Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)

Data: 2014-04-16 21:05:59
Autor: ToMasz
Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)
W dniu 16.04.2014 19:42, Michał Zorik pisze:
Witajcie

Składam nowy rower i stanąłem przed wyborem łańcucha do kasety 8 biegów.
powinien wystarczyć hg40
Moje typy to:
są kilka klas wyżej i niestety drożej. zastanów się czy warto. jaką masz kasete?

Pytanie 1:
KMC czy Shimano?
w tanich łańcuchach - bez różnicy

Warto dopłacić do niklowanych ogniw wewnętrznych?
W cenie dwóch 99, miałbym trzy sztuki 93.
Czy zyskiem jest tylko większa odporność na korozję?
dobre pytanie. jeśli odporność na korozje przenosimy na powłokę, to raz że kosztuje, dwa sugeruje że podstawowy materiał jest gorszej jakości. bez innych przesłanek nie pakowałbym się w łańcuchy z powłoką.

Dotychczas jeździłem na zestawie kaseta Shimano
czyli sam masz dobre doświadczenia. może powiel to co się sprawdziło?
Zatem - co począć? :)
ja bym dobrał najtańszy działający z tą a nie inną kasetą i często zmieniał łańcuchy. Chyba że kochasz twarde przełożenia i rwiesz...
ToMasz

Data: 2014-04-17 20:06:51
Autor: Michał Zorik
ToMasz napisał w wiadomości:

Składam nowy rower i stanąłem przed wyborem łańcucha
do kasety 8 biegów.

powinien wystarczyć hg40

Skłaniam się ku opcji, że na łańcuchu nie oszczędzam (w granicach
przyzwoitości).

są kilka klas wyżej i niestety drożej. zastanów się czy warto.
jaką masz kasete?

I o to chodzi, żeby były kilka klas wyżej. Mam parę w nogach :)

Kasety jeszcze nie mam. Z chęcią nabyłbym ponownie 8-kę XT. Na ebayu są
dotępne, ale w chorych cenach ~300zł. Obecnie wybór sprowadza się więc
do SRAM PG830/850 i Shimano Alivio HG51. Z tego co zdążyłem się
zorientować są to równoważne klasy kaset. Niczego lepszego obecnie się
nie kupi. Jest jeszcze 8-biegowy Sunrace. Tak więc XT za >300zł kontra
Alivio HG51 za 50zł. W cenie jednej mam 6 sztuk drugiej, więc nie ma
sensu, bo na pewno te 6 sztuk Alivio przejedzie więcej niż jedna XT.

Pytanie 1:
KMC czy Shimano?

w tanich łańcuchach - bez różnicy

Pytam czy Shimano CN-HG91, czy KMC X8.99.

[...]

A może jest to po prostu ten sam materiał, tylko niklowany?

Dotychczas jeździłem na zestawie kaseta Shimano

czyli sam masz dobre doświadczenia.
może powiel to co się sprawdziło?

Bardzo chętnie, tylko, że...
Łańcucha IG90 już nie kupię za 50zł tak jak kupowałem kiedyś (i oile w
ogóle go kupię). A kupuję od razu 3 sztuki. Kaseta Shimano XT (CS-M737)
jest w cenie zaporowej (>300zł) i jej zakup mija się z celem mając dość
dobry produkt jak ALivio HG51 w 1/6 ceny kasety XT.

Zatem - co począć? :)

ja bym dobrał najtańszy działający z tą a nie inną kasetą i często
zmieniał łańcuchy. Chyba że kochasz twarde przełożenia i rwiesz...

Kupuję 3 najmocniejsze łańcuchy i zmieniam cyklicznie.
O kasecie pisałem - obecnie nie ma nic leszpego niż wspomniane.
Taką metodą nawet starą kasetę STX-RC doprowadziłem do wyniku 12kkm i
jeszcze nie było zmartwień. A zmieniłem i tak cały rower.

Michał Zorik

Data: 2014-04-17 12:36:47
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 20:06:51 UTC+2 użytkownik Michał Zorik napisał:

> powinien wystarczyć hg40
Dokładnie,lub hg 50,góra,różnice w przebiegach symboliczne,nie adekwatne do ceny.
Nie ma klasyfikacji jakościowej łańcuchów ,jest tylko marketingowa,
więc trzymaj się powyższego wyboru i kaseta Shimano HG51,jakie masz jeszcze wątpliwości.Te komponenty,na których niby chcesz oprzeć
budowę,to jakieś starocie sprzed 10lat,jak były dobre trzeba było się
obkupić na zapas (ja tak robię),w końcu wszystko się kiedyś zużyje.
A ponadto,gdybyś chciał jeździć na twardych przełożeniach i do tego
bez kadencji,to żaden napęd tego nie wytrzyma.
Przebiegi,które osiągasz na napędzie są optymalne,więc nie łudz się,
że skonfigurujesz cudowny napęd który osiągnie np.30,czy 50 kkm.
Co do łańcuchów KMC,jeżeli Twoja "psyche" lepiej się poczuje,to masz:

http://rower242628.pl/p/105/1769/kmc-x8-99-silver-lancuch-8v-6-7-8-rzedowe-lancuchy-czesci.html

A co do metodologii konfigurowania napędu,to co najmniej oryginalna,
bo gdzie cała reszta,no chyba że ta reszta,to ta co w rowerze,ale
wtedy nie mów,że składasz nowy rower.

