ko艅cowy wcale nie musi by膰 pochodn膮 pogl膮d贸w.

 (przeciwnie mam alergi臋 na
| czerwony) a tylko anarchizuj膮ce skrzyd艂o Nouvelle Droite. Takiego ruchu
| prawicowo-anarchistycznego

Prawica to tradycja i porz膮dek. Co to ma wsp贸lnego z anarchi膮?

 (艣wieckiego albo neopoga艅skiego)

Poga艅stwo to cywilizacje antyku. Co to ma wsp贸lnego z anarchi膮? (o ile wiem, pierwszych chrze艣cijan pos膮dzano o anarchi臋)

> [...]
| 艣wiadomie mocno ryj臋 pod paleo- -- - szczeg贸lnie dla reali贸w Kraju
| Nadwi艣la艅skiego: pod rzymskimi-katolikami.

Przeszkadza ci tradycja jako taka, czy tylko polski kler?

 Nie da si臋 zbudowa膰 prawicy
| postmodernistycznej, kiedy potencjalny elektorat zbieraj膮 premodernio艣ci
| Starej Prawicy.

Polityczny problem z polskim i katolikami jest taki, 偶e oni zaw艂aszczaj膮 polsk膮 racj臋 stanu, zaw艂aszczaj膮 antykomunizm, bed膮c jednocze艣nie mentalnymi wasalami czerwonych. Korzenie tej sytuacji si臋gaj膮 prymasa Wysz艅skiego, kt贸ry lansowany by艂 przez lata na m臋czennika i bohatera, w rzeczywisto艣ci by艂 g艂贸wnym poputczykiem sowietyzmu w Polsce. Wpisywa艂 si臋 w polityk臋 komunist贸w w PRL i na emigracji.
Je艣li chodzi o chrze艣cija艅sk膮 tradycj臋, to r贸偶nie z ni膮 bywa艂o. W krajach takich jak Polska i Rosja tradycja zosta艂a wmontowana w stalinowski system. Ale w krajach Ba艂tyckich sta艂a si臋 rzeczywistym bastionem oporu (i rzecz ciekawa - nikt tam nie narzeka na narzucaj膮ce si臋 ko艣cio艂y).

 Ja si臋 zachwycam Benoit

Alain de Benoist? Jedno o nim  mo偶na powiedzie膰, 偶e nie by艂 anarchist膮.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alain_de_Benoist

 i Evol膮,

Juliuszem Evol膮? Ca艂e 偶ycie zmienia艂 pogl膮dy, w ko艅cu zosta艂 tradycjonalist膮.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Julius_Evola

Data: 2013-10-27 17:50:26
Autor: Klin
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-27 17:38, mi艣 z okienka pisze:

Prawica to tradycja i porz膮dek. Co to ma wsp贸lnego z anarchi膮?

   Przecie偶 o to Jakubowi chodzi Ordo ab chao! Stare maso艅skie has艂o.

Data: 2013-10-27 22:23:48
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

W dniu 2013-10-27 17:38, mi艣 z okienka pisze:

Prawica to tradycja i porz膮dek. Co to ma wsp贸lnego z anarchi膮?

   Przecie偶 o to Jakubowi chodzi Ordo ab chao! Stare maso艅skie has艂o.

A widzia艂 kolega t臋 stron臋? (niestety ju偶 w archiwach):
http://archive.is/www.rosenoire.org

Jest taki ruch, kt贸ry nazywa si臋 Narodowy Anarchizm czyli fuzja Benoist z Bakuninem ;) http://en.wikipedia.org/wiki/National-Anarchism

A o tym panu s艂yszale艣?
http://en.wikipedia.org/wiki/Troy_Southgate

http://kronikanarodowa.bloog.pl/id,6227861,title,Idea-Adam-T-Witczak-Narodowy-anarchizm-Troya-Southgatea,index.html?smoybbtticaid=6118f7

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-27 22:48:32
Autor: Klin
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-27 22:23, Jakub A. Krzewicki pisze:
  wrote:

[...]

  Tylko, 偶e anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porz膮dkowa膰.
  Ci kt贸rzy dochodz膮 nast臋pnie do w艂adzy godz膮 si臋 z tym chwilowo by
  potem tym  tym mocniej uj膮膰 cugle i bat.

Data: 2013-10-28 02:32:56
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

  Tylko, 偶e anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porz膮dkowa膰.
  Ci kt贸rzy dochodz膮 nast臋pnie do w艂adzy godz膮 si臋 z tym chwilowo by
  potem tym  tym mocniej uj膮膰 cugle i bat.

Dok艂adnie ;) Ale nie r贸b spoiler贸w ;)

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-28 14:49:06
Autor: Klin
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-28 02:32, Jakub A. Krzewicki pisze:
  wrote:

   Tylko, 偶e anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porz膮dkowa膰.
   Ci kt贸rzy dochodz膮 nast臋pnie do w艂adzy godz膮 si臋 z tym chwilowo by
   potem tym  tym mocniej uj膮膰 cugle i bat.

