Lampka przednia na dynamo.

Data: 2017-10-06 00:22:01
Autor: Andrzej W.
Lampka przednia na dynamo.
Cześć,

Odgrzeję ten stary kotlet...

Szukam przedniej lampki lub zestawu do spokojnej jazdy po mieście.
Tanich.
Najtańsze jakie znalazłem ( < 30 PLN ) to 2K JY-7006 lub JY-7060, chińszczyzna, ale z czujnikiem zmierzchu, włącznikiem, podtrzymanie i wyjściem do tylnej lampki.
https://www.axel-sport.pl/lampka-rowerowa-przod-2k-jy-7060-box-na-pradnice.html https://www.axel-sport.pl/lampka-rowerowa-przednia-2k-jy-7006.html
Do tego są lampki tylne 2K XC-105C i XC120C.

I to jest mniej więcej mój zakres cenowy niestety.

Z lampek markowych w rozsądnej cenie znalazłem tylko AXA pico 30 (~50PLN). Ta najtańsza AXA nie ma niestety podtrzymania ani czujnika zmierzchu, ma natomiast przyzwoitą wiązkę.
AXA z podtrzymaniem i czujnikiem to już powyżej 100 PLN.

Miał ktoś w rękach lampki 2K? Jak toto świeci, byle gdzie, czy wiązka jest uformowana z jakimś sensem?

Co możecie polecić w cenie do 100 PLN za zestaw przód/tył, podtrzymanie i czujnik?

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2017-10-06 00:01:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Lampka przednia na dynamo.
mam pico 30 steady switch (chyba z czujnikiem choc zapieta na stale bo dynamo w piascie) i od paru lat w miescie bez zarzutu a jak jedziemy w las to zone puszczam przodem bo ma B&M IXON IQ :-)

jakie dynamo ? jak w piascie to mozna zapiac na stale i wtedy nie potrzebujesz najdrozszej wersji Auto (z czujnikiem) jesli zas klasyczne to IMHO czujnik tez bez sensu bo najpierw musisz zapiac dynamo a lampka moze byc juz wlaczona czyli czujnik zbedny

najtansza rozsadna konfiguracja (szukalem ze 3-4 lata temu) to axa pico 30 i B&M toplight flat + taka jak ponizej

http://www.ebay.de/itm/Dynamoscheinwerfer-AXA-Pico-30-und-Rucklicht-TOPLIGHT-Flat-plus-/162694344789?hash=item25e156b055:g:cRYAAOSww1dZ0gGh

koszt (osobno) 10 EUR za tyl i max 15 EUR za przod, w PL moze byc troche drozej http://www.ebay.de/itm/Busch-Muller-Fahrrad-LED-Rucklicht-Standlicht-TopLight-flat-plus-NEU-OVP-/172903773872?hash=item2841de36b0:g:5hsAAOSwJ59Z0-GK

Data: 2017-10-06 10:20:37
Autor: Andrzej W.
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 2017-10-06 o 09:01, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Dynamo w piaście, inaczej nie ma raczej sensu.
Axa Pico 30 ma z pięć wersji, w PL ta najtańsza kosztuje ok. 50 PLN, reszta powyżej stówy.
Mi się najbardziej podoba ta, co ma światła dzienne co by cię widać było a po zmroku daje pełną mocą (1 LED "mocy" i 2 LED "super jasne" ).

Dzięki za linki do ebay, jesteś pewien, że to nie podróbki?
Na stronie AXA
https://www.axasecurity.com/bike-security/en-gb/products/lights/front-dynamo/
najtańsze Pico 30 Switch to 22 Euro.

--
AWa.

Data: 2017-10-06 02:05:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Lampka przednia na dynamo.
-- Axa Pico 30 ma z pięć wersji, w PL ta najtańsza kosztuje ok. 50 PLN, reszta powyżej stówy.

