[tech] Lampki rowerowe - zaległe recenzje ;).

Data: 2012-08-27 15:28:49
Autor: Andrzej Ozieblo
[tech] Lampki rowerowe - zaległe recenzje ;).
Niedawno kupilem, troche i dzieki Twojej recenzji (pozytywnej), Mactronic Noise. 300 lumenow w defaultowym trybie turbo, 200 i 110 lm po kolejnych wcisnieciach. Niezla lampka, ktora ofiarowalem zonie. Ja wciaz uzywam z powodzeniem Mactronic DIF-1W. Na moje okazjonalne nocne jazdy w zupelnosci wystarczy. To juz moja druga, bo pierwsza diabli wzieli z powodu wylania sie bateryjek.

I tak sie zastanawiam. Po co przecietnemu rowerzyscie 300 lm w lampce? Nawet 200 lm wydaje sie za duzo. Pierwsze co robie ladujac Mactronic Noise do roweru (sprobowalem to u siebie zainstalowac) to dwukrotne klikniecie przycisku by przestawic sie na slabszy tryb. Moze ja mam jakis nadzwyczajnie dobry wzrok? :)

Data: 2012-08-27 09:35:16
Autor: Tomek398
Lampki rowerowe - zaległe recenzje ;).
Znalazłem tę lampkę tutaj:

http://www.magicshineuk.co.uk/products/MJ-880-light-set-most-powerful-light-from-Magicshine

Są dwie wersje, jedna standard i druga na Cree XM-L U2.

Zastanawiam się która z nich będzie się bardziej grzała. Teoretycznie
wydaje mi się że mocniejsza (Cree XM-L U2 ) powinna generować mniej
ciepła przy tym samym prądzie skoro ma lepszą wydajność. Mam racje czy
też się mylę?

pozdro
Tomek

Data: 2012-08-27 10:35:14
Autor: Dominik Mirowski
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 18:35:16 UTC+2 użytkownik Tomek398 napisał:

Zastanawiam się która z nich będzie się bardziej grzała. Teoretycznie
wydaje mi się że mocniejsza (Cree XM-L U2 ) powinna generować mniej
ciepła przy tym samym prądzie skoro ma lepszą wydajność.

I tak powinno być - jedyne z czym mam wątpliwość to realność zastosowanego binu "U2" :).

--
Dominik

Data: 2012-08-27 11:54:34
Autor: Tomek398
Lampki rowerowe - zaległe recenzje ;).
I tak powinno być - jedyne z czym mam wątpliwość to realność zastosowanego binu "U2" :).

Myślisz że tam nie ma "U2"? Skąd te wątpliwości?

Mnie nie zależy najbardziej na trybie High tylko na tym aby w trybach
pośrednich, przy których lampka pracuje zdecydowanie dłużej np. mid1
było sporo tego światła i odpowiednim kształcie wiązki. Teraz mam
Powerled'a black i ona świeci za wąsko i za daleko, tzn. wolałbym
bliżej i szerzej.

Data: 2012-08-27 14:00:36
Autor: Dominik Mirowski
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 20:54:34 UTC+2 użytkownik Tomek398 napisał:
> I tak powinno być - jedyne z czym mam wątpliwość to realność zastosowanego binu "U2" :).
Myślisz że tam nie ma "U2"? Skąd te wątpliwości?

Bo kantują jak mogą i kiedy mogą - i o ile nie masz 30-40kpln na sprzęt pomiarowy to nie jesteś w stanie tego sprawdzić ;). Zbyt mała różnica.
--
Dominik

Data: 2012-08-27 10:38:33
Autor: Dominik Mirowski
W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 15:28:49 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

[...]

300 lumenów w formie rozproszonej wystarcza do spokojnej jazdy w nieznanym terenie po gruntowej drodze. Gdy chcemy pojeździć sobie w bardziej urozmaiconym terenie np. góry to 500-600 nie jest przesadą. Dodatkowo kwestia widzenia zmrokowego jest bardzo indywidualna wśród ludzi.

--
Dominik

Data: 2012-08-27 19:53:55
Autor: Ludek Vasta
On 27/08/2012 15:28, Andrzej Ozieblo wrote:
I tak sie zastanawiam. Po co przecietnemu rowerzyscie 300 lm w lampce?

