Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???

Data: 2014-12-07 09:44:21
Autor: maskaradas
Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???
Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek

Data: 2014-12-08 00:16:58
Autor: Kris
W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 09:44:26 UTC+1 użytkownik maskaradas napisał:
Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek

Co do przedłużaczy:
https://www.google.com/search?q=przed%C5%82u%C5%BCacz+hermetyczny&hl=pl&biw=1280&bih=858&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8V2FVI-MB4L1UKqOgpAG&ved=0CAYQ_AUoAQ

Data: 2014-12-14 17:48:02
Autor: zhbick
UĹźytkownik "maskaradas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54841369$0$21547$65785112@news.neostrada.pl...

Ciekawi mnie jeszcze jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem

rękawem do pieczenia a końcówki zacisnąć przy pomocy opasek zaciskowych, do środka możesz wrzucić jakiś pochłaniacz wilgoci w granulkach, jeśli masz

Data: 2014-12-14 10:05:05
Autor: ZbyszekZ
W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 17:48:05 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
Użytkownik "maskaradas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54841369$0$21547$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

rękawem do pieczenia a końcówki zacisnąć przy pomocy opasek zaciskowych, do środka możesz wrzucić jakiś pochłaniacz wilgoci w granulkach, jeśli masz

Szybciej będzie położyć gołe kable na śniegu. Chyba że, to pomysł na trafienie na listę Darwina - generalnie mało śmieszne, bo z prądem nie ma żartów.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-15 19:07:59
Autor: Chiron

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ce0286e-e78e-493e-b5fb-76a620aaa1cagooglegroups.com...
> [...]

Szybciej będzie położyć gołe kable na śniegu. Chyba że, to pomysł na trafienie na listę Darwina - generalnie mało śmieszne, bo z prądem nie ma żartów.
==========

Jest tyle ledów 12V- co za problem? Zasilacz można kupić na allegro za 20zł

--

Chiron -- -

Data: 2014-12-15 13:54:19
Autor: ZbyszekZ
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 19:01:19 UTC+1 użytkownik Chiron napisał:
> [...]

Szybciej będzie położyć gołe kable na śniegu. Chyba że, to pomysł na trafienie na listę Darwina - generalnie mało śmieszne, bo z prądem nie ma żartów.

A jaki, tak z punktu widzenia fizyki, jest związek pomiędzy ilością ledów, a listwą zasilającą w torebce ze środkiem wchłaniającym wilgoć?
Wypracowanie może uwzględniać punkt widzenia chemii.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-15 23:54:40
Autor: Chiron

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:48ea4c5e-7f09-451b-85d5-cfdbd7a12740googlegroups.com...
> [...]

Wypracowanie może uwzględniać punkt widzenia chemii.

:-)
Chodziło mi o to, żeby posłużyć się 12V zasilaniem. Wtedy możemy sobie darować różne 9w dodatku niepewne) zabezpieczenia typu torba foliowa.

--

Chiron -- -

Data: 2014-12-16 00:57:30
Autor: ZbyszekZ
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:54:34 UTC+1 użytkownik Chiron napisał:
> [...]

Wypracowanie może uwzględniać punkt widzenia chemii.

-- :-)
Chodziło mi o to, żeby posłużyć się 12V zasilaniem. Wtedy możemy sobie darować różne 9w dodatku niepewne) zabezpieczenia typu torba foliowa.

Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-16 02:31:58
Autor: Kris
W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 09:57:31 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:
Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.
Ogólnie przesadasz. Nawet jak ktoś wyżej pisał-zwykły przedłużacza owinięty folia streczem/rękawem do pieczenia i będzie dość bezpiecznie. Nie dajmy się zwariować. Oczywiście wykluczam sytuacje że ktoś to w oczku wodnym czy innej kałuży umieści.

Data: 2014-12-16 04:34:42
Autor: ZbyszekZ
W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:31:59 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
Ogólnie przesadasz. Nawet jak ktoś wyżej pisał-zwykły przedłużacza owinięty folia streczem/rękawem do pieczenia i będzie dość bezpiecznie. Nie dajmy się zwariować. Oczywiście wykluczam sytuacje że ktoś to w oczku wodnym czy innej kałuży umieści.

Ogólnie przesadzam to prawda, ale pomysł wkładania pochłaniacza wilgoci do torebki z przedłużaczem najpierw mnie rozśmieszył, a jak się sekundę pośmiałem to zamarłem - niechby kto potraktował to poważnie.
Oczywiście nikt nie będzie planował wkładania do oczka wodnego, ale mamy zimę i może się zdarzyć że spadnie śnieg, efekty zmian temperatur są ogólnie znane i "bezpiecznie" umieszczony w torebce z chemią przedłużać może wylądować w kałuży a wtedy już może być niebezpiecznie. W wersji light wywali bezpieczniki i po kłopocie, w wersji hard może nieźle kopnąć kogoś sięgające po mokry przewód.