12,45 ebay plus ew. przesylka

-- Mi się najbardziej podoba ta, co ma światła dzienne co by cię widać było a po zmroku daje pełną mocą (1 LED "mocy" i 2 LED "super jasne" ).

przy dynamie w piascie nie odczuwam zadnej roznicy w obciazeniu wiec zawsze jezdze na full, nie ma co oszczedzac pradu bo to dynamo :-)
 -- Dzięki za linki do ebay, jesteś pewien, że to nie podróbki?

przy wysylce z CHRL bym sie zastanowil ale w Niemczech zywot handlarza podrobkami jest krotki, place przez paypal wiec kasa (a nawet koszta przesylki zwrotnej) sa zabezpieczone ta konfiguracja (Büchel) jest tez dobra i odpada ryzyko podroby bo amazon:

https://www.amazon.de/B%C3%BCchel-Gep%C3%A4cktr%C3%A4ger-R%C3%BCcklicht-Piccadilly-50122022/dp/B007GBYLI8/ref=pd_bxgy_200_img_3?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=545RHFKW6EMK16V76007

https://www.amazon.de/B%C3%BCchel-Scheinwerfer-Frontscheinwerfer-Standlicht-51250845/dp/B00CVBPSXU/ref=pd_sim_200_2?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=EPPJ67DDZRHM870D68WK

Data: 2017-10-06 03:05:42
Autor: zbrochaty
Lampka przednia na dynamo.
Co możecie polecić w cenie do 100 PLN za zestaw przód/tył, podtrzymanie i czujnik?

Strasznie kombinujesz. Czujniki, podtrzymanie?

Kupiłem lampkę chińska za 30-35 zł w sklepie rowerowym za rogiem, b. podobna do tej:
https://s26.postimg

Do tego kupujesz bateryjną Walle 1 lub podobną za 40 zł. Tylna wymaga wymiany baterii raz albo dwa razy na rok. Przypinasz ją 4 trytytkami. Nie potrzebne potrzymanie, bo ma baterie. Nikt jej nie ukradnie, parkowałem rower na ulicy przez 7 miesięcy - nie zginęła.

Zasilanie tylko przedniej lampy z prądnicy daje to, ze napięcie jest minimalnie wyższe co powoduje, ze jadąc 3-4 kmh/h świeci b. jasno prawie bez migotania.
Przełącznik ustawiasz na ON i tak zostawiasz. Sa tez lampy bez wyłącznika - tańsze i lepsze bo jeden element mniej do zepsucia.
Jeździłem w lesie po zmroku i b. dobrze oświetla. Na co dzień mam ustawioną dokładnie równolegle do drogi, aby być maksymalnie widocznym...

Data: 2017-10-06 03:09:24
Autor: zbrochaty
Lampka przednia na dynamo.
Data: 2017-10-06 13:04:16
Autor: Andrzej W.
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 2017-10-06 o 12:05, zbrochaty@gmail.com pisze:
Strasznie kombinujesz. Czujniki, podtrzymanie?

Podtrzymanie tylnej lampy jest moim zdaniem bardzo ważne, a czujnik oświetlenia w przedniej to wygoda.
Tylna lampka na baterię jest świetna pod warunkiem, że się ją włączy a potem wyłączy o czym niestety zdarza się zapominać.
Chcę to już zrobić tak by mieć spokój i nie musieć słuchać, że mej lepszej połówce jest za ciemno albo za niewygodnie.
Po prostu ma być P&P, wsiada i jedzie...

--
AWa.

Data: 2017-10-06 05:30:31
Autor: zbrochaty
Lampka przednia na dynamo.
[...]

Żaden czujnik nie włączy lampy gdy słonce nisko za plecami, a kierowcy pod światło cie nie widzą...
Żadna jedno-diodowa lampa tylna do prądnicy nie zwraca uwagi tak jak mocno-migająca.
A jak zapomni to co się stanie? Czasem rano w garażu wyłączam migającą lampkę, która migała przez cała noc, najwyżej zmienię baterię 3x w roku a nie dwa.

