Lampa podświetlenia wnętrza

Data: 2020-01-27 17:59:56
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

Mam problem z lampką podświetlenia wnętrza w Twizy. Konkretnie, że
jej nie ma :-)

Zrobiłbym sobie taką, ale nie wiem ile jeszcze mi zejdzie, więc
zapytam czy może są gotowe?

Lampka ma załączać się na pewien czas po wejściu i wyłączać przy
wyjściu czyli jak w każdym samochodzie. Tylko w Twizy nie ma
czujnika otwarcia drzwi. Możnaby taką lampkę zrobić na to gniazdo
zapalniczkowe, że kiedy napięcie pojawia się lub zanika to lampka
świeci przez np minutę. No ale ... trzeba zrobić. A może są takie
gotowe? Są np cudowne lampki RGB z pilotem http://niusy.pl/@allegro.pl/aa6 ,
ale nic nie wskazuje by miały tę podstawową dla mnie funkcjonalność zapalania się przy zmianie zasilania.

Dołozyć czujnik otwarcia drzwi to nie problem - kosztuje to moze z 5zł...

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2020-01-28 17:59:54
Autor: Budzik
[...]

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2020-01-29 17:59:51
Autor: Budzik
Lampa podświetlenia wnętrza
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Podstawowe.

Uwielbiam te rozbudowane odpowiedzi osoby szukajacej pomocy / trolla ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2020-01-29 22:10:19
Autor: kk
On 2020-01-29 18:59, Budzik wrote:
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Podstawowe.

Uwielbiam te rozbudowane odpowiedzi osoby szukajacej pomocy / trolla ;-P

Jesteś pewien, że ktoś czeka na twoją "pomoc"?

Data: 2020-01-30 19:59:53
Autor: Budzik
[...]

Jestem pewien ze lubisz trollowac! :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2020-01-30 21:11:04
Autor: kk
On 2020-01-30 20:59, Budzik wrote:
[...]

Ale Ty głupi jesteś więc nie ma się czym przejmować.

Data: 2020-01-31 04:59:47
Autor: Budzik
[...]

Miłego dnia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2020-01-28 20:42:04
Autor: Mateusz Viste
2020-01-28 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

>   A jakie ma znaczenie to w jakim samochodzie bedziesz go dokładał?

Widocznie nie oglądałeś nigdy Twizzy. Ja sam nie nie mam i nigdy nie
miałem, ale bywam czasem w stolicy świata i zdarza mi się te cudaki
widzieć: drzwi toto ma takie bardzo umowne, trzymające się na słowo
honoru (a niektóre w ogóle nie mają). Standardowy czujnik tam wmontować
chyba nawet nie byłoby gdzie... Stąd potrzeba wątkotwórcy na jakiś
specyficzny wynalazek.

Z mojej strony, gdybym miał kombinować, to zamiast czujnika w
drzwiach użyłbym czujnika w siedzeniu. Takie jak te, co to wykrywają
że siedzi człowiek bez pasów - tylko tutaj czujnik ten zapalałby
jakiegoś LEDa poprzez tranzystor sterowany prostym obwodem RC.

Mateusz

Data: 2020-01-28 22:57:38
Autor: kk
On 2020-01-28 20:42, Mateusz Viste wrote:
[...]

Nie przesadzaj, drzwi trzymają się pewnie, ale ... zupełnie inaczej otwierają się.

[...]

Nie prościej do gniazdka zapalniczki? Tylko ja pytałem o coś gotowego .

Data: 2020-01-29 11:21:19
Autor: Mateusz Viste
2020-01-28 o 22:57 +0100, kk napisał:
> [...]
> jakiegoś LEDa poprzez tranzystor sterowany prostym obwodem RC.  Nie prościej do gniazdka zapalniczki?

Zapewne prościej - tylko nie rozwiązuje to problemu typu "muszę po
ciemku trafić kluczykiem w stacyjkę", a to jeden z
praktycznych problemów które oświetlenie kabiny często rozwiązuje...

Rozwiązanie z czujnikiem w siedzeniu pozwala także na oświetlanie
sytuacji "wychodzę na moment z auta nie wyciągając kluczyka".

No i poza tym trochę szkoda - wg. mnie - zawalać gniazdo zapalniczki
jeśli można problem rozwiązać dyskretniej. Nadmiaru miejsca tam nie ma.

Tylko ja pytałem o coś gotowego.

Może ktoś coś doradzi na jakimś zachodnim forum o tym cudaku. Wygląda
na to, że to jest mocno popularne: http://www.renault-twizy.info

Mateusz

Data: 2020-01-29 22:21:47
Autor: kk
On 2020-01-29 11:21, Mateusz Viste wrote:
[...]

No ale ja tego problemu na razie nie mam.

Rozwiązanie z czujnikiem w siedzeniu pozwala także na oświetlanie
sytuacji "wychodzę na moment z auta nie wyciągając kluczyka".

No dobrze, załóżmy, że zrobię taki czujnik.

No i poza tym trochę szkoda - wg. mnie - zawalać gniazdo zapalniczki
jeśli można problem rozwiązać dyskretniej. Nadmiaru miejsca tam nie ma.

Mam rozdzielacz. I tak muszę gdzieś to podłączyć.

Tylko ja pytałem o coś gotowego.

Może ktoś coś doradzi na jakimś zachodnim forum o tym cudaku. Wygląda
na to, że to jest mocno popularne: http://www.renault-twizy.info

Jakim znowu cudaku. Piperzysz coś bez sensu.

Lampa podświetlenia wnętrza