Dok艂adnie ;) Ale nie r贸b spoiler贸w ;)

    Czy偶by maso艅ski l臋k przed 艣wiat艂em?

Data: 2013-10-28 19:11:52
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

  wrote:

[...]

Nie, po prostu psujesz Klin ca艂膮 teatraln膮 frajd臋 z przedstawienia, zapowiadaj膮c zako艅czenie ju偶 w antrakcie po pierwszym akcie ;/ To ma by膰 lekcja dla ludzko艣ci, a tak si臋 ludzie niczego nie naucz膮 i nadal pozostan膮 g贸贸贸pie & ciemne jak tabaka w rogu.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-28 23:31:00
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisa艂 w wiadomo艣ci news:526d8a30$0$2298$65785112news.neostrada.pl...

|  Tylko, 偶e anarchia to faza rewolucji chaos potem to trzeba porz膮dkowa膰.
|  Ci kt贸rzy dochodz膮 nast臋pnie do w艂adzy godz膮 si臋 z tym chwilowo by
|  potem tym  tym mocniej uj膮膰 cugle i bat.

Anarchia to fikcja.
Nawet nasi zwierz臋cy przodkowie 偶yli w 艣ci艣le shierarchizowanych stadach. Plemiona ludzi pierwotnych r贸偶ni艂y si臋 tym od ma艂p, 偶e obok samca alfa pojawi艂 si臋 szaman (czyli kap艂an). I ten system dwuw艂adzy przetrwa艂 do czas贸w feudalnych. Sk膮d zatem wzi臋艂y si臋 te wszystkie socjalizmy, anarchizmy, liberalizmy?
Ot贸偶 Europejskie chrze艣cija艅stwo przegra艂o ideoligiczy konflikt z nowo偶ytn膮 nauk膮. Zdegustowani sceptycy zacz臋li si臋 rozgl膮da膰 za religi膮 zast臋pcz膮 w postaci jakiego艣 'izmu', pasujacego do XIX wiecznej nauki. Mo偶na pokaza膰, 偶e marksizm jest judeochrze艣cija艅sk膮 herezj膮, gdzie historiozofia biblijna zosta艂a podmieniona wizj膮 zdeterminowanej Historii wykoncypowan膮 z 贸wczesnej fizyki. Reszta zosta艂a po staremu: Rzekomy raj jaskiniowc贸w, p贸藕niej 'zepsucie ludzko艣ci', oczyszczaj膮ca apokalipsa no i nowa ludzko艣膰, czyli Kr贸lestwo Bo偶e na ziemi. R贸wnie偶 anarchizm sprowadza si臋 do takiego scenariusza: Zniszczmy ludzk膮 cywilizacj膮 i zbudujmy lepsz膮.
Powiem szczerze, 偶e 艣miech mnie bierze, gdy czytam tego rodzaju prorok贸w. Znudzi艂 im si臋 biblijny B贸g, wi臋c chc膮 wskoczy膰 w jego buty.
Buu-ha-ha!

Data: 2013-10-29 01:04:15
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

Powiem szczerze, 偶e 艣miech mnie bierze, gdy czytam tego rodzaju
prorok贸w. Znudzi艂 im si臋 biblijny B贸g, wi臋c chc膮 wskoczy膰 w jego buty.
Buu-ha-ha!

Bo co tu mowi膰 jest nudny. Ja ju偶 wol臋 r贸偶ne mitologie aryjskie (greck膮, s艂owia艅sk膮, nordyck膮, b枚n czy te偶 eschatologi臋 przedstawion膮 w Kalaczakrze a spopularyzowan膮 na Zachodzie przez tow. Roericha). A co do organizacji spo艂ecze艅stw ludzkich to jestem raczej za autonomicznymi plemionami podobnymi jak w tradycji kastylijskich _foros_ albo w Kr贸lestwie Tybetu ni偶 za silnymi pa艅stwami terytorialnymi i scentralizowanymi.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-29 16:32:09
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4mu20$hup$1node1.news.atman.pl...

| Bo co tu mowi膰 jest nudny.

Powiem ci, 偶e najnudniejsz膮 religi膮 na 艣wiecie jest buddyzm (bo tak siedzisz i sieeedzisz...:)) Mi艂o艣nikom religijnej akcji polecam histori臋 Izraela (Genezis, Exodus). Na temat Starego Testamentu niez艂e filmy ponakr臋cali, ale przejchodz膮 do Nowego, to ju偶 zaczyna si臋 nuda (troch臋 jak w filmach buddyjskich).

Data: 2013-10-31 15:48:01
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

> [...]

Izraela (Genezis, Exodus). Na temat Starego Testamentu niez艂e filmy
ponakr臋cali, ale przejchodz膮 do Nowego, to ju偶 zaczyna si臋 nuda (troch臋
jak w filmach buddyjskich). j

Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nud臋 duchow膮 purytanizmu.
Biblia zakazuje kontakt贸w ze 艣wiatem astralnym i w og贸le mistycyzmu, dlatego jest nudna, chyba Saklas/艢akra/Gottlieb (Xemu?) jest ateist膮.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-10-31 18:20:05
Autor: Klin
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
W dniu 2013-10-31 15:48, Jakub A. Krzewicki pisze:

Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nud臋 duchow膮 purytanizmu.
Biblia zakazuje kontakt贸w ze 艣wiatem astralnym i w og贸le mistycyzmu, dlatego
jest nudna, chyba Saklas/艢akra/Gottlieb (Xemu?) jest ateist膮.