To chyba zależy od tego, jak jest zdefiniowane pojęcie "przeciętny rowerzysta".

Ale na nierównych i dziurawych drogach (których akurat w Polsce nie brakuje), kiedy często jesteś krótkotrwale oślepiany z naprzeciwka jadącymi samochodami (nierzadko z niewyregulowanymi światłami lub których kierowcy nie fatygują się wyłączyć długich świateł), lepsza lampka jednak się przyda.

Ludek

Data: 2012-08-27 11:27:37
Autor: rmikke
On Monday, August 27, 2012 7:53:55 PM UTC+2, Ludek Vasta wrote:
On 27/08/2012 15:28, Andrzej Ozieblo wrote:

> I tak sie zastanawiam. Po co przecietnemu rowerzyscie 300 lm w lampce?

To chyba zale�y od tego, jak jest zdefiniowane poj�cie "przeci�tny rowerzysta".

Ale na nier�wnych i dziurawych drogach (kt�rych akurat w Polsce nie brakuje), kiedy cz�sto jeste� kr�tkotrwale o�lepiany z naprzeciwka jad�cymi samochodami (nierzadko z niewyregulowanymi �wiat�ami lub kt�rych kierowcy nie fatyguj� si� wy��czy� d�ugich �wiate�), lepsza lampka jednak si� przyda.

SZCZEGÓLNIE, jak się nie fatygują - można ich wtedy przekonać, żeby się pofatygowali. Z tym, że do tego i 200lm wystarcza,
dogadałem się kiedyś z kierowcą za górką - widzę, że wali za szczytem coś na długich, to przełączyłem na 200lm właśnie - zgasił, zanim
się zobaczyliśmy bezpośrednio.

Data: 2012-08-27 21:08:09
Autor: Marcin Hyła
On 2012-08-27 15:28, Andrzej Ozieblo wrote:

I tak sie zastanawiam. Po co przecietnemu rowerzyscie 300 lm w lampce?

Ohoho! Kopęlat! :-)

300 lm to nie wiem, ale w mojej ct-808 z dealextreme jest napisane 900 lm i parę razy się przydało - jechałem w nocy, gościu "znaprzeciwka" używał długich, no to mu włączyłem te 900 lm i grzecznie zgasił. Się powtórzyło parę razy, nie wiem czy z kilometra to tak oślepia, ale może po prostu kierownicy samochodów rozumieją żeby nie walić długimi bo rowerzysta jest wtedy bezbronny, mnie długie oślepiają tak, że dziur w asfalcie nie widzę.

Poza tym niedawno jechałem sakwowo póóóźnym wieczorem przez ostępy białowieskie, wyszła mgła i szczerze mówiąc - miałem fun w tej mgle ;-) Przy poszukiwaniu noclegu też się przydało, gps trochę kłamał a zamiast włamywać się na posesje po prostu świeciłem zza płota czy nazwa pęsjonatu się zgadza ;-)

Natomiast istotnie, normalnie używam dużo słabszych światełek i jest OK, ale warto mieć taką bombę w zapasie.

[...]

Nie, zresztą te 900 o których piszę nawet w trybie low nie nadaje się na trasę z innymi rowerzystami, oślepia jak jasny gwint i jest to ewidentny "overkill". Ale jako zapasik na nieprzewidziane sytuacje - ofszem. I w zasadzie jak jestem poza miastem to zawsze wyciągam z sakwy i insztaluję.

A kupiłem po tym, jak kiedyś wracałem z dłuugiej trasy nocą do KRK lewym brzegiem Wisły z zachodu, od strony Jeziorzan i przed Piekarami zgubiłem drogę w międzywalu (czyli w sumie w całkiem banalnej sytuacji, kilkanaście km od domu, niecałe 2 km w prostej linii od ścieżki rowerowej tyniec - centrum KRK). Utaplałem się w błocie po uszy między trzcinami i innym zielskiem, i wierz mi - naprawdę brakowało mi "sunguna" żeby dopalić te chaszcze w które się wtedy zaplątałem ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-09-03 20:54:29
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:k1fs05$jq5$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Do jazdy po lesie :) Prawdziwa zabawa to jest 2900lm i Beskidy nocą :>

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

[tech] Lampki rowerowe - zaległe recenzje ;).