Lampy nurkowe HID

Data: 2009-06-08 10:34:26
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
Mam pytanie do użytkowników lamp nurkowych HID.

Jak wygląda sprawa w Waszych lampach z końcem pracy z baterii.

Czy nurek dostaje jakieś ostrzeżenie w sprawie kończącego się
czasu pracy lampy czy może samemu trzeba się orientować
ile lampa pracowała od ostatniego ładowania i samemu sobie
przewidzieć że zostało X czasu do końca?

Moja nowa lampa HID, którą miałem okazję przetestować
przez ostatnie parę dni działa około 2 godziny i 15-20 minut
po naładowaniu baterii i potem "pyk", po prostu się wyłącza.

Nie ma żadnego ostrzeżenia, słabnięcia światła, żółknięcia
barwy jak przy halogenowych żarówkach - po prostu
się wyłącza i już. Próbowałem ją po paru minutach włączyć
bez ładowania ale nie udało się - po prostu nie włączyła się.

Interesuje mnie jak ta sprawa wygląda w Waszych lampach HID.

Data: 2009-06-08 21:12:41
Autor: Jan Kowalski
Lampy nurkowe HID

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h0ipfj.65s.0poczta.onet.pl...
[...]

HID tak ma, nie będzie objawów wcześniej

Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-06-08 14:54:53
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"Jan Kowalski" <kowal@done.pl> wrote in message news:h0jodj$pvi$1nemesis.news.neostrada.pl...
Moja nowa lampa HID, którą miałem okazję przetestować
przez ostatnie parę dni działa około 2 godziny i 15-20 minut
po naładowaniu baterii i potem "pyk", po prostu się wyłącza.

HID tak ma, nie będzie objawów wcześniej

To wypadałoby pomyśleć o jakimś wskaźniku stanu baterii...
Ciekawe czy te droższe lampy, idące w ceny 1000 USD
 i wyżej mają takie wskaźniki stanu baterii.

Data: 2009-06-08 23:54:17
Autor: Paweł
Lampy nurkowe HID
Kupiłeś tani, chiński shit, a teraz się dziwisz? Przecież to lampa wyładowcza, więc jakim cudem światło ma żółknąć i przygasać... Jeżeli napięcie spadnie poniżej progowego to przetwornica po prostu nie wytworzy dostatecznie wysokiego napięcia aby podtrzymać łuk i palnik zgaśnie.

Data: 2009-06-08 17:08:05
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"Pawel" <atopas@poczta.onet.pl> wrote in message news:6069.00000828.4a2d8889newsgate.onet.pl...
Kupiłeś tani, chiński shit, a teraz się dziwisz?

:-))) Brutalna prawda - ale prawda. Jest to tani chinski shit.
Ale nie to, że się "dziwię" - raczej stwierdzam fakt i pytam
jak to jest rozwiązane w droższych modelach takich lamp.
Takich co to nie są tanim chińskim shitem :-)

[...]

Drogi Pawle, nie zrozumieliśmy się chyba... Nie oczekuję
aby światło żółkło czy przygasało, raczej przez analogię
sugeruję że w halogenie tak jest i widać że bateria się kończy
więc przy halogenie wskaźnik naładowania baterii jest mniej
niezbędny niż przy tym HID.

Swoją drogą, przetwornica mogłaby mieć wprojektowaną
jakąś sygnalizację - jeśli nie na jakimś prądożernym ekranie
ani nie na jakimś małowidocznym LED na obudowie lampy
to mogłaby mieć sygnalizację przez żarnik - np. przy przejściu
przez progi 75%, 50%, 25% i 10% mogłaby zróżnicować
energię dostarczoną do żarnika HID tak aby łuku elektrycznego
nie urwać ale zmniejszyć na ułamek sekundy jego intensywność.

