Lampki Mactronic,

Data: 2015-08-12 11:53:33
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
Podziele sie kilkoma doswiadczeniami. Najpierw byla Mactronic DIF-1W. Troche malo lumenow, ale na miasto w sam raz. Uzywalem zreszta i poza, ale troche swiatla brakowalo. Potem kupilem Mactronic Noise 300 lumenow. Bardzo mocno swieci (w ogole nie uzywalem najmocniejszego trybu) - w srodku mocniej, po bokach slabiej - jak trzeba, solidne wykonanie i mocowanie, bez wiekszych zastrzen. Nawet wiedzialem jak wymienic akumulator bez kupowania calego w koszyczku. Taka Noise 1 kupilem w ramach prezentu kilku czlonkom rodziny. Dosc droga, kosztowala ok. 160 zl, ale warta swojej ceny. Wszyscy sobie ja chwala.

Chcialem kupic kolejna, dla synowej, ale niestety takich juz nie ma w sprzedazy. Pojawila sie mocniejsza Noise 2 (500 lm). Droga, ok. 265 zl. Sadze, ze za droga. Ale wypatrzylem jeszcze jednego Mactronica, Voyager, z akumulatorkiem 2600 mAh (pojemniejszy niz w Noise), "tylko" 200 lumenow. Cena ok. 165 zl. Kupilem i ciekaw jestem jak sie bedzie sprawdzac.

Wiem, wiem. Mactronic to firma polska sprzedajaca chinszczyzne. Ale ta chinszczyzna wydaje sie calkiem, calkiem.

Data: 2015-08-12 12:21:07
Autor: atm
Lampki Mactronic,

Wiem, wiem. Mactronic to firma polska sprzedajaca chinszczyzne. Ale ta
chinszczyzna wydaje sie calkiem, calkiem.

A nie lepiej kupic Bocialarke?
http://allegro.pl/bocialarka-xp-l-v6-3c-5000k-900lm-nowy-ster-zestaw-i5587284752.html

Data: 2015-08-12 12:54:15
Autor: atm
Lampki Mactronic,
Jest jeszcze custom SolarForce, ale nie testowalem jej jeszcze:
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2p-970lm-xm-l2-u2-3c-program-i5586210165.html

Data: 2015-08-12 15:10:01
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-12 o 12:54, atm pisze:
Jest jeszcze custom SolarForce, ale nie testowalem jej jeszcze:
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2p-970lm-xm-l2-u2-3c-program-i5586210165.html

Tego typu latarki, byc moze dotyczy to takze Bocialarki, daja mocne swiatlo w stozku, ktore nagle ucina sie na jego brzegu. I to mi na rowerze nie odpowiada. Taki Noise, glownie nastawiony na rower, daje mocne w srodku, ale takze - juz slabsze - na brzegach. Przez chwile np. zastanawialem sie nad Mactronic Scream, ale zrezygnowalem wlasnie z ww. powodow.

Data: 2015-08-12 15:19:37
Autor: atm
Lampki Mactronic,
On 2015-08-12 15:10, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Nie wiem jak to wyglada w przypadku SolarForce, natomiast Bocialarka, ktora kupilem jest mocno ukierunkowana rowerowo w kwestii rozlozenia swiatla. Nie ma mocnego spota w centralnej czesci, srodek jest mocniej zaakcentowany z lagodnym przejsciem do szerszego kąta. Oczywiscie cena za to jest spore rozproszenie swiatla i nie da sie zobaczyc co jest na nabrzezu szwedzkim gdy stoimy w Kolobrzegu, ale prawde powiedziawszy nigdy nie potrzebowalem mocnego spota o malej srednicy. Poza tym Bocialarka ma 900lm wiec nawet w najtrudniejszych rowerowych warunkach
jest wystarczajaco swiatla.
Oczywiscie kto co lubi. Dla mnie wazna jest uniwersalnosc rowerowo-piesza tej latarki bez strat np w postaci w/w spota, zastosowanie "zwyklych" baterii no i moc w zupelnosci wystarczajaca.

Data: 2015-08-13 14:09:31
Autor: Nuel
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-12 o 15:10, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Mam Scream, daje na tyle szeroki stozek swiatła, ze w sumie nawet nie pomyslalem, ze "ucinanie" moze przeszkadzac. Dlugosc pracy na bateriach niestety licha przy pełnej mocy.

Pozdrawiam
Nuel

Data: 2015-08-12 14:50:52
Autor: PeJot
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-12 o 11:53, Andrzej Ozieblo pisze:
Podziele sie kilkoma doswiadczeniami.
/.../
Wiem, wiem. Mactronic to firma polska sprzedajaca chinszczyzne. Ale ta
chinszczyzna wydaje sie calkiem, calkiem.

