Lampa zespolona przednia

Data: 2010-11-21 17:00:50
Autor: Tata
Lampa zespolona przednia
Seat Toledo II. Plastyki lamp przednich (reflektorów), są trochę zmatowione i planuję wymienić lampy na nowe, H1/H7. Lampy były czyszczone pastą ścierną, ale lekkie zmatowienie pozostało. Mechanik mówi, żeby nie przejmować się, bo kupione lampy za 150-200 zł/szt będą świeciły gorzej niż stare. Na wydatek rzędu 950 zł/szt, w autoryzowanym serwisie, bez wymiany, mnie nie stać. Jakich producentów lamp polecacie, cena w granicach 250-300 zł/szt? Jeżeli w tej cenie nie znacie dobrego wytwórcy, to proszę nie pisać, Wasza opinia będzie dla mnie jednoznaczna.

Z poważaniem
MJ

Data: 2010-11-21 17:06:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lampa zespolona przednia
W dniu 2010-11-21 17:00, Tata pisze:
[...]

Samą pastą ścierną to sobie można...
Przysiądź do tego porządnie - papier wodny o gradacji 2000, masa cierpliwości, duuuużo wody i czystość wokół. Plus oczywiście robota ręczna, bez ułatwiania sobie czymkolwiek elektrycznym.
Dopiero potem pasta polerska (koniecznie bez żadnych dodatków woskowych).
Najlepiej to zrobić na wyjętych z auta lampach, a po całej operacji i przy zadowalającym efekcie - udać się z lampami do kumatego lakiernika, który będzie w stanie pokryć je w miarę równą, cienką warstwą klaru.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-21 08:41:58
Autor: seba
Lampa zespolona przednia
On 21 Lis, 17:06, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:
> [...]

> Seat Toledo II. Plastyki lamp przednich (reflektorów), s± trochê
> zmatowione i planujê wymieniæ lampy na nowe, H1/H7. Lampy by³y
> czyszczone past± ¶ciern±, ale lekkie zmatowienie pozosta³o. Mechanik
> mówi, ¿eby nie przejmowaæ siê, bo kupione lampy za 150-200 z³/szt bêd±
> ¶wieci³y gorzej ni¿ stare. Na wydatek rzêdu 950 z³/szt, w autoryzowanym
> serwisie, bez wymiany, mnie nie staæ. Jakich producentów lamp polecacie,
> cena w granicach 250-300 z³/szt? Je¿eli w tej cenie nie znacie dobrego
> wytwórcy, to proszê nie pisaæ, Wasza opinia bêdzie dla mnie jednoznaczna.

Sam± past± ¶ciern± to sobie mo¿na...
Przysi±d¼ do tego porz±dnie - papier wodny o gradacji 2000, masa
cierpliwo¶ci, duuuu¿o wody i czysto¶æ wokó³. Plus oczywi¶cie robota
rêczna, bez u³atwiania sobie czymkolwiek elektrycznym.
Dopiero potem pasta polerska (koniecznie bez ¿adnych dodatków woskowych).
Najlepiej to zrobiæ na wyjêtych z auta lampach, a po ca³ej operacji i
przy zadowalaj±cym efekcie - udaæ siê z lampami do kumatego lakiernika,
który bêdzie w stanie pokryæ je w miarê równ±, cienk± warstw± klaru.

W swojej Lagunie robilem tak:
Papier wodny 1000
Papier wodny 2000
Pasta Farecla chyba G4 z tego co pamietam.
A z tym klarem to kolega mnie zaskoczy³.

Data: 2010-11-21 17:49:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lampa zespolona przednia
W dniu 2010-11-21 17:41, seba pisze:

W swojej Lagunie robilem tak:
Papier wodny 1000
Papier wodny 2000
Pasta Farecla chyba G4 z tego co pamietam.