Tak czy inaczej konstruktorzy takich lamp do nurkowania
powinni chyba przemyśleć jakąś skuteczną i bezpieczną
metodę sygnalizacji stanu baterii - ja przynajmniej sobie
planuję dorobić jakiś taki wskaźnik do swojej lampy bo mnie
nurtuje możliwość popsucia sobie jakiegoś wejścia do jaskini
przez to, że np. zapomnę przed wyjazdem naładować lampę...

Ciekawe czy przez port ładownia można łatwo zmierzyć
napięcie wprost na baterii w czasie palenia się lampy... hm...

Data: 2009-06-09 09:04:57
Autor: Michał
Lampy nurkowe HID

Kupiłeś tani, chiński shit, a teraz się dziwisz? Przecież to lampa wyładowcza,
więc jakim cudem światło ma żółknąć i przygasać...
dodatek o shicie chyba nie byl niezbedny...

kupil to na co go stac, osobiscie uwazam, ze placenie 3-4tys za yellow itp to pomylka i tez w tym przypadku nie ma lepszego rozwiazania w tym przypadku... A co do shitu, to znaczna czesc hidow na swiecie jest brighstara.

a wracajac do tematu:

To wypadałoby pomyśleć o jakimś wskaźniku stanu baterii...
Ciekawe czy te droższe lampy, idące w ceny 1000 USD
i wyżej mają takie wskaźniki stanu baterii.

To mozna zrobic samemu. Hid dlatewgo nie wstaje drugi raz, po tym jak juz
zgasnie, bo do startu potrzebuje pociagnac np 3-6A prad, przez kilkanascie
sekund, a pozniej ten prad znacznie majeje, a przy slabej baterii to jest
jak zwarcie:)
Wskaznik baterii mozna zrobic, poszperaj w necie - gdzies widzialem namiary na scalaka - ma chyba z 6 nozek, programujesz go softem od producenta i
zadajesz progi ostrzegania o spadku napiecia. koszt kilkanascie zl o ile juz
mozna kupic w detalu w pl. juz mam;
http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6782-MAX6790.pdf
http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6457-MAX6460.pdf
pozdrawiam
michal

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4139 (20090608) __________

Data: 2009-06-09 07:22:32
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"Michal" <gg:2200099@mail.pl> wrote in message news:h0l1ig$4j8$1inews.gazeta.pl...
[...]

:-)
Ale on ma świętą rację - to jest chinski shit, ja się z tym zgadzam.
Kupiłem to z pełną świdomością, że shit :-)
Mam właśnie problem aby odkręcić szkło i dostać się do środka.
Nie wiem czy cholerstwo przyssało się jakoś czy zaklejone klejem...
Bez odkręcenia nie ma mowy o wymianie żarnika czy baterii.
Chcę to otworzyć aby zobaczyć jaki aku tam wsadzili (jaki model,
jakiego producenta) i nie mogę cholerstwa odkręcić. Dziś jadę na
delegację, ale jutro przyniosę latarkę do biura i wkręcę ją w imadło... ;))

a wracajac do tematu:

[...]

Brzmi logicznie...

[...]

Takich scalaków jest w ch*j i jeszcze trochę. Problem jeśli chodzi o robienie
czegoś takiego nie leży w znalezieniu scalaka czy podłączeniu go lecz na
wykonaniu tego w formie wodoszczelnej. Latarka na razie nie daje się mi
otworzyć, bo wtedy możnaby pomysleć o włożeniu jakiegoś LEDa do środka
i świeceniu przez przeźroczysty plastik za lustrem żarnika (choć i tam jest
tak jasno że nie wiem czy LEDa będzie widać). Ale jeśli nie da się jej otworzyć
to jedyna szansa mierzenia baterii będzie przez port ładowania, a i to nie wiem
czy tam będzie napięcie wystawione. I teraz aby to było wodoszczelne to
musisz dopasować śrubę z o-ringami aby pasowała do tego portu lub chyba
samemu wiercić coś w obudowie latarki :-) Oj, jutro ona idzie w imadło ;-)