--
ZZ@private

Data: 2014-12-16 23:09:54
Autor: BQB
W dniu 2014-12-16 o 09:57, ZbyszekZ pisze:

Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

Woda H2O wogóle nie przewodzi prądu, o ile nie jest zabrudzona - jak ma trochę np soli, czy innych związków chemicznych, to już przewodzi. Tyle, że czyste H2O to ciężko zrobić.

Data: 2014-12-17 22:43:37
Autor: Chiron

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:e3257e20-cdf7-405e-af78-8a20f6345905googlegroups.com...
Chodziło mi o to, żeby posłużyć się 12V zasilaniem. Wtedy możemy sobie
darować różne 9w dodatku niepewne) zabezpieczenia typu torba foliowa.

Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo.

--

Chiron -- -

Data: 2014-12-15 21:14:50
Autor: XL
Dnia Sun, 07 Dec 2014 09:44:21 +0100, maskaradas napisał(a):

Ciekawi mnie jeszcze jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem,

Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią. Z odpowiednim kawałkiem kabla
z obu stron, oczywiście 33333-)
Dla uniemożliwienia podciekania wody po kablach do listwy -  warto ułożyć
samą listwę wyżej (stołek, cegła itp) w stosunku do samych kabli.

Data: 2014-12-18 18:14:41
Autor: wolim
W dniu 2014-12-15 o 21:14, XL pisze:
Dnia Sun, 07 Dec 2014 09:44:21 +0100, maskaradas napisał(a):

Ciekawi mnie jeszcze
jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem,

Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią.

Chyba streczem?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2014-12-18 22:55:30
Autor: XL
Dnia Thu, 18 Dec 2014 18:14:41 +0100, wolim napisał(a):

[...]

Tak, streczem. Przejęzyczenie.

Data: 2014-12-20 16:48:34
Autor: Frez
W dniu 2014-12-18 22:55, XL pisze:

Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią.

Chyba streczem?

Tak, streczem. Przejęzyczenie.
Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

Data: 2014-12-20 18:57:35
Autor: XL
Dnia Sat, 20 Dec 2014 16:48:34 +0100, Frez napisał(a):

W dniu 2014-12-18 22:55, XL pisze:

Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią.

Chyba streczem?

Tak, streczem. Przejęzyczenie.
Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

Pomysł dobry, ale jak i poprzednie, gorzej się sprawdzi w miejscach wylotu
kabli - tam woda i tak może podsiąkać między kablem a folią. Trzeba byłoby
może te miejsca (ale tylko póki suche) uszczelnić jakimś
smarem=smarowidłem. Wtedy wszystko powinno być OK.

Data: 2014-12-16 23:13:55
Autor: BQB
W dniu 2014-12-07 o 09:44, maskaradas pisze:
Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek

Zastosuj lepiej jakąś skrzynkę rozdzielczą hermetyczną zewnętrzną. Będzie bezpiecznie i przyda się na kolejne święta. A nie możesz zrobić tego raz a porządnie? Jakieś małe hermetyczne skrzyneczki z zasilaniem w pobliżu przyszłych światełek? Za rok tylko podłączysz i tyle.

Data: 2014-12-18 18:08:49
Autor: Frez
W dniu 2014-12-07 09:44, maskaradas pisze:
Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek
1. Lampki od chinoli do użytku wewnętrznego kosztują około 10zeta za 100 szt.Ja je traktuję jako jednorazówki.Trafia je po ok 2 sezonach zimowych ( a konkretnie deszczowych)
2. połaczene wykonuję na drzewie- listwa z 4 gniazdkami wsadzona do plastikowego pojemnika odwróconego do góry dnem. Od dołu luźna pokrywka. Całość przypięta trytytkami do gałęzi.

Dzieci, kotĂłw, dorosłych  nie ma w ogrĂłdku, sroki mi nie będzie szkoda.
Sprawdza mi się to 4 sezon.
Taniej już się chyba nie da.

Data: 2014-12-18 18:57:51
Autor: t-1
W dniu 2014-12-18 o 18:08, Frez pisze:

[...]

Dzieci, kotów, dorosłych  nie ma w ogródku, sroki mi nie będzie szkoda.
Sprawdza mi się to 4 sezon.
Taniej już się chyba nie da.

Robię podobnie.
Polecam jednak raczej lampki z grubszym kabelkiem. Cieńsze (wewnętrzne) rozrywa wiatr.
Na 10 sznurków po 6 latach tylko 3 się poważnie zepsuło a w innych kilka żarówek padło. Jednak widać które, bo zazwyczaj tylko one nie świecą.
Zakładam je na choinkę w ogrodzie jesienią a zdejmuję późną wiosną.
Raz wisiały przez cały rok.
Na wejściu chiński rozgałęziacz schowany w torbie foliowej między gałęziami
Niestety, obecnie widać na straganach już tylko LEDowe. Niczego o ich zachowaniu w ogrodzie nie powiem.

Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???