I jeszcze powiedz, że klubowicz RLKP i fotorelację z tego zamieściłeś na forum klubowym. :)

A z tym klarem to kolega mnie zaskoczył.

Fabrycznie, poliwęglanowe lampy są pokrywane klarem (nie wiem czy zawsze). I to nie sam poliwęglan się matowi, tylko właśnie ta warstwa.

Data: 2010-11-21 17:00:23
Autor: Waldek Godel
Lampa zespolona przednia
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:49:05 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Fabrycznie, poliwêglanowe lampy s± pokrywane klarem (nie wiem czy zawsze). I to nie sam poliwêglan siê matowi, tylko w³a¶nie ta warstwa.

to ja sugerowa³bym udaæ siê do lakiernika PRZED ca³± operacj± i uzgodniæ
wszystko, bo mo¿e siê okazaæ, ¿e on pierwsze co zrobi, to zmatowi
powierzchniê, ¿eby siê to wszystko trzyma³o.
Powierzchnia do lakierowania jest matowana, w³a¶ciwy lakier jest za cienki,
¿eby wyrównaæ cokolwiek, na to klar i dopiero klar jest polerowany na
b³ysk.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2010-11-21 18:28:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lampa zespolona przednia
W dniu 2010-11-21 18:00, Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:49:05 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Fabrycznie, poliwęglanowe lampy są pokrywane klarem (nie wiem czy
zawsze). I to nie sam poliwęglan się matowi, tylko właśnie ta warstwa.

to ja sugerowałbym udać się do lakiernika PRZED całą operacją i uzgodnić
wszystko, bo może się okazać, że on pierwsze co zrobi, to zmatowi
powierzchnię, żeby się to wszystko trzymało.
Powierzchnia do lakierowania jest matowana, właściwy lakier jest za cienki,
żeby wyrównać cokolwiek, na to klar i dopiero klar jest polerowany na
błysk.

Wiesz, akurat zmatowienie powierzchni lepiej powierzyć lakiernikowi. On po prostu będzie wiedział jak to zrobić.

Data: 2010-11-21 18:04:50
Autor: Waldek Godel
Lampa zespolona przednia
Dnia Sun, 21 Nov 2010 18:28:51 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Wiesz, akurat zmatowienie powierzchni lepiej powierzyæ lakiernikowi. On po prostu bêdzie wiedzia³ jak to zrobiæ.

pisa³em tylko, ¿e je¿eli ma byc matowione, to na cholerê polerowaæ?

Data: 2010-11-22 09:05:47
Autor: Vlad The Ripper
Lampa zespolona przednia
[...]

Albo hella tylko nowe, bo u¿ywki pewnie bêd± gorsze ni¿ masz. Albo tak jak mechanik mówi³, nie przejmowaæ siê.

Data: 2010-11-22 21:41:04
Autor: Agent
Lampa zespolona przednia

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:icbfnk$g5r$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jest jeszcze opcja regeneracji lamp oryginalnych za ok. 150-200 zł/szt. Taka regeneracja obejmuje regenerację odbłyśników (podobno w niektórych np. Avensis przypadkach jest lepiej niż w oryginale) a oprócz tego polerowanie klosza. Sam jeszcze nie korzystałem ale czytałem masę dobrych opini o tym warsztacie http://www.regeneracja-hc.com/ Nie znalazłem żeby się ktoś skarżył ale może inni też robią OK. Podobno efekty zaskakują po pierwszej przejażdżce w nocy.

Data: 2010-11-24 00:22:42
Autor: jerzu
Lampa zespolona przednia
On Mon, 22 Nov 2010 21:41:04 +0100, "Agent"
<wojciech.przyjemski@op.pl> wrote:

Sam jeszcze nie korzysta³em ale czyta³em masê dobrych opini o tym warsztacie http://www.regeneracja-hc.com/

Xenon do Wartburga mnie rozwali³ :))

http://www.regeneracja-hc.com/pliki/war1.jpg