Data: 2009-06-09 14:49:29
Autor: WW
Lampy nurkowe HID
Pszemol pisze:
 do biura i wkręcę ją w imadło... ;))

Masz fajne biuro  :-P

Pozdrawiam
WW

Data: 2009-06-09 18:18:02
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:h0lmar$njs$1nemesis.news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
 do biura i wkręcę ją w imadło... ;))

Masz fajne biuro  :-P

:-)

No, fajne jest... w jednym pokoju projektujemy na komputerach, a za
ścianą budujemy prototypy i mamy narzędzia takie jak imadło czy
szlifierka lub wiertarka na stojaku. Mała firemka, 80 osób, trzeba sobie
jakoś radzić, nie? ;-)

BTW - dziś dostałem odpowiedź od sprzedawcy tej latarki na pytanie
o to jak ją odkręcić... dostałem pdf ze zdjęciami opisującymi proces.
Robota wymaga dwu osób :-) Jedna osoba trzyma dwiema rękami
latarkę na stole, druga osoba odkręca plastikową nakrętkę lustra :-)

Nawiasem mówiąc fajnie na zdjęciach z tego pdfa wyglądają bebechy
tej latarki - wygląda mi to na robotę garażową: zaciskane złączki,
oprawka bezpiecznika na kablu, taka wiecie - samochodowa, itp... :-)
Chińczyk potrafi!

A więc wygląda na to, że lampa nie jest sklejona - ja tylko za mało owsa
na śniadanie wszamiam aby sobie poradzić samemu z odkręceniem jej
- w końcu mam tylko 2 ręce a trzeba ich 4 ;-)

Data: 2009-06-10 04:56:13
Autor:
Lampy nurkowe HID
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Chcę to otworzyć aby zobaczyć jaki aku tam wsadzili (jaki model,
jakiego producenta) i nie mogę cholerstwa odkręcić. Dziś jadę na
delegację, ale jutro przyniosę latarkę do biura i wkręcę ją w imadło... ;))

Tu możesz zobaczyć jak postąpić z odkręcaniem żeby nie zgnieść obudowy.
Pomocz gwint w alkoholu izopropylowym, ładnie penetruje stopy aluminium.
http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?t=145

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-10 07:01:05
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:h0nedd$117$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzięki - bardzo to interesujące, aczkolwiek w ogóle nieprzydatne
w przypadku mojej latarki. Pewnie Was to rozczaruje, ale w jej
konstrukcji nie ma ani trochę aluminium. Ta latarka jest plastikowa :-)

Jeszcze raz powtarzam za Pawłem: to jest chiński shit :-)
Taka "groza" tylko zrobiona w fabryce w Chinach. :-)

p.s. próbowaliśmy ją wczoraj wieczór otworzyć z kolegą - nie puściła
ani na trochę, mimo iż my dwaj nie jesteśmy jakimiś mięczakami... :-)

Data: 2009-06-10 08:29:23
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h0nlmq.5rg.0poczta.onet.pl...
p.s. próbowaliśmy ją wczoraj wieczór otworzyć z kolegą - nie puściła
ani na trochę, mimo iż my dwaj nie jesteśmy jakimiś mięczakami... :-)

Dziś w robocie wkręciłem ją w imadło z gumowymi nakładkami
na szczęki - nie ma bola aby to cholerstwo odkręcić...
Chyba czymś zaklejone albo o-ringi nie były nasmarowane
silikonem przed zakręceniem i teraz stawiają opór tarcia...  :-(

Data: 2009-06-10 15:47:17
Autor: krokodyl73
Lampy nurkowe HID
Dnia 10-06-2009 o 15:29:23 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

....albo gwint lewy..;)

Data: 2009-06-10 09:04:10
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.uva9w8vk8otvtadell...
[...]

...albo gwint lewy..;)

Nie, na szczęście nakrętka jest z przeźroczystego plastiku
i widać jak jest gwint wycięty - gwint wygląda normalnie.