Chcę to już zrobić tak by mieć spokój i nie musieć słuchać,

Nieumiejętność włączenia tylnej lampki i gderanie.... brzmi to, jakby chodziło o teściową... :)
Wtedy oszczędź na lampkach i doradź czarne eleganckie ubranie :)

Data: 2017-10-06 08:53:56
Autor: przemek.jedrzejczak
Lampka przednia na dynamo.
Czujnik też mnie nie przekonuje ;-) mam zapięty przód i tył na stałe więc wsiadam i jadę nie zastanawiając się czy tył włączałem. Baterie w wallym (syn ma jakiegoś klona) to aaa i padną po 4 tygodniach a nie 4 miesiącach więc lepiej dodać mały sprytny sensor ruchu jak w B&M Ixon i wtedy może być bateryjka. Wally mocno daje jak świeci ale ten toplight tez dobrze odbija światło. Optymalnie to powinien być Wally z większą powierzchnią odblasku i czujnikiem ruchu ;-)

Data: 2017-10-06 12:26:45
Autor: zbrochaty
Lampka przednia na dynamo.
Czujnik też mnie nie przekonuje ;-) mam zapięty przód i tył na stałe więc wsiadam i jadę

lepiej dodać mały sprytny sensor

Optymalnie to powinien być Wally z większą powierzchnią odblasku i czujnikiem ruchu ;-)

Czyli czujnik - nie, a sensor (ruchu) - tak.
Z tym, że sensor to też czujnik :)

Data: 2017-10-06 17:24:42
Autor: ToMasz
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 06.10.2017 o 14:30, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

jeżeli koledzy Cię przekonali do lamp bez bajerków, to ja Ci mogę "załatwić":
axa sprint, za 40zł led
sigma vario za 30zł halogen
Spanninga microFF basic goldenline za 30zł halogen
Proszę o wybaczenie reklamy, ale nawet jeśli nie skorzystasz, to już wiesz jakie są ceny w tanim, stacjonarnym sklepie na śląsku
ToMasz

Data: 2017-10-06 21:55:34
Autor: Jacek
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 06.10.2017 o 00:22, Andrzej W. pisze:
https://www.axel-sport.pl/lampka-rowerowa-przednia-2k-jy-7006.html
Ja kupiłem do roweru żony rok temu prawie identyczną, ale bez podtrzymania i bez automatu. Świeci fajnie, wiązka jest ukształtowana z sensem.
Poprzednio miała taką:
https://ctbike.pl/busch-muller-lumotec-lyt-plus-lampa-przednia.html
i ta nowa chińska świeci lepiej, mimo, że jest 4 x tańsza.
Jacek

Data: 2017-10-09 04:29:37
Autor: mmateusz
Lampka przednia na dynamo.
W dniu piątek, 6 października 2017 21:55:36 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
Ja kupiłem do roweru żony rok temu prawie identyczną, ale bez podtrzymania i bez automatu. Świeci fajnie, wiązka jest ukształtowana z sensem.

a jak to sie ma do zwykłej halogenowej lampki zasilanej na dynamo 3W ?
--
mm

Data: 2017-10-10 21:08:34
Autor: Jacek
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 09.10.2017 o 13:29, mmateusz pisze:

a jak to sie ma do zwykłej halogenowej lampki zasilanej na dynamo 3W ?
Nie mam porównania do takiej lampki. Mogę porównać do halogenowej na 2 baterie R20 i z żarówką 2,8V, która świeci podobnie jasno, ale daje światło typowo żarówkowe, nie takie niebieskie, jak ta LEDowa
Jacek

Data: 2017-10-11 13:33:09
Autor: Andrzej W.
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 2017-10-06 o 00:22, Andrzej W. pisze:

https://www.axel-sport.pl/lampka-rowerowa-przod-2k-jy-7060-box-na-pradnice.html https://www.axel-sport.pl/lampka-rowerowa-przednia-2k-jy-7006.html
Zakupiłem obie lampki.
Pierwsze wrażenie jest pozytywne, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz wszystko jest wykonane poprawnie i estetycznie.
Obie lampki mają własne podtrzymanie. (W poprzedniej wersji 2K JY-7006/XC-120C lampka tylna była podtrzymywana z przedniej.)

