Data: 2015-10-29 19:47:58 | |
Autor: ToMasz | |
Lampka z laserami | |
http://pokazywarka.pl/8zhgq3/szkoda że nie zapytałeś wcześniej.... Do wszystkich. o ile widzę (mogę się mylić w ocenie tego modelu) baterie w tej lampce są _nad_ klapką. czyli na dziurach, ciężar baterii, ich podskakiwanie, powoduje otwieranie klapki i wypadanie baterii. jeśli masz właśnie tą lampę, to za wczasu użyj taśmy klejącej do.... doookoła, albo gumki do włosów. Lampka jest dobrze widoczna. linie wyświetlane na drodze powodują zainteresowanie innych użytkowników - i oto właśnie chodzi. widać Cię i tyle. W temacie diód pół watowych. naklejcie na lampę przednią czerwony papierek z cukierka i odwrócicie ja do tyłu. Da się ? oczwiście, jest tanio i.... bez sensu. E-willego widać z 2 kilometrów. z 2 metrów powoduje ból oczu. powoduje chęć wyprzedzenia rowerzysty, nawet jeśli manewr jest niebezpieczny. powoduje irytacje, która odciąga uwagę od istotnych szczegółów. tak samo jak "wali po oczach" w samochodach tylne przeciwmgielne, jak się stoi za palantem w korku. ToMasz |
|
Data: 2015-10-30 08:03:15 | |
Autor: bans | |
Lampka z laserami | |
W dniu 2015-10-29 o 19:47, ToMasz pisze:
E-willego Ty na pewno wiesz o czym piszesz? widać z 2 kilometrów. z 2 metrów To nie jedź tak blisko. Jak czytam takie rzeczy na grupie rowerowej to mam wrażenie, że przypadkiem tu zabłądziłeś i trollujesz. powoduje irytacje, która odciąga uwagę od Czyli od czego w przypadku jazdy za rowerzystą? Bo jedynym istotnym "szczegółem" jest tu fakt że masz go nie rozjechać tak samo jak "wali po oczach" w samochodach tylne Czyli co, jedziesz dwa metry m za rowerzystą i wściekasz się że się oślepia? Jestem pewien ze nigdy nie jechałeś na rowerzystą z lampką o takiej mocy i tylko wymyślasz argumenty z d... Ale to wszystko co napisałeś powyżej świadczy o tym że psychicznie nie dorosłeś do roli kierowcy - jak zresztą większość Polaków z kółkiem. Żeby cie jeszcze bardziej wkurzyć to ci powiem że z przodu do jazdy nocą tam gdzie nawet lamp przy drodze nie ma mam chińską spawarkę ProX Cośtam-Cośtam, która u kierowców jadących z naprzeciwka wywołuje chęć zwolnienia - a nawet zjazdu na pobocze - i głębokie przemyślenia typu "co to, k..., jest?!". (prawdopodobnie myślą, że samochód ze spaloną lewą lampą i boją się z trzasnąć w nieoświetloną stronę) O, mam: http://allegro.pl/lampa-przod-prox-dual-power-2xcree-czerwona-i5739092638.html i polecam. -- bans |
|
Data: 2015-10-30 09:03:48 | |
Autor: kawoN | |
Lampka z laserami | |
W dniu 30.10.2015 o 08:03, bans pisze:
Żeby cie jeszcze bardziej wkurzyć to ci powiem że z przodu do jazdy nocą A poza dobrym oślepianiem to dobrze oświetla drogę? pozdr. kawoN |
|
Data: 2015-10-30 09:32:46 | |
Autor: bans | |
Lampka z laserami | |
W dniu 2015-10-30 o 09:03, kawoN pisze:
A poza dobrym oślepianiem to dobrze oświetla drogę? Z taką mocą to można ostro jeździć w terenie (z tym że w teren mocuję ją na kasku, wole wtedy świecić tam, gdzie patrzę ;) Na asfalt - lepiej nie walić w poziomie, bo to naprawdę oślepia. -- bans |
|
Data: 2015-10-30 10:33:20 | |
Autor: Marek | |
Lampka z laserami | |