Moim skromnym zdaniem problem stwarzają chyba dwa o-ringi
jakie są tam dla uszczelnienia latarki przed ciśnieniem wody.
One mogły być niedokładnie nasmarowane silikonem i teraz
mamy problem tarcia o-ringu o plastik i... dupa zbita...

Dla ilustracji zagadnienia wstawiłem plik pdf jaki dostałem
e-mailem od sprzedawcy z instrukcją jej odkręcania tu:
http://www.voila.pl/137/yueef/index.php?get=1&f=1

Na obrazkach, ich latarka ma czarną górną część, moja ma
ją przeźroczystą, więc widzę gwint i dwa o-ringi na dole...

Data: 2009-06-09 08:02:52
Autor: WW
Lampy nurkowe HID
Pszemol pisze:
[...]

Wiele lam tak ma.

np.  http://www.metalsub.nl/tech6.asp

Mam nadzieje, że i nasi producenci o tym pomyślą.

Pozdrawiam
WW

Data: 2009-06-09 07:25:28
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:h0kugc$grr$2nemesis.news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:
[...]

O, to jest to o czym mówiłem. Tego mi w tej lampie brakuje.
Ale dorobię sobie sam :-)

Data: 2009-06-10 09:07:55
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
Pszemol pisze:
[...]

Jest jeszcze fajniej... :-) Zabrałem się za projekt czujnika baterii...

Nie mogąc otworzyć latarki chciałem chociaż zmierzyć napięcie
na porcie ładowania latarki. Poszturchałem ten port sondami
woltomierza i ...zero woltów. Musiałem coś przypadkiem zewrzeć
bo teraz po moich próbach latarka w ogóle nie działa :-))))))
Nie świeci ani się nie ładuje. Więc długo się nią nie pobawiłem!!! :-)

Jaja jak arbuzy...

Data: 2009-06-10 16:30:35
Autor: krokodyl73
Lampy nurkowe HID
[...]

Mądry Polak po szkodzie..nawet na Zachodzie;)

Data: 2009-06-10 09:55:00
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.uvbbw9e38otvtadell...
[...]

Mądry? Czym się Twoim zdaniem objawia moja mądrość? :-)

Czy ja tu deklaruję, że więcej nie będę szturchał lampy sondami
woltomierza?? :-)))) Nie, nic mnie to doświadczenie nie nauczyło :-)

Traktuję to tylko jako wypadek przy pracy - kiedyś tą lampę w końcu
przecież otworzę, nie? To wtedy wymienię ten cholerny bezpiecznik :-)))

Data: 2009-06-10 13:29:24
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
[...]

OK, udało mi się francę otworzyć.

Zamoczyłem ją chwilę w misce zagotowanej wody - widać
to wystarczyło aby zmiękczyć o-ringi i po włożeniu znowu
w imadło ta nakręcana część wreszcie puściła i odkręciłem...

W środku znalazłem spalony bezpiecznik typu
samochodowego (takie dwie szpady) na 7.5A.

Po wymianie go lampa działa jak nowa...

Data: 2009-06-09 08:33:23
Autor: qlphon
Lampy nurkowe HID
[...]

miałem kiedyś do czynienia z przetwornicą która delikatnie brzęczy
a pod koniec życia baterii zmienia ton

Data: 2009-06-10 08:24:20
Autor: Pszemol
Lampy nurkowe HID
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:h0kvnh$27ri$1news2.ipartners.pl...
[...]

I było słychać to brzęczenie pod wodą???

Data: 2009-06-17 07:29:55
Autor: qlphon
Lampy nurkowe HID
miałem kiedyś do czynienia z przetwornicą która delikatnie
brzęczy a pod koniec życia baterii zmienia ton

I było słychać to brzęczenie pod wodą???

tak, to był raczej taki pisk, ale słyszalny
jak padała bateryjka, to spadało napięcie
a przetwornica ciągnęła więcej amperów
zmieniając przy tym tonację

przetwornica pochodziła z luksusowej wersji .... toyoty ;-)

Lampy nurkowe HID