Lampa podświetlenia wnętrza

Data: 2020-01-27 16:17:12
Autor: kk
Lampa podświetlenia wnętrza
Mam problem z lampką podświetlenia wnętrza w Twizy. Konkretnie, że jej nie ma :-)

Zrobiłbym sobie taką, ale nie wiem ile jeszcze mi zejdzie, więc zapytam czy może są gotowe?

Lampka ma załączać się na pewien czas po wejściu i wyłączać przy wyjściu czyli jak w każdym samochodzie. Tylko w Twizy nie ma czujnika otwarcia drzwi. Możnaby taką lampkę zrobić na to gniazdo zapalniczkowe, że kiedy napięcie pojawia się lub zanika to lampka świeci przez np minutę. No ale .... trzeba zrobić. A może są takie gotowe?

Są np cudowne lampki RGB z pilotem http://niusy.pl/@allegro.pl/aa6 , ale nic nie wskazuje by miały tę podstawową dla mnie funkcjonalność zapalania się przy zmianie zasilania.

Data: 2020-01-27 08:36:21
Autor: Kris
Lampa podświetlenia wnętrza
Data: 2020-01-27 18:48:50
Autor: kk
On 2020-01-27 17:36, Kris wrote:
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-google&source=android-browser&q=lampka+do+gniazda+zapalniczki

Która świeci przez jakiś czas jak się podłączy zasilanie i jak się je odłączy?

Data: 2020-01-27 20:04:21
Autor: T.
W dniu 2020-01-27 o 17:36, Kris pisze:
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-google&source=android-browser&q=lampka+do+gniazda+zapalniczki

To urządzenie, o którym mowa, ma gniazdo zapalniczki? Drzwi nie ma a takie gniazdko zamontowali? :-)
T.

Data: 2020-01-27 17:59:56
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Dołozyć czujnik otwarcia drzwi to nie problem - kosztuje to moze z 5zł...

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2020-01-28 17:59:54
Autor: Budzik
[...]

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2020-01-29 17:59:51
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Podstawowe.

Uwielbiam te rozbudowane odpowiedzi osoby szukajacej pomocy / trolla ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2020-01-29 22:10:19
Autor: kk
On 2020-01-29 18:59, Budzik wrote:
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Podstawowe.

Uwielbiam te rozbudowane odpowiedzi osoby szukajacej pomocy / trolla ;-P

Jesteś pewien, że ktoś czeka na twoją "pomoc"?

Data: 2020-01-30 19:59:53
Autor: Budzik
[...]

Jestem pewien ze lubisz trollowac! :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2020-01-30 21:11:04
Autor: kk
On 2020-01-30 20:59, Budzik wrote:
[...]

Ale Ty głupi jesteś więc nie ma się czym przejmować.

Data: 2020-01-31 04:59:47
Autor: Budzik
[...]

Miłego dnia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2020-01-28 20:42:04
Autor: Mateusz Viste
2020-01-28 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

>   A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Widocznie nie oglądałeś nigdy Twizzy. Ja sam nie nie mam i nigdy nie
miałem, ale bywam czasem w stolicy świata i zdarza mi się te cudaki
widzieć: drzwi toto ma takie bardzo umowne, trzymające się na słowo
honoru (a niektóre w ogóle nie mają). Standardowy czujnik tam wmontować
chyba nawet nie byłoby gdzie... Stąd potrzeba wątkotwórcy na jakiś
specyficzny wynalazek.

Z mojej strony, gdybym miał kombinować, to zamiast czujnika w
drzwiach użyłbym czujnika w siedzeniu. Takie jak te, co to wykrywają
że siedzi człowiek bez pasów - tylko tutaj czujnik ten zapalałby
jakiegoś LEDa poprzez tranzystor sterowany prostym obwodem RC.

Mateusz

Data: 2020-01-28 22:57:38
Autor: kk
On 2020-01-28 20:42, Mateusz Viste wrote:
[...]

Nie przesadzaj, drzwi trzymają się pewnie, ale ... zupełnie inaczej otwierają się.

[...]

Nie prościej do gniazdka zapalniczki? Tylko ja pytałem o coś gotowego .

Data: 2020-01-29 11:21:19
Autor: Mateusz Viste
2020-01-28 o 22:57 +0100, kk napisał:
> [...]
> jakiegoś LEDa poprzez tranzystor sterowany prostym obwodem RC.  Nie prościej do gniazdka zapalniczki?