bans napisa³:
> E-willego Bans - szowinista? :) Zdejmij ch³opie klapki z oczu i pomy¶l te¿ o takich, co noc± je¿d¿± w grupie na rowerach. Raczej nie trzymaj± do siebie dystansu 2 km. Doradzisz im jazdê w szeregu zamiast w rzêdzie, ¿eby ci z ty³u widzieli na drodze co¶ wiêcej ni¿ czerwony oczojebny punkt na tle smolistej czerni? Piszê o punkcie, bo mam takie do¶wiadczenie z jedn± pó³watow± diod± Red Spot Authora (czyli Bright Eye Mactronica). Jazda za £olim (wybacz pisowniê) to woda na m³yn okulistów. -- Marek |
|
Data: 2015-10-30 20:05:29 | |
Autor: Alf/red/ | |
Lampka z laserami | |
W dniu 30.10.2015 o 08:03, bans pisze:
powoduje irytacje, która odciąga uwagę od Nie mam takiej lampki i nie jeździłem po lesie za taką, więc nie opowiem się za|przeciw - niemniej bardzo mi się skojarza hasło motocyklistów "loud pipes save lives". -- Alf/red/ |
|
Data: 2015-10-30 20:10:12 | |
Autor: ToMasz | |
Lampka z laserami | |
(...)
To nie jedź tak blisko.czyli dwóch kumpli jadących na rowerze nie może mieć tylnych lampek "oczo-wypalaczy". Możesz mieć ją tylko Ty, Tobie podobni i macie w dupie innych? Jak czytam takie rzeczy na grupie rowerowej to mam wrażenie, żenie. założyłem lampę 2x0.5 wata i efekt był taki: https://www.google.pl/search?q=sigma+sport+e-wally&biw=1600&bih=863&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI9e-t3uzqyAIVwxFyCh2-aQPi#imgrc=q0-eJ0YD85qB8M%3A a moi bliscy poprosili abym jechał ostatni. na wszystkich nocnych wycieczkach rowerowych (katowicki night biking) nikt nie chwali się tymi lampkami, natomiast przednie mocne światla - są mile widziane. nie. nie _jedynym_. jako kierowca auta, widzę oświetlonego rowerzystę. widzę (mimo słabego wzroku) każdą sprawną lampkę didodową. bo wszystkie emitują więcej światła niż tylna lampa w wigry3. jeszcze raz spójrz na fotkę którą wcześniej wskazałem ( przepraszam za długi link). co widzisz? JEdną wielką czerwień. Kierowca auta zastanawia się co do h.. wafla tak wali po oczach? Pytanie pozostaje tak długo, aż sylwetka rowerzysty zostanie oświetlona reflektorami auta, czyli 40metrów? może 20? Wtedy kierowca wie już że to rowerzysta, że należy go jakoś ominąć, bo napewno szybciej nie pojedzie, ale gówno widzi, bo go super hiper lampka razi po oczach. więc wyprzedza na "czuja". Z przeciwka nic nie jedzie, rowerzystę ominę, więc stopa na gaz, kierownica w lewo i jazda. a co jak przed Tobą jedzie coś gorzej oświetlonego, mniej widocznego? Oczywiście znowu możesz napisać że historia z dupy, bo Ty jeździsz tam gdzie są latarnie uliczne i w dobrych warunkach atmosferycznych. ale Ty albo Tobie podobni możecie mieć 28lat i inaczej patrzeć na życie. a za Wami moze się pojawić golf3 z szybą porysowaną na maksa, w lekkiej mżawce kierowany przez 65 letniego faceta z refleksem szachisty. Co z tego że powinien widzieć i bezpiecznie ominąć? Cmentarze są pełne takich którzy mieli pierwszeństwo.... i nie chcieli odwrócić głowy. Reasumując. Ta lampa może daje +200 punktów do widoczności, ale widoczności lampy, nie rowerzysty. a to nie to samo. napewno ta lampa nie poprawia bezpieczeństwa i napewno nie jest magiczną