   Jakby艣 poczyta艂 troch臋 偶ywot贸w 艣wi臋tych
   zmieni艂by艣 zdanie. Ile tam tych kontakt贸w
   nawet z demonami tyle, 偶e te kontakty
   nie powinny by膰 nawi膮zywane 艣wiadomie
   a raczej jako dopust Bo偶y.

Data: 2013-10-31 20:38:29
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52729149$0$2286$65785112news.neostrada.pl...

|   Jakby艣 poczyta艂 troch臋 偶ywot贸w 艣wi臋tych
|   zmieni艂by艣 zdanie. Ile tam tych kontakt贸w
|   nawet z demonami tyle, 偶e te kontakty
|   nie powinny by膰 nawi膮zywane 艣wiadomie
|   a raczej jako dopust Bo偶y.

Nie wszystkie istoty pozacielesne s膮 demonami. W chrze艣cija艅stwie s膮 np. anio艂owie i 艣wi臋ci, jednak i tu dochodzi艂o do r贸偶nych instrumentalizacji. Reakcj膮 na to by艂 protestantyzm.

Data: 2013-11-01 07:43:39
Autor: Jakub A. Krzewicki
Lalu艣, Laleczka, Laluniek
 wrote:

> [...]

anio艂owie i 艣wi臋ci, jednak i tu dochodzi艂o do r贸偶nych instrumentalizacji.

Tak czy owak wychodzi, 偶e aby poznawa膰 Bibli臋 od tej ciekawej strony musia艂bym zosta膰 praktykuj膮cym satanist膮 i to nie laveyaninem tylko od eksces贸w a la Hell-Fire Club albo na nasze: Kostek-Biernacki. Dlatego wol臋 raczej poznawa膰 duchowo艣膰 abrahamiczn膮 tylko teoretycznie ni偶 w praktyce. Wszystko przez ten przekl臋ty b艂膮d dualizmu w przewa偶aj膮cej cz臋艣ci duchowo艣ci monoteistycznej.

--
小袙袝孝
袦袠袪

Data: 2013-11-01 16:33:54
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4viir$brn$1node1.news.atman.pl...

| > |

| Tak czy owak wychodzi, 偶e aby poznawa膰 Bibli臋 od tej ciekawej strony
| musia艂bym zosta膰 praktykuj膮cym satanist膮

Z neutralnych pozycji nie potrafisz?

Data: 2013-10-31 20:27:01
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

U偶ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l4tqj1$jpg$2node1.news.atman.pl...

| > |
> [...]
| > |

| Wiesz misiu puchaty, chodzi mi o nud臋 duchow膮 purytanizmu.
| Biblia zakazuje kontakt贸w ze 艣wiatem astralnym i w og贸le mistycyzmu, dlatego
| jest nudna

Generalnie religijne przekazy nie s膮 od tego, 偶eby zabawia膰 ludzi.
Przekazy dla ludzko艣ci by艂y dawane na r贸偶nych poziomach, w zalezno艣ci od poj臋ciowego j臋zyka danej spo艂eczno艣ci (mimo tego Budda i Jezus m贸wili przypowie艣ciami). Je艣li chodzi o wojownicze pustynne ludy Bliskiego Wschodu, to przekaz by艂 jednoznacznie zamordystyczny.
Co do kontakt贸w z subtelnymi istotami, to sprawa jest 艣liska, gdy偶 posiadaj膮 one karmiczne ego i potrafi膮 by膰 gro藕ne (cz艂owiek w takiej konfrontacji nie ma szans). Dlatego religie autorytarne na og贸艂 zakazuj膮 takich kontakt贸w.
W chrze艣cija艅stwie jest pod tym wzgledem wi臋cej luzu, co nie znaczy, 偶e nie by艂o problem贸w. W buddyzmie tybeta艅skim jest mn贸stwo praktyk na r贸偶nych stra偶nik贸w i nie raz dochodzi艂o do przegie膰. Znana jest teoria, 偶e komunistycz膮 inwazj臋 Tybetu sprowokowali lamowie r贸偶nych szk贸艂, kt贸rzy u偶ywali stra偶nik贸w przeciwko sobie.

Data: 2013-10-27 15:58:42
Autor: mi艣 z okienka
Lalu艣, Laleczka, Laluniek

| No i to w艂a艣nie z pozycji wolno艣ciowych wykl臋tych broni臋, bo ich
| deklaratywna lojalno艣膰 wobec rz膮du niepodleg艂ego w Londynie by艂a de facto
| figowym listkiem

Im to powiedz, tutaj maj膮 siedzieb臋:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/POL_Warsaw_M%C5%82ynarska_domtramwajarzy.jpg

Lalu艣, Laleczka, Laluniek