Miłym zaskoczeniem jest to, że dioda w przedniej lampce to Cree XP-E (albo bardzo przekonująca podróbka) pracująca z prądem ok. 0,55A. Przyjmując nawet, że to najgorszy bin tej diody (Q4) to i tak powinniśmy otrzymać ok 150 lm.
Dioda może teoretycznie przy 1A dać ponad 220 lm ale radiator w lampce jest stanowczo za skromny by odprowadzić 3,5W mocy.

Myślę, że lampkę powinna być porównywalna z bateryjnym lampkami z diodą Cree XP-E pracującymi w trybie "Medium".

Czas rozsądnego podtrzymania lampki przedniej to 30-50s, tylnej zaś 2-3 minuty (świeci i po pięciu).

Troszkę bełkotu technicznego.
Tylna lampka ma prostownik dwu połówkowy, przednia zaś tylko jedno połówkowy, co powoduje nierównomierne obciążenie dynama.
Tylna lampka niestety nie ma zabezpieczenia przed zbyt dużym napięciem i nie można jej podłączyć bezpośrednio do dynama, jedynie przez lampkę przednią.
Niestety nie jest to nigdzie zaznaczone i ta lampka może bardzo szybko ulec zniszczeniu przy bezpośredniej pracy z dynama.

Jak znajdę troszkę czasu to opublikuję zdjęcia PCB i może schematy dla ciekawskich.

--
AWa.

Data: 2017-10-11 07:24:44
Autor: mmateusz
Lampka przednia na dynamo.
W dniu środa, 11 października 2017 13:32:05 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:
W dniu 2017-10-06 o 00:22, Andrzej W. pisze:

> [...]

a da się diode + elektronike przeszczepic do innej lampki?
żona ma ładną chromowaną lapmkę halogenową, i nie da sobie założyc do roweru takiego plastiku :P
miejsca raczej duzo, bo z wygladu jest podobna do:
https://www.axel-sport.pl/diodowa-lampka-retro-srebrna-baterie.html
ewentualnie, jak sie nie da np. przeszczepić odbłysnika, to do XP-E mozna za dolara kupic optykę.
--
mm

Data: 2017-10-11 23:09:43
Autor: Andrzej W.
Lampka przednia na dynamo.
W dniu 2017-10-11 o 16:24, mmateusz pisze:
[...]

Ja mam marne zdolności manualne i bym się w to nie bawił, ale jak lubisz i umiesz to czemu nie spróbować?

Trochę zdjęć, możesz się zastanowić:
http://anwa.tk/pub/JY-7060_1.jpg
http://anwa.tk/pub/JY-7060_2.jpg
http://anwa.tk/pub/JY-7060_3.jpg
http://anwa.tk/pub/JY-7060_4.jpg
http://anwa.tk/pub/JY-7060_5.jpg

Lampka żony jest metalowa, czy plastik chromowany?
Jeśli metal, to można podłączyć do niego radiator diody i popędzić ją większym prądem.

Do kompletu lampka tylna XC-105C:
http://anwa.tk/pub/XC-105C_1.jpg
http://anwa.tk/pub/XC-105C_2.jpg
http://anwa.tk/pub/XC-105C.jpg

Świeci bardzo ładnie, choć na skutek błędu projektowego nie ma stabilizacji prądu ani przejścia w tryb "światła postojowego" czyli zmniejszenia mocy do 30% w czasie postoju. Wystarczy dolutować jedną zworkę i wszystko działa.

--
AWa.

Lampka przednia na dynamo.