tarczą, albo osłoną. natomiast lampka z laserami poprawia bezpieczeństwo. To nie jest _moje_ zadanie. to moje obserwacje. siebie i innych. Masz przed sobą czerwoną linie, i zastanawiasz się mimowolnie, czy masz ją przeciąć, czy nie. jasne że możesz, ale myślisz i robisz to świadomie. myślisz, więc jest to dobre. Ale to wszystko co napisałeś powyżej świadczy o tym że psychicznie nienie uda Ci się. A napewno nie lampką. ale "szacun że sam napisałes w jakim celu naciskasz klawisze. to ci powiem że z przodu do jazdy nocą mam podobną ale pojedyńczą. świeci zajebiście. tyle ze moja ma kilka trybów pracy, i jak jadę w ruchu ulicznym, w świetle latarni, to używam trybu energooszczędnego. tam gdzie używam pełnej mocy, raczej samochodem nieda się jechać :) ToMasz |
|
Data: 2015-10-30 23:11:53 | |
Autor: Liwiusz | |
Lampka z laserami | |
W dniu 2015-10-30 o 20:10, ToMasz pisze:
świeci zajebiście. tyle ze moja ma kilka trybów pracy, i jak jadę w Mam wrażenie, że używasz jej "od dupy strony". Właśnie oczojebność nie razi, i jest wskazana, "w latarniach", bo w oświetleniu nocnego miasta trudniej dojrzeć czerwone światło roweru, z drugiej strony pełnej mocy używasz - jak mniemam - na bezdrożach, czyli też bez sensu. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-11-02 13:06:17 | |
Autor: rmikke | |
Lampka z laserami | |
W dniu pi±tek, 30 pa¼dziernika 2015 23:12:02 UTC+1 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
W dniu 2015-10-30 o 20:10, ToMasz pisze: Ale¿ wprost przeciwnie, bardzo s³usznie robi. W mie¶cie, przy latarniach itede, przednia lampa ma tylko pokazywaæ, gdzie jest rower - puszczam swoj± na æwieræ gwizdka w trybie migaj±cym. Przy okazji oszczêdzam baterie ;) W lesie chcê, ¿eby mi o¶wietla³a kawa³ terenu przede mn± - wtedy jadê pe³n± moc± w trybie ci±g³ym. |
|
Data: 2015-10-30 12:10:53 | |
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka | |
Lampka z laserami | |
W dniu 29.10.2015 o 19:47, ToMasz pisze:
szkoda że nie zapytałeś wcześniej.... Dziękuje panie sklepikarzu za super reklamę chińskiego szajsu. Nie wiemy też o jakim "E-Willim" pan tu piszę. Może pora najpierw zobaczyć jak coś się nazywa poprawnie, a potem pisać wywody ( z d... wzięte) - jakoś nie widzę korelacji pomiędzy gorszą lampką a niechęcią wyprzedzania mnie przez kierowców. Rozumiem, że niektórym trudno to zrozumieć, ale na drodze rowerzysta ma być widoczny - szczególnie po zmroku/wieczorem/nocą. Z tym tanim chińskim g.... nie jest. Amen. |
|
Data: 2015-10-30 20:30:46 | |
Autor: ToMasz | |
Lampka z laserami | |
Dziękuje panie sklepikarzu za super reklamę chińskiego szajsu.ta forma dyskusji, umożliwia cięcie cytatów i odnoszenie się do fragmentów wypowiedzi, więc ładnie byłoby z tego korzystać. teraz nie wiem czy to celowa nietrafiona uwaga czy pomyłka. Ja nie lubię niedomówień więc jeszcze raz napiszę i doprecyzuję. lampka z laserami - doskonały pomysł. tyle że nie w tej obudowie. bo... ma wadę fabryczną, którą jednak łatwo naprawić - co napisałem wcześniej. Natomiast lampy tylne o bardzo dużym strumieniu świetlnym, dużej mocy są postrzegane tak, jakby wzrost mocy