Zapewne prościej - tylko nie rozwiązuje to problemu typu "muszę po
ciemku trafić kluczykiem w stacyjkę", a to jeden z
praktycznych problemów które oświetlenie kabiny często rozwiązuje...

Rozwiązanie z czujnikiem w siedzeniu pozwala także na oświetlanie
sytuacji "wychodzę na moment z auta nie wyciągając kluczyka".

No i poza tym trochę szkoda - wg. mnie - zawalać gniazdo zapalniczki
jeśli można problem rozwiązać dyskretniej. Nadmiaru miejsca tam nie ma.

Tylko ja pytałem o coś gotowego.

Może ktoś coś doradzi na jakimś zachodnim forum o tym cudaku. Wygląda
na to, że to jest mocno popularne: http://www.renault-twizy.info

Mateusz

Data: 2020-01-29 22:21:47
Autor: kk
On 2020-01-29 11:21, Mateusz Viste wrote:
[...]

No ale ja tego problemu na razie nie mam.

Rozwiązanie z czujnikiem w siedzeniu pozwala także na oświetlanie
sytuacji "wychodzę na moment z auta nie wyciągając kluczyka".

No dobrze, załóżmy, że zrobię taki czujnik.

No i poza tym trochę szkoda - wg. mnie - zawalać gniazdo zapalniczki
jeśli można problem rozwiązać dyskretniej. Nadmiaru miejsca tam nie ma.

Mam rozdzielacz. I tak muszę gdzieś to podłączyć.

Tylko ja pytałem o coś gotowego.

Może ktoś coś doradzi na jakimś zachodnim forum o tym cudaku. Wygląda
na to, że to jest mocno popularne: http://www.renault-twizy.info

Jakim znowu cudaku. Piperzysz coś bez sensu.

Data: 2020-01-27 20:03:38
Autor: T.
W dniu 2020-01-27 o 16:17, kk pisze:
[...]

Przyklejasz latarkę nam rzepa i już masz. Albo kup na aliekspress lampkę z czujnikiem światła i ruchu - taniej Ci wyjdzie...
T.

Data: 2020-01-27 20:44:37
Autor: kk
On 2020-01-27 20:03, T. wrote:
[...]

Po co mi ma lampka wykrywać ruch w Twizy?

Data: 2020-01-28 00:33:45
Autor: T.
On 2020-01-27 20:03, T. wrote:
[...]

Jak skierujesz na siebie (na twarz), to raczej nie wykryje takiego niewielkiego ruchu. Ale to zależy od czułości.
T.

Data: 2020-01-28 19:06:59
Autor: kk
On 2020-01-27 20:03, T. wrote:
[...]

Dobra, nie ma to sensu.

Data: 2020-01-28 17:41:15
Autor: sirapacz
Lampa podświetlenia wnętrza
Wyłącznik krańcowy plus dowolne źródło światła led?
aliexpress twoim przyjacielem

Data: 2020-01-28 18:43:53
Autor: kk
On 2020-01-28 17:41, sirapacz wrote:
Wyłącznik krańcowy plus dowolne źródło światła led?
aliexpress twoim przyjacielem

Abstrahując od tego że dzisiaj montuje się raczej czujniki zbliżeniowe to gdzie Ty chcesz to ustrojstwo zamontować?

Data: 2020-01-29 15:33:35
Autor: sirapacz
On 2020-01-28 17:41, sirapacz wrote:
Wyłącznik krańcowy plus dowolne źródło światła led?
aliexpress twoim przyjacielem

Abstrahując od tego że dzisiaj montuje się raczej czujniki zbliżeniowe to gdzie Ty chcesz to ustrojstwo zamontować?

krańcówkę w dowolnym miejscu gdzie da się uchwycić ruch drzwi (boże być przy nogach z blaszką wygiętą tak, by drzwi ją dociskały

https://botland.com.pl/pl/czujniki-krancowe/17-czujnik-krancowy-dlugi-50mm.html

np taki.
albo magnesik i kontaktron - małego leda uciągnie bez niczego
https://botland.com.pl/pl/czujniki-magnetyczne/6635-czujnik-magnetyczny-otwarcia-drzwiokien-kontaktron-mc-38-z-tasma.html

ten ma 100mA max więc na małego leda ok 1-2W wystarczy (ew. przez przekaźnik większe).

Zbliżeniowa czujka będzie ci się włączać w czasie jazdy - nie chcesz tego.

Data: 2020-01-29 22:35:46
Autor: kk
On 2020-01-28 17:41, sirapacz wrote:
[...]