Data: 2014-04-24 02:52:30
Autor: Michał Zorik
Ignac napisał w wiadomości:

powinien wystarczyć hg40

Dokładnie,lub hg 50,góra,różnice w przebiegach symboliczne,
nie adekwatne do ceny.

Nie wiem ile kilometrów przejeździłeś w życiu i ile łańcuchów ujeżdżałeś prowadząc tak jak ja tabelki i pomiary po każdym zdjęciu łańcucha i czyszczeniu, ale różnice są. I to niekiedy olbrzymie.

Nie ma klasyfikacji jakościowej łańcuchów ,jest tylko marketingowa,
więc trzymaj się powyższego wyboru i kaseta Shimano HG51

Wybacz, ale to głupoty. Olbrzymia różnica była już pomiędzy IG90 a IG70. A taki Sachs PC41 względem IG90 to był śmiech na sali. Po ~1000km wykazywał takie zużycie do jakiego nie udało mi się doprowadzić IG90 po ~4500km.

Te komponenty,na których niby chcesz oprzeć budowę,to jakieś
starocie sprzed 10lat

Czy Ty dobrze czytasz co ja piszę?
"ToMasz" w odpowiedzi na mojego posta zasugerował:
"czyli sam masz dobre doświadczenia. może powiel to co się sprawdziło?"
....na co ja odpisałem, że łańcucha IG90 już _NIE KUPIĘ_, bo go nie ma w sprzedaży, a kaseta CS-M737, choć genialna jest ciut droga. W czym jest problem (nawet jeśli chciałbym to kupić), że to starocie? Sprawdziło się i gdyby kryteria cenowe były inne to nie miałbym oporów przed zakupem. Skąd zatem Twoje "Te komponenty,na których niby chcesz oprzeć budowę...", skoro nie chcę ich kupować?

jak były dobre trzeba było się obkupić na zapas (ja tak robię),
w końcu wszystko się kiedyś zużyje.

Nigdy nie wiadomo, co będzie kiedyś tam, co się wydarzy, jak się potoczy.
A wybór zawsze jakiś będzie, więc kupowanie na zapas sensu większego nie ma.
Najwyżej będzie się coś zmieniać/przerabiać.

A ponadto,gdybyś chciał jeździć na twardych przełożeniach
i do tego bez kadencji,to żaden napęd tego nie wytrzyma.

Skąd Ty bierzesz te rewelacje?
Napisałem "Mam parę w nogach", co niekoniecznie musi oznaczać to co piszesz.

Przebiegi,które osiągasz na napędzie są optymalne,więc nie
łudz się, że skonfigurujesz cudowny napęd który osiągnie
np.30,czy 50 kkm.

Gdzie ja o tym piszę? Gdzie ja się łudzę?

Co do łańcuchów KMC,jeżeli Twoja "psyche" lepiej się poczuje,to masz:
http://rower242628.pl/p/105/1769/kmc-x8-99-silver-lancuch-8v-6-7-8-rzedowe-lancuchy-czesci.html

Dziękuję, ale znaleźć miejsce zakupu to sam potrafię.

A co do metodologii konfigurowania napędu,to co najmniej
oryginalna, bo gdzie cała reszta,no chyba że ta reszta,to
ta co w rowerze,ale wtedy nie mów,że składasz nowy rower.

Tak, składam zupełnie nowy rower.
Co Cię intersuje? Manetka? Co ma piernik...
Korba? Torowa singel speed 46T.
Przerzutki przedniej brak.
Przerzutka tylna - co ma piernik...

Michał Zorik

Data: 2014-04-21 16:17:04
Autor: ToMasz
Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)

Łańcucha IG90 już nie kupię za 50zł

Łańcuch CN-HG91, 114 ogniw + PIN, 8rz za 75zł kupisz. może warto?
ToMasz

Data: 2014-04-24 02:21:11
Autor: Michał Zorik
Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)
ToMasz napisał w wiadomości:

Łańcucha IG90 już nie kupię za 50zł

Łańcuch CN-HG91, 114 ogniw + PIN, 8rz za 75zł kupisz. może warto?

No tak, ale jeśli KMC X8.99 i X8.93 to ta sama klasa co HG91, to decydując się na X8.93, za 150zł kupię ich 3 sztuki, a CN-HG91 tylko dwie... :)

Michał Zorik

Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)