powodował wzrost bezpieczeństwa. bzdura! dlatego przekornie sugerowałem nie pół wata, tylko conajmniej trzy waty! Lampa w składaku była już wystarczająca, więc technika diodowa pozwala na energooszczędnośc, a podnoszenie mocy światła nic nie daje. wręcz - w niektórych przyapdkach może być to pogorszenie ze względu na oślepianie. Szczególnie gdy kierowcą nie jest wysportowany 30 latek. Ja nie sprzedaje ani jednej ani drugiej lampy (tym bardziej nie sprzedaje części rowerowych wysyłkowo). posiadałem obydwie. Zrezygnowałem z przyczyn... osobistych. Dokładniej mówiąc, "trafia mnie #W$%#%" jak musze nacisnąć bliżej niekokreśloną liczbę razy przycisk trybu świecenia aby lampkę wyłączyć. bo dopiero za 5tym, albo 7 razem lampa zgaśnie. albo mam dwa przyciski do wyboru. (w lampie z laserkami) i teraz zgaduj/pamiętaj czy akurat ten guziczek załączy drugi zestaw diód czy wyłączy te które świecą? ToMasz |
|
Data: 2015-11-02 13:05:06 | |
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka | |
Lampka z laserami | |
W dniu 30.10.2015 o 20:30, ToMasz pisze:
niedomówień więc jeszcze raz napiszę i doprecyzuję. lampka z laserami - Tak, jej wadą jest to, że to zabawka. Napiszę Ci to jeszcze raz, bo widzę, że przeoczyłeś. Owe cudowne linie są widoczne na ziemi z odległości 3-4m - nie dalej, i to przy prędkości 20-30km/h - kierowca samochodu przy tej prędkości to nie potrzebuje chińskiego cudu żeby dostrzec rowerzystę. Natomiast lampy tylne o bardzo dużym strumieniu świetlnym, dużej mocy są Bardzo lubię dysputy z mistrzami-teoretykami. Miej sobie swoje zdanie. Ja mam swojego wallego i nie zamierzam go zamienić tylko dlatego, że powoduje wg poniektórych oślepianie kierowców. Kierowcy też mnie oślepiają - nie jeden jeździ miejską drogą na długich - i co z tego? Nic. Ja nie sprzedaje ani jednej ani drugiej lampy (tym bardziej nie To faktycznie problem :) Ogromny. Może powinieneś jeździć na rowerze, a nie bawić się przyciskami na lampce, bo tą włącza się RAZ, na początku jazdy. I RAZ wyłącza gdy się ją kończy. Ludzie nie mają problemów - sami je sobie wymyślają. |
|
Data: 2015-10-30 19:04:45 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Lampka z laserami | |
On Thu, 29 Oct 2015, ToMasz wrote:
W temacie diód pó³ watowych. naklejcie na lampê przedni± czerwony papierek Tylko mo¿e byæ marnie z czerwonym z czego¶ takiego. Przez domniemanie ta przednia lampka to bêdzie LED, a nie ¿arówka z FP126 z przyzwoitym czerwonym ;) Po co komu marnie widoczna czerwona lampka (albo nieczerwona w ogóle) lampka z ty³u, za co mo¿na dostaæ mandat (no, za tê nieczerwon±)? która odci±ga uwagê od istotnych szczegó³ów. tak samo jak "wali Taka lampka jest po¶rodku normalnych samochodowych a przeciwmgielnego, tak dla porz±dku. Do przeciwmgielnych ++400 lumenów (tylnych) trochê jej brakuje. "trochê". Do tego, rowerzysta na ogó³ nie jest na pozycji lewej przedniej tylnej lampy poprzedzaj±cego samochodu, co do¶æ istotnie zmienia ol¶nienie kieruj±cego wielo¶ladem z ty³u. "Prawy przedni pasa¿er" tudzie¿ kierowca "anglika" faktycznie mo¿e narzekaæ, to prawda. I nastêpny rowerzysta te¿. pzdr, Gotfryd |