Mam takiego tutaj w pudełku. Ale nie podoba mi się za bardzo. Nie całkiem wyobrażam sobie jak go zamonotować.

[...]

A to mi się podoba. Ogólnie z wszystkiego co tu przeczytałem podoba mi się najbardziej.

ten ma 100mA max więc na małego leda ok 1-2W wystarczy (ew. przez przekaźnik większe).

Pewnie są linijki sterowane małym prądem. Ja zasadniczo chciałem wykorzystać cyfrową linijkę RGB którą kupiłem na próbę. Taką gołą z samymi diodami. Mógłbym sobie kolorami świecić, jakieś ściemniania itp itd. Tylko wtedy trzeba procek.

Zbliżeniowa czujka będzie ci się włączać w czasie jazdy - nie chcesz tego.

Jak to?

Data: 2020-01-30 10:06:39
Autor: sirapacz
Lampa podświetlenia wnętrza

Mam takiego tutaj w pudełku. Ale nie podoba mi się za bardzo. Nie całkiem wyobrażam sobie jak go zamonotować.
a to musiałbyś sobie popatrzeć jak możesz - minus - druty na wierzchu i generalnie taka prowizora bardziej

[...]

są gotowce z pilotem - to po pierwsze.
po drugie....po co? :) ppotrzebujesz tego do oświetlenia wnętrza w nocy i jak wsiadasz - biała ciepła leda i cześć.

Zbliżeniowa czujka będzie ci się włączać w czasie jazdy - nie chcesz tego.

Jak to?

jak podłączysz sobie coś z czujką ruchu pir albo co gorsza mikrofalową to czujak będzie wychwytywać twój ruch za kierownicą i włączać ci w czasie jazdy lampkę. Jak bardzo to może być problematyczne dowiesz się próbując jechać z taką lampką w nocy. Mniej widzisz po prostu...
To musi być albo mechaniczny włącznik albo magnetyczny, ale z pewnością nie czujka ruchu

Data: 2020-01-30 01:14:29
Autor: Kris
W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 10:07:52 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:

po drugie....po co? :) ppotrzebujesz tego do oświetlenia wnętrza w nocy i jak wsiadasz - biała ciepła leda i cześć.

Bo on się zafiksował podłączeniem do gniazda zapalniczki. A tam napięcie się pojawi chyba dopiero jak kluczyk przekręcisz.
kk by pewnie chciał żeby było jak w normalnych autach czyli światło zapala się po otwarciu drzwi i gaśnie chwile po zamknięciu

Data: 2020-01-30 19:59:49
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Ale ja naprawde nie rozumiem na czym polega problem...
Jakiekolwiek oswietlenie, podlaczenie do pradu który jest zawsze plus jakikolwiek złącznik kontaktowy gdzies w miejscu gdzie drzwi beda to załaczac (wciskac) i rozlaczac.
Skoro sa drzwi i sie otwieraja / zamykaja to da sie zrobic.
Nie ma tu zbyt wielkiej filozofii.

Czego nie ma w twizzy co by utrudniało te modyfikacje akurat w tym czyms?
Drzwi sa? sa. Prad jest? jest. --
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2020-01-30 21:12:30
Autor: kk
On 2020-01-30 20:59, Budzik wrote:
[...]

Bo głupi jesteś.

[...]

Wszystko.

Data: 2020-01-30 23:09:08
Autor: Kris
W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 20:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Ale ja naprawde nie rozumiem na czym polega problem...

Ja w sumie tez nie
Ale przyłapałem się na tym że dyskutuję z kk i to jest główny problem.

Data: 2020-01-31 19:59:46
Autor: Budzik
[...]

;-DDD
trole tak maja - wciagaja!

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2020-01-30 20:51:39
Autor: kk
On 2020-01-30 10:14, Kris wrote:
[...]

Chodzi o to, że taka lampka na gnieździe zapalniczki jest prosta w realizacji i banalna w podłączeniu a Ty zafiksowałeś się na to co masz w swoim samochodzie co jest trudne w realizacji i trudne w podłączeniu.

Data: 2020-01-31 21:32:45
Autor: sirapacz
[...]

ale lampka w gnieździe zapalniczki nie będzie ci działać jako lampka wnętrza odpalana drzwiami......
porada: cokolwiek będziesz robił - w szereg wstaw bezpiecznik w oprawce blisko miejsca, skąd będziesz brał zasilanie. Max 1A.
Są takie gotowe z kabelkami.

Data: 2020-01-31 21:49:24
Autor: kk
On 2020-01-31 21:32, sirapacz wrote:
[...]