Lumeny i waty są ciekawe, ale jak np. sprawują się plastiki ?

--
P.Jankisz

Data: 2015-08-12 15:05:44
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-12 o 14:50, PeJot pisze:

Wiem, wiem. Mactronic to firma polska sprzedajaca chinszczyzne. Ale ta
chinszczyzna wydaje sie calkiem, calkiem.

Lumeny i waty są ciekawe, ale jak np. sprawują się plastiki ?

Bardzo solidne, zwlaszcza te w Noise. A przeszly juz co nieco.

Data: 2015-08-16 15:44:11
Autor: Titus Atomicus
Lampki Mactronic,
In article <mqfgba$3dg$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> Lumeny i waty są ciekawe, ale jak np. sprawują się plastiki ?

Bardzo solidne, zwlaszcza te w Noise. A przeszly juz co nieco.

Jednakowoz Scream to zacne aluminium.
Tylko, ze czas swiecenia jakis krotki...
--
TA

Data: 2015-08-17 12:42:30
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
[...]

Wlasnie przyszla. Wydaje sie OK a nawet bardzo. W stosunku do Noise 01 poprawiono sposob swiecenia i logike przyciskow. W Noise pierwsze wcisniecie wlaczalo najsilniejszy tryb, b. rzadko uzywany, bylo tez za duzo trybow bo az 5. Tu tylko trzy i zaczyna sie od slabszego. Inaczej tez swieci: daje dosc rozproszony snop do przodu, osobno pod kola i na boki. Nie ma ladowarki, ale podejdzie kazda ze smartfonu czy z portu USB komputera. Bardzo to wszystko przemyslane i prorowerowe. Niestety wiecej komentarzy z mojej strony nie bedzie bo lampke wysylam jako prezent. Przy okazji kupilem tylna lampke Mactronika (Falcon Eye) za bodajze... 6 zl. Tez wyglada niezle. Czy moze byc dobrze na tym swiecie, jezli takie cos kosztuje tak malo? :)

Data: 2015-08-17 13:08:04
Autor: PeJot
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-17 o 12:42, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Poda ktoś przykład sensownej lampki do której da się kupić oddzielny uchwyt, do drugiego roweru ?

--
P.Jankisz

Data: 2015-08-17 14:51:59
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-17 o 13:08, PeJot pisze:

Poda ktoś przykład sensownej lampki do której da się kupić oddzielny
uchwyt, do drugiego roweru ?

Do Mactronic Noise sa w sprzedazy dodatkowe uchwyty. Ok. 14 zl. Kupilem. Do Voyagera nie wiem. Moze pasuje ten od Noise?

Data: 2015-08-17 13:23:10
Autor: atm
Lampki Mactronic,

Przy okazji kupilem tylna lampke Mactronika (Falcon Eye) za bodajze... 6
zl. Tez wyglada niezle. Czy moze byc dobrze na tym swiecie, jezli takie
cos kosztuje tak malo? :)

Niezla, robi wrazenie ;]
http://allegro.pl/lampa-kempingowa-mactronic-falcon-eye-5-led-c-i5562768082.html

Czuc w rekach, ze jest tak tania?
Swego czasu kupowalem jakies noname'y tez na dwie AAA, kosztowaly ok 20zl za sztuke, jakosc byla taka sobie.

Data: 2015-08-17 14:55:47
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-17 o 13:23, atm pisze:

Czuc w rekach, ze jest tak tania?
Swego czasu kupowalem jakies noname'y tez na dwie AAA, kosztowaly ok
20zl za sztuke, jakosc byla taka sobie.

Dokladnie to model FN-5T. Nie czuc taniochy. Niezly plastik, niezle uszczelnienie, mocno swieci (3 duze diody + 2 male). Sensowny uchwyt, soczysty klik po wlozeniu. Cena 8.79 zl brutto. W swoim rowerze uzywam wciaz stara Cateye. Kosztowala cos ok. 40-50 zl. Nie widac wielekiej roznicy.

Data: 2015-08-17 15:02:53
Autor: atm
Lampki Mactronic,

[...]

Dzieki za info, tez kupie ten model.

Data: 2015-08-17 15:04:19
Autor: atm
Lampki Mactronic,
..

[...]

