Data: 2019-06-30 06:11:07 | |
Autor: JDX | |
Lampka sie zapala, a samochod jedzie dalej :-) | |
On 2019-06-28 13:02, Bolko wrote:
JF na wątku o samochodach koreanskich napisał :Gdy jakieś 30 kkm temu podczas jazdy urwała mi się elektroda jednej ze świec (jak się później okazało), to lampka się zapaliła, ale auto dalej za bardzo jechać nie chciało. Tzn. pojechało. Na lawecie. :-) Z drugiej strony, ostatnio znowu zaczęła zapalać mi się lampka (a komputer pokazuje ,,pending" P1405, czyli EGR), to przy 90-100 km/h w trasie zupełnie nic się nie dzieje. |
|
Data: 2019-06-30 09:55:45 | |
Autor: J.F. | |
Lampka sie zapala, a samochod jedzie dalej :-) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2019 06:11:07 +0200, JDX napisał(a):
On 2019-06-28 13:02, Bolko wrote: Ale to byla rzeczywista usterka, nie wydumana. Przy czym ... trzy dobre, powinno jechac. Slabo bo slabo, ale powinno. Byc moze w trosce o katalizator nie powinno, ale ... w nowoczesnym aucie, z osobnymi wtryskiwaczami, komputer moglby odciac paliwo dla niedzialajacego cylindra. Co prawda sonda lambda wtedy nie dziala. No i co z ta elektroda - wydmuchalo, czy faktycznie lepiej, ze komputer wylaczyl silnik, zeby szkody wiekszej nie narobila w cylindrze ... Z drugiej strony, ostatnio znowu zaczęła zapalać mi się lampka (a A u mnie zapala sie i znika P2279 - nieszczelnosc powietrza dolotowego .... i mam wrazenie, ze to EGR sie zacina ... J. |
|
Data: 2019-06-30 10:58:45 | |
Autor: JDX | |
Lampka sie zapala, a samochod jedzie dalej :-) | |
On 2019-06-30 09:55, J.F. wrote:
[...] No i co z ta elektroda - wydmuchalo, czy faktycznie lepiej, zeNie mam pojęcia co się z nią stało. Gdy wjeżdżałem na lawetę i później w warsztacie demonstrowałem o co chodzi, to silnik strasznie dzwonił, ale nie był to klekot zaworów, tylko ewidentnie coś tam w środku latało. Gość z warsztatu mówił mi, że po zdiagnozowaniu usterki próbowali przez gniazdo świecy odkurzyć cylinder (jak??? są jakieś takie ,,precyzyjne" odkurzacze?), zmierzyli kompresję i wszystko było OK. No i od tamtego czasu zrobiłem jakieś 30 kkm i rzeczywiście wszytko wydaje się być OK. A u mnie zapala sie i znika P2279 - nieszczelnosc powietrza dolotowegoNo u mnie też po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu po chwili znika, zresztą pewnie dlatego Torque pokazuje pokazuje ten błąd jako ,,pending", a nie ,,logged". Też pewnie EGR się przycina. Był czyszczony 1,5+ roku temu (wtedy miałem na stałe P1405), ale widać niezbyt dobrze, bo pierwszy raz w życiu to robiłem. A z dostępem do EGR w motorze Z12XE jest ból dupy, bo trzeba spuścić bądź wylać trochę płynu chłodniczego bo przez zawór przepływa chłodziwo, aby dobrać się do jednej ze śrub to trzeba odkręcić obudowę filtra oleju, a wtedy trochę, ze 100 ml się wyleje, aby odkręcić obudowę filtra oleju, to trzeba odkręcić osłonę kolektora wydechowego, aby zdjąć osłonę kolektora wydechowego to trzeba odkręcić uchwyty do podnoszenia silnika. Jednym słowem pierdolenie. Pewnie tych dwóch ostatnich czynności dałoby się uniknąć, gdybym miał nasadkę Torx E12 na trzpień 1/4 cala, a nie mam i nie wiem, czy da się takową gdziekolwiek kupić (na 3/4 cala zdaje się da). |
|
Data: 2019-06-30 11:18:04 | |
Autor: J.F. | |
Lampka sie zapala, a samochod jedzie dalej :-) | |
Dnia Sun, 30 Jun 2019 10:58:45 +0200, JDX napisał(a):
On 2019-06-30 09:55, J.F. wrote: Wsadzaja koncowke ze sprezonym powietrzem i wydmuchuje ... oby ... zmierzyli kompresję i wszystko było OK. No i od tamtego No i nie dzwoni, to chyba wydmuchali. mozna jeszcze probowac chwytakiem magnetycznym. J. |
|