Czemu?

porada: cokolwiek będziesz robił - w szereg wstaw bezpiecznik w oprawce blisko miejsca, skąd będziesz brał zasilanie. Max 1A.
Są takie gotowe z kabelkami.

Do zapalniczki?

Data: 2020-01-30 20:41:06
Autor: kk
On 2020-01-30 10:06, sirapacz wrote:

Mam takiego tutaj w pudełku. Ale nie podoba mi się za bardzo. Nie całkiem wyobrażam sobie jak go zamonotować.
a to musiałbyś sobie popatrzeć jak możesz - minus - druty na wierzchu i generalnie taka prowizora bardziej

Więc właśnie. Takie mikroprzełączniki montuje się w obudowach. To ten kontaktronowy co wskazałeś jest już w obudowie.

[...]

W samochodzie pilot? Po co? Kierowca potrzebny. No chyba, że się chce spać to suseł.

po drugie....po co? :) ppotrzebujesz tego do oświetlenia wnętrza w nocy i jak wsiadasz - biała ciepła leda i cześć.

By wykorzystać tę linijkę i oprócz zwykłego świecenia uzyskać jeszcze coś.

[...]

Myślałem, że mowa o czujniku w drzwiach.

Data: 2020-01-31 21:30:16
Autor: sirapacz
[...]

czyli nudzi ci się:D
[...]

No owszem ale czujka ruchu w drzwiach jakoś nie bardzo sobie to wyobrażam. Nie wiem o jakim innym czujniku zbliżeniowym mogłeś mówić

Data: 2020-01-31 21:51:55
Autor: kk
On 2020-01-31 21:30, sirapacz wrote:

[...]

Zobacz ilu nam się "nudzi".

[...]

Zamiast przełącznika w drzwiach montują czujnik zbliżeniowy wykrywający zamknięcie drzwi.

Data: 2020-01-29 10:02:05
Autor: T.
[...]

Poszukaj tu - może coś Ci podpasuje.
https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200129010126&SearchText=lampka+gniazdo+zapalniczki
T.

Data: 2020-01-29 22:27:17
Autor: Uncle Pete
Lampa podświetlenia wnętrza
Data: 2020-01-30 19:59:49
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik Uncle Pete 433koz@gmail.com ...

Poszukaj tu - może coś Ci podpasuje.
https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_2020012
9010126&SearchText=lampka+gniazdo+zapalniczki T.

Boże, jakie to piękne!
https://pl.aliexpress.com/item/33056510499.html

Pełno tego np w nowych mercach

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-01-29 23:01:23
Autor: kk
On 2020-01-29 10:02, T. wrote:
[...]

A nie mógłbyś mi wyszukać? Przecież piszę, że nie mogę znaleźć.

Data: 2020-01-29 23:53:52
Autor: T.
W dniu 2020-01-29 o 23:01, kk pisze:
On 2020-01-29 10:02, T. wrote:
[...]

Chwilowo jestem bardzo zajęty - jest prawie północ a ja jeszcze w pracy. Ale po niedzieli wrócimy może do tematu.
Mówiąc szczerze, to nie bardzo widzę szanse powodzenia, żeby po odłączeniu od zasilania 12 V jeszcze przez jakiś czas świeciło.
Poszukaj jeszcze tu: https://sklep.avt.pl/
Mają różne dziwne "wynalazki" w cenach bardzo atrakcyjnych. Ja np. kupiłem lata temu opóźniacz wyłączenia światła (taki jak w klatkach w blokach) - był mi potrzebny, a oryginalne są drogie. W tym sklepie - kit do montażu albo gotowa płytka 5x taniej.
Możesz tam zadzwonić, żeby się nie naszukać - może coś poradzą.
T.

Data: 2020-01-30 00:47:19
Autor: kk
On 2020-01-29 10:02, T. wrote:
[...]

Nie mógłbyś się zwolnić?

Ale po niedzieli wrócimy może do tematu.

Spoko.

Mówiąc szczerze, to nie bardzo widzę szanse powodzenia, żeby po odłączeniu od zasilania 12 V jeszcze przez jakiś czas świeciło.

Czemu? LEDy nie biorą dużo prądu, trochę poświecą na akumulatorku.

Poszukaj jeszcze tu: https://sklep.avt.pl/

Zmęczony jestem. Chyba pójdę spać.

[...]

Jestem sceptycznie nastawiony. Może rano mój optymizm wzrośnie.

Lampa podświetlenia wnętrza