Jeszcze jedno: w opisie uchwytu waspominaja o kierownicy. Wg Ciebie wejdzie na sztycy 31.5mm?
http://allegro.pl/lampa-tylna-5-led-500m-mactronic-falcon-eye-fn-5t-i5387315677.html

Data: 2015-08-17 15:34:05
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-17 o 15:04, atm pisze:

Jeszcze jedno: w opisie uchwytu waspominaja o kierownicy. Wg Ciebie
wejdzie na sztycy 31.5mm?
http://allegro.pl/lampa-tylna-5-led-500m-mactronic-falcon-eye-fn-5t-i5387315677.html

Widze, ze przeplacilem. :) Cos im sie w tym opisie pomylilo. Zamiast kierownica powinna byc sztyca. Spokojnie wejdzie. Typowe mocowanie z systemem podkladek gumowych roznej gruposci. Na Twoja 31.5 mm byc moze wejdzie bez zadnych podkladek.

Data: 2015-08-17 17:37:13
Autor: PeJot
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-12 o 11:53, Andrzej Ozieblo pisze:
 Ale wypatrzylem jeszcze jednego Mactronica, Voyager,
z akumulatorkiem 2600 mAh (pojemniejszy niz w Noise), "tylko" 200
lumenow. Cena ok. 165 zl.

1. Gdzie tak tanio ?

2. Jakie tam wchodzi ogniwo ? 18650 ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-08-18 09:25:11
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-17 o 17:37, PeJot pisze:

[...]

Kupilem tu: http://allegro.pl/przednia-lampa-ladowalna-mactronic-voyager-200-lm-i5394054288.html (Baltrade, Gdansk)

Przypuszczam, ze 18650. Siedzi w teoretycznie nierozbieralnej kapsule, jak w Mactronic Noise.

Data: 2015-08-18 09:47:32
Autor: PeJot
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-18 o 09:25, Andrzej Ozieblo pisze:

Przypuszczam, ze 18650. Siedzi w teoretycznie nierozbieralnej kapsule,
jak w Mactronic Noise.

http://www.mactronic.pl/pl/products/adventure_line/1826/ladowalna_lampa_rowerowa_przednia_voyager_200_lm/1223.html

"W przeciwieństwie do wielu lamp ładowalnych tej klasy, zaprojektowaliśmy Voyagera z wymiennym akumulatorem, aby z łatwością można było wymienić baterię po latach wiernej służby albo podczas długich zimowych przejażdżek rowerowych."

Na drugiej miniaturce od lewej pokazany jest dekielek z możliwością odkręcenia.

--
P.Jankisz

Data: 2015-08-18 10:48:00
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-18 o 09:47, PeJot pisze:

Na drugiej miniaturce od lewej pokazany jest dekielek z możliwością
odkręcenia.

Tak, ale wychodzi cala kapsula, w ktorej siedzi ogniwo i chyba jest do nie niej przylutowane. Kapusla jest teoretycznie nierozbieralna, choc widzialem, ze ktos sobie poradzil, typu rozcial i potem skleil. W srodku kapsuly siedzi ogniwo 18650 (W Noise takie bylo) i teoretycznie mozna go kupic osobno. Mozna tez kupic cala gotowa kaspsule, niestety w cenie 50-60 zl. Samo ogniwo pewnie jest duzo tansze, np. Panasonic za ok. 30 zl.

Data: 2015-08-18 17:00:43
Autor: Budzik
Lampki Mactronic,
Użytkownik Andrzej Ozieblo ypoziebl@cyf-kr.edu.pl ...

[...]

albo za 5-10zł na swiatelka.pl...

Data: 2015-08-20 23:29:12
Autor: Prot Ogenes
Lampki Mactronic,
On 2015-08-18 19:00, Budzik wrote:
[...]

Nie rób sobie jaj, bo jeszcze naprawdę ktoś uwierzy, że ogniwo 18650 za 5-10 zł ma taką wydajność jak Panasonic albo Samsung.

pozdr
Prot

Data: 2015-08-21 09:21:42
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-20 o 23:29, Prot Ogenes pisze:

Nie rób sobie jaj, bo jeszcze naprawdę ktoś uwierzy, że ogniwo 18650 za
5-10 zł ma taką wydajność jak Panasonic albo Samsung.

Albo chwalone Sanyo. Tez w okolicach 30+ zl.

Ta regula, co tanie to drogie, obowiazuje tez w zarowkach led-owych, takich domowych. Skusilem sie i kupilem kilka tanich, 5-10 zl. Swiecic swieca, ale dosc upiornie. :) A takie Philipsy czy za przeproszeniem Osramy potrafia juz niezle swiecic, tyle ze za 25-30 zl.

Data: 2015-08-21 15:37:24
Autor: Budzik
Lampki Mactronic,
Użytkownik Andrzej Ozieblo ypoziebl@cyf-kr.edu.pl ...

Skusilem sie i kupilem kilka tanich, 5-10 zl.

Ale kupiłes ze zródła o ktorym pisze czy nowki z allegro?

Data: 2015-08-23 09:58:56
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
Budzik pisze:
Użytkownik Andrzej Ozieblo ypoziebl@cyf-kr.edu.pl ...

