Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)

Data: 2014-04-17 10:12:30
Autor: PeJot
Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)
W dniu 2014-04-16 19:42, Michał Zorik pisze:
Witajcie

Składam nowy rower i stanąłem przed wyborem łańcucha do kasety 8 biegów.
/.../

Dotychczas jeździłem na zestawie kaseta Shimano XT (CS-M737) + 3x
łańcuch Shimano IG90.
/.../

Jest jeszcze SRAM PC68 (~75zł)...

Zdaje się że w sprzedaży pozostały leżaki magazynowe.

Mam porównanie PC68 i IG90. Pod względem trwałości to zbliżone łańcuchy, ale IG90 to zdecydowanie wyższa kultura przerzucania.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-17 20:07:12
Autor: Michał Zorik
PeJot napisał w wiadomości:

Mam porównanie PC68 i IG90. Pod względem trwałości to zbliżone
łańcuchy, ale IG90 to zdecydowanie wyższa kultura przerzucania.

Wybór sprowadzam do:

1. Czy Shimano CN-HG91, czy odpowiednik w postaci KMC/Wippermanna?

2. Jeśli odpowiednik, to która marka - KMC czy Wippermann?

3. Jeśli Wippermann to wychodzi mi tylko 808 (z 804 mam złe wspomnienia,
słaby)

4. Jeśli KMC, to czy jest sens dopłacać do niklowanych ogniw,
czyli czy KMC X8.93, czy KMC X8.99?

Michał Zorik

Data: 2015-11-02 22:52:13
Autor: Szuwarek
Michał Zorik pisze:
PeJot napisał w wiadomości:

[...]

Wieść gminna głosi, że KMC robi łańcuchy dla Shimano.
Mnie osobiście wystarcza seria 80 z KMC. Nie rozumiem idei niklowanych ogniw, poza wyglądem czemu mają służyć.
Pozdrawiam

Data: 2015-11-03 08:25:08
Autor: JDX
On 2015-11-02 22:52, Szuwarek wrote:
[...]
Mnie osobiście wystarcza seria 80 z KMC. Nie rozumiem idei niklowanych
ogniw, poza wyglądem czemu mają służyć.
Są znacznie bardziej odporne na warunki atmosferyczne oraz solenie ulic.

Data: 2015-11-03 09:45:43
Autor: qrt

On 2015-11-02 22:52, Szuwarek wrote:
[...]
Mnie osobiście wystarcza seria 80 z KMC. Nie rozumiem idei niklowanych
ogniw, poza wyglądem czemu mają służyć.
Są znacznie bardziej odporne na warunki atmosferyczne oraz solenie ulic.

ale czy to coś zmienia? Kluczowym elementem wpływającym na trwałość
łańcucha jest sworzeń - bo to on się wyciera doprowadzając do wydłużenia.
Być może kołnierze bedące fragmentem blaszek też tutaj odgrywają jakoś
rolę...

Data: 2015-11-03 15:19:41
Autor: cytawa
  qrt pisze:

[...]

Doswiadczylem osobiscie, ze niklowane lancuchy np. Z92 jest prawie 2 razy trwalszy niz nieniklowany Z72. Kilka lat temu zalozylem podobno Z72 niklowany i jezdzilem 2 lata. Potem zalozylem Z72 nieniklowany i starczyl mi na rok. Jezdze co roku prawie zawsze tyle samo ok 3-4 tys.

Jan Cytawa

Data: 2015-11-03 15:58:01
Autor: qrt
Dnia Tue, 3 Nov 2015 15:19:41 +0100, cytawa napisał(a):

  qrt pisze:

[...]

Ale czy powierzchnia niklowana jest twardsza? Bo jesli sa faktycznie bardziej trwałe to czy wynika to z wiekszej odporności na rdzę jak pisał kolega JDX czy może wiekszej wytrzymałości na scieranie? Ciekawe jak tutaj zachowują sie cześciowo nikolwane łańcuchy (tzn takie gdzie balszka zewnętrzna (z kołnierzami) jest niklowana a wewnętrzna jest szara...

Data: 2015-11-03 16:29:00
Autor: JDX
On 2015-11-03 15:58, qrt wrote:
[...]
Ale czy powierzchnia niklowana jest twardsza? Bo jesli sa faktycznie bardziej trwałe to czy wynika to z wiekszej odporności na rdzę jak pisał kolega JDX czy może wiekszej wytrzymałości na scieranie?
Ja kupiłem Wippermana Connex 808 ze względu na odporność na sól po
"przebojach" z Shimano HG40, czyli najtańszym szajsem, chociaż markowym.
:-) No i jeżdżę teraz na 2 łańcuchach - wspomnianym Wippermanie oraz
kolejnym HG40 zmieniając je co ~600 km i ten 808 jest wyraźnie mniej
podatny na rozciąganie. Ale nie wiem czy to wynika z niklowania czy po
prostu z lepszej stali. Sądzę, że jednak to drugie. W każdym razie teraz
wydłużę cykl dla 808 aby trochę wyrównać zużycie. :-)

Swoją drogą to kiedyś oglądałem ulotkę jakiegoś producenta łańcuchów
(KMC?) i oni tam niklowane łańcuchy polecali do trudnych warunków jazdy
- błoto itp., ale nie było tam napisane że są jakoś specjalne "twardsze".

Wipperman robi też łańcuchy ze stali nierdzewnej, ale AFAIR ich cena
jest jakieś 2 razy wyższa od ceny niklowanych.

Data: 2015-11-04 12:34:47
Autor: ivo.andric
cytawa wrote:

...Potem zalozylem Z72 nieniklowany i starczyl mi na rok. Jezdze co roku prawie zawsze tyle samo ok 3-4 tys.

nie za mala trwalosc? 3-4k km to jakos strasznie malo

nie tak dawno zmienialem wolnobieg (jakis shimano) i lancuch KMC Z51
brązowy HN 33607 (opis z aukcji gdzie kupilem). wytrzymal ok 18000 km.
nadal nie przeskakiwal na zebach ale boczne luzy powodowaly ze zaczynal
"cykac" przy skrajnych przelozeniach z tylu (duzy przekos).

specjalnie sie nie cackalem z napedem ale smarowany (spray) i czyszczony
(z wierzchu smatka) byl regularnie co kilka wyjazdow (40/60%
asfalt/szutry). chyba ze 3 razy byl sciagany i dokladnie wymyty w ON.

ivo

Łańcuch 8 biegów (KMC X8.99 czy X8.93)