Skusilem sie i kupilem kilka tanich, 5-10 zl.

Ale kupiłes ze zródła o ktorym pisze czy nowki z allegro?

Nowki z allegro.

Data: 2015-08-23 10:00:33
Autor: Budzik
Lampki Mactronic,
Użytkownik Andrzej Ozieblo andrzej.ozieblo@gmail.com ...

Skusilem sie i kupilem kilka tanich, 5-10 zl.

Ale kupiłes ze zródła o ktorym pisze czy nowki z allegro?

Nowki z allegro.

No własnie ;-)

Data: 2015-08-21 15:59:48
Autor: Prot Ogenes
Lampki Mactronic,
On 2015-08-21 09:21, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Z Sanyo nie miałem do czynienia natomiast początkowo w latarkach miałem ogniwa Ultrafire, bo dla oryginalnej diody parametry były ok.
Po modyfikacji otrzymałem jednego Samsunga i jednego Panasonica.
Myśl, że będę miał dwa zapasowe Ultrafire zgasła równie szybko jak latarka na tych ogniwach.

Zakupiłem kilka sztuk Samsungów w kolorze majtkowym po 26 zł na znanym portalu i każde jedno zachowuje się idealnie.

pozdr
Prot

Data: 2015-08-21 16:28:37
Autor: Andrzej Ozieblo
Lampki Mactronic,
W dniu 2015-08-21 o 15:59, Prot Ogenes pisze:

Zakupiłem kilka sztuk Samsungów w kolorze majtkowym po 26 zł na znanym
portalu i każde jedno zachowuje się idealnie.

Mnie tez sie Samsung dobrze kojarzy. Smarfony, lodowka... :) Gdzies czytalem testy porownawcze dla ogniw 18650. Samsung i Panasonic wyszly dobrze, ale najlepiej Sanyo. Mysle, ze kazda z nich mozna polecic. Znakomiete sa paluszki Sanyo Eneloop (AAA i AA). W aparacie fotograficznym nie wymienialem od 1.5 roku, choc uzywam dosc czesto. Dodajmy, ze Sanyo to teraz Panasonic.

A wracajac do lampek Mactronic. Niestety, choc uzywaja to samo ogniwo, koszyczki (kapsuly, w ktorych siedza ogniwa) nie sa wymienne. Tzn. z Noise nie pasuja do Voyagera, a niewykluczone, ze miedzy Noise 1 i 2 tez sie roznia. Tak oto producenci dbaja o nasza kase, tzn. o to bysmy mieli ja na co wydawac. :)

Data: 2015-08-21 16:39:58
Autor: atm
Lampki Mactronic,

[...]

I miedzy innymi dlatego wlasnie sugeruje zapoznanie sie z wczesniej podlinkowanymi przeze mnie latarkami :]
Mam do mojej Bocialarki 5 sztuk 18650 (jedna dostalem z latarka, reszta to kupione osobno Panasoniki). Mam zabezpieczona chyba cala noc na 900lm (w terenie polowa tej mocy w zupelnosci wystarczy) lub tez kilkudniowy wypad bez stresu o gniazdko.

Data: 2015-08-21 17:10:00
Autor: Prot Ogenes
Lampki Mactronic,
On 2015-08-21 16:39, atm wrote:

[...]

No i u mnie podobnie. Latarka nie jest typowo rowerowa, więc niestety nie doświetla boków tak jak można by oczekiwać.
Świeci natomiast wystarczająco jasno żabym nie musiał z tego powodu ubolewać no i mogę ją używać jako latarkę ogólnego zastosowania.

Z zestawem 1 + 3 ogniwa mam długie godziny świecenia. Jak sobie przypomnę wczesniejsze wynalazki sprzed lat na baterie R20... :-))))

pozdr
Prot

Data: 2015-08-21 17:38:12
Autor: atm
Lampki Mactronic,
On 2015-08-21 16:39, atm wrote:

[...]

Z Bocialarka a byc moze tez ta zmodyfikowana SolarForce jest o tyle dorze, ze swieci jak rowerowa. Uchwy mam do bolu toporny ale zarazem solidny, z regulacja w poziomie. Nic wiecej do szczescia nie trzeba
(ok, ja sie czepiam wodoszczelnosci Bocialarki, chcialbym chociaz te 50cm miec zagwarantowane).

Data: 2015-08-25 19:38:20
Autor: Albert Stonoga
Lampki Mactronic,
W dniu 21.08.2015 o 16:28, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-08-21 o 15:59, Prot Ogenes pisze:

Dodajmy, ze Sanyo to teraz Panasonic.

oraz Fujitsu

http://www.swiatelka.pl/printview.php?t=14634

Albert Stonoga